Zijn er nog mensen wakker?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Murthul

Zijn er nog mensen wakker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-14 04:14

Die mijn even gerust kunnen stellen? :')

Het begon allemaal gisterenavond, ik ben een enorme klier als het gaat om slapen, ik kan totaal niet tegen lichtjes enzo, en gisterenavond was er opeens een lichtje wat er niet hoorde te zijn, dus ik vriendlief uit bed gestuurd om te kijken wat het was, die kon niks vinden en na een tijdje ben ik me al irriterend aan het lichtje in slaap gevallen..

Tot ik rond 3 uur wakker werd, van niks? Even later keek ik naar het lichtje, en precies op dat moment was er een klap/boem/bam en was het lichtje opeens weg.. Dus ik zat meteen rechtop in bed, en vriendjelief was inmiddels wakker, dus die op pad gestuurd om te kijken wat het was, niks te vinden..

Na een tijdje wakker liggen besloot ik voor mezelf dat het vast een tuinlampje is geweest met een spelende kat oid, en net op het moment dat ik n beetje gekalmeerd was m'n ogen wilde sluiten voor nog een paar uurtjes slaap..

*FLITS*

Een enorme lichtflits, zonder geluid n beetje oranje van kleur en de flits was buiten, maar vulde onze hele slaapkamer zo ongeveer met licht (daar zit nog een woonkamer en een hal tussen)
Weer rechtop in bed, vriendlief weer op pad, weer niks te vinden/zien..

En nu lig ik dus weer wakker te zijn omdat ik totaal niet kan relativeren wat het is geweest, het kan geen langsrijdende auto oid zijn, dat ziet er heel anders uit..

:O :O

Anoniem

Re: Zijn er nog mensen wakker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 04:21

Russische maffia :+

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 04:36

Je kan uiteraard zelf gaan kijken wat het eventueel geweest kan zijn ;)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-14 04:42

Klopt, het klinkt nu n beetje alsof ik vrij lui ben misschien, maar mn vriend gaat liever zelf kijken, ik wil nog wel eens aan de waggel gaan en dan keihard vallen ofzo en dan moet ie er alsnog uit om mij op te rapen..

Ik ben net uiteindelijk even wezen kijken, maar ik kon ook niets bijzonders zien, alle lantarenpalen branden gewoon, dr zijn wel een boel tuinlampjes kapot, maar het lijkt me niet dat die voor zo'n flits hebben kunnen zorgen, en ik weet dat er aan het einde van de zomer er ook al n heleboel kapot waren..

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 05:00

Zolang je ramen goed dicht zijn en je deur goed op slot zou ik me geen zorgen maken. :)
Bij de flitsen en knallen van de brand bij Shell paar weken geleden dacht ik oh? Onweer? En daarna stond heel facebook-tijdlijn vol met wat die knallen waren :p

Pfff nachwaken op een patientje, hondje is eindelijk rustiger. Kan ik weer even poging doen tot uurtje slapen voor de volgende check-ronde :)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-14 05:11

Ramen en deuren standaard goed op slot ja..
En het lichtje is nog steeds weg :')
Ik ben echt in staat om alles overhoop te halen om uit te zoeken wat dat lichtje is geweest, en al helemaal wat die flits was..

Ik woon midden in de stad en het enige wat daar achter mijn huis is is een klein parkje en daarachter zijn ook weer huizen..
Het gekke is dat de meeste lichtflitsen wel gekoppeld zijn aan een geluid, vuurwerk bv, of een langsrijdende auto, en als ee dan zo'n flits is zou je haast verwachten dat er iets in de fik staat ofzo, na die flits was nog een kleine flits en toen was het weer helemaal donker..

Nu moet ik zeggen dat ik ook wel een lichte brandfobie heb en daardoor ook wel extra alert ben na dit soort dingen, zeker als ik het niet kan relativeren :')

Slaap lekker nog even Seni :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 05:23

Dikke kans dat het een vuurpijl was. Die maken lang niet altijd geluid.

Welterusten!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 05:28

Oh arme murth nog wakker? Ga lekker slapen meis is vast niks bijzonders. Je heb ridder fer naast je.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-14 05:31

Roosje01 schreef:
Oh arme murth nog wakker? Ga lekker slapen meis is vast niks bijzonders. Je heb ridder fer naast je.

Hahahaha ridder fer? _O-

Ik ben zomaar bang dat ik niet meer ga kunnen slapen, het is ondertussen alweer bijna helemaal licht, maar vanavond weer slaaptijd, en hopelijk is het lichtje dan niet weer terug _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 06:41

Murthje ben je nou echt de hele nacht wakker? Wel mega vreemd

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 07:20

Maar, als het een vuurpijl zou zijn, hoe zou je dan de kapotte lichtjes verklaren?

