App om gezamelijk uitgaven op vakantie bij te houden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

App om gezamelijk uitgaven op vakantie bij te houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 15:28

Vorige keer schreef ik het allemaal op, maar moest ik het met het handje uitrekenen. Het leek mij veel handiger om er een app voor te hebben die mij tussendoor ook kan laten zien we er voorloopt qua betalen.

Het is namelijk zo. Ik ga met 4 vrienden op vakantie. Het is makkelijker voor de restaurants dat 1 persoon de rekening betaald. Ik schreef dan dus op dat A de rekening betaalde, en de kosten van het eten van B,C en D. Dat hield ik de hele vakantie vol, en aan het eind rekende ik alles uit en konden we zien wie nog wat moest betalen aan een bepaald persoon.

Nu zoek ik daar eigenlijk een app voor.
Ik heb er eentje gevonden, maar die werkt niet goed...
Het gaat hier om de app BuddyCalcPro. Onderaan mijn post staat in een quote waar het dan mis gaat, maar dat is verder niet zo interessant. Ik vroeg me af of er meer van zulke apps zijn, die beter werken?

Edit: Ik zie net dat de berekening wel klopt, maar dat de app gewoon slimmer is dan ik :P . Toch vroeg ik me af of er meer apps zijn die dit kunnen? Want deze is in de eindberekening dus vrij onoverzichtelijk.

Citaat:
Als ik het volgende invul: Personen F, L, S en N.
F betaald in totaal 10 euro voor koffie voor iedereen. (dus de overige 3 personen zijn hem 2,50 verschuldigd)
L betaald iets van 2 euro voor F. (Nu moeten de overige twee S en N nog steeds 2,50 aan F betalen, maar L maar 0,50 cent)

Maar hier gaat het mis:
S betaald 3 euro voor L. De app zou nu moeten zeggen dat S en N 2,50 betalen aan F, L betaald F nog 50 cent, en L moet 3 euro aan S betalen.
De app vind van niet.
Die begint ineens gek te doen.

Die zegt dat N 2,50 aan F moet betalen, dat klopt. Maar hij zegt ook dat L 3 euro aan F moet betalen, en 50 cent aan S. Maar dat zou dus andersom moeten zijn
Laatst bijgewerkt door eilleen333 op 07-07-14 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

xSwanHeart

Re: App om gezamelijk uitgaven op vakantie bij te houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 15:30

Ik heb zelf geen ervaring met deze app, maar hoor veel vrienden die enthousiast zijn over wiebetaaltwat :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 15:31

O wow, zijn er mensen die dat echt bijhouden? :=
Gewoon elk 50 euro in de pot stoppen (of op een creditcard) en wat er over blijft verdelen is toch makkelijk? Of ben ik nu wel erg 1990? :D

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 15:32

vuurneon schreef:
Gewoon elk 50 euro in de pot stoppen (of op een creditcard) en wat er over blijft verdelen is toch makkelijk? Of ben ik nu wel erg 1990? :D

Zo doen wij dat ook altijd :+ Zal aan het bouwjaar liggen haha.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 15:33

Ik vindt potten dan eigenlijk ook altijd makkelijker dan de hele vakantie blijven rekenen, maar volgens mij gebruiken mijn huisgenoten ook "wie betaald wat" omdat ze samen boodschappen doen.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 15:34

Wiebetaaltwat is echt ideaal vind ik. Hebben die geen app?

Vuurneon: kan me voorstellen dat dat in sommige gevallen niet opgaat. Bijv. als 1 persoon relatief krap zit en dus bewust een goedkopere maaltijd neemt. Dan is zo'n app erg handig. Wij (allemaal studenten) gebruiken de site wiebetaaltwat ook vaak voor weekendjes weg etc.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 15:34

vuurneon schreef:

Als iedereen ongeveer hetzelfde consumeert en een vergelijkbare beurs heeft wel. Anders kun je het beter splitsen :j en vaak doen ze daar ter plekke in een restaurant ook niet zo moeilijk over. Anders is denk ik old-school pen en papier toch het meest praktisch. Hoef je alleen nog maar een rekenmachine mee te nemen (of de calculator-app op je telefoon te openen).

