Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Nachtlampje schreef:de nieuwe grens is dus 21000 en nog wat, maar toen ik dat dus vorige week berekende, was het nog 28000 nog wat. Dat vind ik dus HEEL erg vreemd.
De grens voor alleenstaanden is altijd rond de 21.000 geweest
Nachtlampje schreef:de nieuwe grens is dus 21000 en nog wat, maar toen ik dat dus vorige week berekende, was het nog 28000 nog wat. Dat vind ik dus HEEL erg vreemd.
Nachtlampje schreef:Nou, we hebben de belastingsdienst gebeld. Die had blijkbaar geen rekening gehouden met dat hij samenwoont, en hij kan bezwaar aantekenen. Dan komt de huurtoeslag blijkbaar op 80 euro uit (wat naar mijn idee alsnog niet klopt, maarja).
Wat maakt dat hij ipv 1800 euro ongeveer 900 euro terug moet betalen. Scheelt toch weer een hele hoop.
Stom genoeg is het nu de "redding" dat zijn ex zich niet heeft uitgeschreven, anders had hij het gehele bedrag moeten betalen.
Overigens was de ex alleen medebewoner, geen toeslagpartner.
Maarja.. We moeten nog maar zien wat de belastingdienst nu gaat doen. Als we iets te horen krijgen laat ik het hier weten.
Moschino schreef:Wat maakt het voor verschil als je doorgeeft dat je ex in 2013 samenwoonde? Ze zijn geen toeslagpartners, of hadden ze een kind samen of een samenlevingscontract bijvoorbeeld?