Het leven tussen de 20 en 30 gaat zo snel!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Het leven tussen de 20 en 30 gaat zo snel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-14 20:28

:') de titel zegt het eigenlijk al. Ik vind dat er zoveel gebeurd in deze 10 jaar dat het me eigenlijk te snel gaat. Ben nu halverwege en woon in een huurhuis . Mn vriend zal op zn 27e klaar zijn met de studie. Ik werk fulltime. Ik heb echt zo het gevoel van ik wil een huis gaan kopen, trouwen en kinderen krijgen :+ maar ik wil ook nog reizen en dit alles kost ook nog allemaal geld. Ik wil trouwen voor we kinderen krijgen, maar na je 30e moet je dan wel weer erg opschieten als je nog een 2e wilt. Wie herkent mijn gevoel? Ik zal toch niet de enige zijn die het allemaal onwijs snel vind gaan.

evaac

Re: Het leven tussen de 20 en 30 gaat zo snel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 20:31

Hier nog zo iemand.. ik word deze zomer 20, bijna klaar met mn studie wil heel graag jong moeder worden, maar alleen als ik een relatie heb, will graag met zn 2e een kindje opvoeden. Maar ik woon ook nog thuis, geen relatie.. dan klinjt 10jr zo kort...

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 20:36

Gaat inderdaad erg snel, over 15 dagen word ik 30 :P en begin me toch wel oud te voelen. Ik heb in elk geval twee kinderen van 8 en 4 jaar en een huurhuis, honden,kat enz. Maar wat er allemaal is gebeurd in die 10 jaar... Gaat echt heel hard.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 20:39

Oh houd op! Wij wonen al jaren samen (voordat we 20 waren) en nu hebben wij ons eerste koophuis en dus beginnen mensen te vragen wanneer wij nou eindelijk eens gaan trouwen en kinderen krijgen.

Nou niet :+ is heel gek blijkbaar ;)

Beiden werken we fulltime, hebben twee paarden een lieve hond en doen waar we zin in hebben (voor zo ver dat kan). Ons ontbreekt niks. Maar toch komt soms opeens dat beklemmende gevoel dat je alles op de rit moet hebben voor je 30ste en dat hebben we al. Het kan dus eigenlijk alleen nog maar mis gaan :=

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 20:42

Ik word eind deze maand 29, ben zwanger en als beebje komt zijn we alweer 6 jaar getrouwd en 8 jaar bij elkaar :wow: En inderdaad, omdat ik voor een eerste al best laat ben, besef ik me dat dit waarschijnlijk mijn eerste en laatste zwangerschap zal zijn. Wat gaat het hard!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 20:47

Hier nog 1 word bijna 29 maar ben nog niet zover als de meeste mensen hier.
Geen verkering geen kinderen. Wil ik nog wel graag.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 20:48

Met 29 een eerste kindje krijgen is toch niet oud? De gemiddelde leeftijd in Nederland dat mensen een eerste kindje krijgen is 29.4.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 20:49

Dan moet ik opschieten!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 20:49

ik word bijna 50...nooit geen kinderen gewild.Dat kan ook hoor. ;)
En ja,het gaat snel...voordat je het weet ben je oud. :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 20:51

mag schreef:
Met 29 een eerste kindje krijgen is toch niet oud? De gemiddelde leeftijd in Nederland dat mensen een eerste kindje krijgen is 29.4.

Ja weet ik, is voor mij persoonlijk :) Ik zou niet graag ergens in de 30 een kindje krijgen.

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 20:51

Maar je kan ook na je 35ste kinderen krijgen hoor, zijn zat vrouwen die dan nog hun eerste kind krijgen er zal alleen iets meer controle zijn. Het is beter dan te vroeg kinderen krijgen hoor ;)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 20:53

primera schreef:
Maar je kan ook na je 35ste kinderen krijgen hoor, zijn zat vrouwen die dan nog hun eerste kind krijgen er zal alleen iets meer controle zijn. Het is beter dan te vroeg kinderen krijgen hoor ;)

Het gaat veel vaker fout na je 35ste en ik zou dat niet aankunnen :)

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 21:01

Haha aan de ene kant wel en aan de andere kant niet. Ik ben 23, ga in augustus trouwen en in november verwachten we ons eerste kindje. Verder wonen we uiteraard samen, hebben twee superlieve katjes. Maar ik vind het niet (te) snel gaan, veel mensen om ons heen wel maar ik niet.
Als ik dan weer terugdenk aan hoe ik 4 jaar geleden was, dan is er wel in korte tijd heel veel veranderd, vooral aan mezelf is er veel veranderd. In die periode had ik niet eens aan trouwen en kinderen moeten denken, bah dat is niet voor mij weg gelegd. Hoe je dan in zo een snelle tijd kan veranderen zeg!
Maar nee, op dit moment loopt het voor mij heel goed, zeker niet zo snel dat ik het niet kan bijhouden en ik geniet optimaal. Ik ken het wel, wij hadden ook kunnen wachten tot we meer dingen op orde hadden tot we besloten om te proberen een kindje te maken, maar aan de andere kant is er altijd wel iets om op orde te krijgen..... dus waarom wachten? Wij zijn er allebei klaar voor en staan er ook goed voor, we kunnen een kindje een goede toekomst met veel liefde bieden dus op dit moment kan het leven niet beter!

