geen jongenstopic, maar een vrouwentopic :+

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

geen jongenstopic, maar een vrouwentopic :+

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 14:38

Om eventuele misverstanden te voorkomen, ik ben lesbisch :Y)

Alweer zo'n anderhalf jaar ben ik vrijgezel, wel wat gedate, maar meer niet. Wat me op zich prima bevalt.... echter kwam ik een aantal maanden terug bij de bloemen en plantenkwekerij bij ons in het dorp en daar werkt een een best wel leuke dame waarvan ik er heilig van overtuigd ben dat ze (ook) lesbisch is. Maar niemand heeft dit me verteld en ik heb het haar ook niet gevraagd.

Ondertussen ben ik haar wel eens vaker tegengekomen. Maar dat is eigenlijk meestal daar. Verder eigenlijk niet echt mee gesproken (behalve bij het afrekenen bij de kassa :+ ). Ik weet verder ook geen naam.

:+ Ik was vanmiddag trouwens ook daar (voor bloemen te kopen hoor ;) ) en toen was ze er ook. Heb de hele tijd gedacht of ik gewoon op haar af zou stappen en zou vragen of ze een keer een drankje wou doen, maar toen was er iemand anders bij de kassa en heb ik dat niet gedaan. Maar ik zou dus graag eens wat met haar willen gaan drinken :D

Dus, iemand.... tips/adviezen hoe dit aan te pakken? :D

leroyy1993

Re: geen jongenstopic, maar een vrouwentopic :+

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 14:41

Vraag of ze een relatie heeft?

RoosTaffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 14:43

Gewoon op dr afstappen en vragen of ze een keer drankje wilt doen!

leroyy1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 14:45

RoosTaffy schreef:

En dan is ze straks hetro en staat TS voor schut..

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 14:45

Ik zou eerst haar naam vragen, als ze daar antwoord op geeft dan vragen of ze mee een drankje wil doen.
Zo abrupt van: he! ga je mee een drankje doen? Vind ik een beetje gek overkomen..

In ieder geval veel succes :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 14:47

Of je krijgt zoiets awkwards dat ze denkt "Oh gezellig, meiden onder elkaar een drankje doen" en dat ze er dan later achterkomt dat de insteek toch iets anders was ;)

Ik zou proberen gewoon eens wat vaker een praatje met haar te maken, een beetje te vissen of ze idd een relatie heeft en wat haar geaardheid is.

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 14:48

Of gewoon gaan kletsen en dan kom je er misschien snel genoeg achter of ze een relatie heeft of niet.
Een drankje drinken hoeft toch niet meteen verliefd te zijn maar misschien is het ook gewoon vriendschappelijk?

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 14:49

leroyy1993 schreef:
RoosTaffy schreef:

Vrienden worden kan toch ook? Snap niet waarom ze meteen voor schut staat.
Lesbisch zijn lijkt me best lastig, vooral in dit soort situaties! Ik zou haar inderdaad naar haar naam vragen en mee vragen voor een drankje ;) niet geschoten is altijd mis!
Duim voor je! *D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 14:51

Wat lastig zeg!
Zou het wat zijn dat je bij haar een bloemetje gaat kopen en dan iets in de trant van het is voor een vriendin die van de vrouwtjes is, zou dit een juiste keuze zijn!? dat je eerst een beetje 'pijlt' of ze wel echt lesbisch is. (ben ook een keer bij iemand óvertuigd geweest dat hij homo was, maar die bleek een vrouw en twee kinderen thuis te hebben :+ )
En als het bji jullie op het dorp is, is er niet iemand waarvan jij weet dat die haar kent, zodat je daar eens wat aan kunt vragen?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 14:53

@Rubber_Duck: Wat je geaardheid ook is, dit soort dingen zijn altijd lastig. Ik ben zelf hetro, maar je wilt serieus niet weten hoe vaak ik een crush heb gehad op jongens die achteraf hartstikke homo bleken te zijn. Wel leuke vrienden aan overgehouden en we kunnen er nog steeds heel erg om lachen, maar ik heb toen wel geleerd om eerst even iets langer te vissen voor ik er serieus werk van ging maken ;)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 14:54

leroyy1993 schreef:
RoosTaffy schreef:

Hoezo zou TS dan voor schut staan? :') Als een lesbische vrouw mij mee zou vragen voor een date vind ik niet dat diegene voor schut staat. Nee, sorry, ik val niet op vrouwen.. En klaar :P Ik zou me juist wel vereerd voelen! Het is toch leuk dat iemand anders je leuk vindt, of het nou een man of een vrouw is?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 14:55

Nou ik ben er echt heilig van overtuigd dat ze lesbisch is hoor daar twijfel ik niet over! Overigens ik ben 1 keer eerder op iemand afgestapt waarvan ik weliswaar wist dat ze lesbisch was (maar in eerste instantie was ik er alleen vrij zeker van) en heb ik gevraagd of ze wat wou gaan drinken. Zij had meteen door dat ik niet vriendschappenlijk bedoelde en met haar heb ik uitendelijk ook een relatie gehad :D

Volgens mij woont ze trouwens een dorp verderop want ik zag har daar toevallig gister bij de bank pinnen en we hebben in ons dorp ook een bank.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 14:57

joyce2 schreef:
@Rubber_Duck: Wat je geaardheid ook is, dit soort dingen zijn altijd lastig. Ik ben zelf hetro, maar je wilt serieus niet weten hoe vaak ik een crush heb gehad op jongens die achteraf hartstikke homo bleken te zijn. Wel leuke vrienden aan overgehouden en we kunnen er nog steeds heel erg om lachen, maar ik heb toen wel geleerd om eerst even iets langer te vissen voor ik er serieus werk van ging maken ;)

Uiteraard dat weet ik ook, maar als niet-hetero lijkt het me nog iets lastiger (voor verkeerde inschatting of afwijzing oid :) )

TS als je het zo zeker weet: doen! :D
Laatst bijgewerkt door MerleSimone op 04-07-14 14:58, in het totaal 2 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 14:58

Als je het niet vraagt weet je het nooit.

