Het is namelijk zo. Ik ga met 4 vrienden op vakantie. Het is makkelijker voor de restaurants dat 1 persoon de rekening betaald. Ik schreef dan dus op dat A de rekening betaalde, en de kosten van het eten van B,C en D. Dat hield ik de hele vakantie vol, en aan het eind rekende ik alles uit en konden we zien wie nog wat moest betalen aan een bepaald persoon.
Nu zoek ik daar eigenlijk een app voor.
Ik heb er eentje gevonden, maar die werkt niet goed...
Het gaat hier om de app BuddyCalcPro. Onderaan mijn post staat in een quote waar het dan mis gaat, maar dat is verder niet zo interessant. Ik vroeg me af of er meer van zulke apps zijn, die beter werken?
Edit: Ik zie net dat de berekening wel klopt, maar dat de app gewoon slimmer is dan ik
. Toch vroeg ik me af of er meer apps zijn die dit kunnen? Want deze is in de eindberekening dus vrij onoverzichtelijk. Citaat:Als ik het volgende invul: Personen F, L, S en N.
F betaald in totaal 10 euro voor koffie voor iedereen. (dus de overige 3 personen zijn hem 2,50 verschuldigd)
L betaald iets van 2 euro voor F. (Nu moeten de overige twee S en N nog steeds 2,50 aan F betalen, maar L maar 0,50 cent)
Maar hier gaat het mis:
S betaald 3 euro voor L. De app zou nu moeten zeggen dat S en N 2,50 betalen aan F, L betaald F nog 50 cent, en L moet 3 euro aan S betalen.
De app vind van niet.
Die begint ineens gek te doen.
Die zegt dat N 2,50 aan F moet betalen, dat klopt. Maar hij zegt ook dat L 3 euro aan F moet betalen, en 50 cent aan S. Maar dat zou dus andersom moeten zijn
Zal aan het bouwjaar liggen haha.