Mannen & typische vrouwen eisen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

crazygirl1

Mannen & typische vrouwen eisen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 15:46

Rare tittel, I know. Wat bedoel ik nu?
De meeste (iedereen?) vrouwen hebben een bepaald 'eisen'pakket omtrent hun toekomstige man. Ik zelf ben al een tijd single, ik heb mijn auto, ben 23j en begin binnenkort met mijn eerste job. Kom soms een leuke jongen tegen, kunnen fijn praten maar dan..

* heeft geen rijbewijs/auto
* studeert nog
* is even groot/kleiner dan mij

..of een combinatie van alles!

Wat doe je dan? Vind jij het belangrijk? Of kan jij (verder) daten?
Voor mij voelt het ergens verkeerd. Het hebben van een deftige auto, is voor mij zeker een pluspunt. Ik vind het aantrekkelijk, soort van statussymbool 'ik werk, kan mezelf onderhouden'. Langs andere kant is het heel materialistisch. Het hebben van een auto/werk etc is geen zekerheid voor een relatie. Zo heb ik dan ook al een leuke jongen gehad met een héél mooie wagen (ok ik geef toe, voelde me zalig in de auto hihi) maar waarbij ik na 2 dates verder gegaan ben als vrienden.

Winged

Re: Mannen & typische vrouwen eisen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 15:51

Nja hebben van geen auto vind ik wel wat oppervlakkig eigenlijk. Verder herken ik de punten 'studeren' en 'kleiner' ook wel. Maar dat komt ook doordat ik A) zelf regelmatig op hakken loop en B) ik zelf al 2 jaar aan het werk ben. (En mijzelf daarom dus meer dan prima red).

Ach die leuke kerel komt vanzelf. Ooit.

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 15:55

Snap wel wat je bedoeld.
Al maakt mij dat niks uit of hij een auto heeft of niet. Jij hebt je rijbewijs dus jullie kunnen gewoon de weg op :D
Ik ben zelf niet bepaald groot, dus als een man nog kleiner dan mij is vindt ik dat ook een afknapper. Ik val daar echt niet op.. Misschien beetje oppervlakkig dat wel :=
En wat betreft werken/studeren kan ik mij ook wel in je vinden. Ik studeer nu ook en ben 22 maar ik kan wel begrijpen dat jij op een ander punt van je leven staat nu je werkt dan ik met mijn studeren. Ik kan dan ook begrijpen dat je dat een lichte afknapper vindt.
Maar aan de andere kant... Wie weet is hij binnen nu en een jaar klaar met studeren, laat je een topgozer voor dat ene jaar gaan?
Ik zou sowieso het een kans geven. Mocht je na de tweede date nog steeds twijfels hebben, dan moet je gewoon stoppen en zeggen hoe je erover denkt :)
Laatst bijgewerkt door iloonaa__ op 20-06-14 15:55, in het totaal 2 keer bewerkt

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 15:55

Tja ik vind het hebben van een auto geen noodzakelijk iets.

Ik ben zelf 33, kan mezelf prima onderhouden, heb een paard en een fulltime job maar geen auto.
Niet omdat het niet kan maar omdat ik het niet nodig vind. Doe alles op de fiets en in geval van nood leen ik een auto bij mijn broer of ouders.

Vind dus een auto als voorwaarde voor een potentiële kanditaat wel kortzichtig. Er is meer in de wereld dan dat en een auto maakt niet gelukkig hoor.

Kleiner/studeren enz dat kan ik goed snappen. Het eerste val ik gewoon niet op qua uiterlijk (even lang is wel prima). Het 2e zou voor mij een afknapper zijn als ik in de volgende werkende fase van mijn leven zou zitten of degene moet bijna klaar zijn met zijn studie.

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:01

Het hebben van een rijbewijs kan ik me nog wel in vinden, het hebben van een auto niet. En het nog studeren ook niet per se, de hoogste/beste studies duren vaak het langst, dus met bijvoorbeeld 25 jaar nog studeren vind ik geen minpunt.
Groter.. absoluut. Hoewel mijn vriend maar een paar centimeter langer is dan ik, dus met hakken steek ik nog een stuk boven hem uit.
Echt kleiner dan ik zou ik inderdaad niet verder mee kunnen daten, daar zou ik me mateloos aan gaan storen.
Maar goed, wie weet kom je over een jaar iemand tegen die kleiner is, maar waar je een onwijze klik mee hebt..
Vriendinnetje van me riep vroeger ook altijd ab-so-luut geen kleinere vriend te willen, maar is nu al 4 jaar samen met een hele toffe jongen die een kop kleiner is dan zij (zonder hakken!)
So you'll never know!

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:01

Zo cliche, maar een verzorgd uiterlijk!

