S3, S4 of toch iets anders

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mzara

S3, S4 of toch iets anders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 23:37

hallo,

mijn telefoon (samsung galaxy gio) is aan vervanging toe. over het algemeen een heel fijn telefoontje., kan tegen een heleboel stoten. ik zat te denken aan de samsung s3 of s4 mini.
of misschien toch iets anders... ik vindt het systeem van samsung erg fijn. ik heb ook weinig problemen met mijn mobiel, behalve het geheugen... ik kan er amper wat op zetten. het zit altijd vol. sinds vandaag krijg ik geen smsjes meer binnnen. die weigert ie omdat mijn bericht geheugen blijkbaar vol zit (alles al gewist) en NEE dit kun je niet oplossen met een sd kaartje. dus ik zoek een mobiel met veel telefoon geheugen

ik wil ook wel naar iets anders kijken, maar ik ben niet zo van de iphone of huawei. ik ben redelijk voorzichtig met mijn telefoon. maar er gebeurt wel is dat hij valt of dat ik hem in de wei kwijt raak :o dus ik zoek niet zon mobiel dat meteen een barst in zijn scherm heeft.

ik zoek dus naar ervaringen. geen reactie zoals: ik heb de (vul telefoon in). ik vind hem erg fijn.
dan wil ik weten waarom en wat er minder aan is.

alvast bedankt!!

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 23:42

Ik heb de S3
Best veel geheugen, scherpe foto's, bijna onbreekbaar ding, snel, gevoelig scherm, ben er heel tevreden over!

Wat ik minder vind is dat hij zo groot is :+

Ik vind de S4 mini toch weer iets richting de 'kinder' telefoontjes gaan... Maar verder is ook de S4 een erg fijn toestel.
Maar ik zou als ik jou was toch voor de S3 of de grote S4 gaan.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 23:42

Waarom geen Huawei? Ik heb de ascend p6 van Huawei. Super fijn ding, het enige nadeel is dat de batterij een beetje snel leeg loopt, maar dat is mijn schuld :'). Fijn in de hand, niet te zwaar. Maar wil de komende tijd zeker niks anders dan Huawei.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 23:44

Onbreekbaar?
De mijne vertoont na een kleine val een lichte *kuch kuch kuch* gebruiksschade op het scherm.
Met licht bedoel ik dat heel het scherm eigenlijk uit scheuren bestaat nu. :+ Hij is in de tijd dat ik hem heb ook behoorlijk sloom geworden, weigert bestanden/afbeeldingen/weetikhet op te slaan van internet en de originele oplader doet het niet meer. Daarnaast kan ik af en toe mijn telefoon niet opnemen (negeert touchscreen gewoon) en hij vindt het ook erg vermakelijk om spontaan apps af te sluiten. Niet te vergeten het onhandige formaat wat het erg leuk maakt om uit je handen te springen.

Ik hoef geen S3 meer dus. Dat een telefoon deze dingen gaat vertonen als je hem een tijdje hebt is niet meer dan normaal, maar voor een telefoon van deze prijsklasse vind ik één jaar wel erg kort. Mijn Crackberry ging nog langer mee. En die maakte er tenminste in één keer een einde aan.

EDIT: Nog wel iets positiefs; hij maakt mooie foto's.

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 23:49

@lotlot2: oke dat klinkt al goed :) daarom kies ik voor de mini. die is al groter dan ik nu heb. en ik hoef ook niet zon enorm ding. waarom is s4 mini niks dan?

@sterreke98: die telefoons staan me gewoon niet zo aan :P ik ben ook tevreden over de samsung en het besturingsprogramma blijkt minder fijn te zijn. weet je ook iets over het telefoongeheugen van je telefoon?

even ter informatie: ik heb een groot geheugen kaartje. ik heb redelijk veel foto's en muziek op mijn mobiel, die staan daar ook op. ik heb alleen hoognodige apps, meer kan er niet op.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 23:49

Waarom geen iPhone? Ik heb mijn iPhone 1x of 2x laten vallen en geen kras op het scherm. Ik ben dus er tevreden over de iPhone. Fijne besturing en scherpe foto,s enige nadeel is dat de batterij zo snel leeg gaat

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 23:49

Ik heb de samsung s3 mini. Echt een top apparaat! Grote pré voor mij is dat ie nog gewoon 'mobiel' in je broekzak past.

