Mijn loon krijg ik nu telkens cash betaald, maar dat loopt inmiddels flink op, en zou dus ook graag een bankrekening willen. Ook wil ik wat thuiswerk via internet gaan doen, waar ik natuurlijk ook een rekening voor nodig heb.
Momenteel woon ik in Egypte, maar ben van plan binnenkort weer naar een ander land te verhuizen.
Ik zou dan ook graag in Nederland een bankrekening willen openen (Rabobank ofzo, heb niet echt een voorkeur), maar ben voorlopig nog niet in Nederland, tenminste, ik zou de rekening het liefst openen voor mijn eerstvolgende vakantie in Nederland. In Egypte kan (en wil) ik geen rekening openen.
Waar, maar vooral ook hoe, kan ik in NL een rekening openen?
Ik hoef er niet perse een pinpas bij, gezien ik dan gewoon gebruiksgeld cash krijg uitbetaald hier, en de rest op de rekening. Puur een rekening om geld op te parkeren dus. Internet bankieren zou wel fijn zijn

Ik heb geen adres in Nederland, sta al 4 jaar uitgeschreven, en weet ook niet of ik een postadres kan vinden.
Daarnaast, als ik in Nederland een bankrekening heb, moet ik daar dan in Nederland ook belasting over betalen?
Hoor graag ideeen, ook wanneer je betere ideeen hebt (bijvoorbeeld een rekening in een ander land oid).