Andermans hond als wekker elke ochtend....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Manda

Andermans hond als wekker elke ochtend....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 13:18

Bij ons in de straat wordt elke ochtend rond 7 uur een hond in de tuin losgelaten. Dit dier blaft echt altijd keihard terwijl hij heen en weer rent langs het hek. Hij wordt wel vaker per dag los in de tuin gelaten en altijd blaffen, denk half uur per keer los en half uur lang blaffen.
Wij staan sochtends niet zo vroeg op dus worden standaard allemaal wakker geblaft sochtend elke ochtend weer en ook in de weekenden... en ik ben het zo zat...... Er is door de buurt al vaker geklaagd dus de mensen weten ervan, en het zijn ook hele aardige eigenaren en wat ik begreep is de hond gehandicapt en kan niet worden uitgelaten en ze zijn blij dat hij nog zolang meegaat. .... De andere buurtbewoners die er last van hebben hebben alleen duidelijk gemaakt dat als deze hond dood is ze het niet accepteren dat er weer zo'n blaffer komt....Waarom ze dit wel accepteren is me de vraag maar ik ben straks de boosdoener als ik er wel een probleem van maak....
Het geblaf is de hele dag door maar het vervelendst vind ik dat wij er elke ochtend wakker van worden. Mijn kleinste kind slaapt smiddags nog en wordt helaas ook regelmatig wakker geblaft uit zijn middagslaapje. ....
Ons huis is vrijstaand en het zijn niet eens echt onze buren dus moet je nagaan hoe hard het geblaf is.... zelfs als ik oordopjes in heb hoor ik hem...
Wat kan ik het beste doen behalve vragen of de hond sochtends minstens een uur later naar buiten kan....twijfel of dit kan de hond zit dan waarschijnlijk te lang binnen en of hij dat volhoudt.... pfff zo moeilijk... De hond mankeert duidelijk wat waardoor dit zo gaat maar ik irriteer me er behoorlijk aan en wil sochtends gewoon zo af en toe eens wat langer kunnen slapen....

Elise_0o

Re: Andermans hond als wekker elke ochtend....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 13:21

Blafband kopen?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 13:25

Wat ontzettend vervelend!
Heb je zelf al eens met de eigenaar gepraat. Niet met verwijten, maar misschien dat jullie samen een oplossing kunnen bedenken (zoals in het ieder geval later naar buiten)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 13:26

Elise_0o schreef:
Blafband kopen?

Als de hond gehandicapt is?

2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 13:27

Jeetje lastig hoor. Zelf heb ik ook een blaffende hond maar ik probeer er van alles aan te doen om de overlast (ook voor mijzelf) in te perken. helaas lukt dit niet altijd maar een plantenspuit doet wondere ;)

Wat ik alleen niet helemaal begrijp is dat de hond niet uitgelaten kan worden ivm een handicap maar hij kan wel langs het hek aflopen? Als hij dat kan, dan kan hij toch ook in een bos lopen? Misschien daar eens over praten?

praten is denk ik wel de oplossing want het gaat sowieso niet vanzelf over. ik kan mij ook niet voorstellen dat ze het zelf ook niet een beetje vervelend vinden.

dit zijn een aantal dingen die bij ons werken:
- gestructureerde (lange) wandelingen soms geef ik hem een taak zoals rugzak. of bal om te dragen
- als ik weg ga een groot bot en een slaapplek uit het zicht zodat hij geen mensen langs het raam ziet.
- wanneer ik thuis ben is zijn slaapplek deze iglo: http://www.zooplus.nl/shop/honden/slaapplaats/hondenhol/274423
hij ziet dan niemand vanuit de woonkamer en het geluid wordt een beetje dempt
- plantenspuit gebruiken ivp stem. (op een gegeven moment moest ik schreeuwen wou hij luisteren)
- wanneer ik de deur uit ga en hij begint te blaffen, dan rammel ik even met mijn sleutels. hij krijgt dan een soort schrik reactie denk ik. daarna is hij namelijk stil.

edit: aantal dingen toegevoegd

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 13:53

Caesar schreef:
Elise_0o schreef:
Blafband kopen?

