Het topic voor mensen met ook een zusje in de pubertijd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Buffelduke

Het topic voor mensen met ook een zusje in de pubertijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 14:24

Ik weet niet of er al zo'n topic bestaat en of dit goed staat, zo niet dan mag dit verwijderd dan wel verplaatst worden.

Ik heb een zusje van 16 jaar. Ze zit echt enorm in de pubertijd. Ze wordt echt om alles maar dan ook alles boos. Ze irriteert zich dood aan alles en iedereen. En stiekem vind ik haar wel een beetje verwend. Wij hebben altijd vrij dure kleding maar moet je haar eens zien gaan als ze iets niet krijgt of mag hebben. Ik zou niet in dezelfde winkel willen staan op dat moment :')

Ik kan zo hele gesprekken typen maar dan ben ik volgende week nog bezig. Ik zal hier zo een voorbeeld neer te zetten en ik ben heel benieuwd of er ook bokkers zijn die in hetzelfde schuitje zitten. Ik word er vaak enorm moedeloos van, ik loop op mijn tenen of ik iets kan zeggen of niet in de hoop dat ze niet boos wordt. ik zal even wat opnoemen wat typisch is hier:

* Ze wil niks in het huishouden doen, onze ouders werken fulltime maar ik doe het gehele huishouden en vraag ik het dan wordt ze boos want 'ze doet al genoeg'

* Iets van haar generatie: Een telefoon die vastgegroeid is in je hand. En dan vooral enorm veel selfies en fotos van alles maken om naar zoveel mogelijk mensen te 'snapchatten'

* Volgens haar ben ik haar moeder. Ik gedraag me als een moeder terwijl ik gewoon haar zus ben. Ze snapt niet dat ik ongerust ben als ze op vakantie boos is en wegloopt. Ik krijg geregeld OKE MAMA naar mijn hoofd geslingerd

* Ze heeft een arrogant hoofd van hier tot Tokio op sommige momenten. Je durft niks fouts te zeggen want die blik die kan echt doden. Letterlijk.

Zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar voor iedereen die ook in zo'n periode zit, uit al je frustraties hier! Het is fijn om het te delen met mensen die hetzelfde ondergaan vind ik. Wij moeten als oudere broer/zus alles maar oke vinden want 'dat hoort bij de pubertijd'. Maar frustraties of onenigheden uiten kan ook weleens opluchten!

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 14:27

Ooooh praat me d'r niet van _O-
Woon gelukkig al niet meer thuis maar nu ook een zusje van 16.
Als ik die zo af en toe tekeer hoor gaan tegen m'n ma... Dat kind is niet helemaal lekker haha _O-

En dan vooral het welbekende zinnetje; "ach, jij bent de oudste en de wijste.. laat d'r lekker"
Laatst bijgewerkt door Carr_friesje op 01-08-14 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 14:28

ik heb geen zusje in de pubertijd want ik ben de jongste.
ik herken mezelf heel erg in de eerste 2 :)) nou ja ik weet niet of dat eerste zo goed is.......

Anoniem

Ik volg hahah , ik ben de jongste van 5 en ben 22 alwwer maar ik snap niks van de tieners van nu dus misschien werkt dit topic verhelderend je kan amper er wat tegen doen XD

Succes TS :(:)

Sokje_6

Ik heb een oudere zus, maar die doet soms hetzelfde :+

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 14:29

Waar zijn je ouders in dit verhaal? Lijkt me dat zij meer invloed hebben op je zusje dan jij. Als jij in je eentje het hele huishouden doet, kunnen je ouders toch ook regelen dat je zusje wat gaat doen?

Lijkt me ook niet dat je ouders willen dat jij voor alles opdraait.

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 14:29

Hahaha, ik heb zelfs 2 stuks! 1 van 17 en 1 van 14 jaar.

Vre-se-lijk (nu ze op vakantie zijn met pap en mam is het wel heeeel rustig thuis haha)

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 14:31

Haha, het is gewoon bijna precies mijn zusje xD alleen is zij dan degene die altijd denkt dat ze mn moeder is haha

Ik kan over het algemeen trouwens heel goed overweg met mijn zusje en nu ze in Frankrijk zit appen we iedere dag en luchten ons hart bij elkaar.

