6 persoons huisje gehuurd maar 7 personen erin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

spekenham

6 persoons huisje gehuurd maar 7 personen erin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 09:10

Misschien niet de goede plaats om neer te zetten maar ik heb een dilemma.

wij gaan 2 weken in nederland op vakantie, we hebben op een park een 6 persoons huisje gehuurd.

nu is onderstaand geval;

Gisteren op diploma uitreiking van mijn zoon kom ik zijn beste vriend tegen en na het feliciteren kwam het gesprek op de vakantie uit.

Op mijn vraag of dat hij op vakantie ging, zei hij dat zijn moeder dit jaar niet wil, reden ongeveer een half jaar geleden is zijn vader en haar man dus overleden, je snapt mijn moederhart brak een beetje op dat moment.

Ik heb erg met hem te doen en heb mijn zoon voorgesteld om hem bijvoorbeeld een week mee te nemen naar ons huisje want de reden dat wij in nederland op vakantie zijn is dat mijn man gewoon doorwerkt vanuit vakantieplek en dus niet alle dagen overdag aanwezig is dus in principe gebruiken we bijna altijd voor 6 personen de faciliteiten. Alleen moeten we wel 1 persoon extra laten slapen, luchtbed is er wel maar toch ben ik daar niet helemaal gerust op. je begrijpt onze zoon is er erg blij mee dat hij mee mag.

Bellen naar het park voor overleg lijkt me niet slim, als ze nee zeggen dan is er sowieso geen optie hem mee te nemen.

WIE HEEFT OOK WEL EENS IEMAND STIEKEM LATEN SLAPEN EN HOE IS DAT AFGELOPEN?

HTM

Re: 6 persoons huisje gehuurd maar 7 personen erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 10:42

Gebeurd best wel vaker volgens mij.
Mijn broer heeft wel eens met 9 man in een 4-persoonshuisje geslapen.
Dus extra matje en slaapzak mee, en gaan!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:41

Vaak is daar wel wat voor geregeld via het park zelf en moet je wel extra bij betalen.
Vind het ook niet echt netjes om voor 6 te boeken en met 7 te komen!
Misschien even goed de site uitpluizen of bellen naar een algemeen informatie nummer (Eventueel geen naam opgeven) en informatie opvragen over die mogelijkheid?

edit: trouwens wel echt super dat je die jongen mee neemt!

spekenham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 15:27

geen verdere ervaringen.............................

ben er een beetje onzeker over wil geen problemen veroorzaken anderzijds doen we er niemand kwaad mee

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 16:56

HK-> LZP

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 16:59

Gewoon bellen, situatie uitleggen en bereid zijn eventueel bij te willen betalen.
Misschien hebben ze nog wel een groter huisje beschikbaar?

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 17:01

Tijdens het Texelweekend zaten wij met vijven in een vierpersoons appartement.
Ik heb dat wel van te voren aangegeven, als we zelf een luchtbed mee zouden nemen was het geen probleem. We hebben toen ook toeristenbelasting betaald voor de 5e. Dit was alleen geen groot park.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 17:03

Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand kwam controleren hoor.
Geen idee of ze er moeilijk over doen als er een persoon te veel is, of idd alleen toeristenbelasting extra vragen.
Betaal je nu per persoon of per huisje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 17:05

Wij hebben ook wel eens een paar dagen met extra personen in een huisje geslapen, die kwamen later en zijn een paar dagen gebleven. Gewoon op visite dus eigenlijk.

anitas1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 17:07

Ik weet niet waar je op vakantie gaat maar werk zelf in de branche. Misschien verkeerd maar kan je wel vertellen wat handig is. Het beste is om op te bellen met de mededeling is het een optie dat als ik een 6 persoonshuisje huur (uitleg dat het voor een week een extra persoon is) wij er met 7 personen gebruik van kunnen maken. Vaak kan er dan een bed worden bijgezet. Zeg wel even u meisjes naam of een andere naam waarmee u geboekt heeft. Receptionisten gaan meestal gelijk zoeken zodra ze een naam horen.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 17:11

Inderdaad, eerst uitzoeken of het kan. Mocht het niet kunnen gewoon doen. Misschien wel evt rekening houden met een extra bordje/bestek/stoel/bed ;)
Ook hier hebben we nog nooit meegemaakt dat ze komen controleren.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 17:13

Ik heb dit ook een keer gedaan! Wij hadden met 6 vriendinnen en huisje gehuurd. En 2 weken voor we weggingen wilde vriendin nr 7 toch ook wel graag mee. Gewoon gegaan
Nr 7 niet ingecheckt en extra luchtbedje mee. Huisje was groot genoeg. Was alleen vervelend met stoelen. Maar gelukkig hadden we ook tuinstoelen haha. Dus ook opgelost ☺:)

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 17:17

.
Laatst bijgewerkt door Love_myhorse op 03-02-26 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 17:18

Ik denk dat het best kan. Inderdaad even bellen onder een andere naam of gewoon doen.