Verder qua geheugen heb ik nooot problemen. Ik kwam van de HTC cha cha, rampentoestel qua geheugen, konden max 3 apps op ofzo :')

Ik kan nu alles erop zetten wat ik wil en nodig heb en het is geen kast van een ding. Nou heb ik een paar dagen geleden de s4 mini vastgehad maar die is toch weer groter en vond hem er ook lomper uitzien. Nee, mijn s3 mini is helemaal top <3

Heb er altijd een bumperhoesje omheen. Ding heeft al vaak vliegles gehad maar nog geen krastje te zien en is nu na 1,5 jaar ietsje trager maar heeft denk ik gewoon weer een opschoonbeurt nodig..

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 23:50

Ik heb de samsung galaxy s 3 een vriendin van mij de s 4 mini dit is ook een heel mooi toestel ik vind Samsung sowieso fijne telefoons ik heb ooit een Huawei als leen toestel gehad dit vond ik eigenlijk niks meer een stuk plastic

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 23:51

Met in gedachten houden dat de S5 net 1,5e maand geleden uit is gekomen zou ik persoonlijk niet voor een S3 (mini) gaan. Ik hoop zelf volgende week de S5 te kunnen gaan halen maar na 2 jaar een S3 gebruikt te hebben wordt ie toch wel aardig langszaam. Moet ik wel zeggen dat ik er vrij veel op heb staan maar toch. Is wel al 100x gevallen en op vooral verfschade na en 2 kleine krasjes op mijn scherm is het wel een telefoon die er nog relatief goed uit ziet na wat ie te verduren heeft gehad en dus ook geen gebroken schermen oid.
Wat ik persoonlijk erg fijn vind aan de S5 (en als het goed is krijgt de S5 mini dit ook) is de IP67 waarde. Dit houdt in dat ie stofdicht en waterafstotend is. Ideaal dus rondom paarden, zeker met buitenritten in de zomer als je bijv naar een plas oid gaat. Hij moet namelijk (als ik het goed zeg) na 30min op max 1m diepte in water nog gewoon onaangetast zijn en moeten werken ed.

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 23:51

Bizzybijtje schreef:
Onbreekbaar?
De mijne vertoont na een kleine val een lichte *kuch kuch kuch* gebruiksschade op het scherm.
Met licht bedoel ik dat heel het scherm eigenlijk uit scheuren bestaat nu. :+ Hij is in de tijd dat ik hem heb ook behoorlijk sloom geworden, weigert bestanden/afbeeldingen/weetikhet op te slaan van internet en de originele oplader doet het niet meer. Daarnaast kan ik af en toe mijn telefoon niet opnemen (negeert touchscreen gewoon) en hij vindt het ook erg vermakelijk om spontaan apps af te sluiten. Niet te vergeten het onhandige formaat wat het erg leuk maakt om uit je handen te springen.

Ik hoef geen S3 meer dus. Dat een telefoon deze dingen gaat vertonen als je hem een tijdje hebt is niet meer dan normaal, maar voor een telefoon van deze prijsklasse vind ik één jaar wel erg kort. Mijn Crackberry ging nog langer mee. En die maakte er tenminste in één keer een einde aan.

EDIT: Nog wel iets positiefs; hij maakt mooie foto's.

hmmm, dat is minder. sommige dingen heb ik met mijn huidige telefoon ook wel. maar dan zet ik hem op standby en gewoon weer aan. dan doet ie het weer. de apps vallen wel steeds vaker uit. neemt niet weg dat het vervelend is ( maar ik heb hem ook al 2 jaar)

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 23:54

nardxash schreef:
Waarom geen iPhone? Ik heb mijn iPhone 1x of 2x laten vallen en geen kras op het scherm. Ik ben dus er tevreden over de iPhone. Fijne besturing en scherpe foto,s enige nadeel is dat de batterij zo snel leeg gaat

vind ik gewoon niks. en bij heel veel zat er meteen een enorme barst in. Over de batterij heb ik ook veel gehoord. dat lijkt me een ramp, wil ik niet aan beginnen.

