Werken bij McDonald's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tammii

Werken bij McDonald's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 20:21

Hallo!! *\o/*

Morgen heb ik een sollicitatie gesprek bij McDonald's :o ,

Nu vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met werken bij de McDonald's(waren topics van maar geen recente).
Nu zal het vast per filiaal verschillen.. Maar is werken in het weekend verplicht? En de avonden? Of zijn ze echt flexibel zoals op de website staat :D

Ik wil graag rond 32 uur per week gaan werken maar de weekenden vallen voor mij al af.. Hopelijk zal dit geen probleem zijn!

Nou alle tips en ervaringen zijn welkom!

Groetjes!

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 20:24

Ik hoor van verschillende mensen bij mij in de buurt dat ze vooral de pauzes te kort en te weinig vinden. Als ze 8 uur op een dag werken hadden ze 2x 10 minuten pauze.

Edit : dit kan natuurlijk per filiaal verschillen, maar wijs je werkgever hier wel op. Zij hebben dit niet gedaan en zijn hier toen gestopt terwijl ze verder geen aanmerkingen hadden op het werk zelf.
Laatst bijgewerkt door Carrera97 op 09-06-14 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

kimberly1995

Re: Werken bij McDonald's

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 20:24

Dan kun je gewoon je CAO erbij pakken en laten zien op hoeveel pauze je recht hebt.

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 20:28

Ik werk sinds kort bij de Mac! Woensdag mijn laatste inwerk-dag en dan mag ik zelfstandig aan de gang, als het goed is :)

Bij ons filiaal is het verplicht om minimaal 1 keer per maand op zondag te werken/beschikbaar te zijn.
Daarnaast kun je aangeven (wat je waarschijnlijk op de website al had gedaan) wanneer je kunt werken of juist niet.

Pauzes moet je gewoon goed inplannen, niet vasthouden aan een tijd maar vragen wanneer het rustig is ;)
Dan kun je gewoon de volledige pauzetijd gebruiken.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 20:30

Als 'geen weekenddienst' van jou echt een keiharde eis is dan zal bij het sollicitatiegesprek wel blijken of ze daar mee akkoord gaan toch...
En dat zal wel weer afhangen van hoeveel geschikte werknemers ze voor andere uren hebben...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 20:32

Waarschijnlijk kan je dan niet aan de slag, als een werkgever kan kiezen uit een jonger iemand en die wel in de weekenden kan werken kiest hij voor deze. Ik heb gesolliciteerd en ik werd niet eens uitgenodigd, ben waarschijnlijk te oud. Succes in ieder geval!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 20:34

Veel filialen zijn ook 's nachts open en dan is er vaak wel plek voor 'oudere' werknemers.

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 20:34

Bedankt voor jullie reactie's! :D

Klopt,
Maar heb ook werk nodig dus ben natuurlijk ook wel wat afhandelijk!
Als blijkt dat weekend echt verplicht is.. Moet ik waarschijnlijk iets gaan aanpassen.. vandaar dat ik nu even aan het peilen ben wat de ervaringen zijn.

purny

Ja maar nog moet je maar net geluk hebben...

vuurneon

Als je kiest voor de horeca is het natuurlijk wel te verwachten dat je ook af en toe in weekend en/avond moet werken. Je kan altijd een verzoek indienen, maar gezien de aard van het werk is het niet vreemd als je wel wordt ingeroosterd een keer op een zaterdag of donderdagavond.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 20:35

Tammii schreef:
Bedankt voor jullie reactie's! :D

Klopt,
Maar heb ook werk nodig dus ben natuurlijk ook wel wat afhandelijk!
Als blijkt dat weekend echt verplicht is.. Moet ik waarschijnlijk iets gaan aanpassen.. vandaar dat ik nu even aan het peilen ben wat de ervaringen zijn.

Heb je ook andere sollicitaties open staan?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 20:36

Ik lees je openingspost nog eens en niet willen werken in het weekend én niet in de avond...
Sorry, maar dat is naief in deze tijden in de horeca...

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 20:37

Ik heb er gewerkt(fulltime) en er werd verteld bij mij gesprek dat 1 x per maand weekend en avond verplicht was. Uiteindelijk werkte ik elk weekend en avond en viel er niet over te praten en ben daarom ook weg gegaan. Het verschilt heel erg per filiaal want een vriendin van mij werkt bij een andere mac en hoeft idd maar 1 weekend in de maand en 1 avond per week

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 20:39

Mijn vriend werkt nu zn 14 jaar bij de mac. Eerst als gewoon keuken personeel en nu al een erg lange tijd als maneger. Het is er vreselijk geregeld!!
Voorbeeld:

Vrijdag tot 02:00 uur open. Staan ze vanaf 22:00 uur met zijn 2e (mijn vriend en iemand bij de kassa) hoe onverandwoord is dat??

