Like me op facebook.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Like me op facebook.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 11:41

Ik zie het regelmatig voorbij komen.
Wat is het nut ervan om dit in je onderschrift te zetten?

Meraki

Re: Like me op facebook.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:44

Is het niet doorgelinkt naar een fb account iets dingie?
Bij mij kom je namelijk uit op mijn bedrijfspagina's :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:46

Ja, veel fotografen linken door naar een fotografie pagina op FB en willen gewoon veel likes en uiteindelijk misschien opdrachten binnen halen.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:46

anneliesdj schreef:
Ik zie het regelmatig voorbij komen.
Wat is het nut ervan om dit in je onderschrift te zetten?

Zijn meestal fotograven of mensen die lessen of clinics aanbieden :) als je namelijk zo'n pagina liked op facebook dan krijg je hun nieuwe statussen op je tijdslijn te zien. Dus publiciteit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:50

Ik vind het leuk om mijn fotografie met mensen te delen. :) Zo kunnen ze me altijd snel terugvinden of eens kijken (zonder teveel moeite te doen) als ze nieuwsgierig zijn geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:50

Lijkt me inderdaad niet zo heel moeilijk, mensen die een dienst of product leveren willen klanten, daar moeten ze voor adverteren. 'Like mijn pagina' dus dus gewoon een vorm van adverteren.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 13:24

Ja dat snap ik natuurlijk wel, maar dan een onderschrift met 'like me op fb' vind ik toch knap raar.
Als je enkel een link naar fb in je onderschrift zet vind ik dat weer anders.
Ik heb zelf ook een link in mijn onderschrift maar ik heb daar niet bij staan like mij, of ga daarheen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:24

Maar dat komt toch op hetzelfde neer? Mensen kunnen ipv 'like me' ook schrijven 'wil je me liken?'. Vind je het dan wel ok?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:26

Reclame he :Y)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 13:30

Kayleigh_ schreef:
Maar dat komt toch op hetzelfde neer? Mensen kunnen ipv 'like me' ook schrijven 'wil je me liken?'. Vind je het dan wel ok?

Nee vind ik ook stom, zet er dan neer 'geniet van meer foto's op mijn facebookpagina' en dan kun je zelf kiezen of je wit liken.
Als iemand er 'like mij' neerzet ga ik in elk geval die link niet meer aanklikken, laat staan liken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:34

Het is net zoiets als je topic op bokt in je onderschrift zetten. Het is iets waar je trots op bent, waarvan je eigenlijk zou willen dat meer mensen het zien. That's all.

Het is toch ook reclame maken voor je topic op bokt? Daar wordt toch ook niet moeilijk over gedaan? Vaak genoeg klik ik nog dingen aan om te kijken. :j

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:35

Snap de TS wel, er is een verschil tussen je pagina in je OS zetten of erbij zetten: like me.....

Net als dat je een topic waar je trots op bent op Bokt in je OS zet, daar zet je toch ook niet voor: graag reageren......

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:37

Yep! :') zwaar mee eens wel

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 13:47

Kijk Meraki heeft bv staan ben je benieuwd naar mijn werk en avonturen? *linkje.
En daar staat ook bij fotografie en vormgeving, dus is duidelijk waar het over gaat.
Ik zie vaak mensen tegenkomen met niets anders dan 'like me op facebook' in het onderschrift, terwijl je nog niet eens weet waar het over gaat wordt je al bevolen het leuk te vinden.
Tjah...

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:59

Ik vind het een beetje in dezelfde categorie vallen als wat er altijd was op hyves: r(espect) + r(eactie) = r + r back (als ik het zo nog goed zeg). Iedereen wil graag reacties en likes op alles wat ze doen, en dus vragen ze daar maar gewoon direct om, eventueel met de tegenprestatie dat zij jou ook zullen liken.
Bij mij heeft het inderdaad ook het tegenovergestelde effect, mensen die vragen worden overgeslagen :) Net als wanneer er in (vooral) fototopics niet gelijk wordt gereageerd en de TS gelijk vraagt of niemand meer wil reageren want ze heeft zo erg haar best gedaan op het topic. Tja, mensen reageren/liken iets wel als ze het daar de moeite waard voor vinden. Een linkje naar een facebook/website/topic zonder te vragen om reacties vind ik ook niet per se vervelend, ze maken de link gewoon bereikbaar maar het is geen schreeuw om aandacht :)

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 14:04

Klopt, en onder aan de streep schiet het helemaal niet op. Ik zit met een hele grote groep 'Likers' die mijn werk alleen maar Liken omdat ik er om vraag. Wanneer mensen uit zichzelf liken, krijg je meer oprechtheid en communicatie met je Likers.

