Hond bijt konijn dood

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Albion

Hond bijt konijn dood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 22:50

Ja achter die titel zit een verhaal maar dat is dus waar het eindelijk op neer komt.

Ik was in mijn auto onderweg naar huis, ongeveer een uurtje geleden. Ik zit op de weg en net als ik rechtsaf wil slaan zie ik een klein zwart konijn in de berm (tussen weg en fietspad) zitten. Het is hier redelijk bewoond gebied en ik zie niet vaak 'wilde' konijnen. Ik reed eventjes verder en dacht toen "wat als ie ontsnapt/weggelopen/uitgezet is...." Dus ik heb de auto langs de kant van de weg gezet en liep terug naar waar het konijn zat.

Toen kwamen er twee mannen en een (grote) hond aanlopen. Hond ziet het konijn en trekt grommend aan de riem, man houd hem nog even terug, zegt iets tegen de andere man en begint dan te lachen en laat de riem 'los'.

En binnen een paar seconden was het gedaan, hond stormt op het konijn af, beestje kijkt nog even op en piept/gilt vervolgens omdat de hond hem in zijn bek heeft. Er wordt een paar keer heen en weer geschud en de mannen lachen en roepen dat de hond moet los laten.

Ondertussen sta ik trillend toe te kijken (ben sowieso een enorme konijnen/dieren liefhebber) en riep wat voor #£$\%¥ rotzakken ze zijn dat ze die hond er zo op los laten?! Al weglopend en half lachend zeggen ze tegen me "tja das nou de natuur meiske".

Konijn was duidelijk dood, lag in een nogal akelige houding en bewoog niet meer.

Ik ben echt zó over de zeik!!! Vanwege het feit dat dit misschien het het huisdier was van een meisje/jongetje. En gewoon de absolute waanzin hoe je lachend je hond dit toe kunt staan? Ongelukken gebeuren, snap ik, maar expres je hond lis laten en het dan ook nog grappig vinden. Wat voor mens ben je dan? :(

Ik heb het met m'n ouders erover gehad en met mijn vriend en vriendinnen maar moest het toch nog van me afschrijven. Hoe in een paar seconden je hele dag verpest kan zijn, ik voel me er gewoon misselijk en verdrietig over :(

xManon_

Re: Hond bijt konijn dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 22:53

Gatverdamme, wat een walgelijke types met die hond :r
Ik begrijp je frustratie en verdriet helemaal.
Heel naar dat zoiets gebeurt en dat je het dan nog ziet ook.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 22:54

:r bah. Walgelijk.

Hadden ze mijn konijn tegen moeten komen, die bijt gewoon terug. :=

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 22:57

Ja expres je hond erop af laten gaan en het dan ook nog grappig vinden is natuurlijk belachelijk. Als het per ongeluk was gebeurd was het, hoewel ook triest, een ander verhaal.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 22:57

Gadver! Al zou het dan "natuur" zijn. Zo iets laat je toch niet bewust gebeuren :r

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 22:58

Ik denk dat geen een konijn dit overleeft had :( was een grote hond, één hap was voldoende :(

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 23:03

Er lopen zieke mensen hier op aarde rond, zo zie je maar weer. Ik vind dit niet kunnen, kan mij hier zo kwaad om maken..

No_Fears

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 23:06

Gatver, hier kan ik dus echt niet tegen :n misselijk word ik ervan _-:(

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 23:07

En als ze dan een kind pakken, is het een valse hond en krijgt die een spuit. Walgelijke types zulke mensen.
Te denken dat er nu iemand zit te huilen om zijn of haar weggelopen konijn.
Walgelijk! Dierenleed wordt alsmaar meer normaal gevonden, ik kan daar niet bij.

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 23:09

Ziek, ziek en nog eens ziek.

