jaar samen met vriend wat te doen?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AnoukWelsh

jaar samen met vriend wat te doen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-14 13:51

Heb al meerdere stukken hier over gelezen maar heb nog niet gevonden wat ik zoek!

8 Augustus zijn mijn vriend en ik 1 jaar samen. (Volgende week dinsdag dus 11 maanden :D )
Nu wil ik het liefst een weekendje weg maar het probleem is dat we geen vervoer hebben, de plek, geen ervaring er mee en dat hij 18 is en ik 15.

We hebben alle 2 elke maand een beetje weg gelegd en zouden dus rond de €200 er voor over hebben.

Volgende week gaat hij met zijn familie naar Italië en ik naar Spanje waardoor we elkaar 2 weken moeten missen.

Ik wil niks standaard en we hebben al best veel gedaan:

-dierentuin
-efteling
-uit eten
-dagje grote stad (Antwerpen)
-samen gekookt
-dagjes naar het bos
-zwemmen
-bios
-met vrienden uit eten gegaan
-samen uit gegaan
-dagje strand

We mogen sinds kort bij elkaar slapen dus weekendje weg zou wel iets kunnen zijn maar ik zou bij God niet weten welke stad of welk hotel wat voor kamer kleine lettertjes :+

We willen wel echt weg en niet thuis blijven !

Hebben jullie toevallig goede Ideeën of wat hebben jullie gedaan?

Alvast heel erg bedankt!

Janneke2

Re: jaar samen met vriend wat te doen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 13:55

Hoi Anouk,
ik zou zeggen: samen genieten!

Nou is de Efteling op zich hartstikke leuk, maar wat je witl vieren, is dat julie samen zijn.

Maak samen een mooie wandeling, fiets een stukje naar een fijn restaurantje, heb samen een fijne maaltijd met een glaasje wijn en "jou een biet" dat het "niets bijzonders" is.
Dat hoeft toch ook niet?

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 13:56

Op Groupon heb je ook leuke acties! Ik ben laatst voor 39 euro naar Londen geweest, met de bus. Een dagtripje maar je bent wel zo'n 2 nachten weg. Erg leuk een heel goedkoop! Er staat nog veel meer op dus je kunt altijd kijken ;)

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 13:57

Ik heb laatst voor mijn vriend zijn verjaardag een bongo weekentrip xl gekocht, maar dit kan je ook in andere vormen kopen.
Bij een gewone bongo weekend trip, heb je een overnachtig + ontbijt. Hierbij heb je de keuze uit 50/60/70 hotels in Nederland, Belgie, Frankrijk en Duitsland.
Misschien is dat wel leuk om te doen, daar kan je bijvoorbeeld in Nederland naar zo'n stad toegaan met bv. de bus of de trein.

Hier een linkje van verschillende Bongo's:
http://www.bongo.nl/bestsellers/

AnoukWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-14 14:02

Bedankt voor de snelle reacties!

@barbara zulke dingen lijken me heel erg leuk, had via vakantie veilingen een weekendje voor 2 gewonnen (geloof voor €30) alleen wat ik dan zo jammer vind is dat je voor ontbijt en diner etc zo veel kwijt bent en het verplicht is..

@janneke we zijn best vaak bij elkaar en willen juist dagje of paar dagen weg

@janine is er via bongo ook de mogelijk het om er met ov te komen of is het met eigen vervoer?
Aangezien hij een scooter heeft maar we daar niet heel ver mee komen haha

We wonen trouwens in Noord Brabant

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 14:06

_Barbara_ schreef:
Op Groupon heb je ook leuke acties! Ik ben laatst voor 39 euro naar Londen geweest, met de bus. Een dagtripje maar je bent wel zo'n 2 nachten weg. Erg leuk een heel goedkoop! Er staat nog veel meer op dus je kunt altijd kijken ;)

Da's echt een aanrader! :j Ontzettend leuk en goedkoop. En als je op plek van bestemming bent kan je altijd zelf nog kiezen wat je daar wilt gaan doen.

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 14:11

@anoukwelsh, nee dat zal wel op eigen kosten gaan dan....

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 14:12

Ik heb vorig jaar een 3 daagse minicruise naar Newcastle (Engeland) gedaan (via vakantieveilingen).
Met allebei een koffer naar Amsterdam en daar de bus gepakt naar de boot. Dan overnacht je op de boot en dan kom je in de ochtend in Engeland aan. Je kan je spullen in de kamer laten en de bus staat klaar om je naar het centrum te brengen. Eind van de middag ga je weer terug met de bus en overnacht je weer op de boot.

AnoukWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-14 14:17

@lesleyxlinn dat is inderdaad ook heel gaaf!

@leverage en @barbara zat net te kijken op Groupon en de actie is er nog!
Ook mooi dat er meerdere op stap mogelijk heden zijn (wij zouden in Breda op kunnen stappen, is 20 minuutje van ons vandaan)

Maar zo'n bus reis, hoe gaat dat ?
Moet je zelf alles mee nemen van eten en drinken of word daar voor gezorgd?
En als je dan in London bent wat is dan aan te raden?

