Suiker wax

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kana

Suiker wax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 10:58

Hallo. :wave:

Door dit topic ( [LZP] Bikinilijn ) Heb ik een epilator aangeschaft.
Dit bevalt heel erg goed en ik heb besloten nooit meer ook maar iets te scheren want dat is toch alleen maar leuk voor 1 dag.

Met de epilator kan ik mijn onderbenen en oksels doen en dat werkt echt als een tierelier.
Echter krijg ik de donshaartjes op mijn bovenbenen(en onderbenen) er niet meer weg omdat die te zacht zijn en de bikinilijn doet echt veel te veel pijn met dat martel apparaat. Dit wil ik dus harsen/waxen.

Nu heb ik eergister harsstrips gekocht speciaal voor de bikinilijn maar dat is echt rommel, in verhouding erg duur en ik krijg de techniek niet onder controle. Dus veel pijn en geen verschil.

Ik wil graag suiker wax maken. Ik heb meerdere youtube filmpjes gekeken en daarvan de instructies gevolgd.
Gisteren 2 keer geprobeerd en de eerste keer heb ik het te vroeg van het vuur gehaald en de 2de poging was mooi van kleur maar ook afgekoeld was het extreem vloeibaar en niet te kneden.

Zometeen begin ik aan poging 3 maar ik weet niet wat ik anders moet doen.
Wie heeft er ervaring met het maken van suiker wax en weet wat ik verkeerd doe?

Hieronder enkele youtube filmpjes voor mensen die het niet kennen:
https://www.youtube.com/watch?v=Kkv1qlpXCJk
https://www.youtube.com/watch?v=WoS1uuddqcM

eenitraM

Re: Suiker wax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:13

Awesome! Ik ga het proberen!

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 11:17

Als het je lukt wil je me dan vertellen hoe je dat gedaan hebt?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:17

Ik heb al heel vaak geprobeerd suikerwax te maken maar hij blijft bij mij ook altijd te plakkerig/zacht. Dus als iemand een gouden tip heeft…
Laatst bijgewerkt door _Nelleke_ op 17-07-14 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:18

Ik heb dit al meerdere keren geprobeerd. Het is mij helaas nog nooit gelukt om het goed te krijgen.
Het was te dun of te dik. |o

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:18

Ik heb het ook eens geprobeerd, maar ook mislukt. Was overigens wel heel lekker :o

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:21

Ik maak dit regelmatig en het lukt eigenlijk altijd :j
2 glazen suiker, 1/4 glas water enn 1/4 glas citroen. Even mengen met een lepel, op een pannetje zetten erbij blijven en de kleur goed in de smiezen houden. Als het er mooi honing bruin uit ziet haal ik het van het vuur en giet ik het in een stenen kom om af te koelen. Je kunt je kom ook nog in een bak ijskoud water zetten om het proces van terugkoelen te versnellen.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 11:22

Mars schreef:
2 glazen suiker, 1/4 glas water enn 1/4 glas citroen. Even mengen met een lepel, op een pannetje zetten erbij blijven en de kleur goed in de smiezen houden. Als het er mooi honing bruin uit ziet haal ik het van het vuur en giet ik het in een stenen kom om af te koelen. Je kunt je kom ook nog in een bak ijskoud water zetten om het proces te versnellen.

In verhouding gebruikte ik veel meer water dan jou, ga het zo met minder proberen.
Jij laat het in een bak afkoelen dus gaat het niet kneden?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:25

Kana schreef:
Mars schreef:
2 glazen suiker, 1/4 glas water enn 1/4 glas citroen. Even mengen met een lepel, op een pannetje zetten erbij blijven en de kleur goed in de smiezen houden. Als het er mooi honing bruin uit ziet haal ik het van het vuur en giet ik het in een stenen kom om af te koelen. Je kunt je kom ook nog in een bak ijskoud water zetten om het proces te versnellen.

In verhouding gebruikte ik veel meer water dan jou, ga het zo met minder proberen.
Jij laat het in een bak afkoelen dus gaat het niet kneden?

