Aangifte van valse aangifte/beschuldiging

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

stunning

Aangifte van valse aangifte/beschuldiging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 21:40

Vandaag kreeg ik de politie op de stoep dat er een aangifte was gedaan die niet waar is.
Gister heb ik een hondje bij ons de straat gevonden en had een oproep geplaatst op Facebook met de vraag of mensen het hondje kenden en wisten wie de eigenaar was. Na een poosje kwamen onze achterburen bij ons aan de deur dat ze het hondje herkenden van hun buren. Aangezien wij hun kennen en zij weer goed bevriend zijn met hun buren (de eigenaren van het hondje) hebben zij het hondje meegenomen om in de schuur van de hun buren te doen, omdat hun buren zelf niet thuis waren.

Op gegeven moment krijg ik een berichtje van een mevrouw die dacht dat het haar hondje was en met de vraag of het een reutje was. Wij dachten zelf te zien dat het een teefje was, dus ik heb voor de zekerheid voor die mevrouw contact gezocht met de buren om te checken of het idd een teefje was. Het hondje was inmiddels als door de echte eigenaren gevonden, die thuis waren gekomen en bevestigden dat dit hun hondje was. Dit ging inderdaad om een teefje, dus betreffende mevrouw op de hoogte gebracht dat het een teefje was en daardoor niet haar hond kon zijn. Helaas geloofde zij mij niet en bleef ze maar aandringen dat ze het hondje wou zien. Ik heb haar meerdere malen vriendelijk verteld dat het hondje niet meer in mijn bezit was en heb zelfs aan de eigenaren gevraagd of ze mocht komen kijken, de eigenaren gingen hier niet mee akkoord en heb dit aan mevrouw verteld en ik daar niks over te zeggen had. Ondertussen kreeg ik zo'n beetje heel haar vriendenlijst over mij heen met berichten en zielige verhalen en dat het haar hondje was en dat ik moest reageren ed.

Na een poosje kreeg ik niks meer van die mevrouw te horen, maar krijg ik via via te horen dat ze de politie heeft ingeschakeld. En idd na een poosje stond de politie met dierenpolitie aan de deur met het verhaal dat mevrouw had verteld dat ik haar hondje te koop had aangeboden op marktplaats. Ik heb de agenten verteld dat ik niks op marktplaats had gezet, maar een berichtje op Facebook had gezet dat ik een hondje had gevonden en met de vraag of mensen het hondje kenden of wisten wie de eigenaar was. Alle 3 de agenten keken mij heel verbaasd aan en zeiden: dat is al een heel ander verhaal..

Met de politie mee geweest naar de buren om te checken dat dit hondje inderdaad een teefje was en zij bevestigden dit ook en politie gaf dan ook toe dat dit niet het hondje kon zijn van de betreffende mevrouw.

Nu beweert de betreffende mevrouw dat zij nooit gezegd heeft dat ik het hondje te koop aanbood op marktplaats, maar dan vraag ik mij af hoe komen de agenten dan bij dat verhaal? Lijkt me toch niet dat agenten dat verzinnen en dat zij verplicht zijn om mij de waarheid te vertellen waarvan ik beschuldigd word?

Nu is mijn vraag voor de boksers onder ons die enige kennis hebben van het rechtssysteem of mensen die dit eerder hebben meegemaakt of ervaring hebben met aangifte van valse aangifte/beschuldiging: Kan ik hier nog wat mee aangezien mevrouw beweert dit nooit te hebben gezegd, maar de politieagenten met dit verhaal aan komen. Stél je voor dat mevrouw dit echt niet heeft gezegd, dan zijn de agenten toch enorm fout? Of zie ik dit verkeerd?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:43

Stel de vrouw heeft het echt gezegd, dan is de politie inderdaad verkeerd. Maar zou je daar nou echt werk van willen maken? Lijkt mij wat over dreven.

Een aannemelijker verhaal vind ik dat de vrouw het wel heeft verteld om er voor te zorgen dat de politie actie zou ondernemen. Dit vind ik aannemelijker als ik kijk na hoe zij eerder al reageerde richting jou en ze haar hele facebook-vrienden-collectie er al op had gezet.

