Razendsnelle pakketbezorgers, wie ook?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eirikur

Razendsnelle pakketbezorgers, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 14:21

We hadden er net weer eentje aan de deur: een razendsnelle pakketbezorger. Ik zit op de bank met de laptop lekker te bokken, gaat de bel. Dus ik kijk m'n vriendin aan: "Ga jij of ga ik?" en het werd ik. Dus ik zet de laptop naast me neer, sta op en loop naar de voordeur. Dit alles heeft max zo'n 10 seconden in beslag genomen. Ik doe de deur open, zie dat de tuin alweer leeg is en kan door hem te roepen nog net voorkomen dat ie met pakje en al weer in zijn twee huizen verder geparkeerde bus stapt. En het was niet voor het eerst, dat dat zo gaat. Wat denken die lui? Dat ik achter de voordeur lig om die voor ze open te doen voordat het geluid van de bel is uitgestorven, of wat? Ik snap best dat ze niet eindeloos kunnen blijven staan wachten of het iemand blieft om aan de deur te komen, maar het lijkt me dat er toch ook nog wel een soort van gulden middenweg moet zijn. Zijn er meer bokkers met vergelijkbare ervaringen, of bokkers die in de pakketbezorging werken en weten wat de regels/policy van hun bedrijf hierover zeggen?

Het pakketje bleek overigens de nieuwe studieboeken voor één van onze buurjongens te bevatten.

Equisync

Re: Razendsnelle pakketbezorgers, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:24

Hmm, moet zeggen dat ik hier niet echt iets van gemerkt heb.
Wel lag ik laatst op de bank te lezen en zag een postnl mannetje rondlopen, maargoed ik woon aan de grote weg dus dat gebeurt wel vaker. Onze bel is kapot en er staat duidelijk op de deur dat mensen moeten kloppen op het raam, ik had niks gehoord dus ging ervanuit dat het voor de buren oid was.
Even later check ik toch maar de brievenbus omdat het me niet lekker zat en jawel hoor, meneer had het bij de buren afgegeven. Zucht.
Hoe moeilijk is het om twee meter opzij te lopen en op het RAAM te kloppen ipv de deur die niet in verbinding ligt met de woonkamer?
Gelukkig meteen kunnen ophalen bij de buren maar toch..

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:24

Het is hier één keer gebeurd. Ik moest vanuit het achterste deel van het huis komen en voor ik bij de voordeur was, had hij alles al ingepakt en was weggereden :+
Maar gelukkig komt dit vrij weinig voor hier, de meeste pakketbezorgers kloppen 2x. :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:25

Hier bellen ze soms niet eens aan. Zijn we de hele dag thuis en ligt er ineens een briefje op de mat dat ze hebben geprobeerd een pakketje af te leveren maar dat we er niet waren :roll:.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:26

ach zo zijn ze bij jou razend snel, Hier razend brutaal. wij wonen op een boerderij hebben 2 bellen. Ze staan tegelijk aan allebei de bellen te rinkelen, en te kloppen. als je dan niet snel genoeg bent trekken ze de deur open en gaan ook nog roepen. Ben je niet snel genoeg, dan gooien ze het pakket naar binnen. maar ook dus pakketten van de buren, want tja hun hebben het dan op afgeleverd staan!!

Volgens mij krijgen ze per pakket betaald!

elenaMM77

Eirikur schreef:
Dat ik achter de voordeur lig om die voor ze open te doen voordat het geluid van de bel is uitgestorven, of wat?

_/-\o_

dat was mijn gedachte ook ooit, hoe snel denken ze dat ik ben en hoe snel ik kan rennen terwijl ik nog een hete bak koffie in mijn handen heb..

maar het is zo dat ze het pakje voor iemand anders achterlaten zoals jij zegt wel iets korter wachten, dan wanneer het pakje voor jou bestemd is..

maar heb ook wel ervaren dat ze snel wegrennen als het pakje voor mijzelf is.. He, ik heb niets besmettelijks hoor, komt terug, dat is voor mij...

ja ik ben een keer hard hollend over straat gegaan omdat ik het nodig had

LBLGypsyCobs

Wij hebben hier in de buurt een beruchte.
Alle hoeken van de bus zijn afgerond door de vele aanrijdingen die die man in z'n haast maakt.

Beukt al met z'n vuist op de deur voor dat het geluid van de bel goed en wel op gang is.
Dan moet je soms zo'n electronisch ding tekenen voor ontvangst, die dingen werken voor geen meter en hij staat 'schiet op' te snauwen.

Buurvrouw heeft een keer gezien dat ie vloekend en tierend snoeppapiertjes door de brievenbus stond te proppen omdat ik niet thuis was en zij niet binnen 2 seconden open deed.

