Wat moet ik aantrekken op de proclamatie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eline91

Wat moet ik aantrekken op de proclamatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 13:55

Beste bokkers,

Ik ben sinds vandaag officieel afgestudeerd als ingenieur *\o/*

Maar ik heb geen flauw idee van wat ik moet aantrekken op de proclamatie morgen...

Ik ben geslaagd met grootste onderscheiding dus ik moet waarschijnlijk helemaal alleen vooraan gaan staan om mijn diploma te ontvangen. Als ik geluk heb is er misschien nog iemand, maar de kans bestaat dat ik de enige ben.

Ik ben meestal nogal casual gekleed, dus ik vind dit best moeilijk (moeilijker dan afstuderen :p )

Wat moet ik in godsnaam aantrekken? Een jurkje? Een nette broek? Hakken of geen hakken? Feestelijk of eerder serieus?

Wie kan er deze saaie ingenieur helpen met kledingadvies? :p

Anoniem

Re: Wat moet ik aantrekken op de proclamatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 13:56

Ten eerste, gefeliciteerd! Ik zou persoonlijk voor een jurkje gaan :j Kun je niet bij wat klasgenoten informeren?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 13:58

Trek iets aan wat bij je stemming past.
Ik neem aan dat je flink vrolijk bent omdat je afgestudeerd bent, dus trek iets aan mmet een leuk kleurtje, desnoods inderdaad een jurkje(afhankelijk van het weer)
Of heb je het gevoel dat het een serieuze aangelegenheid is, dan kan je iets strakkers aan doen, een nette jurk, of een nette broek met een mooie blouse.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 13:59

Een nette broek, een bloes en een paar niet al te hoge hakken in dezelfde kleur als je bloes.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 14:06

Bizzybijtje schreef:
Ten eerste, gefeliciteerd! Ik zou persoonlijk voor een jurkje gaan :j Kun je niet bij wat klasgenoten informeren?

Dat is nogal moeilijk, er zitten in mijn klas verder alleen maar mannen :P De meesten zullen wel een pak dragen, maar dat is voor mij dus nogal moeilijk ^^

Ik had oorspronkelijk gedacht aan een nette broek en blazer, maar nu ik weet dat het goed is vraag ik me af of ik toch niet wat feestelijker moet gekleed zijn?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 14:09

Een blazer kan toch ook een leuke kleur hebben?
En dan met nette spijkerbroek erbij?
Of een blousje met een leuke kleur.

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 14:09

Ten eerste, gefeliciteerd! High five aan een mede-nerd (als ik dat zo mag zeggen) :D *\o/*

Ik zou ook een keurig (ie. tot op de knie) jurkje aan trekken, hakken optioneel, en jurkje mag best een vrolijk kleurtje zijn hoor. Ik had op mijn graduation (onder de cap en gown) een koraalrode jumpsuit met mouwtjes en een paar mooie hakken aan.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 14:11

Als je allemaal mannen in de klas hebt zou ik lekker vrouwelijk in een jurkje gaan! Dat kan er ook heel netjes uitzien. Steps heeft veel leuke jurkjes!

En gefeliciteerd natuurlijk!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 14:12

Allereerst gefeliciteerd!

Juist als je met allemaal mannen (die in pak gaan) bent, zou ik niet voor een té aanwezig jurkje gaan.

Ga gewoon voor een lekker casual zwart jurkje, mooie panty en zwarte pumps en klaar! Ben je toch netjes, niet overdressed of te opvallend en toch wat minder casual dan normaal :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 14:12

gefeliciteerd!!

Persoonlijk zou ik niet voor een jurkje gaan als je normaal altijd juist casual gekleed bent :P
Zelf zou ik inderdaad voor een nette broek en blazer gaan en daar dan een klein hakje onder.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 14:26

Gefeliciteerd!!
Ik zou eerst bedenken waar je jezelf prettig in voelt. Ik ben bijvoorbeeld zo'n muts die jurkjes vreselijk vind. Helemaal als ik dan alleen moet staan wordt ik heel ongemakkelijk. Maar een mooie nette broek met een vrolijk topje en eventueel blazer erbij dan voel ik me prima en ook gewoon vrouwelijk. Zelfde geldt voor hakken: voel je je daar lekker in of niet?
Als de rest van de klas in pak gaat zou ik wel echt een vrouwelijke versie van net gekleed doen. Dus een strakke(re) broek en vrolijk gekleurde top/blouse. Dan valt wel op dat je gewoon een stoere vrouw bent tussen de mannen ipv dat je er probeert tussen te verstoppen door ook veel zwart/donker aan te doen. Maar ook dat is maar net hoe je je lekker voelt. Beetje feestelijk mag absoluut maar ik zou het wel netjes en zakelijk houden :j

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 14:32

Wauw! Gefeliciteerd! Wat een prestatie op jouw leeftijd.

Ik zie in je profiel dat je supermooi dik lang haar hebt, in combinatie met een strapless jurkje ziet dat er heel feestelijk uit. Maar belangrijkste is natuurlijk dat je je daar zelf ook lekker in voelt. Je kan ook een meer casual jurkje of tunieken uitzoeken.

