Filmpjes geweld op straat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Filmpjes geweld op straat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 16:10

Geen idee of het mag hier op bokt?

Ik zie de laatste paar dagen heel veel filmpjes voorbij komen op Facebook waarin jongeren in het openbaar gewoon in elkaar geslagen worden. 1 jongen dat een meisje onderuit trapte in Rotterdam is gisteren opgepakt hoorde ik?
Maar intussen heb ik alweer 2 andere filmpjes voorbij zien komen. Een jongen die van de fiets getrapt wordt en een meisje dat door een ander meisje compleet in elkaar getrapt wordt. Meisje blijft roerloos op de grond liggen op het eind, terwijl de andere blijft trappen en stampen.. :?

Is het jullie ook opgevallen of ben ik de enige? Ik vind het echt misselijkmakende filmpjes :r en ik hoop dat ze stuk voor stuk opgepakt worden..

Deliana1993

Re: Filmpjes geweld op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:11

ja ik zag het vandaag ook weer verschillende malen voor bij komen, verschrikkelijk! Het lijkt wel een hype te worden!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:12

Ik kijk het daarom ook niet. Ik ga het me te veel aantrekken en dat wil ik voorkomen.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:14

Ik kan daar ook totaal niet tegen! Bah! En nog filmen ook! In plaats van in te grijpen gooien ze het op internet.

Aanpakken die handel :)

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:14

het maakt me ontzettend kwaad die filmpjes, de onmacht die je voelt, woest word ik ervan

en dan denk ik ook, het zal jou kind maar zijn die een ander zo toetakel..... denk dat dat net zo erg is, als je kind slachtoffer is van zo,n los geslagen puber! ( dan heb ik het over de ouders)
Laatst bijgewerkt door Esmeralda op 19-06-14 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:15

Ja ik zie ze heel veel nu. Ook dezelfde filmpjes die je zegt. Bij dat meisje die in elkaar werd getrapt stonden er mensen te kijken en deden niks..

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:16

Ik zag precies dezelfde filmpjes voorbij komen. Heb die van gister wel bekeken omdat ik in eerste instantie dacht dat het om een grap ging. Uiteindelijk is die jongen opgepakt en vandaag dus weer 2 filmpjes.. bizar. Indd. lijkt wel een hype, maar waarom? En ook wel heel dom dat je een filmpje waar je in volle glorie te zien bent op internet zet. Je ziet het met die jongen van gister die geloof ik 8 uur taakstraf heeft gehad, hoe snel die opgepakt is..

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:17

Ik heb de filmpjes ook al zien voorbij komen!!
Het moet maar je kind zijn! ( slachtoffer of dader)
Ik werd al innerlijk heel kwaad gewoon door het filmpje te bekijken.

Het is blijkbaar een " hype" overgevlogen vanuit Amerika ... Gewoon effe stoer doen noemen ze dit! tegenwoordig ben je stoer als je iemand in elkaar rampt, veel zuipt en veen drinkt! afschuwelijk

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 16:17

Je zou bijna bang worden om nog over straat te gaan.. Lijkt wel alsof ze het doen voor de sensatie? Iemand in het openbaar in elkaar slaan en het filmen 'kijk eens hoe stoer ik ben'.

En inderdaad, mensen die niet ingrijpen. Pff..

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:18

ik wordt er zwak ziek en misselijk van.
mijn kinderen zijn nu nog jong, maar je gaat vrezen voor hun.
ook hun worden groot, en wat als hun er slachtoffer van worden, of dader?

je moet er als ouders zijnde toch niet aan denken dat je kind bij zo iets zinloos betrokken raakt

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:19

En het nare hiervan is ook dat veel "kinderen" van buitenlandse afkomst zijn... En dan zich afvragen waarom mensen een hekel krijgen aan die "allochtonen". Erg jammer, want een groot deel van de mensen van buitenlandse afkomst zijn toch hele leuke mensen en die zijn hier weer de dupe van. (Let op! Ik zeg niet dat het alleen jochies zijn van buitenlandse afkomst!)

Maar zulks tuig mogen ze van mij echt wel hardhandig aanpakken. En niet met een "Foei, mag niet", maar geef ze maar een paar beste tikken en zet ze maar openbaar op internet (doen ze zelf al XD). iedereen herkend ze dan wel en er zijn genoeg mensen die die rotjochies wat aan willen doen...

Adres van die jongen circuleert al rond op facebook, dus hij is niet meer veilig...

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 16:21

https://www.facebook.com/112misdaad
Hier wordt alles bijgehouden.. Ik hoop dat die laatste twee ook opgepakt worden.

