Bron: LINDA.Lees hier het hele artikel
Ik kwam dit bericht vanmorgen tegen op mijn facebookpagina en het maakte met nieuwsgierig naar de rest van het artikel.
Het gaat dus om de monokini, oftewel: speciaal ontworpen badkleding voor vrouwen die, als gevolg van borstkanker, één of twee borsten hebben moeten laten afzetten.
Mijn oma heeft twee keer borstkanker gehad waarbij ze beide keren een borst moest laten afzetten, de eerste keer op 37-jarige leeftijd, de tweede keer op 84-jarige leeftijd. En zo kent bijna iedereen wel iemand (al is het maar een vage kennis, of een kennis van een buurman van je tante) die het heeft of heeft gehad.
Ik werd bijna emotioneel bij het lezen van het artikel en de foto's die erbij staan. Ik vind het een prachtig concept en ik hoop dan ook dat het de ontwerpster lukt om dit concept wereldwijd bekend te maken. Aan de andere kant kan ik me ook zo voorstellen dat andere mensen dit aanstootgevend vinden, niet dat ik ermee eens ben, maar je hebt van die mensen...
Wat denk jij? Is dit iets wat ze veel eerder hadden moeten doen, of vind je dat dames hun borstkas (ongeacht borsten of niet) bedekt moeten houden? Deel hier je mening.