Echt even in chock......facebookfilm

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

quartel

Echt even in chock......facebookfilm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 23:13

Is toch niet normaal?????

Ik zie net een film voorbij komen waarin 3 Turkse jongens ik denk rond de 18 - 25 jaar een turks jongetje van 12-13 gewoon dood slaan. ;(

Ik heb de persoon die het postte direct verwijderd uit mijn facebook maar dit is weer zo een beeld wat me bij blijft.

Het is gemeld en ik hoop dat het aangepakt word.
Ik schrok me echt te pletter.

Enig idee of facebook daar verder nog wat mee doet?????
Dat kan toch niet zomaar?????
Wat is dit voor een wereld!!!!!!
Laatst bijgewerkt door Murthul op 30-07-14 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: aangepast ivm extreem geweld in tekst

xGoldenHero

Re: Echt even in chock......facebookfilm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 23:17

Ziek! Ik heb dit soort filmpjes ook vaak gezien op Facebook, helaas. En dan aangegeven bij Facebook alleen ze doen er eigenlijk nooit wat mee helaas.. Bah.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 23:19

Ik heb die persoon verwijderd en hoop er niet meer zo tegen aan te lopen.
Dit kan toch niks meer met geloof of ander politiek gedoe te maken hebben?
Ik ben echt van de leg.......heb me nooit bedacht dat mensen zo iets doen.....naïef misschien

Sanguine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 23:22

Afschuwelijk ... Ik vind het ook zo vervelend dat Facebook filmpjes vandaag de dag vanzelf afspeelt. Kun je dat ook uitschakelen? Ik heb al verscheidene gruwelijke filmpjes gezien waar ik niet voor heb gekozen!!

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 23:22

Goed zo. Dat heb ik toen ook gedaan. Facebook is nog al lastig met die filmpjes. Filmpjes waarop mannen andere mannen met wen kettingzaag bewerke werd ook niets mee gedaan.

Helaas zijn er erg veel filmpjes op Facebook waarvan meer dan de helft totaal niet deugen!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 23:23

Weet je wat ik zo erg vind? Dat dit wordt toegestaan door Facebook, net als ernstige dierenmishandeling, maar twee mannen die elkaar liefdevol kussen is absoluut verboden! Daar erger ik me aan bij Facebook!

Ik kan me voorstellen dat je even helemaal ondersteboven bent... Dit is niet normaal en wil je niet zien. Ik hoop van harte dat hier iets mee gedaan wordt en dat deze jongens heel goed aangepakt worden. Ik neem aan dat het niet in Nederland was?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 23:27

Ik zag eerder al een film waarin een meisje van misschien net 5 jaar opdracht kreeg van een volwassene dat ze een ouder jongetje met een stok moest slaan.....en hard ook!!!
De volwassene vond dat zo leuk dat hij asociaal stond te lachen er bij.
Meisje twijfelde en wilde niet slaan maar er werd haar geen keus gelaten door de man.

Ik begrijp niet zo goed wat ze er mee willen zeggen......wat een abnormaal gedrag dit!!!!
Ik verwijder iedereen die zulke dingen post......ik wil ze niet kennen en de aandacht niet geven.

Bizar gewoon........rare wereld!!!!

Het was niet in het nederlands nee....het was in het Turks.
Inderdaad herrie maken om een kus en dit mag en kan gewoon???

Kan er met mijn pet echt niet bij

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 23:28

Af-schu-we-lijk...
Met een steen doodgooien, met een kettingzaag bewerken, allemachtig, the world has gone mad....

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 23:29

Zo ging er laatst bij mij een filmpje rond van een grietje die zo'n 8 pups in een emmer had zitten en ze één voor een in een snelstromende beek gooide, waarbij ze eerst tegen de rotsen aan smakte.

En een vrouw die haar kindje/baby'tje een hele poos lang onwijs hard aan het slaan was.

Walgelijk dat dit soort filmpjes worden toegestaan op facebook..

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 23:36

Jeetje wat walgelijk :r. Dit er opzetten is ziek, maar ik snap ook niet waarom mensen dit delen.

Laatst had ik een filmpje waarin een man in een circus werd flink aangevallen door een tijger. Een flink bloederig tafereel en uiteindelijk werd de tijger door de politie dood geschoten.
De reanimatie daarna werd ook nog eens in beeld gebracht. Ik dacht dat dit geen filmpje was wat thuishoorde op FB en schokkend kon zijn voor o.a. jongeren.
Melding gedaan, maar FB zag er totaal geen probleem in. Terwijl er laatst zo'n ophef werd gemaakt over een foto waarop een vrouw borstvoeding gaf.

De filmpjes die jullie hierboven beschrijven zou ik stuk voor stuk melden. Ik hoop dat ze dit toch echt over de grens vinden.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 23:41

Ik herken het, zie regelmatig dingen voorbijkomen die ik gewoon niet wil zien. Facebook zou er eens wat beter op moeten letten.. Bah, waar gaat de wereld heen zeg...

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 23:44

Sanguine schreef:
Afschuwelijk ... Ik vind het ook zo vervelend dat Facebook filmpjes vandaag de dag vanzelf afspeelt. Kun je dat ook uitschakelen? Ik heb al verscheidene gruwelijke filmpjes gezien waar ik niet voor heb gekozen!!