Als de hond gehandicapt is?

Geen idee wat de handicap is, staat er niet bij, dus daarom, blafband?
Dit wel als laatste middel natuurlijk.

Wij hebben hier 2 honden (van de 3) die rondom de boerderij vrij rond kunnen lopen. We hebben ze nu al een paar keer van de snelweg en provinciale weg af kunnen halen, dus nu hebben we een systeem dat als ze over de grens gaan ze een stroomschokje krijgen. Niet erg lief voor de hond, maar aangereden worden door een auto doet denk ik meer pijn.

Zo ook bij de hond hierboven, lijkt me minder leuk als hij uiteindelijk in het asiel beland omdat de buurt het zat is, dan dat hij een bandje om krijgt waar hij de eerste dagen last van heeft als hij blaft en als hij weet hoe het werkt niet meer.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 13:55

Elise_0o schreef:
Blafband kopen?

moet TS die kopen en om gaan doen bij een hond die niet eens van haar is? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 14:02

Eerst even praten met de bewoners, en ander de wijkagent inschakelen. Laat hem het maar oplossen met hun :)

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 14:16

Amaris schreef:
Elise_0o schreef:
Blafband kopen?

moet TS die kopen en om gaan doen bij een hond die niet eens van haar is? :+

In overleg met de eigenaren?

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 14:19

Ik zou rustig met de eigenaren gaan praten en uitleggen dat het toch echt wel vervelend is dat de hond jullie elke ochtend rond 7 uur wakker blaft , wellicht kan hij hem later naar buiten doen ...

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 14:23

Heel vervelend, wij hebben ook buren met zo'm hond.
En deze buurman gaat ook gerust om jaja 01:30 laminaat leggen.. Ja hierdoor heb ik rechtop gezeten in bed.
Met regelmaat staat hij om 23:30 te timmeren in zijn schuur.

En tuurlijk heb ik hem hierop aangesproken, maar meneer gaat lekker door.

Ik slaap namelijk ook graag vroeg en lang :+

Tenminste als ik om 23:30 doordeweeks nog wakker ben, ben ik niets waard de volgende dag op mijn werk.. Heel erg vervelend dus allemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 14:24

Kipje39 schreef:
Heel vervelend, wij hebben ook buren met zo'm hond.
En deze buurman gaat ook gerust om jaja 01:30 laminaat leggen.. Ja hierdoor heb ik rechtop gezeten in bed.
Met regelmaat staat hij om 23:30 te timmeren in zijn schuur.

En tuurlijk heb ik hem hierop aangesproken, maar meneer gaat lekker door.

Ik slaap namelijk ook graag vroeg en lang :+

Tenminste als ik om 23:30 doordeweeks nog wakker ben, ben ik niets waard de volgende dag op mijn werk.. Heel erg vervelend dus allemaal.

voor jou geldt ook, wijkagent bellen, openbare orde moet na 23.00 uur rustig zijn. En anders de pliesie :j

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 14:27

hier het zelfde!! mijn achterburen (zit een weiland tussen) hebben 3 grote honden, eerst zelfs 4.
ik word er niet wakker van maar de slaapkamer van mn ouders is niet zo geluidsdicht en ik hoor dan elke ochtend om 6 uur mn vader schelden omdat ie wakker is door het geblaf na een nachtdienst...
ze gaan elke dag om 6 uur naar buiten mee naar het voeren van de paarden en dan blaffen ze tegen de paarden en de mensen doen er niks tegen..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 14:27

bekend probleem, maar dan hier altijd om 12 uur snachts en half 6 'sochtends, ppffttt!!!
De achterbuurman is gevangenenbewaarder en heeft dus aparte werktijden. De hond gilt als een speenvarken zodra hij doorheeft dat hij uitgelaten wordt. Niets helpt, hond staat volop in training en perfect onder appel maar dit krijgt hij er -zogezegd- niet uit.
Na jaren toch maar eens aangekaart, des te meer omdat onze dochter er altijd al wakker van werd en nr. 2 onderweg was. Het is nu wel iets stiller -hij 'smoort' de hond, vind het erg sneu maar ja-, scheelt ook dat we nieuw dubbelglas hebben genomen boven.
Ik zou toch het gesprek aangaan, misschien kan hij inderdaad al later uitgelaten worden, zou al veel schelen!

