Camper opknappen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Camper opknappen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 14:38

Mijn vriend en ik hebben 3 maanden geleden een oude camper gekocht, die we van top tot teen aan het opknappen zijn. Van buiten is het voornamelijk weer netjes maken en overschilderen in een frissere kleur, maar van binnen krijgt hij echt een grote metamorfose.

Nu vroeg ik me af, zijn er toevallig nog meer mensen op Bokt die een camper aan het opknappen zijn? Of mensen die dit gedaan hebben en nu al lekker met hun huis op wielen rond crossen?

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 14:50

Wij hebben ook een oude vw camper gekocht! We gaan half augustus mee door roemenie trekken, twee weken lang. Technisch prima maar we zijn wel van alles aan het opknappen zoals interieur gordijntjes etc.

joyce2

Re: Camper opknappen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 14:58

Wat gaaf zeg! Wat voor een type hebben jullie gekocht? Wij wilden graag een Volkswagen, maar dat lag niet binnen ons budget, dus hebben we een Peugeot J7 gekocht.

Onze camper moet echt nog veel aan gebeuren. We hebben hem overgekocht van iemand die er min of meer dezelfde plannen mee had als wij, alleen werd hij papa en toen bleek er toch niet zoveel tijd meer over te zijn voor het klussen ;) Hij vond het zonde om de camper weg te laten rotten, dus is toen opzoek gegaan naar een liefhebber die de klus over wou nemen.

Mijn vriend was vroeger automonteur en heeft zichzelf leren lassen, dus hij is nu druk bezig om alle verrotte delen te vervangen en de boel technisch weer in orde te maken. Ik help hem door roestplekken kaal te schuren en te behandelen tegen doorroesten en ik mag mezelf straks helemaal uitleven op het interieur. Daar heb ik echt heel veel zin in, maar ik moet nog even geduld hebben voor ik los mag, haha.

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:33

Wij hebben een T3 gekocht. Super gaaf ding, best goed onderhouden voor zijn leeftijd. Het blijft natuurlijk wel sleutelen maar dat is de moeite waard! Ben dan ook zeer benieuwd hoe de reis gaat verlopen. We hebben wel wat dingen vervangen zoals acu en dergelijke. Gewoon voor de zekerheid.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:36

Ohhh campers jaaa leuk!

Een Volkswagen camper staat wel heel erg hoog op ons verlanglijstje. Het liefst een T5, puur voor het 'gemak' en omdat deze ook gewoon fijn een 2-paards trailer kunnen trekken. Maargoed, een T5 is wel een beetje buiten ons budget :=

Hebben jullie foto's van je camper?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 15:38

Ja dat heb ik zeker! Ik ben een blog gestart, zodat familie/vrienden/geinteresseerden met ons mee kunnen genieten. Als je op de groene link in m'n onderschrift klikt kan je foto's bekijken (staan bij de verhaaltjes).

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:43

Oh wat een leuke Joyce! Leuk geschreven ook.

Kun je er nou ook rechtop staan of heeft ie een hefdak?

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:45

Leuke blog joyce. Werk aan de winkel dus. Ik heb nu geen fotos maar als je op T 3 zoekt zie je genoeg. Wij kunnen gewoon rechtop staan.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:47

Ja T3 ken ik. Die zijn leuk!

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:16

Ik heb ook een "verbouw" project :D

Ik heb een VW TL 40 (voormalig vrachtwagentje) Die heb ik helemaal leeg gehaald en ben langzaam aan hem weer aan het inbouwen. (financieel moet het langzaam, verbouwen kost geld -O- )
De indeling was voor mij niet praktisch en er zat geen wctje in (wel een vereiste voor een zeikerd als mij :D )
Het enige kookmogelijkheid was een magnetron, daar kan ik niks mee en vind dit verre van een kookmogelijkheid. Dus komt er een heel oud gasfornuisje in, 2 pits met grill en oventje }> Deze gaat op flessengas.
Er zat ook geen verwarming iets in, dus komt er een klein houtkacheltje in :j Groot genoeg om een pan/fluitketel op te zetten.
Er komt nog een dakraam in/op want er zitten geen ramen of zo in.

