Meer paarden van een bijbaantje?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lienieminie

Meer paarden van een bijbaantje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 08:00

Hoi

Sinds kort heb ik eindelijk een baantje bij de jumbo
Maar zijn er hier ook bokkers die van een bijbaantje een paard betalen?

Groetjes!

puck12345

Re: Meer paarden van een bijbaantje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 11:00

Niet mijn paard, maar ik betaal wel met het geld van mijn krantenwijk demspullem van mijn paard

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 11:01

Nee, ik betaal mijn paarden niet van een bijbaantje.
Mijn vriend betaald stalling ed. En ik betaal alleen de leuke dingen :').
Het is ook zijn paard, en hij verdient meer dan ik(arm studentje)

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 11:05

Toen ik 16 was kreeg ik mijn welsh pony die ik toen ten alle tijden zelf heb betaald van mijn bijbaantje bij de alberheijn.
Ik had toen wel lage stallingskosten en ouders waren achterwacht.
Toen ik 17 was betaalde ik 2 welsh pony's ervan tot mijn 20/21e ongeveer. Heb toen wel uiteindelijk twee bijbaantjes gehad en werkte gemiddeld 16/20 uur per week.
Pony's stonden toen ook op duurdere stallingen.

Het is niet makkelijk vanwege het lage loon en behoorlijk wat uren moeten maken om je paard te kunnen betalen naast school.
Maar het is mogelijk :)

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 15:07

want ik heb nu verzorgpony's etc. maar ik heb zo onbeschrijvelijk veel van ciska gehouden en ze is nu te oud om te rijden en momenteel weet ik ook niet waar ze staat dus ik kan ook niet stappen en poetsen etc. nu heb ik wel een andere verzorgpony die ik nog niet mag rijden maar ik voel bij mijn nieuweverzorgpony gewoon niet hetzelfde als ik bij ciska voelde. komt dat omdat ik er nog niet op gereden heb? komt dat dan nog? of heb je maar 1x zo'n grote klik met een pony dat je er na een jaar nog steeds dagelijks aan denkt. als iemand nu vraagt de eerste naam of het dierbaarste wat je hebt roep ik gelijk ciska en begin ik te huilen! ik wil gewoon een pony die van mij is waar ik mee kan doen wat ik wil waarbij ik zeker weet ik bepaal zelf wanneer je noodzakelijk weg moet. maar ik wil ook niet als ik een pony koop mijn pony tekort doen.
hebben jullie nog tips om bijv. voor een pony te sparen en die volgend jaar pas kopen?
ik dacht zelf aan deze plannen:
- ik heb het er best voor over om een jaar te stoppen met paardrijden op de manege en dat geld dan apart te houden
- uiteraard heb ik een baantje om te sparen
- een bijrijder zoeken die een deel mee betaalt
- vragen bij kleine doe-het-zelf stallen waarbij je een laag stalbedrag betaalt

iemand nog tips?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 23:20

Niet doen. Stel je paard wordt ziek... Dan ben je heel wat meer geld kwijt.
Ik ben 20 en heb ook een bijbaan maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt nu een paard aan te schaffen.

Niet dat ik het kan betalen overigens _O-

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 23:51

Naja voorlopig was ik het niet echt van plan maar ik droom er elke dag van en vroeg me af of meerdere bokkers dit hadden

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 00:07

Ja.. Ik ben student en betaal mijn paard van mijn bijbaan. Het kan, het is alleen erg moeilijk.
Ik heb gelukkig een vast contract en verdien aardig wat met mijn bijbaan. Ik betaal alles zelf:
stalling, om de 6-8 weken ijzers, haar medicijnen, masseur, tandarts noem het maar op.
Medische kosten? Heel veel gehad, zeg gerust maar een paar duizend euro de afgelopen jaren.

Nu moet ik zeggen dat ik een aardige spaarpot heb, maar tot nu toe alle kosten van mijn salaris
kunnen betalen. Maar.. daarentegen betaalt mijn moeder m'n zorgverzekering, autoverzekering enz.
Ik betaal m'n paard en van het geld dat overblijft doe ik leuke dingen. Geloof me, het verbaast me
elke keer weer hoe ik het soms rond krijg en moet er veel voor laten.

Ideale situatie? Nee! Ik kreeg 3,5 jaar geleden de keus om m'n verzorgpony die ik al 7 jaar elke dag
verzorgde kon overnemen. Onze band is geweldig. Als ik niet voor deze keuze kwam, had ik nu
geen eigen paardje.. Maar ondanks dat het moeilijk is, ben ik super blij met haar en zou niets anders willen.. En het belangrijkste misschien wel dat mijn moeder achter deze keuze staat en altijd klaar staat
mocht er ooit toch iets zijn.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 14:58

Ja ik betaal mijn pony van mn bijbaan. Het is te doen, maar als je een maand met veel verjaardagen en andere dingen word het lastig.

