Ik kan er niet bij met mijn hoofd .. Relaties verzinnen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Flowery

Ik kan er niet bij met mijn hoofd .. Relaties verzinnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 11:22

Hoi allemaal, een beetje rare titel maar ik kan het niet beter omschrijven :')

Ik ben een paar jaar bevriend geweest met een meisje die ik op school heb leren kennen en zij heeft 2 relaties compleet verzonnen tijdens deze vriendschap.
Ik mocht eerst al niet weten wat hun naam was (na een tijdje eindelijk wel) en toen ik op facebook een berichtje stuurde naar haar 2e 'relatie' of hij ook mee wilde bowlen met een groepje, kreeg ik als bericht terug: "ZIJ mijn vriendin? Mocht ze willen."

Ik heb het haar toen vergeven dat ze gelogen had, tot ik erachter kwam dat ze de andere relatie ook compleet uit haar duim had gezogen ... -O-

Ik ben al niet goed van het vertrouwen en ik was toch dik 2 a 3 jaar bevriend met haar ...

Wat bezielt mensen om zoiets te doen en ook nog zo lang vol te houden?

Anoniem

Re: Ik kan er niet bij met mijn hoofd .. Relaties verzinnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:31

Ik vraag me dan altijd af wat ze heeft meegemaakt dat ze dingen gaat verzinnen... Dat kun je aan haar vragen, waarom ze iets verzint. Wil ze graag meekomen met anderen? Heeft ze het zwaar thuis en probeert ze zo aan de werkelijkheid te ontsnappen?

Natuurlijk is het niet leuk dat ze heeft gelogen, dat mag je haar best vragen, maar als ze je dierbaar is, zou ik dus rustig vragen naar bovenstaande.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 11:34

Joolien schreef:
Ik vraag me dan altijd af wat ze heeft meegemaakt dat ze dingen gaat verzinnen... Dat kun je aan haar vragen, waarom ze iets verzint. Wil ze graag meekomen met anderen? Heeft ze het zwaar thuis en probeert ze zo aan de werkelijkheid te ontsnappen?

Natuurlijk is het niet leuk dat ze heeft gelogen, dat mag je haar best vragen, maar als ze je dierbaar is, zou ik dus rustig vragen naar bovenstaande.

Bedankt voor je reactie.
Het punt is alleen, ze is woest op mij. In haar woorden: Hoe respectloos is het om zomaar zonder te vragen contact met iemand te zoeken die je niet kent.
Daarna heb ik alleen scheldwoorden naar mijn hoofd gehad ...

Ik zou dolgraag willen begrijpen wat erachter zit, maar blijkbaar heeft zij de behoefte niet om dit met mij te delen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:37

Ik zou mij erg rot voelen. En mij afvragen of de complete vriendschap een leugen was.

Zoals Joolien al schrijft, waarom liegt ze.
Zal vast een reden hebben.

Mijn ervaring is dat wanneer mensen zo boos zijn dat het komt omdat ze boos zijn op zichzelf.
Haar leugens zijn uitgekomen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:40

Het kan meerdere redenen hebben denk ik... Helaas ook wel eens meegemaakt met een andere situatie en persoon als een vriendin. Diegene verzon het, maar met reden meer als om mij te pakken. Later werd toegegeven dat er geen relatie was, dan is 1+1 2. (ja was een ex van mij overigens ;) voor wie ik wel erg blij was want ik was allang over hem heen) sommige hebben redenen om dit te doen. Misschien heeft zij als reden dat ze niet alleen wilt zijn? Of dat ze om zich heen allemaal koppels ziet en zij denkt er zo bij te horen zeg maar ?

Misschien eens rustig met haar praten en vragen wat de reden is? En dat ze niet minder of meer is als ze wel of geen partner heeft ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:40

Ik denk ook dat er meer achter die boosheid zit, het is nu eenmaal onredelijk om dat te uiten in deze situatie dus kun je er wel vanuit gaan dat deze boosheid ergens anders van weg komt.
Schrijf haar anders een mailtje, dat je daarin zegt dat je het niet leuk vind dat ze het verzonnen heft maar dat je je zorgen maakt waarom ze dat heft gedaan.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:42

Vind dit wel een moeilijk iets.. Zelf heb ik ook een vriendin waarvan ik vermoed dat ze alles bij elkaar liegt, maar het probleem is als ik daar wat van zeg of ernaar vraag dat ze gewoon meer onzin verzint. :evaw: Heb dus eigenlijk geen goede tip :=.