2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:04

Elise_0o schreef:

Wij hebben hier 2 honden (van de 3) die rondom de boerderij vrij rond kunnen lopen. We hebben ze nu al een paar keer van de snelweg en provinciale weg af kunnen halen, dus nu hebben we een systeem dat als ze over de grens gaan ze een stroomschokje krijgen. Niet erg lief voor de hond, maar aangereden worden door een auto doet denk ik meer pijn.

Zo ook bij de hond hierboven, lijkt me minder leuk als hij uiteindelijk in het asiel beland omdat de buurt het zat is, dan dat hij een bandje om krijgt waar hij de eerste dagen last van heeft als hij blaft en als hij weet hoe het werkt niet meer.

bedoel je mijn hond? :) die gaat echt niet naar het asiel hoor, die heb ik al 11 jaar. bij ons zijn de huizen sowieso gehorig dus deze buurt leeft toch wel met elkaars geluid zeg maar... blafband hebben mijn ouders wel gehad toen ik jonger was voor deze hond maar een blafband of zelf op afstand een schokje geven om ze uit de "trance" te halen vind ik wat anders.

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:09

Een hond die heen en weer kan rennen en blaft lijkt me nou niet zo gehandicapt dat hij niet mee zou kunnen wandelen? Denk toch een kwestie van investeren in de opvoeding en. Iet meer op zulke tijden de tuin in... Vervelend zeg voor de omwonenden. Zou eerst maar even met de eigenaren praten, en anders inderdaad de wijkagent. Succes!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:16

Ik kan mijn geen voorstelling maken van een gehandicapte hond die niet kan worden uitgelaten maar wel langs een hek kan rennen.

Klinkt als een goede smoes, zodat de eigenaren hem niet hoeven uit te laten.

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:54

hannatjuh schreef:
Elise_0o schreef:

bedoel je mijn hond? :) die gaat echt niet naar het asiel hoor, die heb ik al 11 jaar. bij ons zijn de huizen sowieso gehorig dus deze buurt leeft toch wel met elkaars geluid zeg maar... blafband hebben mijn ouders wel gehad toen ik jonger was voor deze hond maar een blafband of zelf op afstand een schokje geven om ze uit de "trance" te halen vind ik wat anders.

Nee, bedoelde de hond van de buren van ts.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 20:13

Bedankt voor alle reacties!

We gaan zeker weer eens langs bij hun, het zijn gewoon goede buren en aardige mensen, maar ze weten wel al hoe erover gedacht wordt door de buurt en toch laten ze hem buiten belachelijk lang blaffen...

De hond is dacht ik 9 jaar en mist een voorpoot helemaal tot boven en wat ik begreep had hij eigenlijk niet meer in leven moeten zijn en zijn ze zoooo blij dat die er nog is...
Over het niet uit laten heb ik me vergist zegt mijn vriend nu... die ziet ze namelijk wel eens savonds een rondje met hem lopen. Ik begreep op een buurtfeestje dat hij niet uitgelaten kan worden maar waarschijnlijk bedoelden ze dat hij niet tot amper uitgelaten wordt? Zelf heb ik ze overigens nog nooit met hem zien lopen in die 2 jaar dat ik hier woon :D
Hij is heel ziek geweest en had er eigenlijk niet meer moeten zijn, ik denk dat de buurt daar aardig in heeft meegeleefd in die tijd en dat daarom het nu enigzins geaccepteerd wordt dat die diverse keren per dag, ook sochtends vroeg, flink aan het blaffen is.... Niet dat ze er blij mee zijn want geklaag hoorde ik zeker wel tijdens dat buurtfeest, maar er werd ook gezegd dat als deze dood is het daarna het niet meer geaccepteerd wordt als ze weer zo'n blafhond neemt.