Waardoor je veel mee rendement uit je Facebookpagina haalt. In plaats van een heel groot publiek, wat je Liket terwijl het ze ergens eigenlijk niet boeit. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 14:06

Meraki schreef:
Klopt, en onder aan de streep schiet het helemaal niet op. Ik zit met een hele grote groep 'Likers' die mijn werk alleen maar Liken omdat ik er om vraag. Wanneer mensen uit zichzelf liken, krijg je meer oprechtheid en communicatie met je Likers.

Waardoor je veel mee rendement uit je Facebookpagina haalt. In plaats van een heel groot publiek, wat je Liket terwijl het ze ergens eigenlijk niet boeit. :j

Dat ben ik inderdaad deels met je eens. :) Maar zo heb ik paarden van eigenaren op de foto gezet en die liken dan mijn pagina. Als zij dan mijn pagina/bericht liken krijgen de andere paardeneigenaren dat weer te zien. Mochten ze de pagina leuk vinden zullen zij die dan ook weer liken. Zo krijg je al snel weer nieuwe mensen erbij. :)

al is het natuurlijk het leukste als mensen je werk écht leuk vinden en hte daarom liken!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 14:08

FB is gratis reclame.
Voor zolang het nog duurt tenminste, het valt op dat berichten van zakelijke pagina`s steeds minder op de tijdlijn verschijnen en dat je daarvoor een boost moet kopen.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 14:10

Want het is ook echt een wereldramp als dat in iemand zijn onderschrift staat..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 14:14

Ja idd een wereldramp, das toch wel duidelijk anders zou ik er geen topic over openen natuurlijk :')
;)

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 14:16

Deetjeeuh schreef:
Dat ben ik inderdaad deels met je eens. :) Maar zo heb ik paarden van eigenaren op de foto gezet en die liken dan mijn pagina. Als zij dan mijn pagina/bericht liken krijgen de andere paardeneigenaren dat weer te zien. Mochten ze de pagina leuk vinden zullen zij die dan ook weer liken. Zo krijg je al snel weer nieuwe mensen erbij. :)

al is het natuurlijk het leukste als mensen je werk écht leuk vinden en hte daarom liken!

Klopt :j dat is eigenlijk hetzelfde, mensen zien jouw werk bij de eigenaren van het desbetreffende paard. Maar dat is alweer heel anders als bijvoorbeeld, die like acties :') die inmiddels ook verboden zijn.

@Capriole, dat ligt heel erg aan jouw interactie met mijn pagina's. Hoe meer jij reageert op een zakelijke pagina, hoe meer jij van die pagina ziet. Omdat Facebook 'ziet' dat jij je interesseert voor die pagina. Dan zul je ook zien, dat je meer pagina's 'aangeboden' krijgt die in hetzelfde straatje horen als de pagina waar jij redelijk actief mee communiceert.

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 14:22

Ik heb niet perse staan in mijn onderschrift like de Facebook maar wel een linkje er naar.

Wel heb ik in advertenties staan: vergeet de fb niet te liken, zo blijft u up to date over de nieuwste acties en creaties :j

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 14:34

Die pagina`s die je steeds aangeboden krijgt als `vergelijkbaar`betalen er voor om op die manier aangeboden te worden aan hun doelgroep. En dat begint er langzaamaan steeds meer in te komen merk ik.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:17

En ik maar denken dat je het gewoon niet begreep. Maar het is gewoon een zeurtopic xD
Ik denk bij dit soort topics altijd, hebben we nou ECHT niks beters te doen dan hierover te vallen...

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:23

Deetjeeuh schreef:
Het is net zoiets als je topic op bokt in je onderschrift zetten. Het is iets waar je trots op bent, waarvan je eigenlijk zou willen dat meer mensen het zien. That's all.

Precies dit.. daarnaast is het ook geen commando he? :Y) Als je m'n pagina en m'n foto's leuk vind en je wilt graag regelmatig updates zien dan doe je het ..en anders niet. No harm done.

Als ik het zie ga ik vaak wel even kijken op diegene's facebook pagina of de foto's me aanstaan. Uit andere mensen hun fotografie haal ik ook weer inspiratie!

waar je over kan vallen zeg :')