Wat moet ik aan op een bruiloft?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rudina

Wat moet ik aan op een bruiloft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 12:11

Ten eerste hoop ik dat het hier goed staat.

Wij hebben een uitnodiging ontvangen voor een bruiloft, ik heb een beetje mijn twijfels over hoe wij ons moeten gaan kleden.
Wanneer wij dag gast waren geweest, had ik het wel geweten.

Maar het begint eigenlijk al bij de uitnodiging, de dienst, locatie en tijd staat er op vermeld vervolgens komt er een nieuwe zin waarin staat dat wij welkom zijn bij een chique restaurant in onze omgeving halve wegen de avond.

Hoe het er dus staat komt het eigenlijk over dat wij alleen laat in de avond op de feest locatie welkom zijn, maar dan ga ik wel weer zitten twijfelen want waarom staat de locatie en tijd van de middag er dan ook op?
Wanneer wij enkel dus op de avond welkom zijn vind ik het een beetje onzin om mijn vriend in een pak te hijsen, het moet natuurlijk niet to much worden.
Voor mij zelf is het nog geen eens zo drama, ik haal gewoon een jurkje die voor evt. de hele dag geschikt is.

Stel dat wij ook tijdens de dienst welkom zijn, wil ik vriendlief wel graag in pak laten komen en dan in de avond maar iets degelijks.
Het is alleen dat deze mensen overigens directe familie 'het wat hoger in de bol hebben' daarbij is de feest locatie niet mis.

Wie kan mij helpen?

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:12

Waarom bel je niet even om te vragen wat de bedoeling is?
Handig van het paar dat ze onduidelijke uitnodigingen rond sturen, haha. :D

Je kunt toch gewoon vragen of je nou dag gast of avond gast bent?

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 12:13

Kana schreef:
Waarom bel je niet even om te vragen wat de bedoeling is?
Handig van het paar dat ze onduidelijke uitnodigingen rond sturen, haha. :D

Je kunt toch gewoon vragen of je nou dag gast of avond gast bent?

Ik heb het gevoel dat ik dan heel raar zou over komen, dus hopelijk weet iemand hier hoe het zit? :o

Snippergroen

Re: Wat moet ik aan op een bruiloft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:13

Ik denk toch echt dat de bruid en de bruidegom je dat het beste kunnen vertellen! :D

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:14

is er geen ceremoniemeester die je zou kunnen contacten?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:16

Persoonlijk denk ik voor de avond. Gebeurd vaker dat ze 1 'standaard' kaart gebruiken en er dan of een regel tussen voegen (zoals bij jullie?!) of een los briefje tussen de kaart doen.
Qua kleding zou het voor mij niet uitmaken of het voor de hele dag is of voor alleen de avond :P

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:17

Gewoon een simpel maar elegant jurkje aan, met hakken. Sieraden enzo heel bescheiden houden, net als make-up en haar.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:19

Ik denk ook dat je voor de avond wordt uitgenodigd.
Zelf ga ik over 3 maanden trouwen en onze kaart begint ook met de aankondiging dat wij op (...datum) om (... tijd) trouwen bij (...locatie). Dat gedeelte is ter kennisgeving van ons huwelijk.
Vervolgens staat er bij de avondgasten expliciet genoemd dat ze zijn uitgenodigd op ons huwelijksfeest in de avond met tijd erbij.

Bij de daggasten hebben we ook duidelijk vermeld dat we ze op een bepaalde tijd op de trouwlocatie verwachten.

Maar wil je 100% zekerheid dan toch het beste even het bruidspaar of ceremoniemeester contacten.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:22

mijn zusje had idd ook de kaart waar alles opstond etc en dan voor avond en daggasten stond erop vanaf waneer ze welkom waren :) dit ook zodat mensen die wouden zien hoe ze de kerk uitkwam of gemeentehuis uitkwamen, hier gewoon naar konden komen kijken

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 12:22

Voor mij zelf is het op zich niet zo probleem heb wel voor ogen wat ik aan ga doen, maar vooral vriendlief hijs ik hem nu in een pak of houd ik het degelijk. Als het alleen voor de avond geld, dan zou een overhemd met gilet, en leuke jeans wel kunnen toch?
Het is gewoon niet dat ik weet waar ik hem in moet hijsen, en hij is zelf hartstikke nuchter als het aan hem ligt trekt hij zijn dagelijkse plunje aan. En dat lijkt mij nou niet zo'n strak plan. :=

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:25

mooi spijkerbroek met een overhemd en giletje is harstikke leuk voor op het feest :) zou neit inzien waarom dit niet zou kunnen :D

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:25

Even bellen of het de bedoeling is dat je ook overdag komt of enkel s' avonds in dat chique restaurant? Kan je onmiddelijk vragen waarin zij jou en je vriend graag zien verschijnen? Misschien vinden ze een pak zelf ook too much en vinden ze het goed als hij in een nette broek met een hemd komt?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:26

Tja ik vind een jeans not done op een bruiloft en ook zeker niet als je ook nog in een vrij chique restaurant gaat eten. Je kunt beter iets overdressed zijn dan underdressed. Ik neem aan dat de daggasten ook allemaal aanwezig zijn bij het diner en die zullen waarschijnlijk wel in pak zijn.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 12:27

Dan ga ik ook van de avond uit, het is wel directe familie maar wij zijn nou niet bepaald close.
Maar je weet natuurlijk nooit hoe je uitgenodigd word, en denk dat als wij wel in de middag welkom waren het misschien op eigen initiatief is? Dan houden wij gewoon de avond aan.