Op mij is ook wel eens een vrouw/ meisje afgestapt en ja...ik ben hetero. Oh, nou...ja...ach.

Lijkt me net zo pijnlijk als een "regulier" blauwtje lopen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 14:59

Ik zou een gesprekje over ditjes en datjes beginnen.
Als dat leuk verloopt, dan zou ik vragen of ze een relatie heeft en zo nee een keer samen iets wil gaan doen.
Door die vraag over een relatie begrijpt ze heus wel hoe de vork in de steel zit :9

Ts, veel succes.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 15:00

Kentaro schreef:
Wat lastig zeg!
Zou het wat zijn dat je bij haar een bloemetje gaat kopen en dan iets in de trant van het is voor een vriendin die van de vrouwtjes is, zou dit een juiste keuze zijn!? dat je eerst een beetje 'pijlt' of ze wel echt lesbisch is. (ben ook een keer bij iemand óvertuigd geweest dat hij homo was, maar die bleek een vrouw en twee kinderen thuis te hebben :+ )
En als het bji jullie op het dorp is, is er niet iemand waarvan jij weet dat die haar kent, zodat je daar eens wat aan kunt vragen?

He bah jou kom ik ook overal tegen. :')

Kan je haar niet eerst facebooken, misschien heeft de bloemenwinkel wel een facebook pagina. Of zeggen mag ik wat vragen, heet jij toevallig Eva? Zegt ze nee, zeg jij huh nou dan lijk je wel heel veel op haar mag ik vragen hoe jouw achternaam is? Zegt achternaam, hm dan ben je ook geen familie. :')

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 15:01

Het enige wat me er lastiger aan lijkt, is dat je niet weet hoe mensen op je geaardheid reageren. Voor hetzelfde geld loop je niet alleen blauwtje (wat al rot genoeg is), maar krijg je ook nog een vervelende reactie er achteraan.

Al snap ik nog steeds niet waar al die ophef om geaardheid toch om te doen is, dat moet echt maar eens afgelopen zijn hoor.

En TS, gewoon lekker een praatje maken, als het een beetje soepeltjes gaat kan je haar altijd nog mee uit vragen. Of vraag waar zij graag wat gaat drinken, of ze nog aanraders heeft, weet ik het wat. Heb je gelijk een mooi aanknopingspunt ;)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 15:06

[quote="Petrichor] He bah jou kom ik ook overal tegen. :')

Kan je haar niet eerst facebooken, misschien heeft de bloemenwinkel wel een facebook pagina. Of zeggen mag ik wat vragen, heet jij toevallig Eva? Zegt ze nee, zeg jij huh nou dan lijk je wel heel veel op haar mag ik vragen hoe jouw achternaam is? Zegt achternaam, hm dan ben je ook geen familie. :')[/quote]

:+
Hoe kom je er op?!? :')

Vind hem heel goed gevonden, maar of dat een geslaagd begin van een relatie is?! :D

MarrieLeenJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 15:07

Hè, eindelijk eens een keer een meisjes-topic. :))

Laat je bloemen tot een bosje maken? Misschien volgende keer haar aanspreken of zij het bosje wil mengen,
en dan heb je mooi wat gelegenheid om een praatje te beginnen. Heb je in ieder geval wat aanknopingspunten! :)

En je kan ook kijken of dat centrum een Facebook heeft en ze daar vrienden mee is. :Y)

Ik volg in ieder geval. :D

StuiterBall

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 15:13

Haha Petrichor, fantastisch :Y) .

Maar verder zou ik zeggen: gewoon vragen! Ik denk dat wij inmiddels al genoeg opmerkingen naar ons hoofd geslingerd hebben gekregen om ons niets meer aan te trekken van vervelende reacties.
Ik heb vaker gehad dat iemand inderdaad heel vereerd/verrast was.

Of! Bloemetje kopen, afrekenen, terug komen en zeggen dat je helaas d'r adres niet wist? :o

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 15:30

Of je gaat een keer als ze niet werkt, en vraagt een collega naar haar naam. Dan kun je gewoon via Facebook ofzo een berichtje sturen :)

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 15:31

Jeetje wat een lastige situatie.

Een bloemetje bij haar afrekenen en aan haar geven zou echt leuk zijn.
Maar eerlijk is eerlijk dat zou ik ook niet durven hoor.

Heel veel succes ermee!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 15:37

Geef een briefje met je telnr + vraag voor date, bij het afrekenen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 15:39

Ik vind sommige wel ontzettend origineel en hilarisch! Die van de bloemetjes aan haar geven etc en die met die eva geweldig! :D

Het js helaas niet zo'n bloemenwinkel. Is alleen voor bloemen en planten in de tuin.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 15:40

Ik zou net als bij een man gewoon een praatje gaan maken en op een gegeven moment vragen (als het gesprek daarop uit komt) of hij/zij een vriend/vriendin heeft. :)
En daaruit kan je ook wel opmaken of hij/zij hetero/home/bi etc. is.

En ik heb het ook weleens gewoon gevraagd; Je bent geen homo? :D