In ieder geval wordt hij sochtends altijd de tuin in gezet en gaat dan zo'n half uur aan een stuk zitten blaffen, soms zelfs eerder als 7 uur..... en mijn hele gezin heeft daar last van. Ik werk ook wel eens tot savonds heel laat en wil dan graag wat langer slapen, maar zodra ik dat beest hoor ben ik wakker en nu zo geirriteerd dat ik daarna ook echt niet meer kan slapen...

Zo apart is, dat de directe buren ook nog eens opvoeders zijn van politiehonden. Toen we eens een hint gaven dat die hond daarnaast wel eens een blafband mocht hebben kregen we alleen een meelevende blik en iets van praat me er niet van, maar kennelijk nemen ook hun geen echte actie daartegen. Of het zijn ook vroege vogels en altijd al wakker om 7 uur sochtends :P

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 20:18

Een hond met drie poten kan prima uitgelaten worden, waarschijnlijk hebben je o zo aardige buren daar gewoon geen zin in, hoezo gek met hun hond. Toch maar weer met ze praten en aangeven dat het echt vervelend begint te worden, vraag of ze de hond een uur later naar buiten willen doen en als dat niet kan , even snel uitlaten, weer naar binnen en dan later op de dag er uit.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 20:21

Ach wij hebben hier de kinderen van de buren, minstens zo erg op de meest rare tijdstippen :')

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 20:23

Zijn de eigenaren al op leeftijd van de hond? Misschien hebben ze wel geen overwicht op de hond, of weten ze niet hoe ze dit kunnen aanpakken. Je kunt altijd voorstellen dat ze eens een gedragstherapeut voor honden uitnodigen.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:12

Wij hebben thuis ook een hond die een voorpoot mist(tot boven aan toe) en zo'n hond kun je prima uitlaten. Daarnaast heeft het blaffen niets te maken met het aantal pootjes dat een hond bezit.. Ik denk wel dat het verstandig is om eens een gesprekje met de mensen aan te knopen en ze te vragen of ze een beetje rekening met de buurt willen houden.
Onze hond is haar pootje ook kwijt geraakt na een rottig ongeluk maar dat betekent niet dat ze daardoor overlast voor andere mensen mag geven...

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 22:39

Je weet niet wat die hond heeft meegemaakt waardoor die een poot mist... misschien is die wel gestoord geworden waardoor die dat gedrag vertoont (continu blaffen en heen en weer rennen langs het hek), misschien is uitlaten ook wel te prikkelrijk aangezien die dus ook reageert op werkelijk echt alles aan de andere kant van het hek... ik weet het niet... heb van alles in gedachte erover naar aanleiding wat ik zo hier en daar opving... Maar we gaan zeker deze week een gesprek aanknoppen alleen even moed verzamelen en goed bespreken hoe we dit gaan aanpakken zonder op hun tenen te trappen. Het lijkt namelijk wel of de hele buurt het gewoon wel pikt om wat voor reden dan ook en alleen wij er kennelijk een probleem van gaan maken....

Nee het zijn geen mensen op leeftijd... Ze hebben kleine kinderen en ik trof ze een keer bij zwemles, we raakten in gesprek en toen zei ze dat ze echt voor 7 uur moesten opstaan om de kinderen klaar en optijd op school te krijgen. Toen was ik zo 'slim' om te zeggen dat wij zeker tot 7:45 zouden kunnen slapen en dan nog relaxt en optijd zouden zijn met de kids aankleden/eten en naar school. Toen stom genoeg ingeslikt dat we helaas voor die tijd altijd al wakker worden door een blaffende hond.... stom stom... was het ideale moment om het erover te hebben.....
Maar wel duidelijk dat hun dus altijd zo vroeg opstaan en dat gewend zijn en kennelijk normaal vinden ... Alleen in de weekenden gooien ze de hond ook sochtends vroeg naar buiten, dat begrijp ik dat weer niet want je wil zelf toch ook wel eens uitslapen?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:43

Zijn die eigenaren van die hond doof?Ik heb vijf honden....en geen buren,maar als die van mij langer blaffen dan vier blafjes, zeg ik er wat van.Ik zou gillend gek worden als ze een half uur zouden blaffen!
Als eigenaar dus..