Zolang het niet voldoende teruggekoeld is kneed ik het nog niet. Ik laat het rustig staan, totdat ik het goed kan oppakken zonder dat het nog warm aanvoelt. Dan pas ga ik het kneden tot het ondoorzichtig is en klaar voor gebruik. Het gebeurd wel eens dat het nét te hard is na terugkoelen, dan kun je het een heeel klein tikje van een paar seconden in de magnetron geven.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:34

Dat lijkt me nog wel eens de moeite waard. Heb ooit eens van die waxstrips gekocht maar was teveel een mietje om ze ook daadwerkelijk te proberen, hahahaha

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:49

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 11:52

Mars schreef:
Zolang het niet voldoende teruggekoeld is kneed ik het nog niet. Ik laat het rustig staan, totdat ik het goed kan oppakken zonder dat het nog warm aanvoelt. Dan pas ga ik het kneden tot het ondoorzichtig is en klaar voor gebruik. Het gebeurd wel eens dat het nét te hard is na terugkoelen, dan kun je het een heeel klein tikje van een paar seconden in de magnetron geven.

Top. Bedankt voor je tips :j

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:56

klinkt goed! Na de vakantie wil ik die ook eens proberen!

Poeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:59

Ik ben momenteel ook volop aan het experimenteren met suikerwax, ik gebruik overigens dezelfde twee filmpjes als jij :)
De laatste keren is het bij mij goed gegaan, na wat eerdere half-mislukte pogingen. Het enige probleem waar ik nog mee zit, is dat na 10 minuutjes gebruik de wax te slap wordt en overal blijft hangen.

De verhouding suiker/water moet in ieder geval goed zijn, als je bij het smelten in de pan nog water los boven de suiker hebt staan zeg maar, dan moet er meer suiker bij.

Ik ben overigens erg tevreden met het resultaat dat ik al heb op mijn benen, en het doet absoluut geen pijn!

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 12:01

Ja ik denk dat ik dat inderdaad verkeerd deed, de water hoeveelheid. :j
Ik had ook een heel waterig goedje in de pan. Hoop dat het me straks wel lukt want dit is echt een goedkope wax manier.

Grappig dat je dezelfde filmpjes gebruikte. :D

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:08

Mars schreef:
Ik gebruik btw het filmpje van beautygloss: https://www.youtube.com/watch?v=S_pHrD2FJZk

Wist niet dat je dat ook koud kon gebruiken. Heb nog staan en heb dit filmpje toen weggeklikt nadat ik de stappen voor het maken had gevolgd.

Door dit filmpje lukt het eigenlijk iedere keer :)

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:44

Klinkt een goedkope tip! Alleen de schrik om dat eraf te trekken...
Liet me altijd waxen. Wenkbrouwen en 'snor' zijn goed te doen maar zodra er meer haar bij komt durf ik er zelf niet meer aan te trekken.

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:59

Wat ideaal, dit moet ik ook proberen!

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 13:11

Net weer gemaakt eigenlijk :)

Misschien nog een tip voor het afkoelen. Bak koud water en daar het bakje met de wax in. Koelt het sneller af en aangezien ik nooit kan wachten is dat wel handig haha

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 13:14

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 13:22

_RMHorse_ schreef:
Je kan het ook kopen als het niet lukt:
http://thewaxingshop.com/sugaring-paste ... kopen.html

K heb t ook geprobeerd maar het was veel te kleverig!

Dit kost €32,95...... Zelf maken kost eehh €2,- ?
Met het filmpje van beautygloss moet het lukken. Bij mij werd het de eerste keer te donker, daarna ging het goed. Denk dat je de verhoudingen niet helemaal goed had of niet de juiste kleur had bij het van het vuur halen :)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 13:25

ilaan schreef:
_RMHorse_ schreef:
Je kan het ook kopen als het niet lukt:
http://thewaxingshop.com/sugaring-paste ... kopen.html

K heb t ook geprobeerd maar het was veel te kleverig!

Met het filmpje van beautygloss moet het lukken. Bij mij werd het de eerste keer te donker, daarna ging het goed. Denk dat je de verhoudingen niet helemaal goed had of niet de juiste kleur had bij het van het vuur halen :)

Heb je t ook getest?

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 13:26

Ik heb de suikerwax van Mascha van beautygloss ook al een aantal keer gemaakt, ik wax wel warm, dus met een oud katoenen t-shirt oid. Werkt súper goed, beter dan met een epilator nog, en al helemaal beter dan met waxstrips!

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 13:35

eenitraM schreef:
ilaan schreef:

Heb je t ook getest?

Ja? Heb het al meerdere keren moeten maken omdat de bak toch echt leeg was. Waarom iets maken wat je toch niet gebruikt.

Snap je vraag eigenlijk totaal niet aangezien ik al aan had gegeven dat ik het bij mij iedere keer lukt.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 13:46

Nou het staat af te koelen in een bakje, maar ben bang dat het te donker is dit keer. Zal even een foto maken.