ik ben gebroken...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LoveChamp

ik ben gebroken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 23:31

weet niet of het hier goed anders mijn excusses

Ik moet het echt even van mij afschrijven. Als je dat jij in de groep zat het liefst niet hier reageren maar dan in een pb

Een jaar of 2 terug kwam er een hele gezellige app groep zoals de nu is. Een 'vriedin' die ik hier even A noem en ik hebben vorig jaar gemeet. Ze was een aantal dagen hier en ik daarna een weekendje daar. Het ging voor die tijd heel goed nooit geen problemen niets. Na dat ze hier was geweest hadden we gelijk ruzie. Ze is meer van de recreatieve en ik meer de sport en dat bots bij ons ontzettend.

Sins die tijd ergens wij ons heel erg aan elkaar. Ik probeer in de groep altijd lief te reageren maar ze lokt mij uit als het waren waardoor het niet altijd lukt. Ik probeer dan ff niet te reageren maar ook dan is het niet goed. Nu wil ik niet zeggen dat ik altijd even aardig ben enz echt niet ik doe ook net zo goed fout om dat toch te reageren.

Nu heb ik ook een best wel lastig verleden wat nu in het heden nog steeds een rol speelt vanwege leer achterstand enz. Voor de rest heb ik er geen last meer van maar het blijven littekens en zo voel ik me op sommige plaatsen gewoon totaal niet thuis.

Maar even weet terug naar de app groep. Vandaag barste de bom. Ik kom soms aan met dingen waar ik trots op ben. Zo ook mijn school diploma. Met super cijfers (voor mij dan) geslaagd super blij mee. Nu stampt A altijd alles de grond in waar ik trots op ben. Als ik met trainen weer vooruit ben gegaan ofzo op alles eigenlijk. Net zei A wat waar ik op reageerde zoals zij altijd op mij reageert zonder eigenlijk aan de rest te denken. Nu dacht ik daarna dat dat heel kinderachter is en bood mijn excessen aan die ik meen maar iedereen reageerd daar weer heftig op. Nu zal ik vast wel (voor mij onbewust) vaker een rot opmerking voor haar maken maar deze was met opzet. Maar nu ziet iedereen het en als A het doet niet. Voor mij is het zo van A ziet iedereen het goede in en van mij alleen et fouten.

Ik zat er dus net aan te denken hoe het zonder mij zal zijn. Ik heb dit nooit eerder gedaan. Ook vroeger niet. Er zijn 2 mensen die heel mijn verhaal weten en die hadden dat nooit gedacht, zei hebben er respect voor en zij steunen mij ook echt. Nu wonen deze 2 meiden helaas best wel een eindje weg :( In die groep is niemand die heel mijn verhaal weet.

Maar nu is het er best wel stil in de groep vanwege de ruzie. Een iemand die ik hier even B noem maakte een groep aan met ons 3e om er over te praten. Ik zei in de groep met A en B wat mij dwars zat en wat ik dus dacht. Omdat B inzag dat het geen nut had ging ze eruit en ik volgde haar. Even later kreeg ik van B een appje dat ze me nooit weer wou spreken en alles. Ook zei ze dat ik dus moest doen wat ik dacht maar dat ik daar het lef niet voor had.

Gelukkig heb ik me 2 echte vrienden en me paardjes en andere diertjes om me overeind te houden. Maar dit moest ik toch echt even kwijt. Nu wil ik dus niet zeggen dat A alles fout doe ik zit net zo goed fout maar ik probeer eraan te werken, of A dat doet weet ik niet. Ik weet nu gewoon echt even niet wat ik moet doen.

Ik ben nu als het waren gewoon echt ingestort. Ik kan niet meer denken en zit nu non-stop te huilen... Ik heb nooit eerder om de reacties van A gehuild ik dacht steeds 'ach laat maar ik weet wel beter' of 'Ach laat maar ik geloof in mezelf' maar nu deed het gewoon echt pijn.

Ik heb ook bijna 2 jaar extra op school gezeten om anders te leren denken over mezelf. Ik dacht altijd dat alles aan mij lach vanwege vroeger. Nu was dit aardig gelukt maar het is nu weer kapot. Bij de paarden ben ik heel anders, heb ik zelfvertrouwen met rijden en alles. Dit zag mijn mentor op school toen we voor project week gingen rijden (toen heb ik die hulp gekregen). Maar ik heb dus besloten om later ook met paarden te gaan werken enz en ben er nu al mee bezig. Ik krijg vaak reacties dat mij dat niet gaat lukken maar dat zien ze later wel dat ze het mis hadden. Bij de paarden voel ik me gewoon echt thuis en veilig.