Edit: Het is dus min of meer onmogelijk om haar ermee te confronteren want wat ze zei klopte toch want blaaaablablablablabla :=

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 12:18

Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb alles al geprobeerd om contact te zoeken voor uitleg (Ik heb ook echt niet boos gedaan tegen der, alleen dat het vertrouwen totaal weg is. Maar dat ik wil begrijpen waarom ze het gedaan heeft)
Maar ze heeft me overal geblokkeerd, whatsapp, telefoonnummer, facebook en mail reageert ze niet op ..

Ik probeer het nu los te laten maar ik vind dat nogal moeilijk zonder de waarom te weten.
Vandaar dat ik dacht dat jullie misschien konden helpen.

Kiwipitje: Ja dat klinkt heel bekend, toen ik haar confronteerde schoot ze gelijk in de verdediging en was het allemaal mijn schuld en was ik een sl*t en h*er enz ..

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 12:24

Rietjee11 schreef:
Bedankt voor je reactie.
Het punt is alleen, ze is woest op mij. In haar woorden: Hoe respectloos is het om zomaar zonder te vragen contact met iemand te zoeken die je niet kent.

Ik zou dolgraag willen begrijpen wat erachter zit, maar blijkbaar heeft zij de behoefte niet om dit met mij te delen.

Nou zeg respectloos vind ik het helemaal niet, ik vind het een goed initiatief. Helaas dat je op deze manier achter de waarheid moest komen. Raar dat ze zo doet. Ik zou het laten bezinken en laten zijn voor wat het is. Wie weet heeft ze over nog wel veel meer dingen gelogen dan alleen over haar 'relaties'. Het is duidelijk dat ze zich betrapt voelt en niet weet hoe ze er mee om moet gaan. Jammer -O-

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 12:36

Gydja schreef:
Rietjee11 schreef:
Bedankt voor je reactie.

Nou zeg respectloos vind ik het helemaal niet, ik vind het een goed initiatief. Helaas dat je op deze manier achter de waarheid moest komen. Raar dat ze zo doet. Ik zou het laten bezinken en laten zijn voor wat het is. Wie weet heeft ze over nog wel veel meer dingen gelogen dan alleen over haar 'relaties'. Het is duidelijk dat ze zich betrapt voelt en niet weet hoe ze er mee om moet gaan. Jammer -O-

Dat is inderdaad waar ik bang voor ben, dat alles gelogen is :n

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 12:37

Wij hadden ook zo'n jongen in onze vriendengroep. Lieve knul maar geen enkel woord kon je vertrouwen.. Al hadden zijn verhalen niks met relaties te maken. Het verschil zat hem in zijn reactie als je hem confronteerde. Hij werd iig niet boos, en denk dat het daarom niet zo'n big deal was in de groep. Het hoorde bij hem en is er uiteindelijk grotendeels wel overheen gegroeid.

Als je de vriendschap nog steeds de moeite waard vind zou ik haar een heel simpel kaartje sturen met:

Ik ben niet boos, neem alsjeblieft contact op..

Dan kun je vanuit daar weer verder werken aan je vriendschap, eerlijkheid en openheid. Sommige mensen kunnen er niet mee omgaan en dat is hun goed recht, echter denk ik dat er iets heel dieps bij haar zit en dat het juist goed is als er mensen zijn die haar toch trouw blijven. Zolang je het op kunt brengen kan het precies zijn wat zij nodig heeft :j En zolang het niet ten koste van jezelf gaat zou ik het zeker een kans geven. In 3 jaar tijd kun je een prachtige vriendschap hebben opgebouwd.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 12:42

chocobroodje schreef:
Wij hadden ook zo'n jongen in onze vriendengroep. Lieve knul maar geen enkel woord kon je vertrouwen.. Al hadden zijn verhalen niks met relaties te maken. Het verschil zat hem in zijn reactie als je hem confronteerde. Hij werd iig niet boos, en denk dat het daarom niet zo'n big deal was in de groep. Het hoorde bij hem en is er uiteindelijk grotendeels wel overheen gegroeid.

Als je de vriendschap nog steeds de moeite waard vind zou ik haar een heel simpel kaartje sturen met:

Ik ben niet boos, neem alsjeblieft contact op..

