Ik zit even in een situatie en heb even een blik van andere nodig, omdat ik niet zo goed weet wat ik hiermee moet.
Ik zit in een leuk vriendinnengroepje.
Vriendin 1 ken ik sinds groep 1 op de basisschool. De andere 3 vanaf de middelbare school en we trekken nog steeds regelmatig met elkaar op met meidenavondjes, film kijken, high tea-en etc. Dit doen we nu zo'n 9 jaar. (We zijn allemaal 21 jaar.)
Nu heb ik sinds een jaar een vriend, als enige in het groepje. In de weekenden is hij bij mij of ik bij hem.
Als er dus wat gepland word in het weekend gaat hij of mee (verjaardag oid) of ik blijf thuis en ga niet mee.
Pas wilden ze gaan high tea-en op een zaterdag.. We zouden dan zo'n 4 uur weg zijn. Ik heb toen aangegeven niet mee te gaan omdat mijn vriend bij mij was (woon nog thuis dus hij zou bij mijn ouders zitten dan) en ik zou het ook niet leuk vinden als hij een paar uur weg zou gaan zonder mij.
Dat vonden ze natuurlijk niet leuk maar ze wilden hem er ook niet bij hebben omdat ze alleen iets met de meiden wilden doen, ja prima dat begrijp ik dan kies ik ervoor thuis te blijven.
Nougoed. Nu komt het verhaal, 3 weken geleden heeft vriendin 2 haar verjaardag gevierd. Dit wist ik niet want ik had geen uitnodiging gehad. Ik kwam hier bij toeval achter op het slagingsfeestje van vriendin 1. (vriendin 2 was hier zelf niet bij want die had zelf ook een feestje). Ik heb aan vriendin 3 en 4 gevraagd wat er was gebeurd. En die gaven aan eerlijk tegen me te willen zijn en hebben gezegd dat vriendin 2 mij bewust niet heeft uitgenodigd omdat mijn vriend bij me was.
Vriendin 3 gaf ook aan dat vriendin 2 een probleem heeft met mijn vriend. Vriendin 2 is redelijk gesloten en zal niet snel over problemen praten. Ikzelf ben een heel open persoon en in principe kun je alles tegen mij zeggen, ik begrijp het.
Met een vreemd gevoel ben ik die avond weg gegaan.. Vriendin 1, 3 en 4 hebben niks tegen mij gezegd over dat ik niet uitgenodigd was, hier moest ik zelf achter zien te komen. Ik voelde me gekwetst, buitengesloten en voorgelogen.
Vriendin 2 had mij beter kunnen mailen dat ze haar verjaardag vierde maar dat ze het graag alleen met de meiden had gedaan, dan had ik dat begrepen en was ik even een uurtje alleen gegaan.
We zouden 2 dagen daarna een BBQ hebben met z'n allen. Ik heb de volgende dag een mail gestuurd om die te annuleren omdat ik even geen zin had om met iedereen gezellig te gaan doen terwijl ze, voor mijn gevoel, tegen me gelogen hebben.
Van vriendin 1,3 en 4 heb ik excuses gekregen en dat is allemaal vergeven. Nu weet ik alleen niet goed wat ik met vriendin 2 moet.
Ik heb van haar ook een mail gehad maar haar excuses waren matig en ik heb het gevoel dat ze nog steeds niet eerlijk tegen me is.
Probleem is dat als ik niks meer met vriendin 2 wil dat ik haar nog steeds zal zien op verjaardagen en dat zal de sfeer niet ten goede komen denk ik. Ik ben niet boos op haar, ik vind haar alleen niet eerlijk en ik kan niks met mensen die tegen me liegen.
De vraag voor mezelf is nu.. Wil ik verder met die andere 3 meiden (vriendin 1 spreek ik regelmatig, vriendin 3 en 4 alleen als we wat gaan doen) of sluit ik het gewoon allemaal af en spreek ik alleen nog af met vriendin 1.. Of ga ik een keer praten met vriendin 2 (niet zoveel behoefte aan) om dit uit te praten.
Punt is, als mijn vriend nu bij me is dan zal ik niet meer op mijn gemak zitten als vriendin 2 er ook bij is. Heb je problemen met mijn vriend, dan heb je problemen met mij.
Vriendin 1 vind ook dat vriendin 2 heel raar doet als hij er is, ze is dan enorm stil (is ze altijd wel maar nu echt extreem, trekt de mond niet open) en in zichzelf gekeerd..
Ik weet even niet wat ik hiermee aan moet, vriend zegt breken met vriendin 2, vriendin 1 zegt uitpraten, ouders zeggen uitpraten of breken met iedereen.. Help!
Doordeweeks kunnen we gewoon met vrienden afspreken natuurlijk maar in het weekend hebben we gewoon tijd voor elkaar. En zoals ik al zei, ik wil best een x een uur weg zonder hem maar ik ga hem niet een halve middag alleen thuis laten zitten dat zou ik andersom ook niet leuk vinden.
Zoals ik al zei, ik wil prima even een uurtje of 2 alleen heen gaan maar ik vind het niet leuk als mijn vriend dan alleen thuis zit, die kan zich prima vermaken maar ik zou het zelf ook niet leuk vinden alleen bij zijn ouders thuis te zitten. Dan ga ik natuurlijk liever mee naar die vrienden.
Dank jullie wel. Fijn een andere blik van andere mensen.
Ik krijg daar de kriebels van, dus ik snap je vriendin wel. Ze weet ondertussen gewoon hoe je reageert en wil dus waarschijnlijk de moeite niet meer nemen je 'lastig te vallen' hiermee.