Wie heeft er nog meer een partner die veel van huis is?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Youknowme

Wie heeft er nog meer een partner die veel van huis is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 20:47

Zoals de topic titel luid, wie heeft een ook een vriend/vriendin die veel van huis is vanwege werk.?

Toen ik ruim 2,5 jaar geleden mn vriend leerde kennen zat hij bij defensie, hij was alleen in het weekend thuis. In mei zou hij tm augustus op uitzending gaan maar dit ging niet door doordat z'n eenheid ermee ophield.
Hierna kwam hij thuis te zitten maar wel onder contract van defensie, hij heeft door gesolliciteerd bij defensie maar hij was te oud...

Hij heeft ruim 1,5 jaar thuis gezeten en nu heeft hij een nieuwe baan in de offshore, en vanaf volgende maand gaat hij er ook op uit. Dus onregelmatig thuis/weg.
Hij krijgt ongeveer een week van te voren wanneer hij weg moet maar helaas niet voor hoelang.. Uiterlijk 2 weken iig.

Wat doen jullie als jullie vriend weg is? Wij wonen samen, hij heeft een zoontje waarbij de zorg op mij komt als vriendlief weg is.
Vind het zelf een moeilijk idee, 1,5 jaar was hij thuis en nu gaat ie veel en onregelmatig weg..

Misschien kunnen we elkaar "steunen"/ ervaringen wisselend etc.

Roosch

Re: Wie heeft er nog meer een partner die veel van huis is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 20:49

Tjoh, ik heb er geen ervaring mee, maar dat lijkt me behoorlijk zwaar voor jou.
Zeker gezien de zorg van zijn zoontje, dat zou ik eerlijk gezegd niet kunnen. Hoe oud is zijn zoontje?

Ik wil je toch even virtueel een hart onder de riem steken, geen makkelijke situatie. :(:)

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 20:57

Zijn zoontje is 6 jaar.
Vind het zelf ook zwaar en ook wel eng. Ik ben vaker alleen met z'n zoontje, maar nu ben ik echt alleen alleen hij kan niet even terug naar huis. Maar heb gelukkig goede steun van mijn schoonouders waar ik eventueel op terug kan vallen.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 21:04

Het lijkt mij heel zwaar als je partner veel van huis is. Mijn vriend heeft een eigen bedrijf en maakte ook veel lange dagen (6.00 tot 22.00 vaak). Hij is een harde voor zichzelf maar ik zag dat dat voor hem niet goed was. Ik heb toen aangedrongen dat hij een hobby zou zoeken voor enkele dagen. Foutje van mij want hij gaat nu volledig voor zijn nieuwe hobby: wielrennen :+ . Ook nu is hij door de week weinig thuis maar ik val nog steeds naast hem in slaap iedere avond en hij naast mij. Ik zou dat denk ik het moeilijkste vinden: het naast elkaar slapen en het niet even makkelijk iets overleggen. Helemaal met een kindje thuis.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 21:18

Idd rytir, hij kan overdag weg zijn maar het savonds dan toch bij elkaar in bed stappen is het lekkerst. Dat zou ik idd erg missen.

Jou vriend maakt ook lange dagen zeg, en dan nog een hobby ernaast.. Mijn vriend doet zomers ook aan wielrennen.. Dus wss als hij thuis is zit ie op de fiets haha

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 21:22

Pfoe 6 jaar.. en dan heb jij eigenlijk grotendeels de zorg over dat kleintje. Fijn dat je schoonouders hebt waar je op terug kan vallen, maar jij hebt je leven goed om moeten gooien als ik het zo hoor. :(:)

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 21:32

Hij heeft nu concessies gedaan: tot 19.00 uur werken en daarna 2-3 uur wielrennen of fitness. Ik merk er dus weinig van :+ . Mijn zwager heeft wel eens tegen hem gezegd: 'jij hebt zo'n mazzel dat je meisje paarden heeft, anders had je echt een probleem' :'). En ik denk dat hij daar gelijk in heeft; ik heb mijn paarden en een hele goede job. Als wij ooit aan kinderen gaan beginnen gaat hij wel een probleem krijgen denk ik!

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 21:48

Roosch, dat klopt maar ik ben vrijwel altijd thuis.. Ben voor hem 35 km verderop gaan wonen dan mn ouderlijk huis en heb daar een hoop vrienden mee verloren.. ( vinden/vonden het allemaal te ver om hierheen te komen en heb hier tot op vandaag nog niet echt meiden leren kennen waar een klik mee is).
Dus ik heb niet echt dingen ervoor opgegeven gelukkig.

Rytir, gelukkig zijn de paarden er.. Maar heb je dan niet zoiets van dan ben je eindelijk eens vroeg klaar dan moet ie nog zo lang hobbyen ?