Dan kun je vanuit daar weer verder werken aan je vriendschap, eerlijkheid en openheid. Sommige mensen kunnen er niet mee omgaan en dat is hun goed recht, echter denk ik dat er iets heel dieps bij haar zit en dat het juist goed is als er mensen zijn die haar toch trouw blijven. Zolang je het op kunt brengen kan het precies zijn wat zij nodig heeft :j En zolang het niet ten koste van jezelf gaat zou ik het zeker een kans geven. In 3 jaar tijd kun je een prachtige vriendschap hebben opgebouwd.

Dat is wel een goed idee ja!
Ik wil haar graag helpen, misschien dat we niet meer zo close worden als eerst.
Maar ik zou graag haar steunpilaar willen zijn zeg maar, waar ze haar verhaal aan kwijt kan.

ElanJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 12:47

Ik denk dat ik geen vriendschap met iemand hoef die mij uitscheld voor van alles en nog wat.
Achter dat liegen zit inderdaad wat maar ik zou er gauw klaar mee zijn.. Zou haar niet meer vertrouwen :\

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 12:53

Top :j Ook dit soort mensen hebben vrienden nodig en vaak willen ze die ook heel graag maken maar op de een of andere manier vinden ze hun leven zo saai dat ze dingen gaan verzinnen. Door haar nu weer als vriendin te accepteren zal ze hopenlijk leren dat ze jou als veilige haven kan beschouwen.

@ Elan, en dat gebeurt dus heel vaak, het toont karakter om er juist niet voor weg te lopen :j En haar op die manier te leren dat er leven is na een leugen. Het uitschelden is niet fijn nee maar puur een verdedigingsmechanisme. Ik denk dat ze zich daar rot genoeg over voelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 12:56

Ik zou er even een weekje overheen laten gaan. Misschien is dit niet het geode moment om je hulp aan te bieden. Zo kan zij even tot rust komen en afkoelen :)

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 12:56

ElanJV schreef:
Ik denk dat ik geen vriendschap met iemand hoef die mij uitscheld voor van alles en nog wat.
Achter dat liegen zit inderdaad wat maar ik zou er gauw klaar mee zijn.. Zou haar niet meer vertrouwen :\

Echt vrienden van mij hoeft ook niet meer hoor, dat kan ik niet meer opbrengen -O- Maar ik ben de enige die hiervan weet volgens mij en loslaten gaat niet echt lukken tot nu toe.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 12:58

Ik laat het inderdaad even een weekje rusten, kijken wat ik er dan van vind en wat ik ga ondernemen. :j

Bedankt voor al het meedenken :D

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 14:40

Een vriend van mij waar ik heel goed bevriend mee was werd ook opeens boos op mij omdat ik hem blijkbaar een zielig persoon had genoemd. Wist ik zelf niets van maar het zal wel zo gekomen zijn dat hij door de regen moest fietsen en hij helemaal door weekt was en ik het zielig voor hem vond, zo'n soort verhaal verkeerd opgevat is. Hij heeft tijden niet tegen mij gepraat, mij van FB verwijderd enz enz. Hij gaf een feest voor vrienden en had altijd al gezegt dat ik op dat feest mocht komen, ben niet gegaan ondanks dat mijn vriend en vrienden wel gingen maar ik hem niet in de weg wou zitten als hij toch een hekel aan mij had. Achteraf vond hij het jammer dat ik niet gekomen was en hopte hij dat hij het daar met mij goed kon maken. Maar nu zijn we weer gewoon vrienden en kunnen weer met elkaar praten. We zijn niet de beste vrienden maar we hebben in elk geval geen ruzie of nou ja, hij heeft geen ruzie met mij ( heb nooit ruzie met hem gehad :') ).

Bij mij is het dus goed gekomen en ik geloof ook wel dat het bij jou goed gaat komen ;)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 14:44

Gydja schreef:
Een vriend van mij waar ik heel goed bevriend mee was werd ook opeens boos op mij omdat ik hem blijkbaar een zielig persoon had genoemd. Wist ik zelf niets van maar het zal wel zo gekomen zijn dat hij door de regen moest fietsen en hij helemaal door weekt was en ik het zielig voor hem vond, zo'n soort verhaal verkeerd opgevat is. Hij heeft tijden niet tegen mij gepraat, mij van FB verwijderd enz enz. Hij gaf een feest voor vrienden en had altijd al gezegt dat ik op dat feest mocht komen, ben niet gegaan ondanks dat mijn vriend en vrienden wel gingen maar ik hem niet in de weg wou zitten als hij toch een hekel aan mij had. Achteraf vond hij het jammer dat ik niet gekomen was en hopte hij dat hij het daar met mij goed kon maken. Maar nu zijn we weer gewoon vrienden en kunnen weer met elkaar praten. We zijn niet de beste vrienden maar we hebben in elk geval geen ruzie of nou ja, hij heeft geen ruzie met mij ( heb nooit ruzie met hem gehad :') ).