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 15:35

hier ook met huisgenoten wie betaald wat, werkt prima :)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 15:35

vuurneon schreef:

Dat is op zich een goed idee, maar voor een vakantie van 2 weken in Amerika (met taxi ritjes, activiteiten die de een wel doet en de ander niet) heb je al gauw grote verschillen.
Vorige keer deden we het inderdaad anders, maar uiteindelijk bleek dat ik voor bijna 200 euro aan toetjes en dure mix drankjes voor mijn reisgenoten heb betaald. Nu hebben we er ook iemand bij met een heel klein budget, dus zij wil eigenlijk geen gezamenlijke pot, omdat zij dan onze toetjes betaald terwijl zij er zelf geen neemt omdat ze krap zit.
Ik heb aangeboden het bij te willen houden, maar daarom zoek ik dus een goeie app.
Laatst bijgewerkt door eilleen333 op 07-07-14 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 15:36

ja vuurneon, die poging doe ik ook altijd. Maar er komt toch dan altijd nog weer iets tussen wat dan makkelijker zo betaald kan worden, of de gezamenlijke portemonnee ligt nog in de auto, of dit is voor mij prive, dus moet ik dan weer terug betalen aan het gezamenlijke gedoe....
Je merkt het, ik ben chaotisch xD

edig: ik lees dus ff mee, want zoiets zou best handig kunnen zijn
Laatst bijgewerkt door mirriezz op 07-07-14 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 15:37

Ooo oke, ja als je ook veel gebruik moet maken van taxi etc is het lastiger dan incidenteel uit eten :j

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 15:39

De app van Wie betaald wat kan ik niet vinden. De eerste hit is dan een app die Tab heet, maar dat is maar voor 1 persoon. Ik moet voor 4 personen het onderlinge financiele verkeer bijhouden.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 15:39

vuurneon schreef:

Hier ook. Maar nu worden activiteiten ook niet uit de pot betaald en eet iedereen vrijwel hetzelfde.

Als je uiteindelijk op 200 euro verschil uit komt zou ik ook niet blij zijn :n

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 15:40

@TS: Ook niet als je 'wie betaalt wat' schrijft, dus met een 't' in plaats van een 'd'?

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 15:41

eilleen333 schreef:
De app van Wie betaald wat kan ik niet vinden. De eerste hit is dan een app die Tab heet, maar dat is maar voor 1 persoon. Ik moet voor 4 personen het onderlinge financiele verkeer bijhouden.

Heb je een android telefoon? Bij mij komt ie er gewoon uitrollen, als ik zoek op wie betaalt wat (met een T dus :P )

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 15:41

vuurneon schreef:
Ooo oke, ja als je ook veel gebruik moet maken van taxi etc is het lastiger dan incidenteel uit eten :j

Het zijn echt veel dingen. De auto huur, benzine, etentjes (ontbijt,lunch en diner), entree voor dingen, taxi etc.
Vorige keer had ik met twee weken 2 A4-tjes vol. Uiteindelijk hebben we daar niet zoveel mee gedaan, maar ik wil toch wel een beetje een overzicht hebben. Dat straks niet 1 iemand veel meer heeft betaald dan de rest.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 15:42

Hilli schreef:
@TS: Ook niet als je 'wie betaalt wat' schrijft, dus met een 't' in plaats van een 'd'?

ik haat D's en T's! Maar nee, dan ook niet. Ik krijg er maar twee, Die Tab en PayApp (ik heb een iphone)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 15:42

Waarschijnlijk is dat dan het verschil. Ik zie hem wel staan als ik zoek, maar ik heb een Android-telefoon.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 15:43

He balen...

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 15:43

Zo te zien hebben ze alleen een android-app... Helaas.. :(

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 15:50

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 15:57

Mars schreef:
Als je een iPhone hebt: is Splittr misschien iets voor je?
http://www.iphoneclub.nl/242552/splittr ... -uitgaven/

Die PDF sheets zijn misschien wel handig ja!
De app zelf ziet er niet bijzonder overzichtelijk uit zo op de plaatjes.
Ik heb nu settleup7, die heel snel bedragen kan invoeren. Alleen heb je dan dus geen overzicht... Dan moet ik de transacties los aantikken.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 16:01

eilleen333 schreef:

Tab App kan meerdere mensen toevoegen en per persoon bijhouden wie wat uitgeeft.
Ook zie je gelijk duidelijk wie achter en wie voor loopt met uitgave (vergeleken met de rest van de groep).

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 21:46

Je kunt trouwens ook proberen om feedback te versturen naar de ontwikkelaar. Het lijkt mij een foutje met een minteken - dus misschien vrij eenvoudig op te lossen. Ik weet niet wanneer je op vakantie gaat?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 21:55

Donderdag:)
Uiteindeljk bleek de app het wel goed te hebben. Rekenen is niet mijn sterkste punt, daarom wil ik graag een app, haha!

Heb er inmiddels eentje waar je het heel makkelijk kan invoeren:) denk dat ik die gebruik.
Kan dan ook direct foto's van de bonnen toevoegen. Is wel handig ivm fooien etc.