onzekere vriendin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jadeken

onzekere vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 20:43

Hallo allemaal :)
Sinds een jaar heb ik een vriendin erbij , meisje was/is érg onzeker .
Het feit dat ze nu er "echt" bijhoort doet haar goed :)
Meisje is niet mager... en ze werd er dan ook mee gepest .
Vandaag was het erg goed weer , meisje droeg een véél te kort shortje+topje .
Langs de ene kant ben ik blij dat ze zich weer goed in haar vel voelt en dat dan ook weer durft .
Langs de andere kant zag ik dat verschillende personen haar uitlachten,nakeken etc.
Wat kan ik nou doen? Zeggen dat ze een langere short aan moet doen en riskeren dat ze zich weer helemaal gaat bedekken en zich gaat schamen?
Of niets zeggen en riskeren dat ze het te horen krijgt van de pesters?
help :( ik wil haar niet kwetsen...

Anoniem

Re: onzekere vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:46

Waarom zou je het haar moeten vertellen? Als zij zich (eindelijk) comfortabel voelt in dat soort kleding en het is warm weer, waarom zou je haar dan een naar gevoel moeten geven? Wat maakt het toch uit wat die anderen denken, wees blij dat je vriendin zich eindelijk goed voelt! :)

En als ze het van die pesters hoort, so what? Dat zijn pesters, dus daar zit niet erg veel zinnigs in anyway.

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 20:48

Als ze het van de pesters hoort gaat ze gelijk weer twijfelen en mij om raad vragen .
Wat moet ik dan zeggen? de waarheid is helaas dat het er niet erg lekker uit ziet . Of moet ik liegen tegen haar? Vind ik ook best erg , dat je niet eerlijk kan zijn maar misschien is het voor haar wel beter .

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:49

Misschien voelt ze zich nu goed genoeg om boven die pesters te staan en zich er niets meer van aan te trekken wat zij denken. ;)

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 20:49

Dat hoop ik zo :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:50

Pesters roepen dat omdat ze het zelf niet durven';) Dus zeg gewoon dat ze jaloers zijn..

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:51

Let the haters hate! :)
Ik herken je gevoel hoor, Maar waarom zou je haar good feeling willen verpesten? :D
Je bent nog jong, Later zullen er altijd wel mensen zijn die je afkraken of negatief zijn.
Mee dealen dus :j
Er zijn zat ergere dingen op de wereld :j
Doe het wel subtiel, maar op een steunende manier :)
Laatst bijgewerkt door LastDream op 20-05-14 20:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:51

Je kunt het natuurlijk altijd een beetje nuanceren als je toch vind dat je het per sé moet melden. Maar de boodschap zal hetzelfde blijven, namelijk dat je haar simpelweg te dik vind voor wat ze aanheeft en dat kan pijn doen.

Hoe oud is je vriendin? Want grote kans is als ze nog wat jonger is dat het allemaal nog wel bijtrekt. Dus geen reden om haar slecht over zichzelf te laten voelen, alleen omdat je vind 'dat het er niet lekker uit ziet'.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:52

Als jij iets tussen je tanden hebt of wc papier onder je schoen wil je toch ook dat je vriendinnen er iets van zeggen? Dit is net zoiets;zelf ziet ze het schijnbaar niet dus ik zou haar eens voorstellen om een make over te doen!

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 20:57

Boself schreef:
Je kunt het natuurlijk altijd een beetje nuanceren als je toch vind dat je het per sé moet melden. Maar de boodschap zal hetzelfde blijven, namelijk dat je haar simpelweg te dik vind voor wat ze aanheeft en dat kan pijn doen.

Hoe oud is je vriendin? Want grote kans is als ze nog wat jonger is dat het allemaal nog wel bijtrekt. Dus geen reden om haar slecht over zichzelf te laten voelen, alleen omdat je vind 'dat het er niet lekker uit ziet'.

Ja maar ik zit dan met de twijfel dat ze het misschien beter van mij kan horen "als degene die ze kan vertrouwen en degene die het goed met haar voor heeft" dan door een botte pester
Mijn vriendin is even oud als mij
sallandval schreef:
Als jij iets tussen je tanden hebt of wc papier onder je schoen wil je toch ook dat je vriendinnen er iets van zeggen? Dit is net zoiets;zelf ziet ze het schijnbaar niet dus ik zou haar eens voorstellen om een make over te doen!