Ik denk dat het een heel ongelukkige man is :')
Laatst bijgewerkt door LBLGypsyCobs op 05-08-14 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Helaas, die jongens doen dit wel vaker, ze werken nu allemaal als zzper en krijgen betaald per pakket. Geen tijd meer om te wachten(is niet juist) maar post.nl heeft dit echt zelf veroorzaakt. Heb liever andere maatschappijen, die hebben nog wel even een paar tellen geduld tot je bij de deur bent.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:29

Ja vreselijk!
Wij hebben een vaste meneer die mijn pakketjes bezorgd en elke keer weer is hij al weg gelopen Terwijl het enige wat ik vaak hoef te doen is op te staan 1 kleine trap af te lopen en dat was het, Wat zal dat zijn? 10 seconden?

Laatste kreeg hij het ook voor elkaar om "Oh, toch wel thuis?!" te roepen want hij was al bezig met een briefje schrijven.

Wat een gek. 8)7

edit: Deze man krijgt het trouwens ook voor elkaar om bij ons aan te bellen want de buren doen 'niet open' maar met dat ik de deur open doe doen de buren waarvoor het pakketje ook open. Paar keer gebeurt al dat meneer te ongeduldig was. :(

LOVESUSHI

Re: Razendsnelle pakketbezorgers, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:35

Gelukkig geen last van, onze pakjesbezorger wacht altijd geduldig en loopt anders naar de buren (zo ook omgekeerd haha). Meestal staan ze bij ons huis nog 10 minuten stil om de pakketjes te sorteren ofzo, dus als we er bijvoorbeeld even niet zijn en we komen met de auto aan, komt hij weer naar buiten met het pakje haha

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:36

Meestal geen last van, had alleen een paar weken geleden dat-ie heel erg vaag deed. Zat ik gewoon op de bank, hoor ineens de brievenbus gaan, loop erheen: briefje erin dat het bij de buuf ligt :/

maar meestal is het echt een beste bezorger: hij moet later nog door de straat van mijn ouders en als ik er niet ben, gooit-ie het vaak daar af. Top :D.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:38

bigone schreef:
Helaas, die jongens doen dit wel vaker, ze werken nu allemaal als zzper en krijgen betaald per pakket. Geen tijd meer om te wachten(is niet juist) maar post.nl heeft dit echt zelf veroorzaakt. Heb liever andere maatschappijen, die hebben nog wel even een paar tellen geduld tot je bij de deur bent.

:j

Overdag zijn er nu eenmaal weinig mensen thuis. Dus het is helemaal niet ongebruikelijk dat ze inderdaad door moeten lopen. Zeker in flats is het normaal voor hen om vast door te lopen, één van die mensen doet wel open...
En inderdaad, er moeten 100000 pakjes bezorgd worden door één persoon op een dag, omdat iedereen alles tegenwoordig bij webshops bestelt. En als ze het trager doen klaagt de volgende klant weer dat het pakketje zo laat is 8)7

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:39

Ik heb meestal een topper juist! Ooit stond mijn tel nummer op het pakket en nu belt hij op als ik niet thuis ben om te vragen wat hij met het pakketje kan doen: bij de buren, later op de dag of in de papierkliko (ligt het droog).

Het lastige is inderdaad dat ze per pakket betaald krijgen, die bedragen zijn behoorlijk laag waardoor ze echt met flink wat vaart de pakketten moeten afleveren willen ze het minimumloon krijgen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:40

Nooit last van, ik heb een gouden pakketmeneer!
Houdt mijn auto zelfs tegen als ik net aan kom rijden om te vertellen dat hij mijn pakketje bij de buren heeft afgegeven.

Echt, top bezorger +:)+

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:40

Plien91 schreef:
Hier bellen ze soms niet eens aan. Zijn we de hele dag thuis en ligt er ineens een briefje op de mat dat ze hebben geprobeerd een pakketje af te leveren maar dat we er niet waren :roll:.

Had ik bij ons vorige huis ook. Bleef ik speicaal thuis voor een pakketje, werd er niet aangebeld maar alleen een briefje in de bus gestopt! Twee keer een klacht ingediend, daarna werd er altijd aangebeld of werd het pakketje bij de buren bezorgd (desnoods 3 huizen verder). :D

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:41

Ik woonde bij mijn ouders in een huis dat 600 meter van de weg af staat. De postbode (met auto) had geen zin om mijn pakket schoolboeken aan de deur te komen brengen denk ik, dus die heeft hij in de regen, bovenop de brievenbus gezet (die aan de weg staat)...