Nu het kleding dilemma nog. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:29

Datum, tijd en locatie staan er vaak op vermeld omdat dat officieel een openbare aangelegeheid is.
Iedereen die wil, zou dus gewoon in het gemeentehuis kunnen gaan zitten.
Dat komt omdat het een openbare plek is en je officieel niemand de toegang mag verbieden.

Nu is dit over het algemeen bij de meeste bruiloften niet aan de orde, maar het mag dus wel.
Tenminste, dat is wat de ambtenaar van de burgelijke stand mij vertelde voor mijn bruiloft.

Vaak is het zinnetje inderdaad toegevoegd voor de gasten die alleen voor de receptie of het feest zijn uitgenodigd.
Ik neem dus aan dat jij alleen voor de avond bent uitgenodigd, maar als je daar behoefte aan zou hebben, mag je dus voor het officiele gedeelte wel aansluiten.
(zou ik trouwens nooit doen, voelt toch een beetje als chrashen := )

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 12:29

Ik ga er van uit dan halve wegen de avond de diner er al op zit? Dat lijkt mij meer eind van de middag begin de avond, wij zijn dan echt uit genodigd halve wegen de avond.

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:29

Vaak is het toch zo dat de ceremonie voor iedereen toegankelijk is? Vandaar het adres volgens mij.

En dan ben je iig uitgenodigd voor het feestje 's avonds.

Zo was het ook de bruiloften die ik heb meegemaakt.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 12:31

DnT schreef:
Datum, tijd en locatie staan er vaak op vermeld omdat dat officieel een openbare aangelegeheid is.
Iedereen die wil, zou dus gewoon in het gemeentehuis kunnen gaan zitten.
Dat komt omdat het een openbare plek is en je officieel niemand de toegang mag verbieden.

Nu is dit over het algemeen bij de meeste bruiloften niet aan de orde, maar het mag dus wel.
Tenminste, dat is wat de ambtenaar van de burgelijke stand mij vertelde voor mijn bruiloft.

Vaak is het zinnetje inderdaad toegevoegd voor de gasten die alleen voor de receptie of het feest zijn uitgenodigd.
Ik neem dus aan dat jij alleen voor de avond bent uitgenodigd, maar als je daar behoefte aan zou hebben, mag je dus voor het officiele gedeelte wel aansluiten.
(zou ik trouwens nooit doen, voelt toch een beetje als chrashen := )

Lijkt mij inderdaad ook niet prettig, is toch een intiem moment.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:32

Maar hoe bedoel je halverwege de avond? Gewoon aanvang feest denk ik dan toch? Of is er ook een receptie waar je hen kan?

Ik zou voor een middenweg kiezen, een mooie zwarte pantalon in jeans model, dus gewoon een zwarte jeans, maar dan van soepelere stof. Mooie blouuse en nette schoenen

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 12:39

Inderdaad gewoon aanvang feest.

Maar echt in pak steken lijkt mij dus wel overdreven voor de avond, lastig om er een midden weg in te vinden.
http://www.maninstyle.nl/images/product ... mirror.jpg
Dit vind ik bijv. wel mooi maar het kan dus aangezien worden als underdressed?

Edit, jeans dan uiteraard wel paar tintjes donkerder

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:42

Kan prima joh! Doen waar jij je goed bij voelt.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 12:51

Bedankt voor de tips.
Ik denk dat ik er nu wel uit ben. :)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:55

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 13:01

Het ligt denk ik ook een beetje aan de familie en gebruiken denk ik. Is het echt familie die wel houdt van een chique feestje en prijs stelt op formele kleding dan zou ik daar in tegemoet komen, zeker op een bruiloft. Als ze daar niet zoveel om geven dan is het alweer een ander verhaal, maar dat kun jij natuurlijk het beste inschatten :)

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 13:03

Ik vind dat het er ook vanaf hangt hoe en wat en hoe die mensen zijn. Kennis van me moest laatst ook naar een bruiloft ( hij was de fotograaf maar hij was ook uitgenodigd voor het eten dus moest eigenlijk ook netjes gaan ). Iedereen kent hem en iedereen weet dat hij nooit in pak zal verschijnen.
Hij is gewoon in een mooie jeans en een polo gegaan. Iets wat past bij het uiterlijk van de kennis en de bruid en bruidegom vonden hem er netjes opstaan.

Ligt er echt aan vindt ik...