Daar zat ik ook mee , als vriendin wil je toch dat de ander zo min mogelijk "voor schut loopt" je fout kleden hoort daar denk ik wel bij . Maar voorstellen voor een make-over is dat geen manier om te zeggen "je bent lelijk en moet veranderen" ?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 21:01

jadeken schreef:
Daar zat ik ook mee , als vriendin wil je toch dat de ander zo min mogelijk "voor schut loopt" je fout kleden hoort daar denk ik wel bij . Maar voorstellen voor een make-over is dat geen manier om te zeggen "je bent lelijk en moet veranderen" ?

Nee hoor. Ik heb ook nul kledingsmaak en ben blij dat mijn vriendinnen altijd met mij gingen winkelen anders zou ik er bij hebben gelopen als een zwerver. Inmiddels weet ik wel zo'n beetje wat me staat maar de één heeft daar meer aanleg voor dan de ander. Ik heb dan weer andere kwaliteiten :o

Natuurlijk moet je het wel tactvol brengen anders kan het inderdaad gemeen overkomen. Je zou bijvoorbeeld gewoon eens aan haar kunnen vragen of je haar misschien eens kledingadvies zou mogen geven. Als ze nee zegt weet je dat ook weer, wie weet is ze er wel blij mee.

Ga anders lekker samen Clueless kijken, das een oude film die over dit thema gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:35

Lastig, lastig.
Ik zou het zelf wel willen weten als ik zoiets zou hebben, maar aan de andere kant zou het me wel degelijk erg kwetsen en onzeker maken.

Misschien is het een idee om haar eens mee te nemen naar de stad en haar wat alternatieven te laten zien? Zonder al te harde oordelen over haar huidige kledingstiijlmuit te spreken?
Mss dat als ze zelf ervaart dat dat veel beter en leuker staat ze minder snel iets aan trekt wat haar mss juist weer erg kwetsbaar maakt ( want laten we wel wezen, in het algemeen word je eerder beoordeeld voor hoe je jezelf kleedt ed. Dan hoe je er uit ziet). Het zou er niet om moeten gaan wat zij mooi of niet mooi vindt, maar als haar billen onder haar shortje vandaan floepen en ze heeft drie buiken bij wijze van
... Dan is het wachten op de eerste nare opmerkingen van anderen, en dat verdient ze niet :n
Ik weet niet hoe oud jullie zijn, maar de meeste meiden zijn nogal beinvloedbaar door wat vriendinnen leuk vinden, dus mss is op die manier haar smaak een beetje bij te sturen ( wat ik enerzijds walgelijk vind klinken, omdat iedereen de ruimte moet hebben om zijn eigen smaak te hebben en uit te dragen. Maar aan de andere kant, als ze er echt op aangekeken wordt en mee gepest wordt, zal het haar mss gelukkiger maken zonder dat je expliciet uit hoeft te spreken dat je hetgene wat ze nu draagt niet mooi vindt)

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:39

Ik zou het echt eerlijk zeggen. Zal wel bokt tegen t zere been stoten, maar sommige dingen moet je soms gewoon niet aan willen trekken.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:41

Ik zou, zoals menino al zegt, gewoon een keertje samen met haar gaan shoppen. En dan voorzichtig aangeven dat wat ze nu draagt niet zo flatteus is en ze beter wat anders kan dragen, waar jij haar dus mee helpt!

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 23:01

Ik zou gewoon een keer met haar gaan shoppen voor shortjes en als ze dan een erge korte aan heeft zou je gewoon kunnen zeggen dat die misschien een beetje te kort is. Dan komt het al wat aardiger over :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 09:01

Moeilijk moeilijk. Maar ook door andere kleding maak je haar niet dunner. Als de pesters willen pesten dan doen ze dat toch wel, korte topje of lang topje.
Zit ze zelf met haar gewicht?

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 15:48

Ik hoor zoiets liever via een vriendin dan dat mensen achter m'n rug om praten.

Een vriendin van mij heeft een kledingstijl waarvan ik soms denk 'never'!
Dat weet ze en ik maak er gerust een grapje over.
Maar als zij zich er prettig in voelt, no problem!

Dus je kunt best zeggen; ik zou bij dat broekje een langer shirtje aan doen.
Of 'gaaf broekje maar wel kort zeg'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 15:54

Tja.. Enerzijds zou ik ook zeggen, kleding die je niet staat, moet je niet aantrekken.

Aan de anderek ant, zoals gezegd, met andere kleding maak je iemand niet dunner, en als zij zich er lekker bij voelt, so what? Dat er dan mensen staren of kijken, of pesten, zegt meer over de rest dan over haar.

