Raponsje schreef:Een loopband en crosstrainer is alleen fijn in gebruik en effectief als ze stabiel en groot genoeg zijn voor grote bewegingen. Dat heb je alleen bij de duurdere modellen. Terwijl een crossfiets van 150 euro heel stabiel is, beschikt over digitale fietsprogramma's, calorieen en km teller en heel stil is zodat je ook tv kunt kijken eventueel en niemand in huis je foets hoort rammelen.
Hou daar inderdaad rekening mee
Overigens is niet iedere fiets stabiel. Wij hebben een wat ouder model, maar zodra je wat harder gaat fietsen, gaat dat ding echt op en neer, alle kanten op. Mocht je kiezen voor een fiets, hou er dan ook rekening mee dat het zadel hoog genoeg kan. Ik ben zelf niet eens heel lang (nou ja, 1.80, er bestaan langere mensen lijkt me), maar voor mij kunnen zadel en stuur niet hoog genoeg. Maar dus niet iedere fiets is stabiel
Wij hebben ook een loopband, ik denk niet zo geschikt voor je doel, maar die maakt inderdaad heel erg veel herrie. Je hoort hem door het hele huis, terwijl wij echt niet zo'n klein huis hebben. En als je dan ook nog muziek op de achtergrond wil hebben, moet je het geluid aardig ver open draaien 
Ik zou zelf voor een crosstrainer gaan. Al weet ik niet precies hoeveel herrie die maakt, maar ik heb altijd het gevoel dat dat wel mee valt. Ik vind een crosstrainer een fijn apparaat om lekker wat te bewegen. Ik denk dat extra bewegen, al dan niet in combinatie met wat gewichttraining zeker bij kan dragen aan je doel
Persoonlijk ben ik geen fan van een roeiapparaat, maar dat zul je zelf moeten proberen.