Mafketels op de weg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mick75

Mafketels op de weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-14 18:43

Tja, je hebt ze erbij zitten. Maar met deze 2 weet ik even niet wat te doen.

Rij gewoon op doorgaande weg, deels binnen de bebouwde kom (50 dus) en die gaat over in een 80 km/u weg. Heel standaard. Komt er achterop me een of andere mafkees heel hard aangereden en wilde me eigenlijk voorbij, maar dat kon even niet door een brug en wegversmalling, en tegenliggers.

Dat vond ie geloof ik niet grappig, hij klapte me bijna op mijn achterbumper, druk toeterend, zwaaiend en seinend dat ik opzij moest. Doeniknie. Kon niet, niet veilig althans en ik ga sowieso niet opzij voor idioten met last van haast. Daarna bleef ik nog een stukje 45/50 rijden, waar je 50 mag en na ongeveer 500 meter een strak afgestelde flitspaal staat die ieder weldenkend persoon niet te hard voorbij gaat en ik reed net ff langzamer omdat ze zo idioot dicht op me zaten en ik me niet laat opjutten tot een boete.

Vond ie ook niet grappig, het seinen werd wat driftiger, het getoeter ook en de gebaren werden ook wat driftiger, uit het pasagiersraam kwam een sjacherijnig hoofd dat niet zulke lieve dingetjes begon te roepen naar me. Prima. Als je niet een beetje normaal kan doen kan ik het gas niet meer vinden. Bleef waar je 80 mag ongeveer 60 rijden. Is daar op zich ook niet abnormaal, veel mensen weten niet dat je daar 80 mag en rijden er standaard 60, is ook maar een klein stukje voordat je weer in de ankers moet voor een rotonde. Meneer de doorgesnoven druktemaker weet me voorbij te steken tussen een paar andere auto's door (dat dat goed is gegaan is een wereldwonder), trapt daarna meteen de noodrem in, kon hem nog net ontwijken.

Toen was meneertje pas echt boos geloof ik. Hij komt me weer voorbij en wilde me de berm in duwen, dat lukte hem niet (ik kan autorijden en ben nuchter, kon hij geloof ik allebei niet zeggen, zo zag ie er in elk geval niet uit). Tenslotte gaat ie me weer voorbij, deze keer hing z'n vriendje weer uit het raam met iets te wapperen wat op een mes leek en met z'n hand langs z'n keel te wrijven, gebaar van "ik maak je af". Daarna stopte hun auto er gelukkig mee (kwam rook uit en hij ging aan de kant, reed nog bijna de Gouwe in voordat ie eerst diegene voor me ook probeerde van de weg te rijden) en ben ik ze kwijt geraakt.

Goed, ik ben niet het heilige boontje geweest, heb expres wat langzamer gereden dan normaal op die weg en dan er mag. Maar niet langzamer dan velen daar doen. Heb geen gebaren gemaakt, geen signalen gebruikt als lichten of claxon en me verder ook niet heel uitdagend of asociaal gedragen. Ik ben alleen niet de berm in gegaan om meneer te laten passeren. Maar het is toch echt niet normaal om zulke gebaren te maken of met dingen die in elk geval als mes gezien kunnen worden te gaan wapperen onderweg.

LadyMadonna

Re: Mafketels op de weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 18:47

Heb je een kenteken?

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-14 18:49

jep en merk en type

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 18:49

Snap zowieso niet dat je de berm in moet! Ik zou hetzelfde gedaan hebben. Idioten, bovendien heb ik een snelle auto dus had ik ze ook nog even lekker dwars gezeten met inhalen. O:) mits het veilig blijft natuurlijk.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 18:50

Zou ik toch melding doen van gevaarlijk rijgedrag. Kan volgens mij via politie.nl

sevenofnine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 18:51

In zo'n geval moet je de nummerplaat memoriseren, als er een passagier naast jou zit kan die dat noteren en de politie verwittigen (als je handsfree kan bellen natuurlijk :p ). Als er in jouw regio veel van de mafkezen rondrijden is een dashcam misschien een idee? Ik weet niet of dat als bewijs mag aangevoerd worden, maar je kan er zelf de nummerplaat op terugvinden. Dat soort verkeersagressie is echt gevaarlijk en moet je zeker melden!

