Hoe ga je met zoiets om

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jellebie

Hoe ga je met zoiets om

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 22:55

:)
Laatst bijgewerkt door Jellebie op 24-06-14 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Rosie

Re: Hoe ga je met zoiets om

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 23:10

Hoe oud ben jij? Hoe oud is de docente en haar vriend?
Ik moet zeggen dat ik de situatie ongepast vind zoals jij het nu omschrijft. Ik kan er verder geen oordeel over vellen natuurlijk, maar ik vind het niet zo gek dat de vriend niet reageert zoals je hoopt. Je bent tenslotte een leerlinge van een docente, die hebben contact op school en niet daarbuiten imo..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 23:12

*zucht* Ze moeten er echt iets aan gaan doen dat je de OP zomaar weg kan halen...

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 23:13

Wat stond er in je OP? :=

Zeg dat wel BizzyBijtje :P

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 23:14

Bizzybijtje schreef:
*zucht* Ze moeten er echt iets aan gaan doen dat je de OP zomaar weg kan halen...

Mee eens :j Iedereen hierheen dus :D [FZ] Leeg halen van OP

Aan TS; ik vind het ook wel een beetje vreemd. Ik kan natuurlijk niet helemaal beoordelen hoe de relatie tussen jou en de docente is, maar dat kan haar vriend misschien ook niet, dus snap ik zijn reactie wel.
Laatst bijgewerkt door Iolanthe op 24-06-14 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Berry

Ben ook wel benieuwd wat er in de OP stond :=

iirrssjjee

Ik vind het ook nogal ongepast dit, dus de reactie is niet zo raar.
Misschien moet je gewoon een mail sturen met; Als je niks laat weten, organiseer ik het gewoon PUNT...?

Goof

Eens met xmendy.
Meng je niet in hun leven, hoe goed bedoeld ook. Prive is voor hun samen, niet voor jou als leerling.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 23:15

waarom haal je de op nu weg??
zet die gewoon terug en doe niet flauw. jij kam met het verhaal, dan kan je negatieve reacties verwachten.
Ik vind je gedrag idd ongepast. Ik heb ook wel een leraar die goed bevriend is met mijn vrienden, dus als gevolg daaruit zitten we wel eens samen in een café. desalniettemin is dat een gênante situatie die eigenlijk niet hoort, hoewel jou situatie nog closer contact bevat

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 23:15

Open dan gewoon geen topic ,of denk even drie x na voordat je er een opent...kan niet moeilijk zijn toch??

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 23:16

Blue_Berry schreef:
Ben ook wel benieuwd wat er in de OP stond :=

een verhaal over hoe evriend ze is met een lerares en ze een feest voor die vrouw wilt geven. Maar die vriend van die vrouw doet afstandelijk tegen haar en reageerd niet op haar mail.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 23:16

Wacht wat hoe weten jullie wat er in de OP stond?

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 23:17

Bizzybijtje schreef:
Wacht wat hoe weten jullie wat er in de OP stond?

Al gelezen voor het in :) veranderde ;)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 23:17

ik heb hem gelezen voor ze hem verwijderde

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 23:18

Ik dacht al dat ik iets miste :))
Maar vind het inderdaad niet zo vreemd dat die vriend dan afstandelijk doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 23:20

Ik vind dat de fout in dit geval niet bij TS, maar bij de docente ligt.
Als docente hoor je afstand te bewaren en niet je leerling thuis uit te nodigen en moeder te spelen.
Citaat:"Ze ziet mij als haar dochter" zegt al genoeg.

iirrssjjee

Ze had een nare thuissituatie en is daardoor bevriend geworden met een docente.
Zij werd een soort moederfiguur voor haar.

De docente had het over een feestje, dus nu wil TS een surpriseparty organiseren voor haar.
Ze heeft de vriend van de docente erover gemaild (met wat ideeën enzo) maar die reageert niet op haar mail.

Voorheen deed hij ook altijd al afstandelijk naar haar (ze kwam er best vaak thuis).

Nu wil ze weten wat ze moet doen.