We worden niet allemaal als barbies en kens geboren, maar alsjeblieft verzorg jezelf" Mijn ex had altijd van die vieze ranzige onderbroeken met gaten, brrrrrrr, en dat terwijl hij echt wel genoeg geld had voor nieuwe :').

Kleiner dan mij komt niet zo vaak voor :')
Auto boeit me echt totaal niet. Maar ik heb sowieso niks bijzonders met auto's. :)

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:02

Ik herken het wel... Kleiner dan mij komt ie er echt niet in, en ik vind het juist prettig als een jongen nog studeert, omdat ik ook nog studeer... Ik vind het wel een pre dat een jongen op zichzelf/uit huis woont. Maar mijn huidige vriend is al even aan het werk en woont nog thuis, dus zo bepalend was het ook weer niet voor mij :')

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:06

Ik vind het redelijk kortzichtig.

In mijn tienerjaren had ik ook een hele waslijst waaraan mijn partner zou moeten voldoen, maar eenmaal datende liep ik een enorme hunk tegen het lijf en verdwenen vooral materialistische zaken als sneeuw voor de zon. Het is allemaal zo relatief. :D :D <3

Mijn wens voor een beresterke, atletische, donkerharige jongen met groene ogen is nog serieus uitgekomen ook. Zelfs zijn zorgzame karakter, liefde voor dieren/kinderen/natuur, zijn sportieve mentaliteit, romantische aard... Alles klopte. We trouwde, kregen twee kindjes samen en plotseling werd hij ernstig ziek en dreigde hij door een ernstige spierziekte blijvend rolstoelafhankelijk te zijn. Hij veranderde in een zielig hoopje ellende en zat totaal verzonken in zijn eigen wereld, hele dagen bedlegerig door zijn vermoeidheid en pijnlijke benen maar zijn ijzersterke humor bleef onverschrokken. Als ik verdrietig was, was hij de arm om mijn schouder en wist hij elke traan weer tot een glimlach te maken. Onze goed gesprekken bleven en we genoten van de eenvoudige dingetjes in het leven.
Nu 1,5 jaar later is hij (door een medische misser) volledig genezen en verandert langzaam weer in de man die spontane, sportieve man die hij ooit was.
Maar één ding weet ik zeker; Van een mooi bord kun je niet eten, een mooie auto is niet te rijden zonder functionerende benen en aan dat mooie diploma heb je zelden iets in geval van tegenspoed. Winnen doe je op een goed karakter, dan volgt de rest vaak vanzelf.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:08

:') ik vind het een heel grappig topic, haha. las hem even voor aan de collega's hier en je kunt er een iedereen geval leuke variaties op bedenken. :D

Maar serieus, ik snap niets van wat je bedoeld. Een mooit auto als status omdat je je dan zo goed voelt? Ik denk dat dat geen insintrieke maar een exentrieke waarde is. Ik denk dat als je ooit je ware liefde ontmoet je wel begrijpt waarom auto's niet belangrijk zijn. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:12

Wauw pinda dipje wat een verhaal!!
Voor mij was t belangrijk dat het een dierenvriend zou zijn. Nou die heb ik :D

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:15

Tsja, zolang het eisen zijn waar je ook zonder zou kunnen.. Dat 'ie geen rijbewijs/auto heeft en nog een studie volgt is niet onoverkomelijk toch?

Mijn eisen waren:
- Groter dan dat ik ben
- Blond
- Geen roker
Inmiddels al 7,5 jaar samen met een jongen die maar 2 cm groter is en als 'ie z'n schouders niet recht heeft lijkt ie zelfs kleiner :+ Hij heeft donker haar en in het begin van onze relatie rookte hij.

Ongeacht je eisen zou ik gewoon kijken of het klikt en hoe de dates verlopen. Je zit niet meteen je hele leven aan hem vast :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:16

Pinda_Dipje schreef:

In mijn tienerjaren had ik ook een hele waslijst waaraan mijn partner zou moeten voldoen, maar eenmaal datende liep ik een enorme hunk tegen het lijf en verdwenen vooral materialistische zaken als sneeuw voor de zon. Het is allemaal zo relatief. :D :D <3

Mijn wens voor een beresterke, atletische, donkerharige jongen met groene ogen is nog serieus uitgekomen ook. Zelfs zijn zorgzame karakter, liefde voor dieren/kinderen/natuur, zijn sportieve mentaliteit, romantische aard... Alles klopte. We trouwde, kregen twee kindjes samen en plotseling werd hij ernstig ziek en dreigde hij door een ernstige spierziekte blijvend rolstoelafhankelijk te zijn. Hij veranderde in een zielig hoopje ellende en zat totaal verzonken in zijn eigen wereld, hele dagen bedlegerig door zijn vermoeidheid en pijnlijke benen maar zijn ijzersterke humor bleef onverschrokken. Als ik verdrietig was, was hij de arm om mijn schouder en wist hij elke traan weer tot een glimlach te maken. Onze goed gesprekken bleven en we genoten van de eenvoudige dingetjes in het leven.
Nu 1,5 jaar later is hij (door een medische misser) volledig genezen en verandert langzaam weer in de man die spontane, sportieve man die hij ooit was.
Maar één ding weet ik zeker; Van een mooi bord kun je niet eten, een mooie auto is niet te rijden zonder functionerende benen en aan dat mooie diploma heb je zelden iets in geval van tegenspoed. Winnen doe je op een goed karakter, dan volgt de rest vaak vanzelf.

