Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
.alltimapanda schreef:ik had gister zoiets ik vroeg een mening van wat vinden jullie van met gips paardrijden en van iedereen moest ik het niet doen. maar een mening is iets waar je naar kan luisteren maar niet gelijk hoeft te doen. ik vind prima als mensen negatief/mening geven maar niet moeten gaan zeuren als iemand het niet doet zoals het van hun moet want dat valt mij te vaak op.

alltimapanda schreef:als ik vraag wat ik moet doen zou ik dat in topic zeggen als ik vraag om mening dan vraag ik om een mening en niet wat ik moet doen...

Bij veel dingen kan ik het nog wel loslaten en laten gaan, maar als het om dierenwelzijn gaat...LoveUggs schreef:Ik word er zo moe van...
Zowel op Bokt, als op bijvoorbeeld Facebook..
Er worden foto's geplaatst.. Mensen vragen om advies, maar als je zegt dat je iets niet goed vind, en dit kan onderbouwen, is dat onaardig, of krijg je de vraag: Waarom reageer je dan als je enkel negatief kan reageren?
Er worden lessen aangeboden, daarbij staat een foto van deze persoon op een pony, volledig in spanning. Lessen op alle niveau's, enkele foto's van een paard met stang en trens op profiel, wijd openstaande mond, totaal geen achterbeen onder de massa, zelfs geen klein beetje..
Als je dan zegt dat ze beter kan zeggen dat ze op B niveau les geeft, aangezien ze er duidelijk zelf nog niet klaar voor is om dat niveau les te geven. Iedereen moet het leren, en leren gaat met fouten, maar je mag niet zeggen dat iemand dat niet moet doen, want dat is negatief.
Komt er dus op neer, dat negatief niet gezegt mag worden, want dat word vaak als onaardig opgevat.
Er zijn bijvoorbeeld al ZO veel paarden die verrot gereden worden, omdat er niet op de juiste manier gereden word, zelf op top niveau. Waarom mag je dan niet zo'n advies geven?
Omdat het negatief is..? Hoe staat bokt hier tegenover? Dingen die getypt worden komen vaak anders over dan dat je ze in het echt zou zeggen, maar als je duidelijk aangeeft dat het goed bedoeld is, duidelijk aan geeft dat je iemand mening accepteerd, maar je je eigen mening uitspreekt, en vriendelijke smiley's gebruikt.. HOE kan het dan nog negatief opgevat worden...?
Ik word er zo moe van... Waarom begin ik er eigenlijk nog aan...?
Gypsy schreef:Zoiets zou ik ook niet openbaar neerzetten. Gewoon een pb met goh ik zag je foto's en ik dacht.. heeft dan meer kans van slagen.
LoveUggs schreef:@xSlvna, je hebt wel gelijk, maar er is een verschil tussen een open mond, en een open mond. Een paard kan een open mond hebben doordat het aan het kouwen is op t bit, maar dit is anders dan een open mond door pijn. Dit was een open mond, dat je kan vergelijken met een paard dat net wat gegeten heeft, en er bijvoorbeeld iets niet goed zit in zn mond. Een ruimte van 5 tot 10 cm. Op dat moment doe je als ruiter zeker iets fout, en ben je niet in staat om dat goed te doen. Is het op 1 foto, zeg ik nog oke, dat kan wel eens. Maar het gaat hier om alle foto's uit die reeks, waarbij het paard met veel spanning en open mond loopt. Dan kan je mij niet wijs maken dat je weet wat je doet.
LoveUggs schreef:@Zwerte, ik ben het miss vergeten in de op, maar het het wel in t topic vermeld; zeg ik iets op een vervelende manier, geef ik daarbij wel aan dat het niet vervelend bedoeld is. Soms weet ik niet goed hoe ik iets moet verwoorden, en komt er een (boze) discussie op gang door iets wat ik op een verkeerde manier heb gezegd. Vervolgend komt er iemand die mijn mening/kritiek of wat dan ook, wel opvat zoals ik het bedoeld, maar het op een andere manier weet te verwoorden. Ik geef ALTIJD aan dat ik iets niet zo bedoel, als iets er rot op staat. Heb ik in dit geval ook gedaan.
xSlvna schreef:LoveUggs schreef:@xSlvna, je hebt wel gelijk, maar er is een verschil tussen een open mond, en een open mond. Een paard kan een open mond hebben doordat het aan het kouwen is op t bit, maar dit is anders dan een open mond door pijn. Dit was een open mond, dat je kan vergelijken met een paard dat net wat gegeten heeft, en er bijvoorbeeld iets niet goed zit in zn mond. Een ruimte van 5 tot 10 cm. Op dat moment doe je als ruiter zeker iets fout, en ben je niet in staat om dat goed te doen. Is het op 1 foto, zeg ik nog oke, dat kan wel eens. Maar het gaat hier om alle foto's uit die reeks, waarbij het paard met veel spanning en open mond loopt. Dan kan je mij niet wijs maken dat je weet wat je doet.
Ieder zijn eigen mening daarover. Ik snap jou wel, maar ik snap best dat je wel goed kan lesgeven terwijl je niet kan rijden. Ik kan ook beter lesgeven dan rijden.
Dit was zo'n geval