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 09:53

Murth _O- hahaha paniekvogel :*

leef je nog?

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-14 10:20

Jeuj! Ik heb toch nog even geslapen, zal zo eens kijken of ik bij daglicht iets vreemds zie buiten :=

Stel dat de grote flits een vuurpijl was dan denk ik dat het verdwijnende lampje een kat buiten is geweest, waren namelijk hele goedkope lampjes, en ik heb hele grote katten.. Dan zou de boem een krak geweest zijn.. Of iemand heeft vuurwerk op een lampje gegooid.. Dat kan ook

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 11:33

Lampjes die kapot springen kunnen best een flinke vonk geven. Ik kan me voorstellen dat als dat midden in de nacht gebeurt, het nog eens extra heftig lijkt.

Hier jaren geleden een paniek moment gehad toen er 's nachts ineens een reusachtige schaduw op het witte gordijn verscheen. Toen ik durfde gaan kijken bleek iemand de lantaarnpaal gestolen te hebben dus dat verklaarde die extreme schaduw :=

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 11:35

Hoezo zou je een lantaarnpaal stelen _O-

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 11:58

En hoe krijg je dat ding mee joh :)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 12:29

Ik heb geen het idee, het was zo'n mooie ouderwetse met bloembakken, misschien voor in de achtertuin :D

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 12:39

Murthul schreef:
Die mijn even gerust kunnen stellen? :')

Het begon allemaal gisterenavond, ik ben een enorme klier als het gaat om slapen, ik kan totaal niet tegen lichtjes enzo, en gisterenavond was er opeens een lichtje wat er niet hoorde te zijn, dus ik vriendlief uit bed gestuurd om te kijken wat het was, die kon niks vinden en na een tijdje ben ik me al irriterend aan het lichtje in slaap gevallen..

Tot ik rond 3 uur wakker werd, van niks? Even later keek ik naar het lichtje, en precies op dat moment was er een klap/boem/bam en was het lichtje opeens weg.. Dus ik zat meteen rechtop in bed, en vriendjelief was inmiddels wakker, dus die op pad gestuurd om te kijken wat het was, niks te vinden..

Na een tijdje wakker liggen besloot ik voor mezelf dat het vast een tuinlampje is geweest met een spelende kat oid, en net op het moment dat ik n beetje gekalmeerd was m'n ogen wilde sluiten voor nog een paar uurtjes slaap..

*FLITS*

Een enorme lichtflits, zonder geluid n beetje oranje van kleur en de flits was buiten, maar vulde onze hele slaapkamer zo ongeveer met licht (daar zit nog een woonkamer en een hal tussen)
Weer rechtop in bed, vriendlief weer op pad, weer niks te vinden/zien..

En nu lig ik dus weer wakker te zijn omdat ik totaal niet kan relativeren wat het is geweest, het kan geen langsrijdende auto oid zijn, dat ziet er heel anders uit..

:O :O

Aliens :j

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 13:31

Oei, ik begrijp je volkomen, ts. Ik zou ik rechtop in bed zitten en niet meer kunnen slapen :')
Pas vloog er laat in de avond een soort parachute-achtige ballon met een kaarsje erin over. Toen wist ik ook even niet wat ik zag!
Jammer dat je niet weet wat het was...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 13:37

amber15 schreef:
Oei, ik begrijp je volkomen, ts. Ik zou ik rechtop in bed zitten en niet meer kunnen slapen :')
Pas vloog er laat in de avond een soort parachute-achtige ballon met een kaarsje erin over. Toen wist ik ook even niet wat ik zag!
Jammer dat je niet weet wat het was...

Da's een wensballon, google maar eens!

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 15:15

Ik weet het, maar dat had ik niet gelijk door :+

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 16:49

En een autoalarm.

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 16:54

De vinger van E.T. denk ik. :j

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-14 21:41

Yessy schreef:
Lampjes die kapot springen kunnen best een flinke vonk geven. Ik kan me voorstellen dat als dat midden in de nacht gebeurt, het nog eens extra heftig lijkt.

Hier jaren geleden een paniek moment gehad toen er 's nachts ineens een reusachtige schaduw op het witte gordijn verscheen. Toen ik durfde gaan kijken bleek iemand de lantaarnpaal gestolen te hebben dus dat verklaarde die extreme schaduw :=

Klopt, maar die grote flits was dus pas een half uur later..

Ik dacht in eerste instantie dat er een lantarenpaal kapot was oid, maar die brandden nog allemaal..
Als net lampje nou vanavond weer terug is word ik echt kriegel :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 21:46

Waarschijnlijk was het de NSA.
Nee ts ik zou ook wel een beetje bang worden denk ik haha. Hopen dat het lichtje vannacht weg blijft :))