_O_

Mooier kan ik het niet omschrijven.

Ik ben mijn vriendin nog het meest dankbaar dat ze er is op het moment dat ik jankend op de bank lag vanwege tegenslagen of rillend van de koorts in bed.
Dan denk je niet meer aan een auto, lengte of geld.. :)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:19

Pindadipje, wauw!

Die 'deftige' auto is wel een beetje oppervlakkig ja, is bij mij dan ook echt geen must :')

Ik heb vrij weinig eisen, ja het moet klikken en op het eerste gezicht zoiets zijn van 'JA!'. 1 ding vind ik wel echt belangrijk; Hij moet zijn taal/spelling correct beheersen en niet al te stom zijn. Want domme mensen daar krijg ik echt tranen van in m'n ogen :') En humor is natuurlijk belangrijk.

Studeren is voor mij natuurlijk echt geen issue. Rijbewijs ook niet zo, maar is wel een groot pluspunt.

Verder heb ik natuurlijk ook wel een soort van 'eisen', maar die kunnen makkelijk overboord gegooid worden als het verder wel klikt :P Dat zijn dingen als een baard <3, kapsel, muzieksmaak etc.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:20

Ik wil gewoon dat hij lief is en hij me op mijn gemak stelt. Het uiterlijk komt daarna. Ik heb een paar relaties gehad waar ik fysiek op de jongen ben gevallen en het karakter naderhand gewoon echt niet klopte. En ik heb mijn foute ex dan ook direct gedumpt toen ik met mijn huidige vriend een toevallig en spontaan Facebook-gesprek voerde dat langer duurde dan elk gesprek dat ik ooit in de hele relatie met mijn ex had gevoerd. Ik wist per direct dat ik niet meer met hem te zoeken had en heb het dan ook afgekapt, diezelfde avond nog. Mijn vriend voldeed destijds niet aan de uiterlijke eisen die ik stelde, maar wist mij zo een fijn gevoel te geven door één gesprek dat ik met hem samen moest zijn. En dat is een beslissing waar ik nog steeds heel erg blij mee ben! Nu was mijn lijst niet zo groot, het ging alleen maar om het uiterlijk, geld en auto boeien me niet omdat ik zelf een baan heb, en een auto. Dus dan heb je andermans geld en auto niet nodig om je lekker te voelen, dus dat vind ik dan best weer rare criteria.
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 20-06-14 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:21

Ik wilde altijd een sportieve lange jongen (liefst 1.90-2m) ben zelf ook vrij lang, blauwe ogen, ouder als dat ik zelf ben, slim, aantrekkelijk, goede baan, beetje type gladde aal. Nou daar ben ik na 2 mislukte relaties behoorlijk van terug gekomen. Ik heb geleerd dat je van een mooi bord nooit alleen eet. En nu heb ik alweer 1,5 jaar een relatie met: Iemand die net iets kleiner is, 5 jaar jonger en totaal geen gladde aal type. :=

Het heeft wat aansporing en overtuiging gekost van mijn vriendinnen want hij was toch niet "mijn type" maar het gaat nog steeds goed!

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:21

Studeren maakt me niks uit, ik ben nog 1ste jaars en zolang hij zelf ouder is als ik zelf ben maakt het niet uit. Da's wel een eis: hij moet ouder zijn.
Over die auto... is wel een soort van eis. Als hij met de bus hier kan komen, geen probleem maar als ik telkens daar heen moet omdat ik een auto heb, als ik altijd moet rijden omdat hij niet kan rijden, constant moet rondrijden,... Nee dat zie ik echt niet zitten. Ik ben het goed gewoon hoor, mijn ex'en hadden altijd een auto. Merk wel aan mezelf dat ze altijd een super leuke auto hadden :+ Ja, ik hou van auto's en met een mooie auto heb je vaak al een puntje voor. Is niet echt een eis hoor, maar het kwam altijd per toeval zo uit.
Kleiner trek ik mezelf niet meer zo veel van aan. Ben 1m75 en loop regelmatig op hakken. Op stap kom ik misschien 2 jongens tegen die groter zijn dan ik ben. Ik heb me erbij neergelegd. Op platte schoenen ben ik meestal even groot of een miniem verschil dus daar trek ik me eigenlijk niet meer zo veel van aan. Komt ook mede omdat ik altijd gecomplimenteerd werd dat mijn benen "wauuuuwww" zijn met die hakken aan :D
Dan draag ik ze met plezier hoor.