Voordeel is wel dat alles rechttoe rechtaan is :j

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:17

Oh wat superschattig een klein houtkacheltje en een oud gasfornuisje in een camper. Krijg er helemaal een knus beeld bij. :+

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:18

Ik ga de wanden beplakken met steentjes behang :)) Word het net een heel klein huisje <3

Anoniem14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:28

Wij hebben een paar maanden terug ook een opknap camper gekocht! Een mercedes 407 uit 1980, ook n bejaarde dus ;) Krijgt ook een complete make-over, van binnen en buiten! Buitenkant is al gedeeltelijk opnieuw gelakt, binnenkant hebben we alles eruit gesloopt en de wanden met een soort lambrisering afgetimmerd, horizontaal dan. Wel heel erg gaaf! Ik zal eens kijken voor foto's :) het is een grote wagen maar er moeten ook nog 2 honden mee dus dan heb je wel wat extra ruimte nodig.

Inrichting wordt iig zo min mogelijk camper-achtig... Houtkacheltje, oud emaille kooktoestelletje, houten vloer, etc... Een beetje in dezelfde stijl als aikon denk ik! Op Pinterest heb ik veel leuke ideeën verzameld!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 17:02

Wat super tof allemaal zeg, leuk dat er nog meer mensen bezig zijn!

Een T1 was echt ons "droom busje", maar gewoon onbetaalbaar. T2 hetzelfde verhaal en T3 hebben we bekeken, maar die waren allemaal te duur, of er zat veel te veel werk aan. En als mijn vriend het teveel werk vindt, is het ook wel echt heel veel werk (die is niet zo bang aangelegd zeg maar :D).

Pinterest is echt de ideale plek voor het opdoen van inspiratie, via Pinterest heb ik geloof ik wel 4 moodbords gemaakt, haha. Onze camper had echt zo'n retro bruin interieur, inclusief donkerbruin/oranje gestreepte gordijnen en matjes, donkerbruin met groen geblokte kussens en rattenkeutels ;)

Voor de make-over wil ik een beetje richting de "beach look". Het donkerbruine houten interieur ga ik white washen, zodat je nog wel de structuur van het hout ziet, maar dat het net wat frisser en ruimer oogt. We hebben bamboe rolgordijnen die voor de kleine raampjes komen te hangen en naar de cabine en aan de achterkant bij de openslaande deuren komen van die dunne "flowee" gordijnen te hangen. We hebben flower power zeil voor de planken in de kastjes gehaald (daar zat smerig stinkend plakfolie op) en er komt een vloer van zeil in met een print van steigerhouten planken. Ik heb ook al een hoop kleine frutsels gehaald voor de rest van de aankleding, zal daar binnenkort wel wat foto's van plaatsen.

Wij hebben de kachel gesloopt, dat was zo'n oud ding op gas (ook uit de jaren 70) en die nam veel ruimte in beslag + dat we het gewoon niet vertrouwden. Als we met de camper op pad gaan, zal dat waarschijnlijk niet in de winter zijn en als we wel met koud/nat weer op pad gaan, neem ik een klein bouwkacheltje mee (die gebruikten we vroeger ook in de caravan en dat ging super). Verder zit er een keukenblokje in met koelkast, gasstel en wasbak. In de "garderobekast" stond zo'n PortaPotti toilet, wat ik echt fantastisch vind (ik haat het om 's nachts in de bosjes te piesen), alleen gaan we die wel even vervangen voor een nieuw en fris exemplaar. Dit was echt nog zo'n vies gele variant, waar ik spontaan de kriebels van kreeg.