Even kort het verhaal :D.
Laatst bijgewerkt door iirrssjjee op 24-06-14 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt

iirrssjjee

KoudbloedKim schreef:
Ik vind dat de fout in dit geval niet bij TS, maar bij de docente ligt.
Als docente hoor je afstand te bewaren en niet je leerling thuis uit te nodigen en moeder te spelen.
Citaat:"Ze ziet mij als haar dochter" zegt al genoeg.

Eens!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 23:22

Weet je zeker dat zij jouw als dochter ziet?
Dan zou je toch ook haar vriend vaker moeten zien?

Is het niet zo dat jij denkt een betere band met haar te hebben dan andersom?
Ik bedoel niet dat zij jou niet mag, maar dat jij er meer gevoel bij hebt dan zij?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 23:22

iirrssjjee schreef:

De docente had het over een feestje, dus nu wil TS een surpriseparty organiseren voor haar.
Ze heeft de vriend van de docente erover gemaild (met wat ideeën enzo) maar die reageert niet op haar mail.

Voorheen deed hij ook altijd al afstandelijk naar haar (ze kwam er best vaak thuis).

Nee, ze was een enkele x bij haar thuis geweest.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 23:23

Omdat ik me op het moment van verzenden bedacht dat dit nog wel eens een hele discussie kon worden over het feit dat een vriendschappelijke relatie tussen docent en leerling niet kan. Aangezien ik daar zelf ook niet uit ben en niet goed weet wat ik daar mee aan moet leek het mij niet verstandig voor mezelf om dat zo te laten staan.

Het trouwens niet zomaar een docent, het is iemand die ik inderdaad binnen school heb ontmoet, mij heeft gesteund in de tijd toen ik uit huis werd gezet en heeft geholpen om af te kicken van drugs, om even helemaal open kaart te spelen. Ik kom daar regelmatig over de vloer, ook op verjaardagen en andersom het zelfde :)
Daarom was dat idee, om haar te bedanken voor alles wat ze voor mij gedaan heeft ;)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 23:26

Brainless schreef:
iirrssjjee schreef:

Nee, ze was een enkele x bij haar thuis geweest.

Nee hoor, ze was er al vaker geweest.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 23:34

Jongens begrijp wel docenten zijn ook maar mensen.. heb de op helaas niet kunnen lezen dus als ik hier iets fout heb zeg het maar..
Ze is gewoon bevriend met haar docent die ook gewoon een mens is (had net zo goed haar baas op het werk kunnen zijn bijvoorbeeld) en voelde zich daar veiliger dan dat ze dat op het moment deed thuis. Als ik me bij een van mijn ouders niet op mijn gemak zou voelen om het maar even zacht uit te drukken zou ik ook 'vervanging' ervoor zoeken. Iets meer dan normaal bevriend zijn met een lerares is niet zo zeer het probleem denk ik.
Ik denk eerder dat het is dat er gemaild is naar de vriend. Doordat je nu mailde naar de vriend is het voor hem misschien gewoon alsof je jou ouders wil inruilen voor hun.
Nogmaals heb ik hier nog iets fout zeg het maar, is nogal onhandig dat de op weg is. Als je die had laten staan voorkom je misvertanden ts
Edit; zoals hierboven.

Kleine aanpassing; goed leuk dat ze er altijd voor je is geweest. Maar aangezien je haar nu wil gaan bedanken is het wel ook tijd om los te laten. Je kan niet je hele leven afhankelijk zijn van haar. Verzin een leuk bedankje, maar een heel feest hoeft toch niet. Bak een taart, doe er een doos merci bij en een leuke kaart ofzo. Voor hetzelfde geld wil die vriend zelf iets organizeren met zijn vrienden of is hij hier al mee bezig, dan zit hij heus niet op jou te wachten
Laatst bijgewerkt door laraxXxemma op 24-06-14 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 23:38

Haar vriend vind het duidelijk vervelend. Hoewel je bedoeling hartstikke lief is misschien gewoon een andere manier zoeken om haar te bedanken? Weet je zeker dat er geen gedonder van komt

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 23:42

Misschien staat die vriend niet zo achter het contact tussen jou en haar en stelt hij het niet op prijs dat je daar geregeld komt? Ik denk dat jij je er bij neer moet leggen dat hij niet reageert, misschien kan je haar op een andere manier bedanken?