Dr. Martens, doen of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

Dr. Martens, doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 16:56

Heyhoi,
Ik heb al eens een of twee jaar geleden een topic geopend over Dr. Martens en kreeg hierbij zoveel handige tips dat ik dacht, laat ik deze vraag dan ook maar hier stellen.

Ik heb op het moment deze Dr. Martens:

Afbeelding

Deze heb ik goed in kunnen lopen, maar de rechterkant piept nog steeds een beetje. Ik denk dat dat met de tijd wel komt.
De voordelen aan deze: Ze zijn stevig en geven goede steun (ik loop soms scheef of naar binnen gedraaid), ze hebben een mooie kleur en de lak is er (nog) niet vanaf.
De nadelen: Ik heb niet echt het gevoel dat ze goed ademen, dus dat is iets minder...

Nu mijn vraag: Ik heb nu deze Dr. Martens op het oog:

Afbeelding
http://www.zalando.nl/dr-martens-laarzen-zwart-do2-fzw-0036-99.html
Afbeelding
http://www.zalando.nl/dr-martens-1914-dmc-14-eye-veterlaarsjes-rood-do211c037-302.html

Heeft een van jullie deze schoenen (of soortgelijke schoenen) al eens gehad? Hoe liepen ze? Makkelijk in te lopen? Kraken/piepen? Ademen ze goed? Blijft de kleur mooi? Ik wil alles wel weten voor ik besluit een van de twee te kopen (of niet) :D
Ze zijn namelijk niet bepaald goedkoop dus als het echt flutschoenen zijn wil ik mijn geld liever houden!

badass

Re: Dr. Martens, doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:05

Sorry, aan mij heb je niks want ik vindt dr Martens spuuglelijk :o

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:08

Ik heb nu 3 paar dr martens, wil nu ook voor voor die laarsjes gaan. Ik denk gewoon als je wil, en het geld hebt: waarom niet?

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:09

Ik heb de hoge dr. Martens. Ze lopen wel behoorlijk uit, ik zou zeker niet een te grote maat nemen. Ik heb ze al jaren en ze lopen heerlijk. Ik krijg er overigens nooit zweetvoeten in.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:14

Mijn zusje heeft ze ook, zij heeft stevige schoenen nodig met op maat gemaakte zolen om goed te kunnen lopen. Ze zweert erbij! Ook toen ze dat nog niet nodig had was ze er al helemaal fan van.

Siglos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:18

Ik vraag me eerlijk gezegd af hoe je die hoge laarzen combineert. Met een jurkje/rok/broek? Ik zie het niet voor me!

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 17:29

Ik zou het gewoon met alle drie combineren, of in de broek, of broek eroverheen als de broek wijd genoeg is. En met jurkje/rok is dat toch geen probleem haha.

@ Janntjuh, dankjewel voor de info! Ik heb nou niet echt een probleem maar soms merk ik het toch (Bij slippers bijvoorbeeld, dan hang ik over de rand aan de binnenkant.)

@ sterreke98, ik heb genoeg reviews gelezen waar het leer heel erg snel los liet, of de kleur heel lelijk werd na verloop van tijd, of dat ze onmogelijk in te lopen zijn. Daarom vraag ik liever nog extra veel ervaringen.

@ Muppett, ik heb nog nooit zo'n hoge laarzen gehad maar vind ze echt heel mooi. Ben wel blij dat de hoge laarzen een rits hebben, toch net wat makkelijker met aantrekken en een broek erin gestopt krijgen hahaha. Ze zijn wel heel prijzig dus dat zal wel een kerstcadeau worden dan... of een heel groot cadeautje voor mezelf, zomaar :P
Alleen wat ik bij sommige laarzen heb, is dat ze irriteren bij de knieholtes, komen die hoge laarzen tot de knieholtes of niet?

