Onzeker

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rideltje1992

Onzeker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 20:38

Hallo Allemaal,

Iedereen kent het wel je bent onzeker over je uiterlijk, ik dus ook.

Maar ik merk nu dat het alleen maar erger wordt bij mij zelf.

Ik koop zo veel kleding en nog ben ik nooit tevreden hoe ik er uit zie.
En ja het heeft me al een hoop geld gekost.

Ook me haar ben ik niet tevreden over, het is zo dun dat je er niks mee kan, en ik ben verplicht om een pony te hebben omdat ik zoon lang voor hoofd heb, ja echt als ik het optil lacht me vriendin me kei hard uit!

Voor de rest ja me lichaam ook niet te vreden mee, ben stevig gebouwd en val moeilijk af, kleding kopen om de vet rolletjes te verbergen is ook een ramp! Ik kan bijna niks aan!

Kortom ik ben nu zo ver heen dat ik bijna niet over straat durf.
Om naar het ziekenhuis te gaan om iets aan me voorhoofd te doen, vet laten weg zuigen, een pruik kopen omdat me eigen haar echt bagger is, het wordt volgens mij steeds dunner wand het valt uit!

Er zijn vast mensen die denken dat ik me aanstel dan gelieve niet reageren!

Ik moet het gewoon kwijt en ben te einde raad!

Respect als je alles gelezen hebt.

Nayomie

Re: Onzeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 20:43

Lieve Rideltje,

Ik weet wie je bent, heb je af en toe gezien en zal ik je iets nieuws gaan vertellen? Je hoeft je niet onzeker te voelen, want je bent mooi op de manier dat je bent. Jij bent jij, zij zijn zij. Je haar vind ik totaal niet lelijk, ik vind je niet heel stevig. Tuurlijk, er kan altijd wat vanaf, maar niet zoveel dat je je zorgen moet maken. Je bent prachtig zoals je bent, je bent heel lief.

Wel kan ik snappen, ondanks dat je gewoon goed bent zoals je bent, dat je je onzeker kan voelen. Probeer eens met een psycholoog te praten. :)

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 20:48

Dankje Nayomie, het is gewoon heel moeilijk om daar zelf in te gaan geloven, omdat ook zo veel mensen wat anders roepen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 20:50

Die mensen weten niet wat ze zeggen :n
Ze hebben gewoon iemand nodig om neer te halen. Maar volgens mij heb ik wel een idee wie het onder andere kan zijn.

Maar, een psycholoog zou geen slecht idee zijn. Die kan proberen je zelfbeeld wat omhoog te schroeven :)

Puniewhitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 20:52

wie bepaalt er eigenlijk wat lelijk en mooi is en wat hoort en niet hoort? iedereen is uniek, maar helaas zien sommige mensen dit niet zo... :'( niemand is perfect, gelukkig maar, dan zou de wereld een stuk saaier worden!

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 20:53

Ik heb hetzelfde gehad als jij. Ook een pony omdat mijn voorhoofd zo lang is. Ik ben ook niet de dunste waar ik me regelmatig voor schaam. Ik ben erg in mezelf gekeerd, waardoor ik geen vrienden heb. Dat is vaak lastig, beseffen dat je ze niet hebt. Maar zo was ik als kind al. Ik accepteer steeds meer dat ik ben wie ik ben en dat ik mezelf niet wil veranderen om volmaakt te zijn voor de rest van de wereld

Kijk eens goed naar anderen, niemand is volmaakt en iedereen is mooi op zijn manier. Kijk niet te kritisch naar jezelf, probeer jezelf te accepteren en dan straal je al veel meer! Onzeker voelen mag natuurlijk, dat is ook wel goed, maar het moet niet de overhand krijgen.

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 21:03

Nayomie: Ja dat weet ik wel, maar als je al onzeker bent komt het nog harder aan, ik heb het zo vaak gehoord dat ik er eigenlijks in ben gaan geloven.

