Te veel van iemand houden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Esther43

Te veel van iemand houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 17:38

Ik weet niet of dit echt mogelijk is, maar ik heb toch het idee dat het gebeurd bij mij :o . Ik ben nu ruim 2 jaar samen met mijn vriend. In het begin zagen we elkaar niet heel vaak, maar dit werd na mate de maanden voorderden steeds meer. Nu zijn we op het punt dat we elkaar bijna iedere dag zien en bij elkaar slapen. We doen samen veel leuke dingen (ook met zijn of mijn vrienden). Tuurlijk hebben we onze eigen dingen, maar de meeste dingen vind ik gewoon leuker als hij er ook bij is. Als er iets gebeurd wil ik dat gelijk aan hem vertellen en hij maakt mij gelukkig :) :o Tuurlijk hebben wij ook wel eens ruzzie, ik word echt een b*tch als ik niet optijd eet, en hij kan soms niet weten wanneer hij moet stoppen, maar toch... man man man wat mis ik hem als we langer dan 12 uur bij elkaar weg zijn.

Nu wilden wij eigenlijk heel graag gaan samen wonen, maar ik krijg ook uit mijn omgeving veel te horen '' geniet nou van je vrijheid'', ''ben je daar niet wat jong voor'' enz. (ik ben 20, hij 21, studeren beide). Hoe denken jullie hierover? Ik ben er zeker van dat ik dit niet doe uit ''verliefdheid'', zo verlieft ben ik namelijk niet, het voelt nu heel anders, als een beste vriend maar dan beter :)

verootjoo

Re: Te veel van iemand houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 17:41

Ik vind 20 eigenlijk best een normale leeftijd om een stapje verder te zetten. En bv te trouwen of samenwonen. Als het financieel haalbaar is, waarom niet?

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 17:41

Zo herkenbaar, dit had ik kunnen typen.. Alleen ik ben 18 en mijn vriend 21. Wij zijn deze zomer 3 jaar bij elkaar. Ja ik ben jong, maar ik kan prima rationeel nadenken en weet dat dit niet 'zomaar' iets is. Fijn he, verliefd zijn <3

Vriend heeft inmiddels een eigen huisje maar ik woon er (nog) niet bij omdat ik dat niet kan betalen, maar na de zomer wil ik er toch echt bij in trekken.
Ik zou zeggen, heb het er samen genoeg over en volg je gevoel. Commentaar dat je te jong bent krijg je toch maar die mensen beslissen niet over jou, dan doe je zelf :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 17:42

Als het goed voelt gewoon doen!

Mijn man en ik zijn nu zo'n 8 jaar bij elkaar en hebben alleen maar bij elkaar gewoond (hij komt uit Amerika en bij elkaar inwonen was nu eenmaal practisch). We hebben het kwa werk zo ingedeelt dat we 90% van de tijd bij elkaar zijn. Ik denk dat veel koppels helemaal gek zouden worden van deze manier van leven. Maar wij vragen ons af waarom je een relatie wil met iemand waar je niet zoveel mogelijk bij wil zijn :+

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 17:44

Het is toch jullie relatie? :D Als jullie het voor jullie tijd is om samen te wonen en het voelt goed, moet je dat lekker doen! Ik ben een student van 19 en woon ook al samen met mijn vriend. Terwijl ik toch korter een relatie heb dan jij :P Ik weet zeker dat het goed zit en daar hebben anderen helemaal niks over te zeggen :) Je moet alleen oppassen dat je elkaar niet opslokt als je eenmaal samen in 1 huis bent. Geef elkaar lekker de vrijheid om ook alleen een hobby te hebben of naar vrienden te gaan. Maar laat je absoluut niet door anderen tegenhouden :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 17:50

Ik heb wel erg mijn eigen ruimte nodig (komt ook omdat ik werk heb waarbij ik al continu onder de mensen ben, heerlijk hoor! Maar even niets is ook fijn) , dus wij hebben gewoon een ruim huis gekocht :D kan ik rustig even ergens anders zitten om mijn ding te doen en hij ook :)
Persoonlijk zou onze relatie het niet snel overleven als wij op 25m2 moesten wonen, dus doen wij dat ook niet :D

Je kan ook gewoon rekening houden dus met hoe je gaat wonen als je wel samen wil wonen :)

Maar als je het al aan bokt moet vragen, dan is het misschien nog wel wat te vroeg omdat je zelf nog twijfels hebt :)

Hebben jullie je al wel ingeschreven bij de woningbouw? Dat kun je sowieso doen natuurlijk!