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 21:49

Yep :Y)

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 21:54

Ik heb het zelfde hier of bijna het zelfde.
Want ik slaap wel snachts bij hem. Maar ik zie hem hoog uit maar 2 uurtjes per dag.
Ja rn dan de nachten en dan heb ik me ogen dicht dus dat merk ik niet.
Maar in de weekenden doen wij ook niks want hij werkt de hele zaterdag en zondags is hij zo moe dat hij lang uit slaapt.
Soms baal ik hier ook wel van.
maar heb me erbij neer gelegd van het is niet anders.
Ik ben al lang blij dat hij de weekenden niet meer uitgaat sinds 1 a 2 jaar.

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 22:21

Mag ik mij hier melden :o ..
Mijn man is ook veel van huis voor zn werk, meestal gaat hij maandag 's ochtends rond 4 van huis en komt soms met een beetje geluk donderdag 's avonds en met pech vrijdag 's avonds thuis..
Wij hebben een 5 maand oud zoontje en ik moet eerlijk zeggen dat ik best moeilijk vind soms..

Ondanks dat mijn ouders vaak voor mij klaar staan wil ik hun niet echt 'lastig vallen' ..

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 22:26

Mijn wederhelft zit al jaren in de offshore. Ik heb er geen moeite mee, en echt het went. Het is ja maar max 2 weken. Daarbij belt hij me elke dag, dus als er wat is kan ik dat altijd met hem overleggen. En tja verder moet je denken wie niet sterk is moet slim zijn ;) :+ Er zijn maar weinig dingen waarmee ik me niet red. Het enigste is dat ik wel om zijn data van thuiskomen en weggaan moet plannen, en dat is soms wel eens wat lastig.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 22:32

Dat lijkt mij ook lastig dushi vooral als je een kindje hebt.. Daar moet ik ook echt over heen komen, wij willen samen een kindje maar voor gevoel moeten papa en mama er elke dag voor het kindje kunnen zijn..

Rina mn vriend zou mij dus niet bellen mits noodgeval.
Ik ben alleen bang dat ik in een ritme kom die ik dan moet omgooien omdat mn vriend dan opeens weer thuis is.. of dat ik geen dingen ga plannen dan.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 22:33

Ik heb het zelf soms al moeilijk dat ik vaak alleen ben en ik hem maar 2 uurtjes per dag zie.
maar zal de nachten niet graag alleen willen zijn.
hou niet van snachts alleen

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 22:35

Speciaal voor dit topic reageer ik weer eens op bokt. Mijn vriend wil niks liever dan een internationale job, hij is nu al regelmatig een paar dagen weg en gaat binnen nu en een paar jaar fulltime die functie doen. Dan is het op maandagochtend uitzwaaien en vrijdagavond (nacht.. Soms zelf zaterdag) weer verwelkomen. Wij gaan nu bijna een jaar met elkaar en wonen sinds 3 maand samen. Ik wist het vanaf het begin en heb er echt wel voor gekozen, maar makkelijk is t niet. Nou heb ik wel duizend keer liever een vent in bed die dolgelukkig is met z'n werk dan eentje die zich verveeld, ook al is t dan maar 2/3 nachtjes pw. En het heeft ook z'n voordelen, hier geen gezeur over tijdrovende paardenhobbies etc. Daarnaast ben ik ook graag alleen en vind ik nu zelf wel prettig als hij eens een paar dagen weg is. Hoe het straks gaat als het fulltime is dat zien we dan wel weer.

Gelukkig nog geen kinderen en het is ook niet de bedoeling dat die er snel komen. Hoe het dan gaat lopen heb ik nog geen idee van.

Dat lijkt me extra zwaar in jou situatie ts. Hoe denkt je vriend hier zelf over, lijkt me toch ergens oneerlijk om jou met zijn kind op te zadelen. Maar goed, daar moeten jullie met zn tweeen uitkomen.

Ik heb in het begin veel twijfels gehad of ik t wel aandurfde, maar nu weet ik wel zeker dat ik geen keuze meer heb. Dit is de man waarmee ik oud wil worden en dat ik hem dan weinig zie is jammer maar helaas.

Lijkt me wel fijn om elkaar wat te kunnen steunen op moeilijke momenten :)

MarleenM

LizzyLover schreef:
Dat lijkt mij ook lastig dushi vooral als je een kindje hebt.. Daar moet ik ook echt over heen komen, wij willen samen een kindje maar voor gevoel moeten papa en mama er elke dag voor het kindje kunnen zijn..

Ik ben alleen bang dat ik in een ritme kom die ik dan moet omgooien omdat mn vriend dan opeens weer thuis is.. of dat ik geen dingen ga plannen dan.

Dat is ook de reden dat wij ervoor gekozen hebben dat ik nu het 1e jaar thuis blijf.