Puniewhitje: Ben ik met je eens, het is alleen zo jammer dat veel mensen daar anders over denken en je dit dus dan krijgt.

Kiimm: Mag ik vragen hoe jou dat uiteindelijk is gelukt? Heb je nog steeds een pony?

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:26

Ik heb een schuine lok :)

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:38

Sorry maar een vriendin die je keihard uitlacht om je voorhoofd is geen goede vriendin.. :n Ik weet niet of ze in alles zo is, maar pas op dat je je niet onzekerder gaat voelen door haar (heb ik namelijk wel gehad met een 'vriendin')
Probeer de positieve kanten van jezelf te zien in plaats van de (voor jou!) negatieve. Niemand is perfect, maar dat hoeft ook helemaal niet. Natuurlijk lukt dit niet even van de ene op de andere dag, maar geloof in jezelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:41

Rideltje1992 schreef:
Dankje Nayomie, het is gewoon heel moeilijk om daar zelf in te gaan geloven, omdat ook zo veel mensen wat anders roepen.

Die mensen moet je bannen uit je leven. Dat scheelt al een heel stuk. .

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:46

.
Laatst bijgewerkt door Love_myhorse op 03-02-26 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:49

Ik weet helemaal hoe je je voelt! Ik ben redelijk mager ( te mager ) en voel me er ontzettend onzeker bij... Ik hou van shoppen, maar doe het meer uit " verslaving ".
En zoals hierboven, zo'n vriendin is geen vriendin! Ze kan wel zeggen dat jou iets niet staat, maar uitlachen is echt not done!
Zo'n zaken werken ook heel psychologisch op jezelf ;-)
Ik zie het bij mezelf en wat me helpt is veel sporten. Niet om af te slanken voor een ander ( ik hoor niet af te slanken maar te verdikken :p ), maar voor jezelf! En dat brengt ook zelfzekerheid bij ;-) hoja goede vrienden zijn ook belangrijk ;-)

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 22:03

Met mensen die wat anders roepen bedoel ik mensen op straat, ik word altijd zo raar aan gekeken en voor alles uit gemaakt voor al dat ik lelijk ben.

Andere kapsel vragen aan de kapper is geen optie, je kan der vanalles in gooien maar het is zo weer stijl, zelf permanent was er met 1 wind vlaag uit!

Kleding dragen wat ik leuk vind probeer ik altijd wel, maar om mijn figuur te kleden is zo moeilijk. Ik weet niet ben gewoon nooit tevreden.

Sportschool? wou dat dat kon, heb ik helaas het geld niet voor. Ik wou een paard en een hond die ik geërfd heb die helaas altijd wel iets hebben waar al mijn geld zoon beetje heen gaat. Het zou ook niet veel nut hebben we eten hier niet al te gezond. Helaas heb ik dat niet voor het zeggen en ik moet toch wat eten. In die tijd dat ik hier woon(bij schoonvader en vriend omdat ik nergens anders heen kon) ben ik wel 20 kg aangekomen en kom nog steeds aan.

Ik weet het gewoon niet meer, afvallen wil niet me haar kan je niks mee. Tja dat moet je het maar accepteren, wat ik dus echt niet kan.

Rare is ik doe zo me best voor me uiterlijk. Het is gewoon nooit goed genoeg -O-

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 00:20

Probeer je niks aan te trekken van wat andere mensen zeggen, dat zeggen ze alleen maar om zich zelf beter te voelen.

Je zou ook kunnen gaan hardlopen of fietsen dat kost niet veel geld, dan koop je eenmalig een outfit of een fiets en dat hoeft niet duur te zijn. Op youtube staan ook heel veel workouts waar je niks voor nodig hebt kwa materiaal. Zoek maar op Jillian Michaels en dan vind je veel filmpjes.
Van sporten ga je ook lekkerder in je vel zitten :)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 13:06

Hardlopen kun je in ieder geval aan beginnen. Dat is ook goed voor je koppie, als je een paar keer in de week wat sport voel je je ook een stuk beter.

