Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Als je mbo-dierenarts assistente doet kun je wel in ieder geval lekker doen wat je wilt, met dieren werken. 
holly schreef:Meis als dit is wat jij heel graag wil, dan laat je iedereen maar negatief roepen, jij gaat het gewoon fluitend proberen. Je weet dat je het moeilijk zal gaan vinden en daarmee ook dat je er dus heel hard voor moet werken. Maar denk er eens aan hoe trots je op jezelf zou zijn als je het uiteindelijk hebt gehaald. Gewoon proberen hoor. Een stapje lager gaan kan altijd nog. Je moet het zo zien, je kunt niet roepen dat je iets niet kunt, als je het niet eerst geprobeerd hebt.
Of eventueel toch paravetinair gaan doen en dan kan je daarna altijd alsnog kijken of je iets op HBO gaat doen? _Zeppelin schreef:Paraveterinair raad ik je ook écht af.. Absoluut geen werk in. Van mijn klas (bijna iedereen afgestudeerd) hebben er 2 een baan en de rest gaat in een andere branche werken of gaat een HBO doen. Andere klasgenoot gaat dierenarts doen in België
Furrow schreef:Ik ben eerste jaar diergeneeskunde in België.
Helaas nam ik school vroeger niet serieus, dus in het middelbaar heb ik TSO gedaan. Een studie waar je normaal niet echt naar universiteit overstapt.
Nu heb ik al een mooie studie achter de rug, en diergeneeskunde gaat ook goedkomen.![]()
Als je motivatie hebt kan je echt veel, maar je zult echt moeten studeren! Zeker drie uur per dag