Oh en de vraag of we in de rechtop in de camper kunnen staan: nee, helaas niet... Met mijn 1.77m kan ik er net niet rechtop in staan, wat stiekem wel balen is. We hebben gekeken voor een soort dakraam/skylight, maar die dingen zijn ontzettend duur. Een hefdak plaatsen is qua werk bijna niet te doen voor mijn vriend en naar de kosten hebben we niet eens gekeken, dus dat slaan we voor nu ook maar even over ;) We hebben bedacht dat we een voortent met zijwanden gaan kopen, dus als het slecht weer is kunnen we daar gewoon in leven en bij warm weer kan de hond dan ook lekker buiten slapen, ipv bij ons in de camper.

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 23:05

Onze T 3 is nog helemaal retro van binnen, en dat houden wij ook zo. Er zit een gasfornuis in en een kachel. We zijn allebeide fan van de 70 ties en ik zoek stof in retro stijl voor de gordijntjes. Zoals bruin met gele bloemen. De binnenbekleding van de bus is dan ook bruin corduroy op de bank/slaapplaats en bruin tapijt op de vloer, gewoon erg retro dus. Dat laten wij ook zo. Wel ga ik de bus beplakken met authentieke stickers van oa greenpeace, peacetekens en voor op de bumper de tekst imagine...your life. Zo dus.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 13:52

Oh, dan vind je het oude interieur van onze camper vast fantastisch! We hebben even getwijfeld om hem retro te houden, maar alle bekleding moest sowieso vervangen worden, dus hadden we meer mogelijkheden. Uiteindelijk zaten we te twijfelen tussen Retro en Beach, maar toch voor gekozen om het licht te maken i.p.v. donker, omdat het zo'n kleine ruimte is.

Ik ben trouwens ook heel erg nieuwsgierig naar foto's van de andere campertjes!

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:57

Cool dat jullie je camper aan het opknappen zijn. Sowieso leuk dat er steeds meer jongere mensen bijkomen met een camper.

Gezien wij van luxe houden (en dus van nep-kamperen houden*grinnik*) hebben wij 3 jaar geleden een splinternieuwe camper gekocht. Het is wel grappig want andere kampeerders denken altijd dat er een ouder stel uit zal stappen en dan zien ze ons (ik vind mezelf nog niet oud haha) en ons zoontje van 3,5 jaar.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:41

Kacheltje vind ik wel lekker, ga als het goed gaat ga ik er in wonen :D Samen met de honden. Ook in de mijne komt een houten vloer ivm honden en ik vind het mooier.

Mijn camper (de bak) is 3.75 lang 2.05 breed en 1.85 hoog aan binnen maten, ik kan er met mijn 1.70 mooi in staan :D Achter bij de deuren komen binnenin nog een extra wandje met "glazen" deuren, dat als ik ergens sta dat ik de deuren open kan zetten en mooi uitzicht heb (ligt wel aan waar ik sta)

Ik heb nog wel een "klein" verlanglijstje wat ik in/op/aan mijn camper wil hebben.
Zonnepanelen, led-tvtje, waterpomp die gelijk water zuivert (voor oppompen oppervlakte water), vriezertje (heb een inbouw boot vriezertje van 30l. op het oog, gaat op accu en is zeer zuinig(zeggen ze)) eventueel een klein inbouw koelkastje (ook een boot dingetje) een kruimeldiefje (stofzuiger is te groot) wasmachientje (zit met allergie voor wasmiddelen een eigen is veiliger) en niet te vergeten AIRCO <3 Zeker met weer als dit :j
Al met al kan ik nog wel eventjes een beetje door sparen :o

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 15:48

Wat een leuk project Joyce!
Tijdens het afstuderen (2008) hebben toenmalig vriendje en ik een VW T3 uit 1982 gekocht, was een luchtgekoelde knal oranje busje, uit Zwitserland. Had daar altijd op een vliegveld gestaan om mensen op te halen, weinig km's en roest! Was een personenbusje dus alles er uit en zelf de inrichting gemaakt.