Sorry voor het lange en warrige verhaal. Ik moest het gewoon echt even van mij afschrijven. Ik voel me nu al wel wat beter omdat ik me ei kwijt kon. Ik probeer momenteel zo positief mogenlijk te denken wat niet heel erg lukt. Ik heb gespekt als je alles hebt gelezen want iets op papier zetten is niet mijn denk.

Graag krijg ik tips over wat ik kan doen. Nogmaals ik heb ook fout gezeten ookal weet ik niet pressies waar (van het laatste stukje waar dit topic over gaat weet ik het wel). Hou het alsjeblieft vriendelijk en nogmaals ik je denkt dat je hierin zit reageer dan aub niet hier maar in een pb.

EliseXJoelle

Re: ik ben gebroken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 23:40

Wat voor app groep is dit? zijn dit RL vrienden waar je als je de groep verlaat nog mee te maken hebt?

Wat ik zo denk is, wat mis je aan deze groep als je er uit gaat en een wel gezellige groep of iets 'zoekt' waar je je verhaal bij kwijt kan?

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 23:40

Ik heb 3 pogingen gedaan maar ik krijg het echt niet gelezen! Het is zo onsamenhangend....

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 23:44

EliseXJoelle schreef:
Wat voor app groep is dit? zijn dit RL vrienden waar je als je de groep verlaat nog mee te maken hebt?

Wat ik zo denk is, wat mis je aan deze groep als je er uit gaat en een wel gezellige groep of iets 'zoekt' waar je je verhaal bij kwijt kan?

Nee we zitten verspreid door heel nederland. Ik ga dan vooral de rest missen die eigenlijk alleen het slecht zien.... beetje dubbelstrijd

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 23:44

_merel_ schreef:
Ik heb 3 pogingen gedaan maar ik krijg het echt niet gelezen! Het is zo onsamenhangend....

Sorry heb het zo goedmogenlijk geprobbeerd

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 23:46

Het gaat dus om mensen die je vrijwel alleen via internet en daarna de Whatsapp kent?

Edit op die persoon A na, daar kreeg je na die weekenden al een soort ruzie mee?
Laatst bijgewerkt door fransje23 op 27-07-14 23:47, in het totaal 1 keer bewerkt

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 23:47

Ik denk dat het je al een stuk meer rust geeft als je die app-groep verwijdert; in het begin misschien niet, maar dat trekt op een gegeven moment wel bij. Op het moment dat dergelijke gesprekken je zoveel irritatie en rotgevoelens over jezelf opleveren, is het niet meer de moeite waard er energie in te steken imo. Houd contact met een aantal mensen met wie je contact wilt houden, en laat de rest lekker voor wat ze zijn. Concentreer je lekker op je paarden en je echte vrienden bij wie je jezelf kunt zijn, daar heb je véél meer aan. :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 23:48

Je moet jezelf even afvragen of jij er baat bij hebt als je in de groep blijft? Haal je er veel voldoening uit door met hen te appen? Zie je hun ook regelmatig? Spreek je vaak af? Als je op deze vragen 'nee' kunt antwoorden is het misschien een idee om de groep te verlaten. Misschien banketstaaf voor degene die jou wel goed behandeld hebben, maar als ik het zo lees nemen ze het ook niet voor je op.

Ook in een appgroep hoor je elkaar en elkaars mening te respecteren en dit gebeurt duidelijk niet.

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 23:48

fransje23 schreef:
Het gaat dus om mensen die je vrijwel alleen via internet en daarna de Whatsapp kent?

Ja de mensen die vooral reageren spreken we ook vaak mee af en ken ik dus ook in real.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 23:48

Ik snap alleen een ding, jij hebt je aangesloten bij een groep, daar zit een stoorzender in, en nu is het daar niet leuk meer.

Wat houdt je tegen om daar gewoon weg te gaan? Is er iemand die je dwingt om te blijven? Stel jezelf de vraag: zijn mensen die je laten vallen vanwege een ander persoon die loopt te stoken het waard om tot je vriendengroep gerekend te worden?

Doe jezelf alleen wel een plezier en maak geen eind aan je leven want dat is dit toch echt niet waard. Haal je schouders op, draai je om en begin ergens anders opnieuw....

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 23:51

Cassidy schreef:
Ik snap alleen een ding, jij hebt je aangesloten bij een groep, daar zit een stoorzender in, en nu is het daar niet leuk meer.

Wat houdt je tegen om daar gewoon weg te gaan? Is er iemand die je dwingt om te blijven? Stel jezelf de vraag: zijn mensen die je laten vallen vanwege een ander persoon die loopt te stoken het waard om tot je vriendengroep gerekend te worden?

Doe jezelf alleen wel een plezier en maak geen eind aan je leven want dat is dit toch echt niet waard. Haal je schouders op, draai je om en begin ergens anders opnieuw....