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 18:53

Dit is echt heel erg stom -:(-
Ze hebben blijkbaar echt geen besef dat ze met jouw en hun leven spelen.
Ik vraag me dan altijd af wanneer er door zulke acties echt een ongeluk gebeurt of ze het dan wel beseffen :(

Kenteken? Ik zou eens kijken/informeren of het zin heeft om het bij de politie te melden.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-14 18:54

Maar kan je hier de politie voor bellen of zo? Ik bedoel, had ik dat niet beter dan toen het gebeurde kunnen doen? Maar toen was ik iets te overdonderd.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 18:55

Je kan altijd 0900-8844 bellen voor informatie

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-14 18:57

Dat ze met hun eigen leven spelen interesseert me eigenlijk bij dat soort gasten niet zoveel. Dat ze met andermans levens spelen interesseert me wel, en dat vind ik niet grappig.

Ik heb het kenteken, en het merk/ type/ kleur etc. Was een vrij opvallend bakkie met types erin die je in een afgetrapte auto vol graffity verwacht zegmaar, type gabbertje (voor wie de 90's hebben meegemaakt). Als je het mij vraagt compleet doorgesnoven en strak van de pillen en 20 jaar in de tijd blijven steken.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-14 18:59

Ga zo de politie wel ff bellen als m'n vriend thuis is

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 19:02

Nou eerlijk, ik zou ook langzamer rijden hoor als er iemand zo idioot achter me rijd... EN niet eens om hen te jennen maar als je met 80 iemand achterop je krijgt is dat toch iets heftiger dan met 60...
Ik laat nog wel eens mijn remlichten zien maar ik geloof niet dat dat zou werken bij zulke idioten...

Sowieso even aangifte doen trouwens. Zulke mensen moeten aangepakt worden.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 19:14

mick75 schreef:
Maar kan je hier de politie voor bellen of zo? Ik bedoel, had ik dat niet beter dan toen het gebeurde kunnen doen? Maar toen was ik iets te overdonderd.

Kan me voorstellen dat je er op het moment niet aan denkt maar hier mag je bij mijn weten zelfs 112 voor bellen op het moment dat dit je overkomt. Ik zou zeker de politie nog even bellen.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 19:41

Ik zou ook de politie even bellen!
Wij kwamen gister ook zulke mafketels tegen op boerenweggetjes. Die scheurden alleen snel langs ons (op een punt wat natuurlijk niet veilig was) dus nummerbord niet kunnen onthouden. Op een afstandje zagen we ineens een enorme rookpluim ontstaan....tja ze moesten daar afslaan! Het is altijd hopen dat zulke lui de auto tegen een boom aan klappen en niet tegen die fietser of ander slachtoffer....

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 21:30

Zeker melding van maken hoor! Politie kan er nu inderdaad niet veel mee omdat er geen schade is. Maar als er meer mensen melding maken van idioot rijgedrag van een individu gaan ze daar wel degelijk een praatje mee maken.

sabineG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 01:51

Sterker nog.... Hier mag je 112 voor bellen! En idd het liefst op het moment dat het speelt. Men zal dan kijken of er een eenheid in de buurt is.. Bedreiging met een wapen.. Zijn ze zeker geinteresseerd in.. Volgende keer gewoon bellen...