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 17:51

Opzich is er niets op tegen, jullie keuzes! Wat ik wel vaak zie van jongeren op jullie leeftijd is dat ze helemaal opgeslokt worden door elkaar en geen tijd meer hebben voor andere dingen, en zodra het dan uitgaat hebben ze nog maar weinig vrienden om op terug te vallen. Ik zou het verder niet afraden, aan de ene kant zou ik ook inderdaad zeggen 'geniet van je vrijheid', maar als jij dit ervaart als beter kunnen wij je niet tegenhouden. Wat ik je wel sterk aanraad is je vrienden en familie niet te vergeten. :D

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 17:52

Ach, 'snel' of 'jong' is ook relatief. Mijn vriend trok bij me in toen we 3 maanden wat hadden en èèn dag voordat we een jaar samen waren tekenden we het koopcontract voor ons huis :+

Ik denk dat het wel goed zit tussen jou en je vriend zo te lezen. Gewoon doen als jullie er beiden achter staan.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 17:53

Ik ben op mijn 18de gaan samenwonen en daar heb ik nog geen dag spijt van gehad! Als het kan en het voelt goed, doen!
Eventueel zorg je ervoor dat je een back-up hebt, mocht het toch niet gaan, dat je dan niet per se aan elkaar vast zit. Bijvoorbeeld door een huurhuis te nemen.

Maar inderdaad, hou gewoon ook lekker je eigen dingen. Ik kocht meteen toen we gingen samenwonen mijn paard en daar heeft mijn vriend mij altijd volledig in gesteund, al ging hij niet zo vaak mee (dat is inmiddels wel anders ;) ). Ik nam dan ook de tijd die ik nodig had en soms was ik dan zo een halve dag weg. Hij had zijn eigen hobby's waar hij soms hele avonden voor weg was. Geef elkaar dus ook lekker de ruimte en dan komt het vast goed!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 17:54

Ja ik denk wel dat je teveel van iemand kunt houden maar wat jij noemt is nog een echte verliefdheid. :)
Niks mis mee hoor.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 17:56

Hoe gaan jullie het dan financieel doen aangezien jullie beiden nog studeren?

Ik woon samen sinds een half jaar, met mijn vriend waarmee ik 4 jaar samen ben, ik ben 22 en hij 27. Hij werkt fulltime en ik studeer nog een master op de uni. En ik kan je vertellen dat het niet gemakkelijk is op financieel vlak! We lijden geen honger of zo, maar je moet wel veel dingen laten en goed op je geld letten. Vroeger kocht ik al sneller iets wat ik leuk vond, of ging ik zonder nadenken naar concerten/bioscoop. Hou er rekening mee dat je dat allemaal niet meer zomaar kunt als je samenwoont, en jullie zijn allebei ook nog student.

Noek_Bronco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 17:58

Doen! Ik heb net hetzelfde mijn vriend, hij is echt mijn andere helft, klinkt misschien zeer cliché, maar echt! Ik ben nu net 21 geworden, 4 jaar samen met hem en in augustus wonen we een jaar samen. Ik kan niet anders dan genieten. Elke dag wakker worden naast de man van mijn leven ( dat hoop ik althans toch!).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 18:02

Ik was 19 toen wij ons inschreven voor een huurhuis samen en nu bijna 6 jaar en een koophuis en babytje verder nog steeds super gelukkig en we doen ook heel veel dingen samen. Dus nee zo raar is het niet!
Ik vind het juist raar als je alleen maar loopt te zeuren over je partner en 'je vrijheid mist' etc. Dan doe je toch iets verkeerd. .

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 18:14

vuurneon schreef:
Ik heb wel erg mijn eigen ruimte nodig (komt ook omdat ik werk heb waarbij ik al continu onder de mensen ben, heerlijk hoor! Maar even niets is ook fijn) , dus wij hebben gewoon een ruim huis gekocht :D kan ik rustig even ergens anders zitten om mijn ding te doen en hij ook :)
Persoonlijk zou onze relatie het niet snel overleven als wij op 25m2 moesten wonen, dus doen wij dat ook niet :D

Je kan ook gewoon rekening houden dus met hoe je gaat wonen als je wel samen wil wonen :)

Maar als je het al aan bokt moet vragen, dan is het misschien nog wel wat te vroeg omdat je zelf nog twijfels hebt :)

Hebben jullie je al wel ingeschreven bij de woningbouw? Dat kun je sowieso doen natuurlijk!