Nee dat ga ik ook niet doen heb gelukkig genoeg die me staande houden. Wel dacht er erover hoe het zou zijn als...

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 23:52

mijn conclusies.

*er is een whatsappgroep (groepA)
*daarin zitten A en B met nog wat andere
*je was best goed bevriend met A
*het liep al een tijdje niet meer tussen jou en A
*de hele appgroep (groep A) ziet jou eigenlijk niet meer zitten.

*jullie starten met 3 personenen een nieuwe groep, groep B
*B koos eerst wel jou kant.
*maar wilt nu opeens niets meer met je te maken hebben.

*je hebt het moeilijk gehad
*je hebt wel nog echte vriendinnnen.
*eigenlijk zie je het even niet meer zitten.

Dit is wat ik eruit begrijp.

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 23:54

lieve TS,
Dit is voor jou natuurlijk heel verwarrend..
Probeer eerst weer rustig te worden en het even te laten gaan..
Dit ligt niet alleen bij jou, het ligt ook bij A. (en B)
Verder gaat het (waarschijnlijk) ook mis op Whatsapp zelf..
Mensen lezen dingen (soms) verkeerd, en vatten het dan anders op.

Waar ik wel tegen aanloop, zijn die negatieve gedachtes..
Ze is het niet waard om je zo te voelen. Ze heeft kennelijk best veel indruk achter gelaten, want je gaf zelf ook aan dat het "pijn" deed en je "gebroken" bent.
Maar mensen hebben niet het recht je zo poedersuiker te laten voelen.
Toch snap ik dat je je in zon situatie k*t voelt, maar probeer je hoofd boven water te houden!
en maak er sowieso geen eind aan. Het leven heeft je nog veel dingen te bieden.

ohja,lieve TS, stop met huilen..
Het lost niks op, en je voelt je er ellendiger door..
En ga uit die groep...

Als je je verhaal kwijt wil, of dingen wilt weten, of wil kletsen,
PB maar :+:

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 23:54

Ik zou ook gewoon iedereen laten vallen en mij bezig houden met echte vrienden.
Maar ik begrijp dat je dat niet wilt?
Mijn advies is een nieuwe groep starten, en gewoon kijken wie er met jou wel en geen contact meer wilt.
Dan houd je de ''goede'' over.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 23:55

Je hoef geen vrienden te blijven met de mensen die je niet liggen en vice versa.
Ik zou je dus aanraden om met die groep te stoppen en de mensen uit die groep die echt je vrienden zijn nemen dan wel contact op. Echte vrienden laten je niet zo maar vallen :j

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 23:59

Ik heb de app groep nu verwijderd en me laatste bericht was

Ik heb nu al lang gemerkt wat ik hieraan heb.
Ik word hier niet beter van en omdat veel mensen
niet zien wat A doet zeg ik jullie gedag.

Met de mensen waar ik wel denk wat aan het hebben heb ik een klein nieuw groepje gemaakt en daarvan zie ik nu dus ook snel wat ik aan hun heb.

In de nieuwe groep heb ik gezegd

Hee ik heb gemerkt dat ik meer aan jullie heb dan aan de rest...
Daarom dit groepje

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 00:01

Goed gedaan!

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 00:01

romyloverrr schreef:
mijn conclusies.

*er is een whatsappgroep (groepA)
*daarin zitten A en B met nog wat andere
*je was best goed bevriend met A
*het liep al een tijdje niet meer tussen jou en A
*de hele appgroep (groep A) ziet jou eigenlijk niet meer zitten.

*jullie starten met 3 personenen een nieuwe groep, groep B
*B koos eerst wel jou kant.
*maar wilt nu opeens niets meer met je te maken hebben.

*je hebt het moeilijk gehad
*je hebt wel nog echte vriendinnnen.
*eigenlijk zie je het even niet meer zitten.

Dit is wat ik eruit begrijp.

Alles klopt op een stukje na. B moet daar A zijn

Sanguine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 00:03

Ik denk ook dat je er goed aan doet om die groep te verlaten. :(:)

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 00:03

nu zit ik alleen nog met 1 ding in me maag.. We hebben midden aug waar A samen met een paard van iemand anders uit de groep (noem aar even C) komt. Omdat C 2 paarden heeft. B komt ook en nog iemand die vlak bij A woont met haar paardje (noem haar even D). Nu heb ik met B, C en D geen moeite maar met A wel.. Zal ik hier dan wel heen gaan? Hbe me huidige maar vandaag (28/7) 3 maanden en we zijn heel erg vooruit gegaan in 3 dagen (door nieuw zadel wat veel beter lict voor ons beide)

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 00:06

Bij twijfel, niet doen zou ik zeggen. :)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 00:14

Goed van je om uit die groep te stappen! Hoe moeilijk ook, laat je geluk niet afhangen van mensen die je alleen (grotendeels) van de app kent. Het probleem met appen is ook nog eens dat het soms erg moeilijk is hoe ene berichtje te interpreteren. Je kunt zo al snel misverstanden krijgen. Ik zou het houden bij het nieuwe groepje dat je hebt aangemaakt of anders gewoon 1 op 1 appen i.p.v. een groep.