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 23:57

Blacky94 schreef:
Met in gedachten houden dat de S5 net 1,5e maand geleden uit is gekomen zou ik persoonlijk niet voor een S3 (mini) gaan. Ik hoop zelf volgende week de S5 te kunnen gaan halen maar na 2 jaar een S3 gebruikt te hebben wordt ie toch wel aardig langszaam. Moet ik wel zeggen dat ik er vrij veel op heb staan maar toch. Is wel al 100x gevallen en op vooral verfschade na en 2 kleine krasjes op mijn scherm is het wel een telefoon die er nog relatief goed uit ziet na wat ie te verduren heeft gehad en dus ook geen gebroken schermen oid.
Wat ik persoonlijk erg fijn vind aan de S5 (en als het goed is krijgt de S5 mini dit ook) is de IP67 waarde. Dit houdt in dat ie stofdicht en waterafstotend is. Ideaal dus rondom paarden, zeker met buitenritten in de zomer als je bijv naar een plas oid gaat. Hij moet namelijk (als ik het goed zeg) na 30min op max 1m diepte in water nog gewoon onaangetast zijn en moeten werken ed.

ja daarom zit ik ook te twijfelen. ik heb nooit heel erg veel aan een mobiel uitgegeven. en ze gaan altijd goed mee. Je zult zien als ik nu een dure neem dat ik hem hooguit een half jaar tot jaar heb. klinkt goed die s5. maar iets minder kan ook prima zijn.

oke WAT is het verschil tussen de s3 en s4 mini. is de s4 beter

nog ter informatie: ik ga niks met abbo kopen. gewoon zo, hup kaartje erin. (en op internet ergens goedkoper bestellen, scheelde 80 euro bij mijn huidige mobiel)

Blacky94

Re: S3, S4 of toch iets anders

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 00:21

Een S... is doorgaans altijd beter dan de mini uit dezelfde lijn.
Kwa mogelijkheden zullen de S3 en s4 mini redelijk bij elkaar in de buurt zitten. De processorsnelheid vd s4 mini is iets sneller, maar dit is wel een dual core terwijl de s3 een quadcore is, echter zal je het verschil niet zo snel merken aangezien het maar een klein verschil is. Het werkgeheugen van de S3 is 2GB terwijl dat vd s4 mini 1,5 is maar t interne geheugen vd s3 is dan ook 16gb en bij de 4mini 8gb maar wel tot 64gb uitbreidbaar (zowel 3, 4 mini en 4).
Batterij vd S3 is 200mAh groter maar heeft dan ook wel een grotere/zwaardere telefoon te ondersteunen.
Voor de rest zal de 4 mini mogelijk nog wat langer software updates krijgen terwijl die bij de S3 al redelijk op t einde zijn aangezien die uiteraard een jaar ouder is.
Het grootste verschil tussen de 3 en 4 is voornamelijk iets groter scherm maar even grote telefoon, hogere MP camera, iets grotere processor en iets grotere batterij.
Op zich is de S4 tov de S3 niet een ontzettend grote vooruitgang. Tussen de 3 en 5 zitten veel grotere verschillen :)

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 00:26

Ik dacht dat de huawei ascend p6 8 gig heeft, je kan t wel uitbreiden :)

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-14 15:19

nee, je kunt het niet uitbreiden. dat denken heel veel mensen. je kunt op het kaartje veel fotos, videos en muziek zetten. maar de data en de apps komen allemaal op het telefoongeheugen en kun je niet overzetten. soms wel. ligt aan de maker van de app.

