Website

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimdeGroot94

Website

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 07:08

Hallo mede-bokkers!

Omdat ik af en toe gevraagd word voor kleine fotografie opdrachtjes en ook steeds meer naar meetings en evenementen ga wil ik graag een website aanmaken voor mijn fotografie!

Nu zijn er super veel sites waar je (bijna) gratis een website kunt maken en onderhouden. Welke zouden jullie aanraden en waarom? Het is geen probleem als het een klein bedrag kost.

Alvast bedankt!

DShots

Re: Website

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 07:43

Weebly is gratis ;)

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 07:44

DShots schreef:
Weebly is gratis ;)

En dat werkt goed? :)

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 07:55

Weebly werkt, vind ik, erg goed voor het bouwen van een website (de mijne heb ik er ook zelf mee gemaakt).
Als je geen verstand van programmeren hebt kun je er zo mee aan de slag en als je dat wilt kun je de layouts zelf aanpassen, custom controls (met html) aanmaken ed.
Ze hebben ook best een aardige helpfunctie en voorbeeld programma's

Maar sinds kort is het niet meer gratis helaas.
Nieuwe klanten moeten betalen bij het publiceren, bestaande websites blijven (vooralsnog) gratis, ik heb tenminste nog geen rekening gehad.

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 08:03

Oh dat is erg jammer! Opzich als het echt goed werkt en het een klein bedrag is vind ik dat niet heel erg als ik zeker weet dat het een goede keuze is..

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 08:04

via webs.com kun je ook heel makkelijk zelf een site maken :)

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 08:05

Hen van de week een extra website er bij gemaakt en toen waren er geen kosten aan verbonden op weebly!

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 08:07

DShots schreef:
Hen van de week een extra website er bij gemaakt en toen waren er geen kosten aan verbonden op weebly!

Oh, fijn! Ik ga het wel gewoon proberen!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 08:23

FK -> HTT

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 08:25

Ik zou nooit zo'n gratis website gebruiken. Komt zeer onprofessioneel over. Dan kan je beter gewoon een FB pagina maken, hoef je ook niet zoveel tijd te investeren en kan je meteen netwerken.

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 08:27

Cyella schreef:
Ik zou nooit zo'n gratis website gebruiken. Komt zeer onprofessioneel over. Dan kan je beter gewoon een FB pagina maken, hoef je ook niet zoveel tijd te investeren en kan je meteen netwerken.

Ik heb ook een fb pagina, maar vind dat onoverzichtelijk wanneer je wat meer informatie wilt geven!

Het mag wel wat kosten als het dan meteen een stuk professioneler eruit ziet maar het moet niet te duur worden!

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 08:29

Ik heb een site via webklik. De url die je dan krijgt is http://www.jouwnaam.webklik.nl. Ik heb ervoor gekozen om er een .nl website van te maken. Hier betaal ik ongeveer 30 euro per jaar voor. :)
Ik vind persoonlijk een .nl website professioneler overkomen dan een .weebly of .webklik oid

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 08:32

lisanne87 schreef:
Ik heb een site via webklik. De url die je dan krijgt is http://www.jouwnaam.webklik.nl. Ik heb ervoor gekozen om er een .nl website van te maken. Hier betaal ik ongeveer 30 euro per jaar voor. :)
Ik vind persoonlijk een .nl website professioneler overkomen dan een .weebly of .webklik oid

Dat kan bij weebly ook zag ik, en dat zou ik inderdaad ook doen! Vind een .nl site wel zo netjes!

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 08:41

Bij www.mijndomein.nl betaal je.... Oh crap, goed dat ik het even nakijk. Het was 29 euro per jaar voor een hosting pakket, dat is nu 39 euro. Nog niet veel natuurlijk voor een goede hoster, maar er zijn met wat zoeken vast goedkopere alternatieven. Heb je je eigen domeinnaam en e-mail voor 2-3 tientjes per jaar.

Let er wel op dat de gewenste domeinnaam ook van jouw wordt, ik heb wel eens gehoord dat een hoster de naam voor zichzelf houdt en aan de huurder 'verhuurt'. Kan lastig worden of extra kosten met zich meebrengen als je na een paar jaar naar een andere hoster zou willen overstappen. Is al weer een paar jaar geleden dus weet niet of het nu nog gedaan wordt.

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 08:43

Ik gebruik http://www.webs.com, echt een ongelooflijk fijne site en je kan het layout zelf helemaal aanpassen!
In mijn onderschrift staat wel de link van mijn site :)
Ik hou zelf niet zo van die goedkope websites waarbij de layout standaard hetzelfde is :+

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 08:45

Rex_Rolfo schreef:
Bij http://www.mijndomein.nl betaal je.... Oh crap, goed dat ik het even nakijk. Het was 29 euro per jaar voor een hosting pakket, dat is nu 39 euro. Nog niet veel natuurlijk voor een goede hoster, maar er zijn met wat zoeken vast goedkopere alternatieven. Heb je je eigen domeinnaam en e-mail voor 2-3 tientjes per jaar.