Wat mij betreft mogen ze best een hoge straf krijgen. Dit is gewoon te ziek voor woorden :r

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:22

heidy_wilco schreef:
En het nare hiervan is ook dat veel "kinderen" van buitenlandse afkomst zijn... En dan zich afvragen waarom mensen een hekel krijgen aan die "allochtonen". Erg jammer, want een groot deel van de mensen van buitenlandse afkomst zijn toch hele leuke mensen en die zijn hier weer de dupe van. (Let op! Ik zeg niet dat het alleen jochies zijn van buitenlandse afkomst!)

Hier ben ik ook mee eens!
Ik heb een pak leuke vrienden van buitenlandse afkomst en ze zeggen hetzelf! Van zo een klein procent jochies zijn dan al de andere de dupe

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 16:23

Het meisje dat het andere meisje in elkaar sloeg is aangehouden voor poging tot doodslag zie ik net.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:27

Ghostattack schreef:
Het meisje dat het andere meisje in elkaar sloeg is aangehouden voor poging tot doodslag zie ik net.

"Het was niet mijn bedoeling hoooor"

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:31

Ghostattack schreef:

+:)+
en nu hopen dat er flinke straven voor dit gedrag wordt uitgedeeld, zodat iedereen zich nog wel een keer achter de oren krabt voor ze zo iets in hun hoofd halen

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:32

Die filmpjes worden natuurlijk gedeeld in de hoop dat er zo meer informatie bekend wordt over de dader, en als 'publieke schandpaal'.

Ik hoef het ook absoluut niet te zien. Op tv niet, op Facebook niet, enz.

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:33

Ik zie die filmpjes de laatste tijd ook steeds meer... Ik erger me er ook zo aan.. Dat ze niet beseffen waar ze mee bezig zijn -:(-

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:35

pfff nou was eerste wat ik zag vanmorgen toen ik even de krant online las, kreeg er echt een naar gevoel van.
Tuurlijk was dit er vroeger ook al, alleen nu door telefoons/media komt het meer aan de orde en lijkt het wel een hype aan het worden om dit te gaan doen...is ook zo lekker stoer :n

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:38

Verschrikkelijk, hoewel de filmpjes er wel voor zorgen dat de daders uit eindelijk op gepakt worden. Ik vraag me alleen altijd af welke gek er nu gaat staan filmen in plaats van helpen. :\
Laatst bijgewerkt door hannah41 op 19-06-14 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:42

hannah41 schreef:
Verschrikkelijk, hoewel de filmpjes er wel voor zorgen dat de daders uit eindelijk op gepakt worden. Ik vraag me alleen altijd af welke gek er nu gaat satan filmen in plaats van helpen. :\

Regel 1; denk altijd aan je eigen veiligheid (niemand heeft er wat aan als je zelf ook slachtoffer wordt) en bel politie en als het kan; film het.
Ik zou er ook absoluut niet tussen springen als ik al zie dat ik het niet aan kan, omdat ik weet dat ik niet sterk ben. Ik zou dan ook kiezen voor politie bellen en filmen (of in geval van omstanders; effectief mensen erop aanspreken om het bystander effect de doorbreken). Maar... Ik zou het niet op de social media zetten, maar gewoon aan de politie overdragen.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 19-06-14 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:44

vuurneon schreef:
hannah41 schreef:
Verschrikkelijk, hoewel de filmpjes er wel voor zorgen dat de daders uit eindelijk op gepakt worden. Ik vraag me alleen altijd af welke gek er nu gaat staan filmen in plaats van helpen. :\

Regel 1; denk altijd aan je eigen veiligheid (niemand heeft er wat aan als je zelf ook slachtoffer wordt) en bel politie en als het kan; film het.
Ik zou er ook absoluut niet tussen springen als ik al zie dat ik het niet aan kan, omdat ik weet dat ik niet sterk ben. Ik zou dan ook kiezen voor politie bellen en filmen. Maar... Ik zou het niet op de social media zetten, maar gewoon aan de politie overdragen.

Ja uiteraard, maar in ieder geval een poging doen om het stoppen of iets dergelijks zou ik wel doen. Zeker als je met meer bent. :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:45

Zie mijn edit :)

Bystander effect is dat wat je ziet.

melvinrandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:46

Dat van dat meisje zag ik ook, ik stond echt met verbazing te kijken. Ze liep gewoon over straat! Echt zielig voor die slachtoffers wat die op dat moment meemaken & erna.

Ik kan mij daar zóóó over opwinden. Het liefst zoek ik die jongen op, maar hij is al gepakt :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:46

Mocht het jullie nou eens overkomen dat je spontaan onderuit getrapt wordt op straat: stil liggen, NIET terugvechten als je niet sterk genoeg bent (zoals het meisje dat door die jongen wordt geschopt) en BRAND! roepen. Mensen reageren niet op help, op brand komt iedereen spontaan zijn huis uit.