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:31

MorganeR schreef:
Alleen wat ik bij sommige laarzen heb, is dat ze irriteren bij de knieholtes, komen die hoge laarzen tot de knieholtes of niet?

Mijn zusje heeft de 2 laatste maten, die lange komen niet tot je knieholtes, iig niet dat je er last van hebt :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:33

Ik zou ook eens vergelijken met Timberlands. :)

Net zo mooi en iets subtieler. :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:33

Waarvoor wil je ze? Zijn ze functioneel als in; ik ga ze gebruiken op stal/op hike of iets anders of moet het 'modieus' zijn?
Voor het eerste geval zijn ze prima geschikt (maar ik zou geen glimmende nemen, maar de gewoon leren variant zonder teveel poespas, dat vind ik beter ademen en schoon te maken ) en voor het 'hip' zijn zou ik zelf eerder timberlands nemen. Lopen lekkerder en voor zover die lompe dingen hip kunnen zijn; ik vind het iig iets eleganter :)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 24-06-14 17:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:34

Ik heb de hoge laarzen gehad, maar dan de iets minder stoere versie, zonder veters. Die kwamen zeker niet tot mijn knieholtes, maar net boven het dikste stuk van mijn kuiten.
Ik heb ook de enkellaarsjes (ook zonder veters, echt de laarsjes en geen hoge schoenen) gehad. Liepen ook heel fijn.

Uiteindelijk vond ik ze toch te lastig te combineren, en ik had ook niet helemaal de goeie maat dus toch verkocht.
Vind de hoge veterschoenen (model van jou eerste plaatje) wel ideaal als stalschoenen/jodphurs :j Onverwoestbaar :j

wollewaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:40

Ik heb zelf 7 paar Dr. Martens en ik heb gemerkt dat ik voor de types met hakken en/of de hoge laarzen een maat groter nodig heb dan normaal. :)

Ik zweer bij die schoenen, ken geen ander merk dat hier aan kan tippen qua comfort.
Ik wil binnenkort ook een paar werkschoenen bestellen met stalen neus.

Misschien kun je eens op eBay kijken? Als je je maat weet kun je ze uit bijvoorbeeld Engeland een stuk goedkoper krijgen dan hier in Nederland.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:44

Ts: de hoge laarzen komen niet tot bovenaan je knie. Ik zelf ben 1.65 en ze komen bij mij tot ongeveer 15 cm onder mijn knie.
Mijn zwarte laarzen draag ik onder jurkjes, rokken en ook over een strakke broek (tregging). Je kan er natuurlijk ook een broek over doen, dan zie je gewoon niet dat het laarzen zijn. De leerkwaliteit blijft ook lang mooi vind ik. Het is puur een kwestie van smaak of je ze mooi vindt of niet.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 17:49

Het is zeker niet bedoeld voor op stal rond te lopen, maar wel bijvoorbeeld in het bos met de hond wandelen, stukje fietsen, gewoon op school en dagelijkse dingen. 200 euro is mij toch iets te duur stel paardlief gaat er even onhandig op staan of ik stap in de mest (met jodphurs maakt me dat niet uit, die kostten ook ongeveer zoveel maar heb ik ook speciaal voor op stal gekocht).

Zelf vind ik het stoere juist leuk, en dat "lompe"... tja... ik ben zelf ook nogal lomp dus dat past wel :')
Timberlands vind ik zelf nogal duur moet ik zeggen en echt veel meer op wandelschoenen lijken, die wat ik gezien heb in ieder geval. Maar als iemand een soortgelijk schoentje weet, link graag :D

@Wollewaps: Ik heb zelf de Ariat Heritage zip 2 paddock met stalen neus, echt geweldige schoenen, heeft mijn vorige verzorgpaard eens op gestaan en ik voelde helemaal niks ervan, en dat was me toch wel een flink belgisch trekpaard hoor. Ook zijn ze ontzettend makkelijk schoon te maken en is de rits vooraan heel makkelijk met aantrekken.
Op Ebay en Amazon heb ik de slechtste recensies van Dr. Martens gelezen die in Thailand gemaakt werden, een stuk goedkoper maar het leer zou binnen drie weken loslaten, de zool zou binnen een half jaar gaten erin hebben, zo'n dingen allemaal. Daar heb ik dus geen goed gevoel over.
Laatst bijgewerkt door Nala op 24-06-14 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:49

