Ik was in mijn auto onderweg naar huis, ongeveer een uurtje geleden. Ik zit op de weg en net als ik rechtsaf wil slaan zie ik een klein zwart konijn in de berm (tussen weg en fietspad) zitten. Het is hier redelijk bewoond gebied en ik zie niet vaak 'wilde' konijnen. Ik reed eventjes verder en dacht toen "wat als ie ontsnapt/weggelopen/uitgezet is...." Dus ik heb de auto langs de kant van de weg gezet en liep terug naar waar het konijn zat.
Toen kwamen er twee mannen en een (grote) hond aanlopen. Hond ziet het konijn en trekt grommend aan de riem, man houd hem nog even terug, zegt iets tegen de andere man en begint dan te lachen en laat de riem 'los'.
En binnen een paar seconden was het gedaan, hond stormt op het konijn af, beestje kijkt nog even op en piept/gilt vervolgens omdat de hond hem in zijn bek heeft. Er wordt een paar keer heen en weer geschud en de mannen lachen en roepen dat de hond moet los laten.
Ondertussen sta ik trillend toe te kijken (ben sowieso een enorme konijnen/dieren liefhebber) en riep wat voor #£$\%¥ rotzakken ze zijn dat ze die hond er zo op los laten?! Al weglopend en half lachend zeggen ze tegen me "tja das nou de natuur meiske".
Konijn was duidelijk dood, lag in een nogal akelige houding en bewoog niet meer.
Ik ben echt zó over de zeik!!! Vanwege het feit dat dit misschien het het huisdier was van een meisje/jongetje. En gewoon de absolute waanzin hoe je lachend je hond dit toe kunt staan? Ongelukken gebeuren, snap ik, maar expres je hond lis laten en het dan ook nog grappig vinden. Wat voor mens ben je dan?
Ik heb het met m'n ouders erover gehad en met mijn vriend en vriendinnen maar moest het toch nog van me afschrijven. Hoe in een paar seconden je hele dag verpest kan zijn, ik voel me er gewoon misselijk en verdrietig over

misselijk word ik ervan