Een broek + bloesje vind ik persoonlijk altijd heel stijfjes/zakelijk.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 14:34

Ik zou persoonlijk ook voor een mooie jurk gaan (kijk even bij steps, die hebben altijd hele mooie jurken) en dan een nette pump eronder.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 14:41

_Nelleke_ schreef:
Wauw! Gefeliciteerd! Wat een prestatie op jouw leeftijd.

Ik zie in je profiel dat je supermooi dik lang haar hebt, in combinatie met een strapless jurkje ziet dat er heel feestelijk uit. Maar belangrijkste is natuurlijk dat je je daar zelf ook lekker in voelt. Je kan ook een meer casual jurkje of tunieken uitzoeken.

Een broek + bloesje vind ik persoonlijk altijd heel stijfjes/zakelijk.

Een strapless jurkje vind ik dan weer iets voor op een strand of een balkon, absoluut niet voor zoiets belangrijks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 14:43

Zakelijk-feestelijk jurkje met een paar goede hakken eronder. Mooi make-upje op, lekker even naar de kapper, en GENIET van je moment!!!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 14:45

Mooi jurkje tot op de knie, met een paar hoge hakken.
Jurkje hoeft helemaal niet deftig of ingewikkeld te zijn, maar met een paar leuke sieraden kun je er ook iets leuks van maken.

Geen strapless idd

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 14:46

Oh en als je denkt het niet weer aan te trekken, niet te veel geld aan uitgeven. Ik had laatst een jurkje aan van de Scapino, meer dan 15 euro heeft het niet gekost en ik heb zelden zoveel complimenten over een jurkje gehad :+

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 14:49

Je moet aantrekken waar jij je lekker in voelt. Is dit een nette broek, dan doe je die aan met een nette blouse en blazer + een paar nette schoenen. Als je je lekker in een jurk voelt. Doe je een nette jurk. Dit hoeven dan echt geen hoge hakken te zijn, als jij daar nooit op loopt. Zou gewoon een schoen met een net hakje doen.

Gefeliciteerd.

Happy16

gefeliciteerd! *\o/*
wat ook leuk is en helemaal in deze zomer is zo'n lange rok tot je enkels zegmaar.
Dat vind ik echt mooi staan voor zoiets! (het is alleen behoorlijk onpraktisch := )

Magrathea

Een jurkje of nette broek met iets van hakken (waar je op kunt lopen, als dat niet lukt kun je beter op nette platte schoenen gaan). Boven een broek kan je een nette paarse/rode/andere leuke kleur blouse aantrekken bijvoorbeeld. En daarop een blazer/jasje. Kan ook op een jurkje :j

Verder niet teveel bij jezelf vandaan gaan inderdaad, zag vandaag een meid die normaal ook altijd een spijkerbroek en bandshirt oid draagt en die was vandaag ineens meeega netjes voor haar afstuderen, zag er gelijk heul ouwelijk uit :o

Als je een simpel jurkje wil kun je dat vaak bij de Hema al vinden, als je toch een jasje erover doet maakt dat ook niet uit.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 14:52

Is er geen protocol aangegeven? Onze promovendi (ik weet dat is niet ing. of ir.) moeten zich volgens een bepaald protocol kleden, en dat is vrij strikt:
heren: rokkostuum
dames: donker kostuum, witte blouse

Bij de PDEng uitreiking is voor de kandidaten geen protocol, en die zijn altijd heel verschillend maar altijd allemaal netjes. Ik heb nog nooit een spijkerbroek gezien, maar altijd netjes een pak en de dames in broekpak, nette rok of nette jurk.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 15:01

Bedankt allemaal! En ik heb al een paar goeie tips gelezen :)

Er is geen protocol aangegeven, maar er wordt wel verwacht dat we netjes gekleed zijn. Normaal gezien draag ik enkel spijkerbroeken (zelfs op mijn masterproef-verdediging) dus een galajurk zal het zeker niet worden.

Strapless doe ik ook niet hoor, ik moet er niet aan denken dat het afzakt. En over zo'n lange jurk zou ik zeker struikelen :p Ik denk dat ik eens ga kijken voor een leuk jurkje bij Steps. Of misschien gewoon een leuke blouse, te zien wat ik vind.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 21:51

Nou, het is een broek en bloesje geworden.

Ik had wel een heel fijn jurkje gezien bij Xandres, maar het prijskaartje was 220€ 8)7
Beetje veel geld voor iets wat ik maar één keer ga dragen. En het was er trouwens ook niet in mijn maat.

Ik ben dan maar voor een soort van bloesje gegaan, maar daar doe ik morgen waarschijnlijk wel een blazer over. Dit is het dus geworden:

Afbeelding

Welke schoenen kan ik hierbij aandoen? Ik heb gelijkaardige pumps in het zwart, maar ik weet niet wat er best past.

En kan ik mijn haar los laten of moet ik er best iets speciaals mee doen?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 21:57

Dat ziet er best netjes uit toch :-) Leuk hoor :-) De schoenen die je er nu bij hebt passen er prima bij :-)

Mooi haar heb je :j Lekker los laten als ik dat zo zie :-)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 10:11

Ik zou de zwarte schoenen mooier vinden denk ik.

Ziet er netjes uit hoor! Doet niet onder voor de TU afstudeerders die ik hier zie +:)+