Ritje psychiater zou ik zeggen... -O-

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 23:14

Zo! Dat is wel heel erg ziek. Ik word er echt zo boos van.
Wat sneu dat je er bij was.. Ik had het echt niet willen zien of meemaken. Ik zou echt helemaal over de zeik zijn.

pfff. dat ze het lachend maar toekeken.. Wat een stelletje asociale mannetjes. En dan nog denken dat ze heel wat zijn ook waarschijnlijk. Maar wat je moet er mee doen?

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 23:16

Ja dat is dus misschien het meest frustrerende, dat je er niks aan kúnt doen. En dat dit misschien niet eens het eerste konijntje was :(

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 23:17

Bij het lezen gaat mijn bloed gewoon sneller stromen en niet omdat ik het zo leuk vind -:(-
Heb je die mannen verder nog aangesproken??
Ik had mijn grote mond wel even laten horen hoor....sjemig zeg!!! stel idioten!!!!
Maar ik begrijp het ook heel goed dat je op dat moment even helemaal overdonderd bent.

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 23:18

En ja, wie weet is het volgende slachtoffer een andere hond of nog erger, een kind...

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 23:20

De vergelijking met dat die hond vervolgens een andere hond of kind grijpt is natuurlijk kul.

Maar bah ts, wat akelig dat je dat hebt gezien. Trieste mensen :n

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 23:22

Tja ik weet niet of zo'n hond echt agressief is, het is natuurlijk instinct.

Maar idd ik was echt enorm overdonderd. Ik lief erheen met een plannetje van hoe kan ik het konijntje pakken dat ie niet de weg op gaat, nummer opzoeken van de opvang en meteen morgen rondvragen of iemand een konijntje mist. En toen pats boem weg die gedachtes. Kon echt even helemaal niks meer, behalve wat ik zo snel nog even heb geroepen...

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 23:23

Kimbers schreef:
De vergelijking met dat die hond vervolgens een andere hond of kind grijpt is natuurlijk kul.

Totdat het echt gebeurt, je weet maar nooit

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 23:24

lotlot2 schreef:
Kimbers schreef:

Maar dat een hond achter een konijn aangaat is ook natuurlijk, dat is gewoon instinct. Maar het loslaten van de hond vind ik gewoon enorm akelig.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 23:26

Ik denk heel eerlijk gezegd dat het konijn los is gelaten, omdat ze hem zat waren....
En dan is een snelle dood te verkiezen boven een langzame...Het feit dat de hond hem zo kon grijpen zegt wel wat over de conditie van het diertje.
Ik heb er eens een gevangen in een natuurgebied ...ook losgelaten van ga je maar redden. Hij was vel over been, en had allemaal bijtwondjes...

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 23:27

lotlot2 schreef:
Kimbers schreef:

dan zouden alle jachthonden volgens jou hond- en mensagressief moeten zijn?

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 23:32

Nee dat zeker niet.
Maar ik bedoel dat als de hond zo fel reageert op een konijn dat het ook gevaarlijke situaties kan opleveren bij een kind dat druk aan het spelen en rennen is, dit heb ik zelf meegemaakt bij de hond van mijn tante.

blauwpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 23:39

lotlot2 schreef:
Ziek, ziek en nog eens ziek.

Ritje psychiater zou ik zeggen... -O-

bah helemaal mee eens ... zulke mensen zijn toch niet 100% ... Bah moest er niet aan denken dat mn konijn zoiets overkwam ..

Haast geen woorden voor ... bah zieke mensen

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 23:44

Nouja, dat ook.. Ik kwam aanlopen, stel dat het míjn konijn was geweest die ontsnapt was of net wat :(

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 23:44

kun je hier geen aangifte van dierenmishandeling aan doen?
-:(- -:(- -:(- -:(-

het zou toch te gek zijn voor woorden, dat iedereen dit ongestraft kan doen.

schuimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 23:45

Zou je hier geen melding van kunnen maken bij de politie? Ik weet niet of ze er iets mee kunnen/willen doen, maar ergens zou het toch te gek zijn als dit ongestraft mag...

Edit: zelfde idee als hierboven dus!