Persoonlijk zou ik iets gaan doen aan je zelfvertrouwen! Misschien één of andere training of iets van een teamsport ofzo.

Ik neem aan dat je het in je laatste berichtje over een wedstrijd hebt? Als je daar nu al zo mee zit en het zo'n impact op je heeft, zou ik niet gaan.

LoveChamp schreef:
Ik zat er dus net aan te denken hoe het zonder mij zal zijn. Ik heb dit nooit eerder gedaan. Ook vroeger niet. Er zijn 2 mensen die heel mijn verhaal weten en die hadden dat nooit gedacht, zei hebben er respect voor en zij steunen mij ook echt.

Even later kreeg ik van B een appje dat ze me nooit weer wou spreken en alles. Ook zei ze dat ik dus moest doen wat ik dacht maar dat ik daar het lef niet voor had.

Wat bedoel je hier precies mee? Ik mag toch hopen dat je het hier niet hebt over gedachtes om uit het leven te stappen? Misschien gaat het om totaal iets anders hoor, maar bij mij schoot dit als eerste te binnen.

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 00:15

LoveChamp schreef:
nu zit ik alleen nog met 1 ding in me maag.. We hebben midden aug waar A samen met een paard van iemand anders uit de groep (noem aar even C) komt. Omdat C 2 paarden heeft. B komt ook en nog iemand die vlak bij A woont met haar paardje (noem haar even D). Nu heb ik met B, C en D geen moeite maar met A wel.. Zal ik hier dan wel heen gaan? Hbe me huidige maar vandaag (28/7) 3 maanden en we zijn heel erg vooruit gegaan in 3 dagen (door nieuw zadel wat veel beter lict voor ons beide)

Fijn dat het zadel beter ligt ;) ,
als het niet goed voelt, niet gaan.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 00:18

Ik had een tijdje contact via Skype met 2 personen. Na bijna een jaar voelde ik me er niet meer prettig bij en heb ik gezegd wat er aan de hand was en ze vervolgens beide verwijderd. Al snel nam 1 van de 2 weer contact met me op en dat mijn gedachten niet klopten etc en diegene graag contact wou houden, heb kort geleden met die persoon afgesproken. De ander heb ik vanaf dat moment niet meer gesproken.

Zulke dingen zijn niet leuk om te doen, maar als het echt goed zit, dan komt het wel weer goed en zo niet, dan moet je daar niet mee zitten omdat het niet van 2 kanten komt :)

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 00:39

Delphi schreef:
Goed van je om uit die groep te stappen! Hoe moeilijk ook, laat je geluk niet afhangen van mensen die je alleen (grotendeels) van de app kent. Het probleem met appen is ook nog eens dat het soms erg moeilijk is hoe ene berichtje te interpreteren. Je kunt zo al snel misverstanden krijgen. Ik zou het houden bij het nieuwe groepje dat je hebt aangemaakt of anders gewoon 1 op 1 appen i.p.v. een groep.

Persoonlijk zou ik iets gaan doen aan je zelfvertrouwen! Misschien één of andere training of iets van een teamsport ofzo.

Ik neem aan dat je het in je laatste berichtje over een wedstrijd hebt? Als je daar nu al zo mee zit en het zo'n impact op je heeft, zou ik niet gaan.

LoveChamp schreef:
Ik zat er dus net aan te denken hoe het zonder mij zal zijn. Ik heb dit nooit eerder gedaan. Ook vroeger niet. Er zijn 2 mensen die heel mijn verhaal weten en die hadden dat nooit gedacht, zei hebben er respect voor en zij steunen mij ook echt.

Even later kreeg ik van B een appje dat ze me nooit weer wou spreken en alles. Ook zei ze dat ik dus moest doen wat ik dacht maar dat ik daar het lef niet voor had.

Wat bedoel je hier precies mee? Ik mag toch hopen dat je het hier niet hebt over gedachtes om uit het leven te stappen? Misschien gaat het om totaal iets anders hoor, maar bij mij schoot dit als eerste te binnen.

Ik zie nu pas dat in de citaat staat dat B mij nooit meer wou spreken dit moet A zijn. Ik bedoelde het erg deels mij. Ik wil het niet maar misschien zou het beter zijn van wel, zo iets