wespen, hoe kom ik er van af?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kohtje

wespen, hoe kom ik er van af?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 19:20

Ik heb hier een wespen nest in een biels in de tuin zitten.
Hoe kom ik daar het best van af?
De gemeente vind ik best veel geld vragen.
Zijn er ook huis,tuin en keuken middelen?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:21

Informeer eens bij een imker ;)

Hier destijds ook gedaan.. koste niet zoveel en nog garantie ook.. :D
Laatst bijgewerkt door Casarell op 04-08-14 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:22

Ik denk niet dat je het gevecht aan moet gaan met wespen :+
Hier hebben we ook wel eens een nest gehad, maar volgens mij hebben wij het laten gaan en op het moment dat ze vertrokken zijn, hem gesloopt.

Al meende ik dat wij wel één keer iets hebben gedaan, aangezien ze in de muur zaten en we ze in huis kregen, maar wat we deden, pfoe, geen idee meer.

MerleSimone

M'n stiefvader spuit er benzine in en steekt dat aan of hij spuit m dicht met pur. Niet mijn manieren maar je hebt ze wel dood. Alleen oppassen dat ze er niet aan een andere kant uit kunnen.
Kun je niet zelf een ongediertebestrijdings bedrijf bellen?

heidy_wilco

Laat het nest door een professional weghalen. Niet zelf mee om willen prutsen voor je eigen veiligheid.

Suzanne F.

Casarell schreef:
Informeer eens bij een imker ;)

Imker doet toch bijen of ben ik zo blond? :o

Wespen worden door de gemeente of bestrijdingsbedrijf gedaan.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:24

Hier werden we juist door de gemeente naar de imker gestuurd.. ;)
Deze kwam op korte termijn en de klus was binnen 5 minuten geklaard..
Laatst bijgewerkt door Casarell op 04-08-14 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:25

Imker doet alleen bijen :D
Gemeente bellen en verdelger regelen.
Niet zelf gaan tobben.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 19:25

De goedkoopste bestrijder is nog 65 euro. Ik dacht er aan om als het donker is het gat dicht te gooien met zand.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:28

Klinkt misschien vreemd maar als je een sterke stofzuiger hebt dan kun je de buis zonder zuigmond vlak bij ingang leggen. S 'avonds tegen schemer komen de werkers thuis en dan zet je de stofzuiger een kwartier aan, paar dagen herhalen en je bent er af(wel de buis dichtstoppen met een prop papier)

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:28

Wij hadden een wespen nest ergens in een holletje in de muur zitten. We hebben toen een of andere spray tegen wespennesten gekregen van de buren die we er 's avonds in moesten spuiten. Ik heb nog dagen wespen (half) dood zien vallen op de grond.
Ik geloof dat er veel adviezen zijn om het vooral niet zelf te doen, bij ons werkte het, maar je moet zorgen dat je geen kwade groep wespen achter je aan krijgt :))

BigOne

Re: wespen, hoe kom ik er van af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:30

Daarom moet je met gif in een muur of bielzen spuiten ook erg uitkijken, daar kunnen veel meer uitgangen dan in een nestbal zitten.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 19:30

Die kwade heeft me vanmiddag al te pakken gehad.

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:34

Niet zelf mee gaan prutsen. Is gevaarlijk. Bovendien is het spul dat je kunt krijgen gewoon niet sterk genoeg.
Het nest dicht stoppen is het stomste wat je kunt doen! Ten eerste kunnen wespen zich overal doorheen vreten. Dus waarschijnlijk hebben ze zich binnen de kortste keren toch weer door het afdekmateriaal heen gevreten. Als dat niet lukt zoeken ze een andere uitgang en dat kan zomaar naar binnen zijn of een andere plek die je niet wil.

Hier kwam de bestrijder en was de klus binnen 10 minuten gepiept. Met garantie. Dat spul maakte ze hyperactief waardoor ze wegvlogen en nooit meer terug kwamen. Geen gedoe met bergen dode wespen dus.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:35

Ongediertebestrijding bellen hoor! Hartstikke gevaarlijk als je zelf gaat lopen klooien.
Wij hebben pas nog 3 (!) wespennesten laten verwijderen, allemaal onder de dakpannen van ons huis.
Die krengen wil ik niet in ons huis en in de tuin waar twee kleine kinderen rondlopen.
Heb twee jaar geleden ook een nest op het dak gehad en ze kwamen op een gegeven moment in de slaapkamer van mijn zoontje, brr..
Een professional heeft een nest binnen een paar minuten verwijderd. En ze trekken niet voor niets zo'n beschermpak aan;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:39

Hoezo gevaarlijk, op de stofzuigermanier is er niets gevaarlijks aan want je bent zelf niet dichtbij, wij hebben op die manier een nest in een biels en een muur verwijdert zonder dat er ook maar iets gebeurt is. Wel s'avonds doen als ze allemaal terugkeren en niet overdag.
Als je die grote nesten in bollen en onder dakpannen hebt dan zal het niet werken maar juist in een biels werkt het prima.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 04-08-14 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Annika__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:40

bigone schreef:
Hoezo gevaarlijk, op de stofzuigermanier is er niets gevaarlijks aan want je bent zelf niet dichtbij, wij hebben op die manier een nest in een biels en een muur verwijdert zonder dat er ook maar iets gebeurt is. Wel s'avonds doen als ze allemaal terugkeren en niet overdag.

Ik zou echt niet zelf aanklooien hiermee. Het zou mij die 65 euro waard zijn om een professional in te huren, en zeker te weten dat die krengen weg zijn.
Brrr, een wespennest, mijn grootste nachtmerrie. Ik zou mijn huis niet meer indurven.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 19:58

Het is niet in of bij het huis maar op de oprit.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 20:18

Ik zou eens bij wat imkers in de buurt informeren. Niet alle imkers doen het maar veel wel. Althans, hier in de buurt wel.

Annika__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:43

Ik vind een oprit al dichtbij genoeg.. Ik zou het zelf niet aandurven om huis-, tuin- en keukenmiddelen te gebruiken, maar gewoon een professional bellen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:47

Toen ik in Duitsland woonde kon je voor dit soort dingen de brandweer bellen.

Weet niet hoe het in Nederland geregeld is?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 10:12

kohtje schreef:
Het is niet in of bij het huis maar op de oprit.

Gewoon met een flinke verlengsnoer werken en de stofzuiger er bij of het geld betalen voor de bestrijders.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 10:18

Cassidy schreef:
Toen ik in Duitsland woonde kon je voor dit soort dingen de brandweer bellen.

Weet niet hoe het in Nederland geregeld is?

Hebben ze tegenwoordig hier ook bestrijdingsdiensten voor ;) :D Die in huis heb ik ook iemand voor laten komen. Was mij ook te link om zelf mee aan te klooien. Je wilt echt geen horde boze wespen achter je aan hebben. De nesten die ik buiten in de grond had, vlak naast de paddoc, heb ik een keer savonds in het donker afgedekt met zon grote cementkuip en er toen van die speciale schuim ingespoten. Die waren de volgende dag ook allemaal dood. Die schuim had ik in Nederland gekocht.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 10:22

Oh mensen, wat een bizarre methodes hebben jullie!! Levensgevaarlijk! Het zal vast gewerkt hebben, maar als je een nest woeste wespen hebt of wellicht erger krijg je 'm echt wel op je dak hoor!!

TS: bel gewoon een erkende ongediertebestrijder in je buurt en laat het nest vakkundig verwijderen. Kost inderdaad geld, maar dan ben je er ook echt van af!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 12:15

ik vind 100 euro een hoop geld of ben ik nu een erge zeur?