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 14:44

itsmi schreef:
Waar zijn je ouders in dit verhaal? Lijkt me dat zij meer invloed hebben op je zusje dan jij. Als jij in je eentje het hele huishouden doet, kunnen je ouders toch ook regelen dat je zusje wat gaat doen?

Lijkt me ook niet dat je ouders willen dat jij voor alles opdraait.

Nee klopt. Ik heb ook heel erg vaak medelijden met mijn moeder. Mijn zusje wordt soms zo boos op haar en kat haar zo af dat ik het gewoon zielig vind. Mijn vader gaat om 5 uur 's ochtends weg en komt 's avonds rond 6 uur weer thuis en mijn zusje gaat vaak 's avonds ergens heen of zit op haar kamer. Meestal luistert ze ook. Als zij er zelf bij zijn. Zodra ze weg zijn vliegen de potten en pannen weer door het huis heen.

ik vraag ook geregeld aan mijn moeder: Zeg alsjeblieft dat ik niet zo erg was. Ik heb eigenlijk vrijwel geen pubertijd gehad. Nu kan ik ook niet zo'n arrogant hoofd trekken en in die tijd was er nog geen whatsapp. Ik ben nu 19 maar als ik zie wat voor generatiekloof daartussen zit. Pff

Ik kan ook goed met haar opschieten op het werk enzo. Winkelen kunnen we ook heel goed samen... totdat ze het ergens niet mee eens is. Ik heb weleens in de winkelstraat gestaan dat alle mensen naar ons keken zo erg was ze aan het schreeuwen naar mij. En ik daar maar staan met mijn blote billen hoofd

Irisx

Re: Het topic voor mensen met ook een zusje in de pubertijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 14:47

Hahaha klinkt wel een beetje als mijn zusje hoor :P

Als mama er is alleen maar ja en amen... Als ze van huis is draai ik alleen voor alle dingen op. En dan geeft ze mij natuurlijk ook de schuld vervolgens xD

En inderdaad het winkelen. Als het haar nie zint of niet krijgt wat ze wilt gelijk een kop als een oorwurm en niet meer vrolijk te krijgen xD

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 14:49

Ik ben zelf ook 16, maar de dingen die jij noemt doe ik niet hoor, ik ben een hele brave puber O:) Mijn zusje van bijna 14 daarentegen, is een echte b*tch de laatste tijd. Ze luistert niet als ik iets vraag, is onbeleefd tegen mijn ouders en als je een discussie hebt zegt ze alleen maar: ja en, gij zijt lelijk!! -O- Ze moet altijd, maar dan ook ALTIJD gelijk hebben en doet altijd haar eigen zin. Tja....

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 14:49

haha nou inderdaad. Ik krijg inderdaad ook overal de schuld van. Maar dat was vroeger al zo :p

We hebben ook totaal een ander karakter en totaal andere interesses. Ze snapt ook niet dat het mij weleens irriteert dat ze overal fotos van moet maken. Zelfs nog van een grote pukkel op haar neus bij wijze van spreken.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 14:49

Geldt tweelingzus ook? Wij zijn met z'n tweeën tegelijk bezig, horror :')

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 14:50

Maaike_Melis schreef:
ik vraag ook geregeld aan mijn moeder: Zeg alsjeblieft dat ik niet zo erg was. Ik heb eigenlijk vrijwel geen pubertijd gehad. Nu kan ik ook niet zo'n arrogant hoofd trekken en in die tijd was er nog geen whatsapp. Ik ben nu 19 maar als ik zie wat voor generatiekloof daartussen zit. Pff

Heeft daar niks mee te maken hoor, je zusje is gewoon een ander type dan jij.

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 14:50

TrIjNiE__ schreef:
Ik ben zelf ook 16, maar de dingen die jij noemt doe ik niet hoor, ik ben een hele brave puber O:) Mijn zusje van bijna 14 daarentegen, is een echte b*tch de laatste tijd. Ze luistert niet als ik iets vraag, is onbeleefd tegen mijn ouders en als je een discussie hebt zegt ze alleen maar: ja en, gij zijt lelijk!! -O- Ze moet altijd, maar dan ook ALTIJD gelijk hebben en doet altijd haar eigen zin. Tja....

oh dat krijg ik ook heel vaak te horen. Ik heb ook altijd het idee dat ik de minst knappe van ons beide ben :p Ze heeft ook een ontelbare groep vrienden. 288 likes op foto's. Goeiedag dat krijg ik in 200 jaar nog niet.

