Ik zal even wat vertellen over mijn schoolgeschiedenis en ik hoop dat iemand mijn verhaal herkent en een tip heeft.
Ik ben ooit begonnen op de havo, ben daar 2x blijven zitten in de 4e en moest dus naar het MBO aangezien ik nog 17 was.
Ik ben toen een voedingsopleiding gaan doen op een groene school, maar dat was helemaal niks voor mij. Na een jaar ben ik dan ook gestopt en ik ben een jaar gaan werken in een winkel, even een jaar ertussen uit. Ik ben daarna begonnen met de opleiding THBO administrateur (versnelde MBO) maar door privé problemen en wat gepest in de klas, ben ik afgezakt naar niveau 3 en heb ik nu een diploma op dit niveau.
Op zich heb ik niks te klagen, ik heb werk aangeboden gekregen op mijn stageplek en werk daar nu full time

Het enige is, dit is totaal niet wat ik mezelf zie doen mijn hele leven. Ik heb die opleiding des tijds gekozen omdat dat een algemene opleiding was en ik dan wat langer de tijd had om na te denken wat ik nou écht wil.
Dat weet ik nu nog steeds niet
Ik heb denk ik wel 100 van die tests ingevuld waar je kan zien wat bij je past, en er komt niks uit waarvan ik denk: hey dat is leuk!
Bij deze tests komt telkens economie naar boven. Dit klopt aardig, ik werk graag met cijfers en ik vind het leuk om dingen uit te zoeken. Maar ik ben gewone weg niet het type om 36 uur achter een bureau te zitten
Mijn passies zijn voornamelijk:
- Dieren (maar ik zie hier geen baan in waar ik mezelf zie werken)
- Graag eigen bedrijf later, maar dan moet ik eerst ervaring opdoen en ik heb geen idee wat voor soort bedrijf
- Ik schrijf graag
- Ik reis ook graag
Herkent iemand zich hierin of heeft iemand dit ook meegemaakt? Alle tips zijn welkom want mijn toekomstplan is helemaal leeg.

Na 2 opleidingen geen jaar gedaan te hebben vonden mijn ouders het tijd voor een serieuze keuzetest. Ik ben daarvoor toen naar Utrecht geweest. Hier kijken ze naar je interesses, je kwaliteiten etc en hier zoeken ze een geschikte richting bij. Moest er 3 keer heen. Bij mij kwam toerisme op plek 1, maar ik kan nog geen week van huis.. Oeps