Mijn beste vriend vind ook dat hij een lang voorhoofd heeft, ik zie het niet. :n En een vriendin die me daar over uit zou lachen is ook niet echt een vriendin. Je kan eens proberen om naar een goede kapper te gaan en je zorgen uit te leggen. Mijn haar is ook heel stijl, ik hoef er echt geen krullen ofzo in te draaien maar als ik naar een goede kapper ga dan hoeft dat ook niet.

Ik denk dat jouw onzekerheid inmiddels wel heel diep zit. Misschien kun je eens met iemand gaan praten?

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 13:42

Jij bent niet de enige die onzeker is over dingen.
Ik ook ik walg Van mijn dikke buiken boven benen. Ik durf amper een korte broek te dragen. Het liefst trek ik shirts van mijn man aan. En ben eigenlijk te lui om wat te doen. Ik denk dan ja vanavond wil ik dit of dit gaan doen. Maar er komt er dan niets van. Vrienden heb ik weinig. Of ze wonen verder weg.

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 14:02

Enige optie is dan fietsen. Hardlopen lukt mij niet zo goed met mijn inspannings- asma.
Workout in huis hebben we geen ruimte voor, ja boven maar die vloer maakt zoon herrie als je al heen en weer loopt :Y)

Naar een goeie kapper heb ik geprobeerd, heb het lang gehad en nu een boblijn, niks blijft zitten. Denk dat ik het maar weer lang laat groeien.

Vrienden nee heb ik ook niet echt, ja dat meisje die me keihard uit lacht, verder alleen mensen waar van je een hoi en mee gaat paardrijden.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 14:09

Tuurlijk ben je niet perfect… Maar wie is dat wel?

Lach met je vrienden mee, of als je het echt heel vervelend vind, vraag hen om te stoppen met de grapjes.
stap 1 naar zekerheid is van jezelf houden, ook van je imperfecties. Dan volgt de rest wel met wat tijd

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 14:13

Rideltje1992 schreef:
Vrienden nee heb ik ook niet echt, ja dat meisje die me keihard uit lacht, verder alleen mensen waar van je een hoi en mee gaat paardrijden.

Dan heb je bij deze een bokt-vriendin erbij :D
Komt niet in de buurt van iemand die echt in jou omgeving woont maar ik respecteer je om wie je bent en mocht je wat kwijt willen dan ben ik altijd bereid te luisteren. :)

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 14:18

Ja over vrienden gesproken…

Dit klinkt misschien een beetje raar maar ik doe het en het werkt echt. Soms moet je gewoon echt heel goed kijken naar welke mensen je mooi vind (als persoon he, niet qua uiterlijk), mensen die je in hun acties en gedrag waardeert. Dan observeer je even hoe ze naar verschillende mensen reageren, is dat netjes naar ook de mensen met wie ze minder hebben of van wie ze niks nodig hebben? Ga dan actief vrienden met ze proberen te worden.

Gewoon aardig doen en mee gaan als die persoon iets leuks gaat doen, praatje maken met die persoon.. Je hulp aanbieden als die persoon over een probleem heeft oid. Te weinig mensen kiezen bewust hun vrienden :P Het haalt wat weg van de spontaniteit, dat zal ik toegeven, maar levert wel goede vrienden op

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 14:21

Ja over vrienden gesproken…

Dit klinkt misschien een beetje raar maar ik doe het en het werkt echt. Soms moet je gewoon echt heel goed kijken naar welke mensen je mooi vind (als persoon he, niet qua uiterlijk), mensen die je in hun acties en gedrag waardeert. Dan observeer je even hoe ze naar verschillende mensen reageren, is dat netjes naar ook de mensen met wie ze minder hebben of van wie ze niks nodig hebben? Ga dan actief vrienden met ze proberen te worden.