Dit vind ik ook zo erg. De filmpjes spelen vanzelf af en er komen vaak genoeg afschuwelijke filmpjes voorbij. Pas geleden een filmpje waarin slachtoffers van een bomaanslag werden gefilmd, helemaal aan stukken gereten. Dat hoef ik niet te zien hoor! Geldt overigens ook voor schokkende foto's die ik regelmatig langs zie komen op Facebook. Dat hoef ik niet te zien, niemand kijkt er met plezier naar dus post het lekker niet. Walgelijk dat Facebook dat allemaal maar accepteert.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 23:45

Er zijn idd grenzen. Zo zag ik laatst een filmpje waar ze (paar gastjes van een jaar of 14) een puppie in een bakje deden en daar een of andere brandvare vloeistof overheen gooiden.. En hem vervolgens in brand staken. Dit werd dan gedeeld met de mededeling hoe ziek mensen wel niet zijn. Heb het filmpje gezien en vond het verschrikkelijk..

Ik kan me voorstellen dat dit soort filmpjes gedeeld worden om de dader te pakken. Maar in dit filmpje waren enkel voeten te zien. Soms vind ik, hoe erg de filmpjes ook zijn, dat ze zeker gedeeld moeten worden. Maar enkel om de dader te pakken, maar sommige mensen gaan daarin echt te ver..!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 23:58

Sanguine schreef:

Je kan het automatisch afspelen van filmpjes op je PC uitzetten en op je mobiele telefoon uitzetten wanneer je gebruik maakt van mobiel internet, op je telefoon uitzetten terwijl je op Wifi zit kan helaas niet (tenminste vorige maand nog niet, ik heb niet opnieuw gekeken).

Wat hebben jullie allemaal voor mensen op facebook dan? Ik kom dergelijke filmpjes nooit tegen?

(EDIT: trouwens uitzetten doe je op je PC door naar instelling te gaan, onderaan op video's te kikken en dan autoplay uit te schakelen. Op je telefoon werkt het grofweg hetzelfde alleen waar het precies zit in iOS, android of windowsmobile verschilt misschien een beetje)

Sanguine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 00:05

Citaat:
Je kan het automatisch afspelen van filmpjes op je PC uitzetten

Hoe doe je dat dan?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 00:11

Ppfff kan er gewoon niet van slapen. Bah...

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 00:15

Ik had het al even in de edit gezet, hier nog iets uitgebreider: http://www.computeridee.nl/nieuws/zet-a ... -facebook/

Facebook wordt steeds gekker volgens mij, sowieso krijg ik persoonlijk ook steeds meer reclame en malware links op mijn tijdlijn, gelukkig nog geen walgelijke filmpjes (maar autoplay staat dus wel uit dus misschien ontloop ik ze ook daardoor)

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 00:16

Het gaat zelfs zo ver, dat volgens "facebook" die filmpjes en pagina's niet tegen de regels zijn, en er dus lekker op mogen blijven staan. Ik heb compleet geen respect voor mensen die zo met elkaar omgaan, elkaar mishandelen en weet ik veel wat, en ik heb ook compleet geen respect voor mensen die deze dingen gaan delen, al is het maar om "medeleven te tonen."

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 07:19

En mijn zusje van 8 vraagt zich af waarom ze geen Facebook mag van mijn moeder voor ze 12-13 jaar is....
Ik kom ook regelmatig zulke beelden tegen... Ik rapporteer ze altijd en idd zoals bovenstaand Facebook vind dat de filmpjes niet tegen de regels zijn....

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 07:21

Ik heb weleens melding gemaakt van een foto met dit soort geweld. Antwoord van fb 'voldoet aan de eisen' Maar op het moment dat er een onschuldige tepel te zien is krijg je een waarschuwing en wordt de foto verwijderd. Absurd!

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 07:35

Tsjees, de wereld is echt verknipt, kom laten we iemand doodmaken, het filmen en op internet zetten LEUK! 8)7
Ik hoop het filmpje niet tegen te komen, kan daar echt niet tegen!

Goed dat je zo hebt gehandeld, ik hoop dat FB het filmpje verwijdert.

Laten we vooral hopen dat dit niet weer een nieuwe 'trend' is, net als dat jezelf in de fik steken en het op FB posten nu weer hot is ergens in Amerika.
Nouja zo roeit dat 'soort' zichzelf in ieder geval uit.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 07:41

Wat voor mensen hebben jullie dan op je facebook die dat delen? Brr gelukkig doen mijn fb vrienden zoiets niet.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 07:56

Zo kom je er achter hoe vies de wereld eigenlijk is.... :r

Heb ook al veel verschillende filmpjes perongeluk bekeken.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 08:05

quartel schreef:
Ppfff kan er gewoon niet van slapen. Bah...

;(
Ach toch.. dir blijft je ook bij.
Heb ik ook hoor... Ik kan veel hebben...maar dit soorr dingen hoef ik niet te zien...

Heb je nog een beetje kunnen slapen?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 08:44

sja....uiteindelijk wel in slaap gevallen maar het is wel het eerste wat weer in je hoofd schiet als je wakker word.....

Onbegrijpelijk dat facebook dit soort dingen dus als "niet tegen de regels" af doet en het laat gaan.
Ik heb ook net antwoord terug van facebook -:(- -:(-

Citaat:
Bedankt dat je de tijd hebt genomen iets te rapporteren waarvan jij denkt dat het wellicht in strijd is met de richtlijnen voor de Facebook-community. Rapporten zoals die van jou zijn belangrijk om Facebook een veilige en prettige omgeving te maken. We hebben de gedeelde inhoud gecontroleerd die je hebt gerapporteerd vanwege gewelddadige beelden, maar zijn niet van mening dat de inhoud in strijd is met onze Richtlijnen voor de community.

Zijn die gasten wel helemaal lekker in hun bovenkamer!!!!!!