Werken in weekend en avonde is bij mijn vriend verplicht. En pauze heeft hij nooit. Eet snel wat tussendoor. Ik walg werkelijk van de mac qua werkomstandiheden!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 20:39

Ik werk er ook ongeveer 32 uur. Meeste uren zijn toch wel 's avonds en in het weekend. Meestal 17-1 en als ik die dienst niet heb heb ik negen van de tien keer 11-19.. Neem aan dat dit een beetje standaard tijden zijn voor fulltimers.

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 20:40

Ik werk bij de mac!
Het werk is vreselijk, het team collega's is geweldig :)
Flexibel is de mac wel, ik kan alleen in het weekend en dus niet doordeweeks. Hier maken zij geen probleem van gelukkig!

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 20:40

Ja meerdere sollicitatie's heb ik open staan. Heb momenteel ook werk, maar hier heb ik het echt niet naar mijn zin!

Ik heb gesolliciteerd en dagen doorgegeven die ik kan werken, en ben uitgenodigd dus het lijkt mij dat ze daarmee akkoord zijn gegaan (waaronder alleen zaterdag ochtend) Ik weet wat de horeca inhoud, vooral in de avond en weekend.. Maar.. er werken ook veel schoolgaande mensen bij de McDonald's dus het zou kunnen dat hun dan juist ingeroosterd worden dacht ik..

Hiervoor heb ik in de detailhandel gewerkt, daar werkte ik ook elk weekend en koopavond.. Alleen liever werk ik dat nu gewoon niet meer aangezien ik ook andere plannen heb staan in het weekend.

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 20:40

Ik heb jaren bij de Mac gewerkt (bijbaantje). Ik werkte gemiddeld 24 uur in de week en ik vond het juist heerlijk om 's avonds te werken (het liefst sluit). Ik werkte ook in de weekenden maar dat was bij ons geen verplichting. Zal wel per vestiging verschillen.

Ik vond het de ideale bijbaan. Je kunt werken wanneer je wil (er was altijd wel iemand ziek, of het was druk zodat er meer mensen nodig waren). Bij ons kreeg je ook makkelijk opslag, vooral als je er al een tijd werkte. Maar ook dit zal uiteraard per franchisenemer/ vestiging verschillen. Ik had ook erg veel leuke collega's. Wij hadden voornamelijk studenten werken die naast hun studie wat wilde bijverdienen.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 20:41

Wat een verhalen over die pauzes!

Mijn vriend werk ook bij de mac, maar geen geklaag over pauzes gehoord.. Ook altijd een halfuur pauze, zeker geen 10 minuten.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 20:41

korbakimmy8 schreef:
Mijn vriend werkt nu zn 14 jaar bij de mac. Eerst als gewoon keuken personeel en nu al een erg lange tijd als maneger. Het is er vreselijk geregeld!!
Voorbeeld:

Vrijdag tot 02:00 uur open. Staan ze vanaf 22:00 uur met zijn 2e (mijn vriend en iemand bij de kassa) hoe onverandwoord is dat??

Werken in weekend en avonde is bij mijn vriend verplicht. En pauze heeft hij nooit. Eet snel wat tussendoor. Ik walg werkelijk van de mac qua werkomstandiheden!

Waarom werkt hij dan nog bij de Mac als het zo erg is?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 20:42

TurdusMerula schreef:
Ik lees je openingspost nog eens en niet willen werken in het weekend én niet in de avond...
Sorry, maar dat is naief in deze tijden in de horeca...

Dan kun je hooguit in een broodjeshuis in de binnenstad of een restaurant van de Hema of ander warenhuis werk krijgen, en dan zit je nog met koopavonden en de zaterdagen.

TurdusMerula

Citaat:

Met alle respect, maar wat is er onverantwoord aan om met twee personen te werken?
Als hij geen pauze krijgt dan moet hij dat aankaarten, reken maar dat de mac de arbo niet op zijn dak wil hebben...

NN44

Oh wij hadden trouwens gewoon een half uur pauze zoals het hoort. (Afhankelijk van de leeftijd na 4 uur of 4,5 uur werken). Iedere McDonald's is ook verplicht zich hieraan te houden. Mocht jouw vestiging zich daar dus niet aan houden kan je ze daar gewoon op wijzen. Mocht hier niets mee gebeuren is een telefoontje naar McDonald's Nederland vaak al voldoende..

Voque48

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 20:43

Ik denk dat dat helemaal aan het filiaal ligt. Hier werk je gewoon alleen de dagen en tijden die je kan. (als ze die tijden iemand nodig hebben dan)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 20:49

Ik heb er ook eventjes gewerkt. Ik had altijd netjes een halfuur pauze. Soms was het zo rustig, dat ik net een halfuur bezig was, ik al pauze had.
Bij ons was dan verplicht om eens in de zoveel tijd een nachtdienst te draaien.