vandaag kreeg ik de brief met info over mijn salaris en reiskostenvergoeding voor mijn vakantiewerk bij mijn stage.
De reiskostenvergoeding is daar € 0,06 per gereden kilometer met een max van 50 kilometer op een dag.
Nou is mijn enkele reis alleen al 67 km, en dus zou ik per dag maar 3 euro vergoed krijgen (ik kom met de auto)
Nou is mijn vraag of dit normaal is zo laag. Ik kreeg namelijk bij mijn vorige werk meer vergoed, maar heb verder geen ervaring met reiskostenvergoeding. In de CAO van mijn vakantiewerk staat dat dit het standaardbedrag is wat elke werknemer krijgt, dus onderhandelen over meer lijkt mij er niet in te zitten.
Over mijn salaris ga ik maar niks zeggen, dat vind ik iets te prive. Maar ook dat ligt beduidend lager dan dat mij in eerste instantie was verteld dat ik "ongeveer" zou gaan verdienen.
Beetje jammer, want het geeft een domper op mn enthousiasme. Maar leer voor de volgende keer. Eerst alles zwart op wit voor je blij wordt

en dat gecombineerd met een laag salaris.. Ik zou er wat van zeggen als ik jou was.