Ze mogen niks tegen paarden/dieren hebben. Heb een ex gehad die totaal niet achter de paarden stond ( en ik besteedde niet eens abnormaal veel aandacht aan die paarden, maar het feit dat ik op en neer moest rijden om ze buiten te zetten, uit te mesten enz vond hij niet zo leuk )
Sjah je moet er wel een beetje achter staan ofwel je neerleggen bij het feit dat ik mijn hobby heb zoals ik me erbij heb neergelegd dat hij zijn hobby had.

En hetgeen ik hierboven beschrijf is eigenlijk de man die ik al heb gevonden.. Audi A6 van 2000, hij is ouder en werkt én is een dierenvriend.
Alleen helaas is die leuke man niet mijn man :(

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:24

Pinda_Dipje schreef:

_/-\o_ Wow. Heeft geen toevoeging meer nodig.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:25

Vroeger wilde ik een partner met donker haar en iemand die niet rookte.
Werd een blonde roker. Inmiddels wel gestopt met roken.

Auto's, uiterlijk best leuk. Karakter is voor mij toch het belangrijkste.

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:29

Je kan je eisenlijst nog zo lang maken, als je dé man van je leven tegenkomt, maakt het allemaal niet meer uit :D :o

Zo wilde ik net als jij altijd een langere man, ook als ik hakken aan zou hebben. Ik ben 1.70 en dat zou op zich prima mogelijk moeten zijn. Nou, niet dus :') Mijn lieve vriend is 5 centimeter korter dan ik en met hakken aan is er echt een behoorlijk verschil. Maar het heeft me geen moment laten twijfelen, want we horen echt bij elkaar <3 Lange mannen en dure auto's zijn mooi om naar te kijken, maar uiteindelijk gaat het om de persoon zelf. En als je die tegen komt val je er toch wel als een blok voor, al rijdt hij de rest van zijn leven op een fiets :P

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:32

Paisano schreef:
Je kan je eisenlijst nog zo lang maken, als je dé man van je leven tegenkomt, maakt het allemaal niet meer uit :D :o

En daarbij snap ik die 'eisenlijstjes' nooit zo goed.
Alsof je serieus verwacht een man tegen te komen die aan al je eisen voldoet. Lekker belangrijk.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:35

Het hebben van een auto of niet zou ik absoluut niet op afknappen :=

Mijn eisen waren eerder; lief, leuk, spontaan en die richting in.. Matrealistisch gezien heb ik absoluut niet naar gekeken, al woonde ie in een hutje op de hei, of bij zn ouders zonder geld.. Ik vond hém leuk, niet zn spullen of zn katten of zn werk.. Ik wil voor de rest van mn leven met hem, ook al zou hij diep in de schulden zitten en ook als ie n villa in t gooi zou hebben..

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:37

Paisano schreef:

deze klopt helemaal.

al mn exen hebben bepaalde dingen gemeen

* (donker) blond)
* ze zijn allemaal ouder
*ze zijn langer als ik ben
*ze komen uit een heel ander milieu als ik, bv mn laatste ex kwam veel in aanraking met de politie ed.

nu heb ik voorlopig ( ben al 2,5 jaar single) geen behoefte meer aan een relatie.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:38

Ik heb maar 2 eisen.
Moet er niet uit zien als een zwerver, terwijl die zichzelf kan verzorgen. (Dus niet vies ruiken omdat ie 2 weken niet gedouched heeft etc. terwijl die wel kan douchen..)

Niet kleiner dan ik. Ik ben zelf 1.73 en de meeste jongens die ik zie zijn toch echt groter of even groot als ik.

Voor de rest moet de innerlijk gewoon goed zijn en van elkaar houden, maar dat lijkt mij logisch. :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:39

Af gezien van de persoonlijk wenselijke eigenschappen van lief blablablabla;

Een man die voor zichzelf kan zorgen. Iemand met een gezonde arbeidsethos (want ik ga echt niet iemand onderhouden omdat zoals mijn schoonzus het over zichzelf zegt; 'ik ben niet gemaakt om te werken' :+ Nee, je bent inderdaad gemaakt om lekker bewust te teren op anderen :+ ) en een man die persoonlijke hygiene wel serieus neemt.

En iemand met een fris gebit, want lelijke, vieze tanden daar knap ik hard op af. Hoe lief iemand ook is...
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 20-06-14 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:40

mijn eisen zijn dat ie ouder en langer moet zijn als ik.

evenals dat ie er idd verzorgd uitziet, en geen baard heeft

(dat vind ik nou echt een verschrikking als een man een baard en, of een snor heeft)