ik denk dat ik maandag even lang de winkel ga. ik weet toevallig dat je hier goed geholpen wordt. ik ga nog niks kopen.. maar even vragen stellen en de mobiel vasthouden. als ik overtuigd ben bestel ik hem wel.

tot nu toe gaat mijn voorkeur naar de s3 mini. als dat het niet is, dan misschien liever een s5 mini.
maarja, dat is even sparen want mijn laptop is ook niet alles meer en ik was eigenlijk aan het sparen voor een toekomstig nieuw zadel :=

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 15:25

Hoi!
Ik heb de S4 mini in mijn eigen bezit en de S3 mini voor mijn werk.
Beide vind ik top telefoons! (en de opmerking hier ergens boven dat het meer 'kindertelefoons' zijn vind ik vrij hilarisch ;) )
De S4 mini is geavanceerder , werk echt súper goed! Ik heb in mijne wel een sd kaartje zitten.
De S3 mini is leuk en handzaam, maar volgens mij qua geheugen minder dan de S4.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 15:38

Heb sinds anderhalf jaar een S3 Mini en vind 'm echt onwijs fijn! Snelle telefoon en kan veel meer hebben dan een iPhone.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 15:43

Ik had hiervoor een S3, prima telefoon (op de batterij na). Daarna heb ik de S4 gekregen. Deze heb ik nu nog en wat een top telefoon! Ik doe gerust 2 dagen met de batterij, veel geheugen :j Voor de foto's heb ik er een 16GB kaartje in zitten, altijd handig. Hij is ook echt supersnel bij mij. Mijn S3 heb ik ook nooit problemen mee gehad, op 1 keer na dat mensen mij niet konden horen als ik belde. Maar dat was zo opgelost. De S4 mini is ook een prima telefoon, maar wel duidelijk een stuk minder geavanceerd dan de S4, maar dat is ook best logisch :)

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-14 19:50

hmmm, nu twijfel ik heel erg tussen de 3 en 4. de 5 vindt ik toch iets te, heb ik besloten.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 19:56

M'n vriendin heeft de S5, die is er zelf wel tevreden mee na dr iphone 4s.
Ik persoonlijk vind 'm veel te groot/lomp.
Batterij gaat wel super mooi lang mee. Iphone is wat dat betreft waardeloos.

Ik wil zelf voor de S4 gaan als mijn iphone er echt mee kapt.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 19:59

Ik had de s2, heel tevreden over. Poosje Iphone gehad, vreselijk kon er niet aan wennen. Nu heb ik de s4 en vind het een geweldig toestel, ik weet niet wat je budget is maar ga dan voor de s4, is je budget minder de s4 mini. Ik vind de s3 niks, het scherm en vooral de batterij is van de s4 beter.

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 12:45

maar waarom voor de s4 en niet de s4 mini?
de s4 is toch ook behoorlijk groot dacht ik. maar de verschillen zal ik in de winkel wel zien.

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 12:49

M'n eega heeft sinds kort een S3. Zijn ervaring (en dit blijkt ook uit ervaringen van andere gebruikers - bleek achteraf op internet) is dat de accu snel leeg is. Toch een minpuntje.
Succes met het maken van je keuze!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 12:52

Ik heb de S3 nu anderhalf jaar, maar batterij is te snel leeg, opladers gaan keer op keer stuk. Verder een fijne telefoon al wordt hij nu inmiddels ook aardig traag.

Over een half jaar mag ik een andere maar twijfel toch over een iphone.

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 12:55

S3 mini zou ik persoonlijk niet doen. Ontzettend mooie telefoon en zeker fijn om te gebruiken, maar mijn vriendin had hem 1 keer laten vallen (toen ze de s3 net 2 maanden had) en meteen een flinke barst in het scherm. Ze heeft hem nu een half jaar en hij is 2 keer een week weg geweest voor reparatie en de camera werkt niet meer.
Nou moet ik toegeven dat mijn vriendin niet heel erg voorzichtig is met haar telefoon.

S4 mini heb ik geen ervaring mee.