Mooi zo laten, hond is weer bij de eigenaar, politie heeft gezien dat jij er niets mee te maken hebt. Klaar *D
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 28-07-14 21:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:43

Er is nu toch geen probleem? Wat wil je ermee dan?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:44

Ten eerste lijkt het me enorm sterk dat de agenten verzinnen dat jij het hondje te koop had aangeboden, ze hebben wel wat beters te doen.
Of je er wel of geen werk van kan en wil maken zou ik overleggen met de betreffende agenten, zij hebben haar gesproken.

Ik zou het zelf lekker laten zitten. Ze hebben haar verhaal en jouw verhaal aangehoord, afgehandeld en verder geen maatregelen genomen. Misschien is de dame in kwestie wel echt haar hond kwijt en helemaal radeloos elke strohalm aan het vastgrijpen.

Esmeralda

Re: Aangifte van valse aangifte/beschuldiging

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:47

helemaal niks
wat wil je er mee bereiken
hondje is bij de eigenaar, jij jou plicht gedaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:49

Ik zou het ook zo laten als je nu van haar af bent.
Ik kan me niet voorstellen dat agenten daar over gaan liegen dus het lijkt me aannemelijk dat ze het wel gezegd heeft om zo te zorgen dat er iets met haar melding gedaan zou worden.
Nu is het duidelijk dat het niet haar hond is, dus je zou zeggen dat het nu klaar is voor mevrouw..

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:51

Je ziet dat wel goed.....maar wat wil je ermee bereiken?
Een ja tegen een nee verhaal.
De vrouw is waarschijnlijk erg wanhopig op zoek naar haar hondje....en heeft ze misschien marktplaats gezegt inplaats van facebook....
Trouwens ook bij de politie worden fouten gemaakt.

Gewoon naast je neerleggen. En niet druk om maken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:52

Naast je neerleggen en je hebt iig je frustratie kunnen ventileren. Vervelend, maar goed. Ik zou het gewoon erbij laten. Zonde van je energie :)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:55

joh lekker laten gaan, wij hebben het gehad met een kat, en dat ging nog veel verder. Uiteindelijk moet je maar bedenken dat die mensen in paniek zijn omdat ze hun dier kwijt zijn.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:58

Een agent heeft een absteed afgelegd, en mag niet zomaar iets verzinnen tegenover jouw. Ik denk dat mevrouw dat heeft verzonnen omdat ze bang was dat de politie anders niet in actie kwamen.

Echter is hier geen sprake van valse aangifte, omdat mevrouw geen aangifte heeft gedaan. Voor een agent een aangifte opneemt, moet deze eerst controleren of er sprake is van een strafbaar feit, wat hier dus niet van toepassing is.

Ik zou het gewoon laten rusten, kun je weinig mee.

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 22:18

Ok, dat wou ik eerst idd even duidelijk hebben of een agent iets mag verzinnen en dat leek me al van niet, maargoed dat wist ik dus niet zeker. Nou niet gaan om een strafbaar feit? Lijkt mij dat het verkopen van andermans spullen wel strafbaar is. Zij heeft dus verteld dat ik haar hond te koop aan bood, waarmee ze dus zegt dat ik iets strafbaars doe..
En ook al zou ze het alleen hebben gezegd om de politie in werking te stellen dan nóg is het strafbaar.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:45

Ten eerste heb je de hond nooit in bezit gehad. Je bent slechts even 'houder' geweest.

Verder zou ik niet weten wat je hier verder mee zou willen. Die vrouw heeft een kul verhaal op gehangen bij de politie. De politie is bij jou geweest, bij de eigenaar van de hond en die hebben de zaak als afgehandeld gezien. Ik zou het verder zo laten doen.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 23:08

Die mevrouw heeft misschien "marktplaats" gezegd terwijl ze "Facebook" bedoelde. Waarschijnlijk is ze radeloos en wanhopig op zoek naar haar hondje en wil ze zeker weten dat hij niet bij jou zit. Ze kent je niet en omdat ze het zelf niet mocht checken heeft ze de politie ingeschakeld. En nu wil jij ook nog eens aangifte doen terwijl ze waarschijnlijk al zo ontzettend verdrietig is omdat ze haar hondje kwijt is?