Het was niet echt uit twijvel geloof ik haha, meer uit intresse wie er nog meer in het ''zelfde schuitje'' zit van mijn leeftijd :D We staan al ingeschreven bij de woningbouw, het enige wat we nu nog goed rond moeten krijgen is de financieen. We hebben het beide goed voor elkaar, daar niet van, maar toch van te voren even uitrekenen hoeveel we kwijt zijn en overhouden enz :j

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 18:20

Gewoon lekker van genieten als het zo goed zit :) ik ben bijna 7jaar samen met mijn partner en we wonen bijna 6 jaar samen. Veel dingen doen we samen en dat voelt ontzettend goed, als we elkaar weinig zien word ik daar ook echt ongelukkig van :D

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 18:28

Of je te jong bent om samen te wonen kunnen alleen mensen vertellen die jou heel goed kennen en je kent jezelf het beste :o . Leeftijd zegt niets. Ik word volgende maand 25, zijn al 7 jaar samen en inmiddels een jaar getrouwd. en woonde op mijn 19e dus ook al lang en breed samen.
Nu waren daar de omstandigheden ook naar..
Maar dat is dus ieder voor zich....
Te veel houden van, ja ook dat gevoel ken ik. Ikweet niet of het te veel is, want alle te is niet goed. Als je maar niet gaat claimen oid zie ik het probleem niet!

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 19:21

Wauw ook veel mensen die rond hun 20e zijn gaan samen wonen zeg! Ook leuk om te horen dat het dus wel kan, de ware al ontmoet hebben op zo'n jonge leeftijd. Het lijkt mij zo fijn om samen wakker te worden, lekker samen te ontbijten in onze woonkamer of ruzzie te krijgen over wie er vergeten is wc papier te halen hahaha :+ :o Ik woon nu op 17 m2, mijn vriend slaapt dan vaak bij mij, maar omdat ik alles (ook keuken) in mijn kleine kamertje heb is dat soms wel lastig. Of samen met school bezig, of samen tv kijken, je kunt je niet even afzonderen zodat ze andere ook zijn ding kan doen, dat is het enige wat ik er nu vervelend aan vind. Ik zoek dan ook een sociale huurwoning met minimaal 2 kamers (slaap en woonkamer bijf) :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 19:23

Als je je er goed bij voelt, gewoon doen TS! Ik zou ook zo graag samen willen wonen maar is financieel nog niet mogelijk helaas..

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 19:28

Ik ben ook op die leeftijd gaan samenwonen hoor :j
We zijn nu wel uit elkaar maar dat lag niet aan het samenwonen.
Als het goed voelt, dan is het goed.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 08:41

Als het goed voelt, doen.
Ik ben ook op mijn 21ste gaan samenwonen.
En toen ik 22 was hebben we een huis gekocht.
Inmiddels ruim 17 jaar samen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 08:49

Samenwonen is echt wel heerlijk hoor, maar vergis je niet, je moet toch ook echt zonder elkaar kunnen!
Ik woon nu een tijd met mijn vriend en vertrek door omstandigheden een maand. Na zo lang elkaar elke dag zien word dat best zwaar, maar what doesn't kill you makes you stronger ;)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 08:52

Wij zijn 3 maanden nadat wij elkaar leerden kennen gaan samenwonen, ik een dag 18 en hij net 20. Nu ben ik 25 en hij 27 en ons eerste koophuis is een feit!

Iedereen zei dat wij gek waren en dat het nooit ging lukken want we kenden elkaar niet goed genoeg, wij waren te jong. Mijn ouders hebben mij altijd gesteund en zeiden "als het niet werkt, dan kom je gewoon naar huis". Gelukkig nooit terug hoeven gaan ;)

Wel zou ik net als vuurneon niet op kamers hebben willen samen wonen. Het kleinst wat wij hebben gewoond is een huis met 3 slaapkamers en het is prettig om even iets voor jezelf te kunnen doen.

Financieel was het niet altijd makkelijk, maar niemand wordt minder van hard werken ;)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 08:52

Als het goed voelt voor jullie samen dan moeten jullie het gewoon doen.

Ik was nog net 20 (en 21 toen we de sleutel kregen) toen wij ons eerste huis kochten, en we waren toen 2.5 jaar samen.
Ondertussen zijn we 16 jaar verder 2 kinderen rijker en nog steeds gelukkig samen.

KirstenAp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 08:53

Bij mij is het juist andersom haha. Ik ben net 20 en mijn vriend is 21. We zijn ongeveer ander half jaar samen en iedereen vraagt aan ons wanneer we nou eens gaan samenwonen. Mijn vriend heeft rust om zich heen nodig dus hij is nog niet aan samen wonen toe en ik heb ook nog geen haast. Nog tijd genoeg over om samen te wonen (hoop ik dan).

Gewoon je gevoel volgen, maar wel eerlijk er tegenaan kijken of het verstandig of haalbaar is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 08:54

Ik ben 21 en ik ga vrijdag trouwen... Als het goed voelt, gewoon doen. :)