Maar nu loop ik de laatste tijd steeds tegen het zelfde probleem aan, en ik weet inmiddels niet meer wat ik er mee moet...
Mijn vriend blowde best veel toen ik hem leerde kennen. Heel zijn vriendengroep doet dat. Ik heb op zich niks tegen blowen, als het maar niet te overdreven wordt. We hadden wel afgesproken dat hij het niet meer doordeweeks zou doen, en in het weekend alleen als ik er niet bij ben. Het is vaak dat als ik er in het weekend bij ben, hij het alsnog mag doen. De afgelopen twee maanden heeft hij zich misschien 3 weken aan de afspraak kunnen houden, en dan niet achter elkaar. Elke keer spreek ik hem er op aan, en zegt hij dat hij het niet meer zal doen. Een van de laatste keren, was ik er zo klaar mee, en heb ik er weer wat van gezegd. Daarna ging het wel weer even goed, ik ben op vakantie geweest dus mocht hij zich uitleven, om het zo te noemen. Viel allemaal heel erg mee.
Maar hij was net bij me, en het gesprek ging richting het blowen. dus ik vroeg aan hem of hij de afgelopen week geblowd had, en ik zag al aan zijn gezicht dat hij dat gedaan had. dus ik zei "ja dus...", komt hij met het excuus dat het 'maar twee pofjes waren'. Ik begon dus over het feit dat hij zich weer niet aan de afspraken gehouden heeft, maar hij had geen zin om dit gesprek nu te voeren. Ik ging er over door, aangezien het mij nogal dwars zit. Vervolgens zei hij dat hij naar huis ging en liep gewoon weg...
We hebben het vaker face to face besproken. de keren dat ik hem er op aansprak waren wel via app omdat het dan toevallig ter sprake kwam. Maar nu was hij toevallig al bij mij en sprak ik hem er dus ook op aan. Het zit me namelijk zo dwars dat hij zich niet aan de spraken wil houden.Ik weet ook niet meer wat ik er mee moet doen. Ik kan hem er steeds op blijven aanspreken, maar dat werkt niet.
Ik heb voor deze relatie ook dingen moet laten, en dat doe ik nu nog steeds. Het gaat mij ook vooral om het principe dat hij zich niet aan de afspraken houdt, dat blowen is maar bijzaak in dit geval.
en nu ben ik op het punt beland dat ik niet meer weet wat ik er mee aan moet. Ik voel me totaal niet serieus genomen...
Ik moet gewoon even mijn verhaal kwijt. Stiekem hoop ik ook dat iemand hier ervaring mee heeft en mij advies kan geven hoe ik dit nu het beste kan aanpakken. Ik wil hem namelijk niet kwijt, maar mijn frustraties over het feit dat hij zich niet aan de afspraak kan of wil houden, wordt steeds groter.
Bas is niet verslaafd.