Zo ben ik wel eens bij vrienden gecrashed in hun hotel in New York. :') Dus met z'n 3-en op een twee persoonskamer. Geen haan die er naar kraait.
En een andere vriend kwam juist bij mij op de kamer in London terwijl dat eigenlijk ook voor 2 personen was.

Ik zou het gewoon doen. :j

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 17:18

Volgens mij kan het wel. Wij hebben ook vaak extra iemans mee (vorig jaar was vriendin dichtbij mij camping en kwam ze halfweekje bij mij). Hier betaal je dan klein beetje extra voor. Wij hadden gewoon een tent naast t huisje gezet waar ik en mn vriendin dan in sliepen. Ik denk dat je nier zomaar een luchtbed mag neerleggen ivm brandveiligheid..

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 17:22

wij namen vroger ook weleens gewoon iemand mee en dan sliep er gewoon iemand op de bank, gewoon eigen 1 deken en kussen meenen en dan kan het gewoon!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 17:32

Als je de sleutel gekregen hebt komt er eigenlijk niemand meer in het huisje behalve jij en je familie.
Er is dus niemand die ziet dat er een 7e persoon slaapt.
zolang als dat er geen overlast wordt veroorzaakt is er niets aan de hand.

Als je het niet zo stiekem wil doen gewoon even bellen en vragen wat de mogelijk heden zijn.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 18:12

Mijn ouders doen dat elke vakantie de laatste jaren.
Alleen mijn broertje gaat nog standaard mee. Mijn 2 zusjes, ik en mijn broer met aanhang komen dan soms een nachtje of meerdere nachten langs om te slapen.
Nog nooit problemen mee gehad.

Lief van je dat je hem mee wil nemen *D, ik zou het gewoon doen.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 18:22

spekenham schreef:
geen verdere ervaringen.............................

ben er een beetje onzeker over wil geen problemen veroorzaken anderzijds doen we er niemand kwaad mee

Gewoon even bellen en desnoods bijbetalen.

Wij houden gewoon borg in als blijkt dat er ongevraagd meer personen in zitten als afgesproken.
Vind het ronduit asociaal als mensen niet gewoon in overleg afspraken maken, dan is er vaak minder een probleem als dat je dingen verbergt.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 18:27

Ben gelukkig niet de enige die het asociaal vind om stiekem mensen/dieren mee te smokkelen. ..
Als je die jongen de vakantie wil gunnen, dan lijkt het me ook geen probleem om extra te moeten betalen ;) En wellicht hoeft dat niet eens en zorgen ze voor een extra bed.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 18:29

Ik werk bij een grote reis organisatie en parken nemen dit je niet in dank af.

Je kunt beter gewoon overleggen dan straks betrapt worden.
Dan kun je meteen je boeltje pakken en ben je ook je geld nog kwijt.

Het is ook verzekeringstechnisch een regel.
De vriend van je zoon is zijn vader al verloren.
Stel er gaat uitgerekend nu iets mis.....Wil je daar zijn moeder dan ook nog mee opzadelen?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 18:32

Wij hebben dit ook vaak gedaan. Wij zijn een gezin van 6 en oma wilde eigenlijk altijd wel mee, dus zit je aan de 7. Bij CenterParcs enzo zit je dan wel het probleem dat je dus maar 6 kaartjes voor het zwembad krijgt. Maar zo'n kaartje kun je bijkopen, of oma ging niet mee zwemmen ;).
Verder zijn die huisjes vaak groot zat!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 18:42

Ik zou het ook niet stiekem gaan doen. Doorgaans is het geen probleem dat er een extra persoon mee komt. Dan zetten ze een bed bij en betaal je ietsje extra

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 18:48

Inderdaad gewoon bellen met de vraag of het kan. Alleen dan niet je naam erbij zeggen!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 18:51

In verband met veiligheid ook niet doen, zij registeren hoeveel mensen er in een huisje zitten. Kunnen ze koppen tellen indien nodig (mocht er 's nachts brand uitbreken en jullie zijn allemaal bewusteloos is het wel fijn dat ze door kunnen geven dat er 7 man horen te zijn ipv 6). Dus wel even melden van te voren. Hebben mijn ouders ook altijd keurig gedaan.
Verzekering is ook een goed punt.

Ik vind het best schandalig om te lezen dat hier mensen zijn die dit ook écht doen. Kleine moeite om te melden, is vaak geen enkel probleem en hooguit een beetje bijbetalen.