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 21:02

Houopscheiuit :D ik ben 48 en ik kan je vertellen..... het blijft zo :')
Voor mijn gevoel ben ik nog steeds 28 maar mijn oudste is het huis al uit.

(phormicola gefeliciteerd! enne ik had op mijn 28e mijn eerste en ik was nèt 30 toen ik de tweede kreeg. Zeg nooit nooit 8-) )

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 21:05

Relax TS :D , alles komt met de tijd en gewoon genieten van wat je nu hebt en zeker geen 10 jaar vooruit plannen. Je bent nog hartstikke jong!

Rond die leeftijd waren wij nog volop aan het uitgaan en op pad met de vriendengroep. En het is allemaal goed gekomen, we zijn nu allemaal rondom de 40 en iedereen (behalve mijn vriend en ik, maar dat is bewust) heeft 2 of 3 gezonde kinderen, merendeel geboren ruim na hun dertigste.

Lekker op reis gaan, sparen voor de bruiloft zoals jullie die graag willen beleven en dan is er nog steeds tijd voor kinderen. Als jullie het geluk hebben kinderen te mogen krijgen, dan zit het verschil niet in een paar jaar rondom de 30.

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 21:07

En je zou maar net degene zijn die voor dr 30ste een kindje krijgt en het fout gaat ;). Ik had met beide kinderen het geluk gehad in het ziekenhuis bevallen te zijn (was ik 21 en 25) anders had ik het niet gehaald. En dat mijn oudste zoon eerder geboren was dan mijn zus zwanger was (die is 9jaar ouder dan ik) die twee miskramen kreeg en ik daarbij was, vreselijke ervaring en als dat eerder was geweest dan had ik geen kinderen gekregen. (Dat van mijn zus lag aan haar medicijnen en niet aan haar leeftijd). Er gaat dus ook genoeg mis onder de 30 ;) blijft een flink risico wat je neemt ook al gaat het zo vaak goed.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 21:11

En de rest van je leven blijft het ook zo snel gaan Moonsparkle...
Ik ben net 45 geworden en ik heb er geen idee van waar tijd blijft, of beter gezegd waar al die jaren zo snel vandaan komen en ook weer gaan, want ik voel me toch werkelijk nog geen 45. Maar ik heb me op m'n verjaardag voorgenomen dat ik pas op de helft ben en dat er dus nog heel wat voorbijvliegende jaren bij komen. :D

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 21:14

Oooh heul herkenbaar. Ik ben 27 en wij hebben net een huis gekocht en beide goede baan. Maar ik wil ook baby's, carriere etc. Maar tegelijkertijd wil ik niks liever dan kei veel reizen, nog even simpel horeca werk doen (no offence to others!), en nog lang niet serieus worden. Anderzijds lonken de mooie familieauto's en de wens om voor mijn 30e een kindje te krijgen....

Trouwen is dan net gelukkig niet perse een wens ;)!

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 21:31

De tijd gaat helaas snel vind ik ook. Ik word dit jaar alweer 22, zou willen dat ik nog 18 was.
Reizen kan altijd nog :) Ik wil nog wat meer landen ontdekken, maar heb nog geen geschikte partner en alleen wil ik ook niet.
Ik zou pas na mijn 40e ofzo een huis willen kopen, lijkt me erg saai om voor altijd in hetzelfde dorp te wonen.
Wat maakt het uit dat je nog geen kinderen hebt of koophuis of veel hebt gereisd, alles komt vanzelf wel denk ik dan.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 21:37

Hou op.....ik ben veertig, mijn oudste is alweer 17, ik weet nog dat ik zelf 17 was. Nee, de tijd gaat veel te snel!

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 21:45

ik vind dat de tijd idd sneller ga na je 20ste
maar denk dat dat ook komt omdat we meer beseffen

ik zelf ben nu net 25 geworden maar heb igg ook een kindje en een vriend zoontje lief is 2¾ vriendlief is een heel stuk ouder dan ik 38 we wonen al 6 jaar samen hebben ook een super lieve doggie (stafford van 3 jaar)

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 21:48

Ik ook! Zit nu op mobiel reageer later uitgebreid.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 21:50

Google maar eens op 'dertigersdilemma'.. ;)

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 21:54

Poe!
Ik wordt in aug. 30.
Manlief wordt in nov. 32

Alweer 10 jaar samen sinds 18 juni van dit jaar, en ook op die datum dit jaar getrouwd. Samen hebben we al 2 kinderen, gelukkig wel want had er echt niet nu nog achter willen komen dat ik dus niet op spontane manier zwanger kan worden.

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 22:02

Dus, ik dit topic lezen, denken 'ja, leven gaat best snel' en er dan pas achter komen dat ik al bijna 22 ben:')
Van mij mag er best wel een pauzeknop komen, even om adem te halen... Alles op een rij te krijgen... Zit nu voor het eerst in mijn leven in een vaste relatie en hier en daar komen al gesprekken over de toekomst. Tja, en dan? Huisje, werk, kinderen, reizen? Na mijn dertigste wil ik wel een beetje stabiel leven hebben maar ook weer niet gigantisch geremd worden door het een of het ander. Maar ook vrienden om mij heen, ze gaan afstuderen, zijn verloofd, sommige al getrouwd, andere in verwachting, of al een kind en soms nog een tweede op komst. Doet me wel beseffen dat we niet meer op middelbareschool leeftijd zitten :P