Zoals we hem kochten
Afbeelding

Paar maanden later klaar voor vertrek
Afbeelding

Afbeelding
Vrijwel alles met gekregen materialen, oud wandmeubel gebruikt voor het hout, stuk gekregen zeil, oude gordijntjes enz.
Alleen de koelbox, radioboxen en voortent zijn gekocht volgens mij.

Afbeelding

Afbeelding
We hadden het bankje voor vervangen voor 2 goede nieuwe stevige stoelen, echt een aanrader, daar heb je de hele rit véél plezier van.
Nieuwe boxen er in, panelen opnieuw bekleed, daar kregen we onderweg echt veel leuke reacties op.
We hebben er 9500km mee door Scandinavië gereden, heel veel plezier mee beleefd en daarna verkocht.

Afbeelding

Los kacheltje inderdaad, hadden we boven de poolcirkel zelf in juli & augustus wel nodig :D

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 15:51

Barb schreef:
Cool dat jullie je camper aan het opknappen zijn. Sowieso leuk dat er steeds meer jongere mensen bijkomen met een camper.

Gezien wij van luxe houden (en dus van nep-kamperen houden*grinnik*) hebben wij 3 jaar geleden een splinternieuwe camper gekocht. Het is wel grappig want andere kampeerders denken altijd dat er een ouder stel uit zal stappen en dan zien ze ons (ik vind mezelf nog niet oud haha) en ons zoontje van 3,5 jaar.

Zo reden wij een grote camper-plaats op in Denemarken, allemaal mega campers met uitschuifbare delen, kwamen wij aan met die T3.. maar hé, wij waren net afgestudeerd, de rest gepensioneerd :+
Maar toch kwam iedereen een praatje met ons maken, hoe leuk ze het vonden, allemaal hadden ze wel een leuke herinnering aan zo'n oud VW busje.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 16:25

Heej wat grappig Ethelate! Leuk dat jullie al zoveel kilometers gemaakt hebben! Wij gaan alleen weekendjes weg in Nederland. Ik kan niet langer bij mijn paarden vandaan. Misschien straks als Thom wat ouder is en we een oppas hebben die langer op de paarden wil passen. Tot nu toe vermaken we ons nog prima in Nederland.

Jeetje Aikon wil je er helemaal in gaan wonen? Leuk!

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 16:33

Super leuk zeg! Ik heb ook een campertje, alleen het is een renault express, een bestel auto waar ik een campertje van heb gemaakt. Deze zomer voor het eerst mee rondgetrokken o.a Terschelling en Friesland/Drenthe. Echt super leuk om te doen, had ik niet gedacht want ik ben een echte rugzaktoerist die liefst met trein reist of lift.
Maar dit gaf wel heerlijk het comfort wat ik precies nodig had, warm bed, droog, veilig.
Af en toe gewoon bij boerderijen aangebeld, met de vraag of ik een nachtje mocht staan. Ja hoor, moest alleen helpen melken :)

Die Oranje T3 ziet er echt geweldig uit!

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 16:42

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 16:48

Jeetje dat is echt euh.....k(r)amperen :D Wel gaaf dat je dat zo doet hoor.
En helpen met melken is natuurlijk gewoon leuk haha!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 17:02

Wat leuk die foto's en verhalen!! Ik kan nu helemaal niet meer wachten tot die van ons klaar is haha.

@Ethelate: Heb je er nooit spijt van gehad, van het verkopen? Lijkt me dat je er na zoveel kilometers en herinneringen extra aan gehecht raakt! Aan de andere kant, misschien raak je hem op een geven moment juist wel zat ;) Ging jullie hond ook mee, of was dat alleen voor de foto?

En herkenbaar van die ouderen, als we onderdelen op gaan halen, is dat vaak bij ouwe baasjes op net gepensioneerden. Zijn ook dol enthousiast als er opeens een stel van gemiddeld 30 voor hun neus staat ;)