Ik heb altijd wel al het gevoel gehad in mijn leven dat ik verschillende kansen ontloop of ze niet grijp en dat ik dus eigenlijk niet iets bereik in mijn leven en het waarschijnlijk ook nooit zal doen
(ja ik ben een erg fatalistisch en pessimistisch persoon
)Alles wat ik doe heeft geen nut of als ik iets echt wil, faalt het weer verschrikkelijk.
Een klein voorbeeldje hiervan is het tekenen, ik tekende vroeger erg goed zonder de nodige aanmoediging ben ik ermee gestopt. Weer iets waar ik enorm veel spijt van heb...
Ik wou het terug wat oppakken, maar bij het minste ding dat er niet goed uitziet (naar mijn mening) leg ik het weg en blijft het daar dan ook een tijdje liggen
Mijn grootste droom is dat ik gewoon een aantal leuke paarden kan hebben en hier wat wedstrijden mee kan rijden, maar vooral buitenrijden in een prachtige omgeving.
Dus nu komt zeg maar het hoofdprobleem, want wat heb je daar voor nodig?
GELD uiteraard
Dus tja, nu is mijn doel om miljonair te worden en lekker te kunnen rondhobbelen.
Hoewel gewoon rijk zijn ook al goed zou zijn
Ik ben zelf een nuchter persoon en weet dat dit bijna onmogelijk is, maar toch blijf ik erin geloven.
Maar net die nuchtere kijk erop, maakt mij vrij ongelukkig.
Ik weet dat het nooit zal gebeuren, dus nu weet ik eigenlijk niet echt wat te doen met mijn leven.
Ik ben net afgestudeerd en ga volgend jaar beginnen aan diergeneeskunde, ook een droom voor mij.
Maar weer, ik heb helemaal het geld niet om een praktijk uit de grond te stampen en ik heb het erg moeilijk om onder mensen te werken (ik voel me dan snel aangevallen en minderwaardig)
Dat is dus eigenlijk mijn probleem, ik ben continu bezig om te kijken hoe ik geld kan verdienen.
Zie ik iets op internet staan? Ik denk direct na of ik er winst uit kan halen en hoeveel.
Mijn vrienden vinden mij ook enorm krenterig
Maar de laatste tijd verkoop ik amper iets, ik werk ook niet meer (was bij de bakker, ik haatte het, maar ik heb het 1,5 jaar lang uitgehouden voor de centjes) en nu krijg ik een steeds groter drukkend gevoel. De tijd loopt en er komt maar geen geld bij, hoe kan ik ooit mijn droom waarmaken?
Ik heb hierdoor erg vaak last van stress, als ik er alleen al aan denk, voel ik me erg opgejaagd en heb ik het gevoel dat ik iets MOET doen, ik weet alleen niet wat...
Onlangs heb ik ook mijn pony moeten laten gaan onder adoptiecontract.
Reden? Drie keer raden, geld... (mijn ouders wouden niet meer betalen en ik kan zelf niet elke maand het geld ophoesten voor stalling en mediciatie (cushing))
Nu voel ik me erg rot, de buitenritjes met mijn pony waren een van de weinige momenten waarop ik gewoon alle zorgen kon vergeten en kon genieten. Maar tja, dat valt nu helemaal weg.
Daarbij is het paardje waar ik soms wat mee reed, ook plots verkocht.
Voor de rest heb ik echt niet te klagen, ik heb een lieve vriend en leuke vrienden. Wel geen goede band met mijn ouders, maar tja er zijn mensen met ergere problemen op deze wereld.
Zijn er mensen die dit gevoel nog hebben? Ik voel me best een mislukkeling, ik werk nooit iets af en tja ik bereik ook niets. En tja, ik ben ook nog steeds een arm studentje
...
Een praktijk opzetten direct na de opleiding gaat waarschijnlijk niet lukken, maar de vraag is ook of je dat wel moet willen. Een eigen praktijk kost veel tijd en daarnaast valt er nog super veel te leren van meer ervaren collega's, maar dat betekent niet dat je niet na een aantal jaar je eigen praktijk kan proberen op te zetten. Loop je wel een mee met praktijk?
I approve this message