Het is voor haar nu duidelijk dat het haar hond niet was en dat is al erg genoeg. Ik begrijp haar ergens wel. Laat zitten.....

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 23:44

stunning schreef:
Ok, dat wou ik eerst idd even duidelijk hebben of een agent iets mag verzinnen en dat leek me al van niet, maargoed dat wist ik dus niet zeker. Nou niet gaan om een strafbaar feit? Lijkt mij dat het verkopen van andermans spullen wel strafbaar is. Zij heeft dus verteld dat ik haar hond te koop aan bood, waarmee ze dus zegt dat ik iets strafbaars doe..
En ook al zou ze het alleen hebben gezegd om de politie in werking te stellen dan nóg is het strafbaar.

Ja maar een aangifte wordt pas opgenomen, als men zeker is dat jij een strafbaar feit hebt begaan. Als mevrouw op het bureau aankomt of belt met dit verhaal, maar ze heeft geen verder bewijs zoals een advertentie, gaat de politie dit eerst verder uitzoeken voordat zei een aangifte opnemen. Wat ze nu dus ook hebben gedaan.

Als er een aangifte was opgenomen, werd jij opgebeld om je te komen melden op het bureau als zijnde verdachten. Dat is in deze niet gebeurt.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 23:56

Dat ze al zo snel reageerden... :') En dat ze al langskwamen vind ik heel wat (klinkt even heel banketstaaf, maar ik had een stalkster en de politie deed niets "ja die meldingen krijgen we zo vaak, pas als je zwart op wit hebt dat zij het is, kunnen we iets doen...)

Waarschijnlijk is mevrouw gewoon heel wanhopig op zoek naar der hondje... En mjah.... dan is het alleen maar netjes dat de politie even verhaal komt halen :) Het is, lijkt mij geen echte aangifte, want dan was je per post uitgenodigd/gebeld, verhoord etc, daarvan een verslag gemaakt...

Dus eigenlijk wel een pluspuntje voor de politie. Zou me er verder niet te druk over maken...

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 07:52

Polly schreef:
Ten eerste lijkt het me enorm sterk dat de agenten verzinnen dat jij het hondje te koop had aangeboden, ze hebben wel wat beters te doen.
Of je er wel of geen werk van kan en wil maken zou ik overleggen met de betreffende agenten, zij hebben haar gesproken.

Maar ze staan wel met z'n 3en op de stoep.. zoveel beters hebben ze dan dus toch niet te doen :')

Maar eens met de rest, opgelost toch? Lekker laten zitten zo :)

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 16:13

Ik werd door een bokker geattendeerd op het feit dat het nu lijkt alsof ik wat tegen de politie wil doen. Dit is niet het geval, ik wou alleen even zeker weten of de politie de waarheid zou hebben gesproken en of zij verplicht zijn om de waarheid te vertellen aangezien die mevrouw nu ineens beweert van niet.

Ik ben niet van plan om haar hier mee weg te laten komen. Heb 20000x gezegd dat het een teef is, dus het sowieso niet haar hond kón zijn, ik heb niks te zeggen over of ze mag komen kijken bij het hondje ofniet omdat het niet mijn hond is en het hondje al niet meer bij mij was en daarom maar de politie met zo'n leugen op mij af laten komen.. Vind ik absoluut niet normaal en ronduit asociaal!!

