Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Renske_W schreef:Ik ben in 2006 ook begonnen met de opleiding paerdenhouderij.
Na 2 jaar niveau 4 bol beb ik het 3e jaar overgestapt naar niveau 3 bbl, en daar heb ik mijn diploma voor gehaald. De planning was om door te gaan met niveau 4, maar dat heb ik niet meer gedaan.
Het is echt een pretopleiding, en tot de dag van vandaag heb ik spijt dat ik geen "fatsoenlijke" opleiding heb gevolgd.
In de paardenhouderij is niet bijster veel werk te vinden.
Je leert niet heel veel bijzonders tijdens de opleiding, en als je een goeie bent in de paarden, kom je er zonder papiertje ook wel.
Ik zit nu met een diploma paardenhouderij, iets wat er "vroeger" zo mooi uitzag, leek me echt super!
Maar nu? Nee, ik zie mezelf over 10 jaar niet nog steeds in de paarden werken.
Want het is zwaar en veel!!! Werken voor een klein loon.
purny schreef:Renske_W schreef:Ik ben in 2006 ook begonnen met de opleiding paerdenhouderij.
Na 2 jaar niveau 4 bol beb ik het 3e jaar overgestapt naar niveau 3 bbl, en daar heb ik mijn diploma voor gehaald. De planning was om door te gaan met niveau 4, maar dat heb ik niet meer gedaan.
Het is echt een pretopleiding, en tot de dag van vandaag heb ik spijt dat ik geen "fatsoenlijke" opleiding heb gevolgd.
In de paardenhouderij is niet bijster veel werk te vinden.
Je leert niet heel veel bijzonders tijdens de opleiding, en als je een goeie bent in de paarden, kom je er zonder papiertje ook wel.
Ik zit nu met een diploma paardenhouderij, iets wat er "vroeger" zo mooi uitzag, leek me echt super!
Maar nu? Nee, ik zie mezelf over 10 jaar niet nog steeds in de paarden werken.
Want het is zwaar en veel!!! Werken voor een klein loon.
Toch snap ik nog steeds niet waarom deze opleiding nog word aangeboden..
Chantaliiejj schreef:deze discussie kan nog even door gaan geloof ik.
Maar sommige zitten denk ik met dit probleem: velen en ik ook willen met paarden gaan werken en ik ook weet diep van binnen dat ik/we dit willen.
De meeste zeggen je krijgt er spijt van of die deze opleiding nou niet ..
Maar wat nou als je wat met paarden wilt gaan doen en doet deze opleiding, dan heb je wel de opleiding gedaan die je wilt en wie weet een goede baan.
Ik denk: Als je wat met paarden wilt doen doe deze opleiding dan ook! Want als je wat met paarden gaat/wilt doen en je doet een opleiding wat hier niet mee te maken heeft krijg je hier weer spijt van.