Ik was net mijn foto's op m'n telefoon aan het uitzoeken en kwam een printscreen tegen van een Tinderprofiel. Dit was een profiel van een allochtoon met 'stoere' fotos waaronder een foto waarop hij een revolver richtte op iets naast hem (ik denk op 'niets', maar dat stuk staat niet op de foto). Wel binnenshuis. Hier had ik toen een printscreen van gemaakt omdat ik dit nogal 'verdacht' vond, maar toch niets mee gedaan omdat ik niet wist of ik dit moest doorsturen aan politie en zo ja waar.
Het is niet iets 'dringends' misschien en hoeft ook niets te betekenen. Misschien is het ding ook hartstikke nep.
Maar toch zou het fijn zijn als er een punt was waar je zulke - waarschijnlijk onbelangrijke dingen - kon inzenden. Zoiets als Burgernet is toch anders geloof ik. Het is inmiddels ook twee maanden geleden, maar vroeg me af hoe jullie hier over denken.Wat zouden jullie doen als je dit tegenkomt, of andere rare foto's via social media? Wel of niet doorgeven aan politie? Of denken van: 'gevalletje stoerdoen'?
Edit: heb vroeger wel eens gehoord dat iemand is opgepakt omdat diegene een foto met pistool als Hyves profielfoto had. Het ding bleek ook nep te zijn, maar politie kwam toen wel in actie.
voor de zekerheid. via tinder ben je toch ook redelijk makkelijk te traceren?
Als de politie ervan af weet is het aan hun wat ze ermee gaan doen. Zij zullen hier meer verstand van hebben dan wij