Kan ze nog zo wanhopig zijn, zo ga je niet met mensen om. Ik heb zelf mijn uiterste best gedaan voor haar om haar te kunnen geruststellen dat het wél om een teefje ging en heb meer voor haar gedaan dan ik moreel verplicht ben. En voor wat?? Een aangifte met valse beschuldiging? Heb nog geen dankjewel voor de moeite gehad van mevrouw, zelfs niet nadat de politie aan haar bevestigd had dat het idd een teefje was en níet haar hond...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 16:16

stunning schreef:
Ik werd door een bokker geattendeerd op het feit dat het nu lijkt alsof ik wat tegen de politie wil doen. Dit is niet het geval, ik wou alleen even zeker weten of de politie de waarheid zou hebben gesproken en of zij verplicht zijn om de waarheid te vertellen aangezien die mevrouw nu ineens beweert van niet.

Ik ben niet van plan om haar hier mee weg te laten komen. Heb 20000x gezegd dat het een teef is, dus het sowieso niet haar hond kón zijn, ik heb niks te zeggen over of ze mag komen kijken bij het hondje ofniet omdat het niet mijn hond is en het hondje al niet meer bij mij was en daarom maar de politie met zo'n leugen op mij af laten komen.. Vind ik absoluut niet normaal en ronduit asociaal!!

Kan ze nog zo wanhopig zijn, zo ga je niet met mensen om. Ik heb zelf mijn uiterste best gedaan voor haar om haar te kunnen geruststellen dat het wél om een teefje ging en heb meer voor haar gedaan dan ik moreel verplicht ben. En voor wat?? Een aangifte met valse beschuldiging? Heb nog geen dankjewel voor de moeite gehad van mevrouw, zelfs niet nadat de politie aan haar bevestigd had dat het idd een teefje was en níet haar hond...

Zulke mensen zijn het de moeite niet waard om er aandacht aan te besteden...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 16:18

Eens met Joolien.
Wat maak jij je druk om helemaal niks zeg.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 16:20

Nou helemaal niks zou ik het toch niet willen noemen.
Als je heel hard je best doet om iemand van de juiste informatie te voorzien en je dus echt super behulpzaam bent en je vervolgens de politie op je dak krijgt, kan ik me voorstellen dat t wel even rauw op je dak valt. Dus om nou te zeggen dat het 'niks' is...

Vraag is wel hoeveel gedoe je er van moet willen hebben.

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 16:22

Goof schreef:
Eens met Joolien.

Dus jij vind dat dit normaal gedrag is? Kan me niet voorstellen dat je zo opgevoed bent..

Lienek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 16:23

miccamaaike schreef:
Nou helemaal niks zou ik het toch niet willen noemen.
Als je heel hard je best doet om iemand van de juiste informatie te voorzien en je dus echt super behulpzaam bent en je vervolgens de politie op je dak krijgt, kan ik me voorstellen dat t wel even rauw op je dak valt. Dus om nou te zeggen dat het 'niks' is...

Vraag is wel hoeveel gedoe je er van moet willen hebben.

En door haar vriend de grond ingestampt te worden waardoor hen nu allemaal denken dat ze een dief is... Ik snap je heel goed hoor ts!

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 16:27

Nou daar was je mooi klaar mee, denk je ook iets goeds te doen.
Voor de rest.. laten gaan, zonde van de energie. Kan je beter denken, dat mens is niet slimmer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 16:27

Natuurlijk is het niet leuk zoals deze dame met jouw hulp is om gegaan. Daar mag je best boos om zijn, maar waarom wil je er iets mee doen? Wil je je gelijk halen? Haar excuus? Geld? Waar wil je de moeite voor doen?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 16:28

stunning schreef:
Goof schreef:
Eens met Joolien.

Dus jij vind dat dit normaal gedrag is? Kan me niet voorstellen dat je zo opgevoed bent..

Ik zou me nooit zo gedragen als de andere vrouw in deze kwestie nee, maar laten we wel wezen; er is simpelweg niks aan de hand. De politie heeft bij jou geverifieerd hoe het zit, jij hebt je zegje kunnen doen, alles is opgelost en er zijn geen gevolgen. Jammer dat je een paar minuten tijd aan de politie hebt moeten besteden, waarom zou je er nog meer tijd aan besteden??
Geef het geen aandacht, ga het niet voeden, ga geen ruzie uitlokken, laat deze mevrouw lekker en besteed je tijd aan leuke dingen in het leven.