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 14:51

Haha Lysanne, jij bent sowieso al terror :P

Pff, ik heb wel medelijden met je ouders... Twee puberende kinderen

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 14:51

melody7 schreef:
Geldt tweelingzus ook? Wij zijn met z'n tweeën tegelijk bezig, horror :')

hahaha letterlijk de hel bij jullie :')

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 14:53

TrIjNiE__ schreef:

bedoel je dat sarcastisch dat jij een brave puber bent?
bij mij is het als mijn moeder vraagt: help je even met de afwas? dan zeg ik: zo. en 1 uur later ben iker nog steeds niet O:)

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 14:53

Weet je, iedereen is mooi op zijn eigen manier.

Ik en mijn zusje verschillen ook heel veel van uiterlijk.. Maar hebben wel allebei ons eigen dingen. Zo zou ik graag haar knappe koppie willen hebben (absoluut niet ontevreden met die van mezelf), en zij mijn figuur.. Blijf je toch houden

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 14:53

Kahawa schreef:
Maaike_Melis schreef:

Heeft daar niks mee te maken hoor, je zusje is gewoon een ander type dan jij.

Dat is ook zeker waar. Maar als ik zie hoe het gaat als zij vriendinnen ontvangt. Die zitten de gehele middag tegenover elkaar met elk een telefoon om dan de lelijkste foto van elkaar naar vrienden te sturen om vervolgens te roepen NEE VERWIJDER DIE WEER.

Als ik vriendinnen oid ontvang zet ik een theepot vol thee en gaan we gezellig om de tafel zitten en vertellen we elkaar allerlei verhalen en telefoons komen helemaal niet aan bod.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 14:54

Maaike_Melis schreef:
TrIjNiE__ schreef:

oh dat krijg ik ook heel vaak te horen. Ik heb ook altijd het idee dat ik de minst knappe van ons beide ben :p Ze heeft ook een ontelbare groep vrienden. 288 likes op foto's. Goeiedag dat krijg ik in 200 jaar nog niet.

We lijken alledrie wel op elkaar en we zijn ook helemaal niet lelijk ofzo, maar als ze dat zegt denkt ze dat ze gewonnen heeft. En als ze een sl*ttenfoto op fb zet lachen mijn oudere zus en ik haar gewoon uit }:)

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 14:55

xIirtJj schreef:

Ik en mijn zusje verschillen ook heel veel van uiterlijk.. Maar hebben wel allebei ons eigen dingen. Zo zou ik graag haar knappe koppie willen hebben (absoluut niet ontevreden met die van mezelf), en zij mijn figuur.. Blijf je toch houden

ja klopt heb je helemaal gelijk in hoor.

Ik merk trouwens ook dat onze kleding echt totaal anders is omdat we allebei andere types zijn. Zij draagt van die crop tops ofzo. Nou ik zou dat nog niet eens als pyjama aan doen :')

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 14:56

Hahaha...
Mijn onderkin moet het altijd ontgelden. En zo erg issie niet eens.
Dan hebben we weer een discussie en dan roepen mijn moeder en zusje tegelijk 'ONDERKIN'.

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 14:57

Maaike_Melis schreef:
xIirtJj schreef:

ja klopt heb je helemaal gelijk in hoor.

Ik merk trouwens ook dat onze kleding echt totaal anders is omdat we allebei andere types zijn. Zij draagt van die crop tops ofzo. Nou ik zou dat nog niet eens als pyjama aan doen :')

Haha, klinkt zo bekend. Zij is meer van het nette kleden en 'van deze tijd', ik ben meer sportief en 'doe maar normaal'. Gewoon een simpel shirtje en een spijkerbroek

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 14:58

Xfjord schreef:
TrIjNiE__ schreef:

bedoel je dat sarcastisch dat jij een brave puber bent?
bij mij is het als mijn moeder vraagt: help je even met de afwas? dan zeg ik: zo. en 1 uur later ben iker nog steeds niet O:)

Nee hoor, ik ben echt een brave puber :D Dat zijn we op zich alledrie thuis. Maar ja 3 meiden met steeds 2 jaar tussen zorgt wel geregeld voor bitch-fights :o