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 08:22

Ik zou zeker melding maken bij de politie.
Heb ook eens zoiets meegemaakt. Meneer reed achter mij en reed zowat mijn kofferbak in. Ik reed het dorp in en daar mag je maar 30. Ik was het zo zat dat ik wilde stoppen om hem er voorbij te laten. Hij wilde uitstappen en ik ben verder gereden. Meneer reed met een noodvaart achter mij aan een woonwijk in. Ik denk dat we daar wel 80 hebben gereden waar je 30 mag. Ik was in blinde paniek aan het rijden. Hij probeerde me telkens te stoppen. Uiteindelijk lukte dat en ben ik als een idioot gaan keren om maat weg te komen. Heb de deuren op slot geslagen en meneer met het korte lontje heeft een aantal keer op mijn dak geslagen. Vraag me nog steeds af wat hij had gedaan als de deuren wel open waren geweest. Ik heb in de paniek geen idee wat voor auto het was en het kenteken en mag van geluk spreken dat er geen kleine kinderen aan het spelen waren in de wijk. Ben nog nooit zo bang geweest.

Als ik het kenteken wel had gehad had ik daar zeker een melding van gemaakt. Ook al kunnen ze daar weinig mee.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 09:00

Ik snap wat je gedaan hebt.
Lijkt mij voor jou heel onveilig zijn geweest.

Expres langzaam rijden wekt ook agressie op.
Ik baal ook als een bejaarde voor mij 60 rijdt waar je 80 mag en niet kan inhalen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 09:02

Maar jij gaat je niet als een idioot gedragen neem ik aan....

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 10:54

Neuh ga niet iemand van de weg drukken.
Zucht een keer flink en dat is het.

Wat ik bedoel is dat sommig gedrag agressie oproept.
TS reed keurig en had helaas een hufter achter zich.
Altijd en overal te langzaam rijden en zo file veroorzaken is vervelend net als mensen die bumperkleven en afsnijden en onnodig links rijden.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 10:59

luuntje schreef:
Neuh ga niet iemand van de weg drukken.
Zucht een keer flink en dat is het.

Wat ik bedoel is dat sommig gedrag agressie oproept.
TS reed keurig en had helaas een hufter achter zich.
Altijd en overal te langzaam rijden en zo file veroorzaken is vervelend net als mensen die bumperkleven en afsnijden en onnodig links rijden.

Klopt, ben ik helemaal met je eens. Doorgaans rijd ik de max. snelheid of net iets daarboven. Maar als er mensen gevaarlijk dicht achter me rijden, laat ik een keer mijn remlichten zien of ga ik wel langzamer rijden. Ga er dan maar voorbij hoor... Als ik met 80 ineens op de rem moet voor weet ik het, een overstekend hert, zal de schade veel groter zijn dan wanneer ik al wat langzamer rijd....

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 17:22

Wij hebben hier wel eens 112 voor gebeld, wij reden met ruim 100 door de bebouwde kom met aanhanger omdat er een of andere wegpiraat achter ons zat nadat mijn vader geseind had dat ie zn lichten aan moest zetten (was pikkedonker). Vervolgens kwam de vraag of het wel echt nodig was, de dichtstbijzijnde wagen was 20min verderop. Nee wij bellen 112 voor onze lol.. Kenteken helaas niet kunnen zien. Ik vraag me af hoe serieus ze zo'n melding nemen? Iemand die dat weet?

Volgende keer wel niet zo langzaam gaan rijden, TS. Dat vind ik wel erg eikelig namelijk, ook voor de andere weggebruikers.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 17:33

Als iemand echt achter me zit te duwen ga ik ook langzamer rijden. Niet alleen omdat ik niet wil dat ze met 80 mijn auto induiken, maar ook omdat ze dan makkelijker even snel kunnen inhalen. Als ze zo slim zijn om zich dat te realiseren natuurlijk. Maar in feite is langzamer gaan rijden zo onbeleefd nog niet. Tenzij er natuurlijk een ellenlange rits tegenliggers aankomt.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 17:34

Klopt, vaart minderen om iemand in te laten halen is alleen maar heel netjes.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 13:23

Ik weet precies over welke weg je het hebt :D.

Super asociaal... Ik denk ook niet dat ze uit de buurt komen, want iedereen kent die flitspaal.
Maar, ik moet wel eerlijk toegeven dat ik me kapot erger aan de mensen die daar (buiten de bebouwde kom) 60 rijden.