Als ik me zou moeten aantrekken van wat de rest van de wereld oordeelt kan ik m'n leven lang alleen nog maar in een coltrui lopen omdat mensen hier graag staren en praten. Maar daar kan je je leven toch niet door laten leiden of je kledingkeuze op aanpassen omdat een ander het nodig vind er grappen over te maken?

Als ze ernaar vraagt kan je gerust zeggen dat het niet iets is wat jij aan had getrokken, ik denk dat je het dan zo neutraal mogelijk houdt. Maar als zij zich er lekker in voelt en zich comfortabel genoeg voelt om het aan te trekken.. Lekker doen!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 16:17

Ik had nul kledingsmaak als puber en ik was héél blij toen iemand een keer tegen me zei dat ik kledingstuk X misschien beter niet meer kon dragen omdat anderen me nu uitlachten. Ik heb wel meer idiote dingen aangehad en ik had graag gehad dat iemand me daarop had gewezen. Uiteraard niet zo van 'hé joh, da's echt lelijk man,' maar gewoon aangeven dat er wellicht leukere alternatieven zijn en dat het bij anderen negatieve reacties oproept. Daar hoeft iemand zich niks van aan te trekken, maar misschien beseft diegene het helemaal niet -zoals ik destijds- en dat is dan best sneu.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 16:22

sallandval schreef:

Helemaal mee eens. Juist een vriendin moet het kunnen zeggen als iets niet zo mooi staat. En het is nu eenmaal zo dat het ene kledingstuk beter bij een bepaald postuur past dan het andere. Stel anders eens voor om samen te gaan shoppen om te zien welke kledingstukken haar figuur er juist voordeliger uit laat zien.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 16:28

Ja maar ik zie en hoor die nogal vaak om mij heen.
Maar er zit ook verschil in dik en dik.
voor de zelfde geld is dit meisje helemaal niet sik maar in de ogen van bepaalde puber meisjes wel.
dan is het toch sneu om te gaan zeggen van je moet wat anders aantrekken.

ik zie vaak dat pubers om he5 maar zo te zeggen bij 1 ribbeltje al zeggen van kijk hoe dik.
en als dit meisje niet dik is vind ik dat je er niks van kan zeggen.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 20:19

Maar het gaat hier primair toch niet om het 'dik' zijn?
Het gaat er om dat andere kleding haar lichaam meer zal flatteren.
Je kunt ook een compliment maken wanneer ze kleding draagt die haar figuur wel mooi laat uitkomen.
Waarschijnlijk zal ze het dan vaker dragen en ook meer soortgelijke kledingstukken aanschaffen.

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 20:38

Bedankt allemaal :)
Ik zie net dat ze al haar shortjes foto's op facebook verwijdert heeft , zal wel weer commentaar op geweest zijn :\
Dat idee van samen shortjes shoppen lijkt me wel een goede! Na de proefwerken gaan we altijd een dagje naar Gent , een mooie gelegenheid dus :)

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 20:46

fresley schreef:
Pesters roepen dat omdat ze het zelf niet durven';) Dus zeg gewoon dat ze jaloers zijn..

vandaar dat ik ook altijd opmerkingen kreeg dat ik iets niet aankon wat hun wel aan hadden? :+
ik weet niet waar het om gaat, maar een shortje dragen als het warm is, is in mijn ogen niet verkeerd. doe ik ook gewoon :j maar een kort topje (ik denk dat je een croptop bedoeld? ) zou ik dus nooit van mn leven aan doen.. :n doe er dan een leuk shirtje/topje op wat afkleed, voel je je toch veel beter in? maar zo zie ik het dan :=
ik denk dat eerlijk zijn gewoon het beste werkt. als ze het vraagt zeg je gewoon: ik vond dat shirtje niet zo bij jou passen.. noem daarna een ander shirtje wat ze ook heeft, en zeg dat dat haar wel goed stond :j

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 20:59

Als mijn vriendin zich zo zou kleden wat echt gewoon niet staat zeg ik het tegen haar.
Ik verwacht van mijn vriendin het zelfde. Ik wil niet voor schut lopen dat mensen mij achter mijn rug om uit lachen. Misschien ziet je vriendin dat zelf gewoon niet in de spiegel? Dat het iets te strak of te klein is.

Dat kan want dat heb ik zelf ook. Regelmatig krijg ik van mijn man te horen dat ik maar weer eens moet winkelen, haha.