Ik kocht mijn pony toen ik een tussen jaar had en dus alleen werkte en niet op school zat. Geloof me, dan is het allemaal wat makkelijker! Het was eerst ook niet de bedoeling dat ik terug zou gaan naar school.
Als ik geen tussenjaar had gehad en alleen nog op school had gezeten had ik waarschijnlijk nu ook nog geen pony gehad. En gewacht dat ik echt fulltime werk had.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 15:00

Ik denk dat je nog even door moet dromen.

Ik verdien genoeg bij mijn bijbaan om een paar te kunnen onderhouden, maar je hebt ook nog andere dingen die je moet betalen en daarnaast... Wat als je paard een grote operatie nodig blijkt te hebben?
Of hij moet bekapt worden, of een injectie? Probeer dat maar eens op te hoesten vanuit geld van een bijbaantje.

Ik heb nog even in je profiel gekeken, met 15 verdien je niet genoeg. Echt niet.
Als jij gewoon school naast je bijbaan hebt, zul je als het heel erg meezit 200 euro per maand binnenhalen.
Het zou oneerlijk zijn tegenover een paard om hem daarvoor te willen onderhouden naar mijn mening.

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 16:34

Ja ik zit nog ruim 3 jaar op school en daarna ga ik er pas serieus over nadenken

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 16:36

Ik heb het wel gedaan, maar mijn vader was back-up voor grote kosten (hooi-aankoop voor de winter bv). Dat kon ik dan in delen terugbetalen. Ik kan het niet direct aanraden, je loopt constant op je geld te letten. Hier was het eerst geld opzij leggen voor een ontworming of de hoefsmid, en dan kijken of er nog wat overbleef voor de cinema of een broodje ofzo :P

edit: ik werkte toen zaterdag (9u-18u) en zondag voormiddag. Door de week 2-3 avonden babysitten.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 18:02

Ik doe het momenteel ook, zaterdag en zondag werken.
Maar moet wel eerlijk zeggen, paarden staan aan huis, en onze vaste veearts is vriendin aan huis. Dit spaart toch groot deel in de kosten.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 18:05

Ik kan een paard betalen van een volledige baan....

Kan me geen voorstelling maken van hoe je dat moet doen van een bijbaantje bij een supermarkt.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 18:15

NatasjavE, het is doenbaar, als je je paard aan huis kunt zetten, en ouders hebt waar je op kunt terug vallen als het moet.
Ik heb nu het voordeel dat veearts vriendin aan huis is, en dit toch best (enorm veel) scheelt in de prijs. Maar financieel zou ik tot 3 paarden kunnen gaan (maar dan word het zeer nipt).
Ligt er ook echt aan waar en wat voor werk je hebt.

Bijrijder zou ik echter niet doen, of toch zeker niet tegen betaling, op bepaald moment ga je het bedrag dat zij bijleggen toch bij inrekenen, en als dit weg valt word het eens zo zwaar.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 18:18

Ja,...maar dat is niet je paard zelf betalen. Als het dier bij je ouders op stal staat betalen die feitelijk al de helft van de stallingskosten.

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 18:37

NatasjavE schreef:

Kan me geen voorstelling maken van hoe je dat moet doen van een bijbaantje bij een supermarkt.

Het kan, maar wat ik al aangaf.. Ik betaal alleen m'n paard en m'n benzine van m'n auto.
Ik woon thuis. M'n moeder betaalt m'n verzekeringen, telefoonrekening.. Noem het maar op!
Maargoed, ik krijg zo'n 500/600 euro binnen per maand en betaal daar alleen m'n paard van en
m'n auto. Dus ook dat is niet een hele werkelijke weergave. :=

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 18:53

NatasjavE schreef:
Ja,...maar dat is niet je paard zelf betalen. Als het dier bij je ouders op stal staat betalen die feitelijk al de helft van de stallingskosten.

Als ik mijn paard niet aan huis kan hebben staan, dan doe ik ze weg, hier in de buurt zijn geen fatsoenlijke stallen met weidegang.
Dus dat mijn ouders helft van sta geld betalen is niet waar.

Ik heb thuis 3 paarden staan. Een 7jarige die mijn moeder heeft
overgenomen voor mijn nicht. Omdat ze voor mij te klein was.
Een van mijn ouders zelf (voor min jongste nicht vooramelijk ) en mijn reus.