Gewoon aardig doen en mee gaan als die persoon iets leuks gaat doen, praatje maken met die persoon.. Je hulp aanbieden als die persoon over een probleem heeft oid. Te weinig mensen kiezen bewust hun vrienden :P Het haalt wat weg van de spontaniteit, dat zal ik toegeven, maar levert wel goede vrienden op

p.s. andersom werkt het ook he. Doen mensen vet naar naar anderen de eerste keer dat je ze ziet, wees dan heel bewust dat dat ook in die persoon zit als die persoon toenadering zoekt. Ik heb zoveel vrienden die ik echt super leuk vind en die ook heel lief naar mij doen maar van wie ik weet dat ze of niet altijd oprecht zijn of niet echt aardig naar iedereen.. Dat soort vrienden moet je dan op een heel andere manier vertrouwen, en hun (banketstaaf) advies laat je dan ook veel makkelijker links liggen als je je daar bewust van bent

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 14:22

tja accepteren wie ik ben, klinkt makkelijk zo maar zal erg moeilijk worden.

Rider01 : Wat lief ja :D

Sidera : ik ben geen persoon die snel op iemand zal afstappen, ik maak soms moeilijk contact met mensen.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 14:22

Joh je bent 22, gedraag je! Je maakt je toch niet moe om wat andere denken?

Pff, ik pluk altijd mijn wenkbrauwen bijna compleet weg (gewoon epileren) en teken ze dan met potlood 'mooi'. Maar loop nu al weken 'zonder wenkbrauwen', eerste dag heeft iedereen gelachen, hè hè, opeens geen bruine vlekken meer op mijn voorhoofd.

En eerlijk, toen een vriend van mij bij de kapper was geweest (dit is echt al bij zeker 9/10 jongens gebeurd) heb ik in een deuk gelegen toen ik hun voorhoofd zag, man, echt in een deuk. Een minuutje en ik was er aan gewend.

Weet je hoe grappig voorhoofden zijn als er iets veranderd? Geen idee waarom, maar dat is echt iets waar veel mensen voor lachen... altijd als een pony verdwijnt.

Maar dat zegt niks over jou voorhoofd! Het is gewoon gewenning, net als 24/7 met make-up lopen en het dan opeens af doen. Men schrikt, logisch, het is nieuw en het is 'vreemd', maar uiteindelijk valt het niet meer op.

Doe en draag lekker waar je zin in hebt, om je buik (denk ik) te verbergen kun je shirts/topjes kopen met laagjes.

En vrienden? Hmm die komen en gaan wanneer ze net op je pad komen maar vooral wanneer jij er voor open staat! Wees dus gezellig en vriendelijk, doe je niet te veel moeite, maar sta wel open voor contact! :)

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 14:25

Ik heb zelf ook van dat vreselijke dunne haar waar je gewoon niets mee kan. Elk stiekje is te groot en om nou met dora stiekje rond te gaan lopen vind ik ook niets. Ook is mijn haar heel licht dat het bijna doorschijnt. Nu heb ik shampoo en ben nu met me 3de fles bezig. Ik heb echt zichtbaar risultaat. Het is niet dikker maar het lijkt wel voller. Ook was ik om de week me haar met ei en ik merk wel dat het beter word (hier ben ik nog niet lang mee bezig. Wat jij hebt meet afvallen heb ik met aankomen ik heb net een grassprietje en ik kom maar niet aan. Ik heb ondertussen geleerd dat ik goed ben zoals ik ben en mensen hebben dat maar te accepteren. Het is in het begin echt vreselijk moeilijk maar geloof me je komt erover heen als je maar doorzet :(:)

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 14:27

Ja ik ben 22 maar moest al vrij jong zelfstandig zijn en alles alleen doen dus 22 nee zo voel ik me niet eerder 35.

Ja shirt met laagje en die wat wijder vallen heb ik al maar zo moeilijk te vinden!

Gewennig ja dat zal best maar dat zal het niet zijn, mijn voorhoofd is echt lang. Dat me vriendin er zo hard om moet lachen bewijst dat.