Ja, vertel mij het maar.. Ik word er inmiddels een beetje moe (en vooral verdrietig) van.. Ik woon in een dorp waar vrij veel buitenlanders wonen. Nu maakt mij dit niet uit, ik ben dik bevriend met een aantal van ze. (Ben zelfs kind aan deur
) Echter is dit ook een dorp waar praktisch een dealer per persoon rond loopt. Zowel blanke als gekleurde mensen. Ik werk zelf in een klein cafe en hierdoor weet ik dus precies wie de dealers zijn en houd ik deze ook nauwlettend in de gaten wanneer ze binnen komen. Nu was er laatst toevallig een donkere man waarvan ik wist dat deze dealt. Ik betrapte hem er op dat hij iets deed wat niet pluis was en heb hem hiervoor de deur gewezen. Sindsdien ben ik dus "de dorpsracist". Vanuit auto's word ik uitgescholden dat ik een racist ben en weet ik wat al niet. Laatst kreeg ik zelfs de opmerking voor mijn kop dat ik racistisch ben omdat ik blank ben! En dat bedoel ik letterlijk! "Jij bent blank, dus jij bent racistisch". Nu ben ik iemand die dergelijke onzin niet snel laat overslaan tot in emotie, maar het doet stiekem toch wel heel veel pijn. Ben ik dan racistisch omdat ik blank ben? Ben ik dan minder omdat ik blank ben? Naast dat ik er heel verdrietig van word voel ik me ook steeds minder veilig. Ik heb sinds ik werk zo'n 30 man de tent uit geschopt en slechts een enkeling daarvan was niet blank. Maar dat had ik dus blijkbaar niet mogen doen want dat is een teken van racisme. Betekend een kleurtje dan tegenwoordig dat je alles mag maken? Ik persoonlijk maak daar tenminste geen onderscheid in. Ik snap dat vele getinte mensen vaak racistisch behandeld worden. En dat vind ik echt heel erg! De slechte verpesten het voor de goeie, en dat gaat zeker ook voor mij zo op.
Bah. Ik weet gewoon echt niet zo goed meer wat ik er mee moet. Ik ben het zat
Maar wat kan ik er in hemelsnaam tegen doen?