Let er wel op dat de gewenste domeinnaam ook van jouw wordt, ik heb wel eens gehoord dat een hoster de naam voor zichzelf houdt en aan de huurder 'verhuurt'. Kan lastig worden of extra kosten met zich meebrengen als je na een paar jaar naar een andere hoster zou willen overstappen. Is al weer een paar jaar geleden dus weet niet of het nu nog gedaan wordt.

Klopt, heb ik bij een paar cliënten ook gehad. Die hadden hun website ook extern geregeld, uiteindelijk wilde ze dat niet meer omdat ze veel meer moesten gaan betalen en omdat ze zelf niks te zeggen hadden over hun website. Moesten ze 200 euro voor het domein betalen, nou...

Een domein kost zo'n 4 euro per jaar, hosting heb ik zelf dus voor mij gratis, maar voor andere mensen vanaf 25 euro per jaar.

Voor 30 euro kan je dus een eigen website hebben, basis programmeren is niet zo moeilijk, plus het is een leuke hobby ;)

@xNK, Dat haat ik nou aan die website's... Bij jouw website staat er heel groot een balk onderaan met 'create your own free website today". Dat bedoel ik met niet professioneel.

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 08:47

Dat is een goede optie! Zal even een goede host site zoeken! De basis van het programmeren ken ik, heb informatica gehad maar vindt t wel vrij lastig om t echt mooi te maken!

Dat free website footnote vind ik ook altijd onprofessioneel..

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 08:49

Cyella schreef:
Rex_Rolfo schreef:
Bij http://www.mijndomein.nl betaal je.... Oh crap, goed dat ik het even nakijk. Het was 29 euro per jaar voor een hosting pakket, dat is nu 39 euro. Nog niet veel natuurlijk voor een goede hoster, maar er zijn met wat zoeken vast goedkopere alternatieven. Heb je je eigen domeinnaam en e-mail voor 2-3 tientjes per jaar.

Klopt, heb ik bij een paar cliënten ook gehad. Die hadden hun website ook extern geregeld, uiteindelijk wilde ze dat niet meer omdat ze veel meer moesten gaan betalen en omdat ze zelf niks te zeggen hadden over hun website. Moesten ze 200 euro voor het domein betalen, nou...

Een domein kost zo'n 4 euro per jaar, hosting heb ik zelf dus voor mij gratis, maar voor andere mensen vanaf 25 euro per jaar.

Voor 30 euro kan je dus een eigen website hebben, basis programmeren is niet zo moeilijk, plus het is een leuke hobby ;)

@xNK, Dat haat ik nou aan die website's... Bij jouw website staat er heel groot een balk onderaan met 'create your own free website today". Dat bedoel ik met niet professioneel.

Het is dat je het zegt := Ik kijk eigenlijk nooit op m'n site, eigenlijk alleen 'van binnen' zeg maar, maar eerder was dat niet zo -O-

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 08:50

Host maakt niet zoveel uit, zolang de snelheid en uptime maar goed is. Je zal wel ruim genoeg hebben aan 100mb opslagruimte, dus waarschijnlijk het kleinste pakket ;)

Misschien kan je in MyAdmin ook een programma laten installeren, hoef je alleen een skin voor die software te zoeken ;)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 09:21

Veel van mijn klanten hebben hun site draaien bij one.com. 1.50 per maand en het eerste jaar gratis.
http://www.one.com/nl/

Zelf heb ik mijn eigen sites bij yourhosting.nl vanwege de super servers en support.

Bij de meeste hosts kun je wordpress installeren via het control panel. Daar kun je eindeloos veel thema's voor downloaden (gratis en betaald) en het werkt gemakkelijk met foto's en tekst wijzigen.

puck12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 09:23

Ik vind weebly heel fijn werken

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 09:26

One.com.
Ik zou geen weebly oid gebruiken, want dat komt niet zo professioneel over vind ik eerlijk gezegd.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 09:48

Oja, je kan misschien op themeforest kijken voor een thema wat je aanspreekt. Meeste zijn niet heel duur, maar als je ze gratis wilt (html dan wel) kan je een pb'tje sturen xD

Heb even naar one.com gekeken, ziet er goed uit! Daar betaal je ook rond de 25 euro per maand, denk dat dat bij iedere host zo'n beetje is (:

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 10:32

Haal je nu maand en jaar door elkaar? Scheelt maar een factor 12 ;)

Van one.com geplukt:
Kleine Webruimte (15 GB) - 12 maanden 18,00
Jaarlijks domeintarief (.nl) 6,00
Oprichtkosten 12,00
+ 21% BTW 7,56
Totaal incl. BTW EUR 43,56

Die 12 is eenmalig neem ik aan, voor de rest zou het dan 24 + btw = 29 euro per jaar zijn.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 11:08

Owh! Ik bedoelde inderdaad per jaar! Typfoutje(Meer een no-brainer, maar goed), sorry!

Vind het in vergelijking een vrij normale prijs, als de snelheid en uptime goed is ^^
Ik ben niet echt up-to-date met hosters omdat ik bij mijn eigen host natuurlijk :')