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 14:18

Hotel o.i.d. is leuk, maar hou wel even rekening met je leeftijd. Weet niet of je als 14-jarige 'alleen' in een hotel mag verblijven, of dat je daar ouder voor moet zijn. Hangt van het hotel zelf af natuurlijk.

Edit: Lees dat hij 18 is. Dan moet het geen probleem zijn! :+

AnoukWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-14 14:22

Via Groupon zag ik net ook een 3 daagse busreis naar Parijs inclusief hotel voor €89 per persoon.
Ontbijt zit er bij alleen middag en avond eten niet zo iets lijkt me ook echt geweldig..

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 14:24

Er zijn gelukkig veel dingen te doen,

Heb je ooit al eens lasergamen of paintball geprobeerd? :)

wat je zelf nu noemt is ook leuk, en nog geld over om iets leuks te doen in Parijs.
Je kunt er gelukkig heerlijk eten en daarna "natuurlijk" even de Eiffeltoren bezoeken!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 14:28

Wat leuk mijn vriend en ik hebben 7 augustus 3 jaar haha.
Ik lees even mee

AnoukWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-14 14:30

@ylvy paintball lijkt me ook gaaf alleen meestal is het 18 + of is het met een grote groep.

Lasergamen heeft I pas met zijn werk gedaan en zelfde probleem met een grote groep denk ik.

Maar zo'n Groupon actie lijkt me echt leuk, en vooral met 2 nachtjes hotel (best romantisch en vakantie gevoel :D )

Alleen is het wel verstandig als ik het met me vriend over leg maar dan Is de verassing er af..
Mijn moeder vind het goed omdat ze met vriend vertrouwd en ze hen de verantwoordelijkheid over mij toevertrouwd.

Ik denk wel dat ik naar Groupon toe ga bellen als dat mogelijk is want heb wel een paar vragen en vind het zonde om €180 te betalen en dan niet mee te kunnen etc.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 14:43

Ballonvaart.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 14:46

Misschien een weekendje Disney Land Parijs?

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 15:13

Dat van het paintballen klopt ja, dat was ik even vergeten!

Maar lasergamen niet, ik doe het regelmatig met alleen mijn vriend.
Je word dan gewoon in een groep gezet en dat zijn je teammates :)

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 22:40

Ik vond de boot naar Newcastle echt een afrader! (Hadden het gratis via werk). Wat een gewiebel (zee was erg ruw).

Die dagtrip naar Londen ga ik met een paar vriendinnen doen, zoiets of inderdaad zo'n kort tripje Parijs moet hartstikke leuk zijn :j . Of inderdaad naar de Efteling.

AnoukWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 22:42

Disney land is te duur voor ons..

De 2 daagse reis naar Parijs lijkt ons heel leuk alleen zijn bang voor best veel bij komende kosten.

@nessie jammer dat het tegen viel!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 22:46

Een bootje huren bij Giethoorn (of ergens anders mocht Giethoorn te ver weg zijn). Neem lekkere dingen mee en geniet, als jullie het bootje terug brengen kan je nog ergens uiteten. :)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 22:48

Je kan ook ergens gaan kamperen.. wel echte relatie test als het regent ;) maar met beetje goed weer kan het wel erg leuk zijn. Kan je zelfs nog wel op de fiets doen (evt. zelfs fiets in de trein als je verder wil)

Vind dat de meeste wel erg luxe grote dingen voorstellen voor een jaar verkering... zulke uitstapjes doe ik niet eens voor mijn 5 jarige huwelijk.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 23:01

Een mooie picknickmand maken, kleedje mee, mooi plekje zoeken en gewoon een leuke dag maken. Eventueel een vraagspelletje maken.
Mocht je echt een nachtje weg willen zoek je een B&B.
Op deze manier hou je nog wat geld over en daar kan je dan weer wat leuks van doen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 14:18

Wij hebben hier al besloten dat wanneer we een jaartje samen zijn we naar een musical gaan, Soldaat van Oranje :D :)

En daar heb je ook een diner arrangement bij al sje wilt.

En wanneer jullie een jaar samen zijn, zijn wij een half jaar samen :') (08-02) :+ Dus kan er maar op tijd bij zijn, hahaha.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 09:03

Dat gewiebel vond ik echt reuze mee vallen, en dat terwijl toen ik naar NewCastle ging de zee ook best ruw was.
Maar ik ben het wel gewend, door opgegroeid te zijn op een (woon)boot. Enige waar ik even geen rekening mee had gehouden en heel jammer was dat we de eerste avond tijdens het diner al snel naar onze hut toe gingen omdat ik zo ongelooflijk misselijk werd, achteraf gezien kwam dat doordat ik met mijn rug tegen de richting in zat.
Terugweg erom gedacht en heerlijk gegeten op de boot zonder misselijk te worden.
Nessie schreef:
Ik vond de boot naar Newcastle echt een afrader! (Hadden het gratis via werk). Wat een gewiebel (zee was erg ruw).

TS. Op weekendjeweg.nl staan ook vaak leuke acties, of inderdaad eens goed Vakantieveilingen afspeuren.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 14:24

Op de anwb site staan ook een hoop uitjes