Mijn vriendin die heeft Dr Martens en heeft die hoge zwarte, zij vind dat het erg lang duurt voordat ze zijn ingelopen, wel heeft ze ze al heel lang en zijn nu pas verkleurd :)

Ik ben er ook voor aan het sparen :+
Laatst bijgewerkt door Fink op 24-06-14 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 17:55

Ahh leuk Nikki. Ja de Dr Martens die ik nu heb hebben me ook zeker een maand gekost om in te lopen dus ik verwacht nog wel langere tijd aangezien de laarzen ook meer leer hebben en dus nog meer ingelopen moeten worden.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:55

De hoge Timberlands zijn goedkoper dan de link van de hoge Dr. Martens! :)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 17:59

Heb je er toevallig een link naar? Tot nu toe heb ik echt alleen de "modieuse" wandelschoen van Timberland gezien.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:59

Denk eerlijk gezegd dat qua leer ze gewoon hetzelfde zijn als de lage haha :+
Ik heb lage mat zwarte en die zijn prima! Heb ze nu al twee jaar en hebben al een festival overleeft en sneeuw etc haha

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 18:01

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 18:02

Ja dat het leer hetzelfde is snap ik, maar ik bedoel het is gewoon over het algemeen meer schoen dus meer om in te lopen... Haha.

Ik weet ook 100% zeker dat ik voor mat zwarte/donkerrode ga, puur omdat dat toch net iets beter te combineren is dan die lak blauwe.

wollewaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 18:04

Bedankt voor de tip, ga er eens naar kijken!

Ah okee! Ligt er heel erg aan welke verkoper je treft denk ik, ik zoek altijd op verkopers die ook een gewone webshop of winkel hebben, weet ik bij zeker dat het de echte zijn.

Ik heb er 5 van eBay en 2 uit Nederland, en degene met de slechtste kwaliteit is die ik bij de Wehkamp gekocht heb :P Kwamen ook uit Thailand en leer liet volledig los. En dat was toch echt een 'echte'.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 18:05

Upendo, het is wel een leuke laars maar niet helemaal mijn smaak helaas. Ook vind ik het jammer/onhandig dat er bij zo'n hoge laars geen rits aan de zijkant zit, omdat het een heel gedoe is een broek in een laars te steken en te zorgen dat deze niet omhoog schuift. Ik ken het trucje met "doe de sok om je broek" wel, maar dat vind ik niet zo prettig zitten. Toch bedankt voor de link!

@ Wollewaps, geen probleem hoor. En ja tis net wie je treft... Ik weet van mezelf dat ik nooit geluk heb met zo'n dingen dus vandaar :+

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 18:08

Ik zou voor Dr. Martens gaan ipv Timberlands, ik vind Timberlands echt zo lelijk :')

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 18:11

Lelijk zou ik niet direct zeggen... maar ik weet zeker dat iemand anders er meer plezier mee kan hebben :')

Het is gewoon niet mijn smaak en, sorry dat ik het zo zeg, ik zie het iets te veel de laatste tijd en ben iemand die bewust iets koopt dat andere mensen niet zo snel hebben. Niet omdat ik een "hipster" of "trendsetter" wil zijn maar omdat ik vroeger flink gepest ben omdat ik een na-aper zou zijn puur omdat ik toevallig dingen droeg die in populaire winkels hangen en dus meer mensen hebben. Natuurlijk heb ik wel gewoon mijn eigen stijl en koop niet gewoon maar dingen omdat anderen ze niet hebben haha.