3 jaar geleden toen die 7. Jarige zadelmak is gemaakt zijn er duidelijke afspraken gemaakt. Ik betaal maandelijks zelf het eten en hooi van min paard. Water hebben wij van gezuiverd regenwater. Als het niet geregend heeft word de water rekening ook gedeeld. Veearts profiteer ik wel mee aan vriendin van mijn mama, maar ik let dan ook gratis op haar kinderen.

Ik ben maandelijks Max 300€ kwijt (incl. Hoefsmid, of wormkuur en water van de kraan) voor mijn reus.
Evenveel wat het goedkoopste vol pension in de buurt is zonder deze extra's, maar daar is geen weidegang.
En ik verdien gemiddeld 600€-1000€ per maand (zondag dubbel betaald en afhankelijk aan hoeveel weekends per maand).
Dus ik betaal mijn paard wel degelijk zelf.

Moet hierbij wel vermelden dat ook mijn ouders deel van mijn auto betalen, maar als zij dit niet meer doen kom ik ook rond. Minder vlot, maar dit lukt. Gsm enz... betaal ik ook zelf

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 18:59

NatasjavE schreef:

Als je verder geen kosten hebt (thuiswonend) is dat vrij "makkelijk". Mijn paarden staan op een gehuurde wei, heel basic (geen stromend water, geen licht etc). Sta je op een pensionstal aan 300 euro/maand wordt het moeilijker. Met mijn bijbaan op zaterdag + zondag + babysits door de week verdiende ik toen meer dan 100 euro per week en had verder dus weinig kosten, want thuiswonend.

Nu ga ik samenwonen met mijn vriend en twee paarden te onderhouden, het gaat zeker wat moeilijker worden :=

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 19:07

Ts, 1 tip... Nooit afhankelijk willen zijn van een betalende bijrijder. Als dat een voorwaarde is om zelf een paard te kunnen betalen, is dat een heel slecht idee. Je moet niet afhankelijk van bijrijders willen worden om de kosten te dekken.

Ik kon paard echt niet betalen van mijn bijbaan, dan bleef er geen cent over om te sparen en ik spaarde liever voor mijn echte toekomst (een huis in dit geval).

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 22:52

Naja ik moet eerst nog beginnen voor mijn proefcontract van 2 maanden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 00:12

Hou het lekker een droom tot je echt oud genoeg bent en voldoende verdient :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 00:27

Vanaf september woedt ik weer student, dus ja ik! Flink aanpoten en lange dagen maken wordt dat maar ik ga er voor :)

kejen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 02:29

femke_harley schreef:
NatasjavE schreef:

Het kan, maar wat ik al aangaf.. Ik betaal alleen m'n paard en m'n benzine van m'n auto.
Ik woon thuis. M'n moeder betaalt m'n verzekeringen, telefoonrekening.. Noem het maar op!
Maargoed, ik krijg zo'n 500/600 euro binnen per maand en betaal daar alleen m'n paard van en
m'n auto. Dus ook dat is niet een hele werkelijke weergave. :=

Toen ik nog werkte kreeg ik ongeveer 700 binnen per maand.
Hier betaalde ik stal van paarden verzekering zorgverzekering autoverzekering wegenbelasting benzine telefoonrekening kostgeld sportschool enz.
Had helaas niets over om te sparen. Maar mijn paarden zijn nooit wat tekort gekomen.

Nu doe ik het van mijn stufi :+

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 03:03

Ik betaal mijn Paard ook van mijn bijbaan. En mijn studie, auto en straks ook weer mijn eten, drinken, verzekeringen, kleding etc.
Ik studeer fulltime en daarnaast werk ik 20-30 uur. Dus in totaal werkweken van 70-80 uur. Heel pittig, en daarom doe ik ook langer over mijn studie dan gepland.

Ik zou het studenten en scholieren niet aanraden. Het is dat ik Mone al had voordat ik ging studeren, maar ik zou geen paard gekocht hebben als ik wist dat ik deze studie zou gaan doen (lotingsstudie, dus het was niet zeker dat ik dit ging doen, bovendien zat ik net ik 5vwo toen ik Mone kocht).

Het is meestal genieten, een eigen paard, maar heel vaak ook afzien. En bij mij kan het ook alleen maar omdat ze op de wei staat en mijn zus haar goed in de gaten houd als ik straks weer fulltime ga studeren.

Ik heb nu net mijn bachelor diergeneeskunde af, en het is maar de vraag of het straks met mijn master wel te combineren is.

Dus ik zou als ik jou was eerste gaan studeren en dan pas over een eigen paard gaan nadenken.