Je kan je voorstellen wat voor klachtenbrief ik gestuurd heb. Hij had vast haast, maar mijn dure boeken waren naar de galamiezen, en wat als ze gejat waren??
Laatst bijgewerkt door Molfre op 05-08-14 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Pinda_Dipje

Ze krijgen betaald per pakketje. Als ze hun tijd overschrijden zijn ze verplicht op eigen kosten nog een keer te rijden. Dat verklaard de haast. :)

SAKKIA

Oh dat heb ik ook gehad. Ergens dacht ik dat ik zelf gek geworden was, want die hele man was nergens meer te bekennen := Maar er lag toch echt een briefje in de bus :n
De volgende dag was ik toevallig vrij en wij hebben vaak dezelfde. Toen zag ik hem aankomen en stond al te wachten bij de voordeur en heb ik er een opmerking over gemaakt :o Hij werd boos, echt boos, maar dat kon me echt niks schelen. Hij moet gewoon zijn werk doen en ik blijf niet voor niks een middag thuis werken.
Laatst bijgewerkt door SAKKIA op 05-08-14 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Haha, in de papierkliko klinkt toch wel vreemd :P
Heeft mijn moeder ook een keer meegemaakt. Ze zei dat die jongen het wel in de auto mocht leggen (zit nooit op slot, oldtimer). Die jongen tegensputteren, mijn moeder zo "Nee jongeman, jij gaat nu even héél goed luisteren. Je doet de deur open, legt het pakje erin en rijdt verder. Begrepen?" Niet boos verder, maar ik zat ernaast en het klonk behoorlijk streng :=

LBLGypsyCobs schreef:
Beukt al met z'n vuist op de deur voor dat het geluid van de bel goed en wel op gang is.

Dit is vrij normaal eigenlijk, voor velen een standaard handeling. Ten eerste een signaal "de pakjesbezorger is er", ten tweede dek je jezelf vast in als de bel het niet doet (ipv na 3x bellen een keer gaan kloppen).

elenaMM77

overigens trof ik laatst het pakje aan in mijn meterkast buiten (ja ik woon als godin in friesland op een vakantiepark momenteel)..

wij het pakje online opgezocht.. Dat was toch echt niet mijn handtekening die bij ontvangst stond lol..

maar goed.. de pakketbezorger kent ons inmiddels, we hebben een aantal dingen moeten aanschaffen omdat we hier wat langer blijven dan verwacht..

Dus hij belt aan, als we niet snel genoeg zijn is het hupsa, pakketje de meterkast in.. blijkbaar tekent hij er nu ook maar vast zelf voor lol

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:43

Eerst wel, ik moet van boven komen (1e verdieping, daar is m'n "werk" kamer) en eer ik beneden was stond 'ie al bijna bij de buren. Nou is het zo dat zodra ik de bel hoor ik gelijk naar beneden sprint (gebeurt wel eens dat ik nog met een kwast in m'n handen de deur open doe :D )

Maar nu is er een ander, en die heeft best wel wat geduld en is heel aardig! Hij heeft wel altijd z'n muziek kneiterhard aanstaan maarja boeiend, kan ik vast naar de deur lopen voor hij aangebeld heeft :')
Hij bezorgd ook netjes bij de (over)buren als we niet thuis zijn, of hun pakketjes bij ons :)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:45

De TNT man is top hier maar de UPC bezorger is een drama, die is de laatste x geeneens z'n bus uitgekomen, ik had m wel aan z'n staart want ik was Bij stal bezig en kon hem de weg blokkeren, ik heb hem er ook op aangesproken dat hij niet aan m'n deur geweest is, en ik kreeg t excuus dat hij het nr niet gevonden had, even uitstappen en vragen aan de buren zat er niet in..
Laatst bijgewerkt door knollentuin op 05-08-14 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:46

Plien91 schreef:

Same here, niet altijd maar komt wel voor

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:47

Moet trouwens ook nog wel zeggen dat ik behoorlijk in de stress gezeten heb om een bepaald pakketje.
Had een canvas van 70x100cm besteld via internet, kwam er daarna achter dat het een louche site was waar je nog wel moest afwachten of je wat zou krijgen.. Uiteindelijk na anderhalve week zou mijn pakket verstuurd zijn, ik zat op dat moment op school en zag via internet bij de Track and trace dat het afgetekend was. Ik mijn moeder gesmst en die wist nergens van. Ben bij alle buren in de straat geweest en uiteindelijk had dan toch iemand mijn pakket, maar ik baalde wel flink want het was een groot bedrag waarvan ik niet eens zeker wist of ik het wel ging krijgen en dan was het ook nog eens zoek omdat de pakketbezorger te lui was om de inrit in te lopen waar mijn moeder aan het werk was..

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:47

Hier gaat het meestal wel goed. Vaak hebben we wel een vaste bezorger, die heeft gelukkig nog wel geduld.

Laatst was er hier een bezorger, nooit eerder gezien, sprak gebrekkig Nederlands. Zat beneden op de bank dus zag iedereen aankomen. Die nam niet eens de moeite om te bellen, liep een keer naar de voordeur, deed er meteen een briefje in en liep weer aan. Ben toen naar buiten gegaan en geroepen dat onze bel gewoon werkt gevragen of dat 'ie een bus moest halen. Naderhand liep 'ie behoorlijk over de rooie weg :D