Bij mij is het dus goed gekomen en ik geloof ook wel dat het bij jou goed gaat komen ;)

Altijd bij zulke reacties vraag ik me dan echt af in hoeverre je van een vriendschap kunt spreken...

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 14:53

Gydja schreef:

Ik hoop het wel ja! Gelukkig dat het bij jou wel goedgekomen is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 14:53

Ik herken dit, meisje had ook een relatie verzonnen. Dit was omdat ze nog nooit een vriend had gehad en er 'bij wou horen'. Daarnaast ken ik nog iemand waarvan ik ook denk dat ze heel wat bij elkaar verzint. Zo heeft ze huidkanker, een huis met drie hectare tuin, haar ouders hebben zes auto's, ze heeft twee paarden en met de ene springt ze op hoog niveau en de andere rijd ze op hoog niveau dressuur mee, ze rijd paarden voor andere, met haar dressuurpaard rijd ze bij de buurvrouw die een hele bekende ruiter is, haar zus van 18 is zwanger(dit vertelde ze me bijna een jaar geleden, nooit meer iets over gehoord) en ze gaat over twee jaar emigreren naar een Amerika. Ik geloof dit alles niet meer, kan best dat het allemaal wel zo is, maar dat verwacht ik niet. Zeggen ga ik het ook niet, je weet maar nooit en als het zo is zal ze blijven ontkennen. Ik denk dat dingen verzinnen toch iets van aandacht willen hebben is

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 14:59

[***] schreef:
Ik herken dit, meisje had ook een relatie verzonnen. Dit was omdat ze nog nooit een vriend had gehad en er 'bij wou horen'. Daarnaast ken ik nog iemand waarvan ik ook denk dat ze heel wat bij elkaar verzint. Zo heeft ze huidkanker, een huis met drie hectare tuin, haar ouders hebben zes auto's, ze heeft twee paarden en met de ene springt ze op hoog niveau en de andere rijd ze op hoog niveau dressuur mee, ze rijd paarden voor andere, met haar dressuurpaard rijd ze bij de buurvrouw die een hele bekende ruiter is, haar zus van 18 is zwanger(dit vertelde ze me bijna een jaar geleden, nooit meer iets over gehoord) en ze gaat over twee jaar emigreren naar een Amerika. Ik geloof dit alles niet meer, kan best dat het allemaal wel zo is, maar dat verwacht ik niet. Zeggen ga ik het ook niet, je weet maar nooit en als het zo is zal ze blijven ontkennen. Ik denk dat dingen verzinnen toch iets van aandacht willen hebben is

Raar toch dat mensen dan zoiets gaan verzinnen, kan het me zelf niet voorstellen haha.
Ik denk dat ze verder weinig heeft gelogen, of het kwam allemaal heel geloofwaardig over :')
Het kan denk ik ook nog iets van jaloezie zijn, ik heb nu 1,5 jaar een vaste vriend en zij heeft nooit een relatie gehad

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 15:02

Ja die schaamt zich natuurlijk heeeelemaal kapot nu... Die is hartstikke boos, maar dan op zichzelf.

Ik snap het wel hoor, iedereen heeft iets behalve jij, kan heel eenzaam voelen. Wel een grote stap om daadwerkelijk een heel verhaal uit je duim te zuigen, maar ze klinkt wel zielig.

edit; die leuke scheldwoorden zie ik nu pas, daar zou ik dan wel weer flink pissig om worden :=
Laatst bijgewerkt door NeverGiveUp op 11-06-14 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 15:05

De dag dat iemand mij voor sl*t en h*er uitmaakt is het :evaw: :evaw: :evaw:

Dat heeft niemand te zeggen om geen énkele reden.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 15:13

Ja ik ben boven haar gaan staan, ik weet dat ik geen h*er en sl*t ben :')