Ik heb ook een ander ritme als mijn man niet thuis is en een ander ritme als hij wel thuis is. Soms is dat heel irritant haha..
Ik stel meestal voor mezelf wat ik op een dag gedaan wil hebben en plan dat een beetje grof in, als ik dat doe als mijn man thuis is komt daar nooit wat van terrecht haha :')

ralphtdw

LizzyLover schreef:

Maar gaat het nu max om 2 weken dst hij weg is?
want dat zal ik wel kunnen overleven als hij de rest gewoon thuis is

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 22:38

Ik meld mij ook. Mijn man is internationaal vrachtwagenchauffeur. Hij is van maandag ochtend tot vrijdag avond (soms zaterdag ochtend) van huis. Ik zelf werk in de horeca en werk dus de hele zaterdag. Ik zie hem dus eigenlijk alleen maar de zondag. Maar ook ik moet zeggen dat het went.
Wij gebben wel gezegd de zondag is voor ons heilig en daar komt niemand aan. Tenzij ze een hele goede reden hebben.
Het vervelendste zou ik vinden dat je niet weet hoe lang je partner weg is. Je kunt je nergens op instellen.
Ik wil je veel succes wensen ts. Ook omdat je de zorg van zijn zoon op je krijgt. Maar tzt went het, als je eenmaal je draai maar hebt gevonden.
Ts, mag ik vragen waar je woont?

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 22:41

Mias jullie zien elkaar ook weinig zeg.. Goed om dan lekker de zondag voor jullie te houden

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 22:46

Dat klopt dushi, de vrijdag avond, zaterdag ochtend en zaterdag nacht en zondag de hele dag. Maar het went.
In het begin had ik er heel veel moeite mee, maar vind het nu heerlijk. Ook ik plan mijn dagen gewoon in, werk en hobby.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 22:57

Ik ga ook maar even reageren :)

Mijn vriend zit in de offshore en is normaal gezien 6 maanden per jaar van huis weg, steeds in blokken van 6 weken. Dus 6 weken thuis en dan 6 weken aan boord van zijn bootje *kuch*. Het gaat hier om een baggerbedrijf.
We zijn 2,5 jaar samen en sinds vorig najaar zijn we ook gaan samenwonen. Omdat hij promotie heeft gemaakt zit hij nu wel al sinds oktober vorig jaar thuis en werkt op kantoor. Reden? Het nieuwe schip waar hij diensthoofd is geworden van zijn departement moet nog gebouwd worden :)) Maar normaal gezien gaat hij binnenkort nog eens een tijdje naar het buitenland.

Afhankelijk van waar hij zit en hoe de situatie is houden ze zich aan die regel van 6 weken, maar veel vaker wijkt het af. Zo hadden we vorig jaar de lol dat hij eigenlijk 6 weken weg zou zijn. 3 dagen voor terugkeer kwam daar ineens een week bij, en na 4 dagen wéér een week. Omdat zijn collega, die hem moest komen aflossen, plots besliste dat hij langer thuis wou zijn bij zijn pas bevallen vriendin (hij was daar al 6 weken bij geweest, normaal is vaderschapsverlof in hun sector 5 dagen. Inclusief heen-en-terugreis...). Dus da's nog leuk feestje geweest om die kerel terug op zijn post te krijgen zodat vriendlief naar huis kon.

Ook al gehad dat ze op dinsdagmiddag bellen "woensdagochtend 11u vertrekt je vlucht". gelukkig gebeurt dat niet zo vaak en weten we het iets eerder.

Hoe dan ook... het went. Het is even aanpassen geblazen om weer alleen thuis te komen en die eerste week ben ik wel eens blij met de me-time :o Na 3 weken begin ik het wat beu te worden en na 4,5 à 5 weken zit ik de dagen af te tellen tot ik 'm kan ophalen op de luchthaven :)) En dan is het weer aanpassen geblazen dat ik dat gigantische bed niet meer voor mezelf heb.
Contact hebben we via 1 mail/dag, soms 2. Merendeel van de tijd zit hij in een andere tijdzone en overlapt het elkaar. 1x/week kan hij dan bellen via de sateliettelefoon op zijn schip. Zit hij uitzonderlijk eens op een project aan land, dan kan het dat we skype kunnen gebruiken maar da's ook weer afhankelijk van de verbinding.

Je bent dus zeker niet de enige en joh, eer je het weet zijn die 2 weken zo weer om.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 23:11

Mijn vriend is zelfstandig en heeft vaak ook wel lange dagen. Ikzelf werk van woensdag tem zaterdag ( 9 uur vertrekken, 19.30 uur thuis, exclusief paarden.
Zondag is de enige dag dat we samen thuis zijn, hij is om de twee weken de zaterdag thuis en gaat dan vaak aan de autos gaan werken. Ik ben maandag en dinsdag thuis waarin ik het huishouden doe, de paardjes deftig ga gaan trainen, en dingen doe die anders blijven liggen.
Ik vind het leuk om samen te zijn, maar vind de me time ook wel ergg leuk :D
Grootste nadeel is dat alles van huishouden en afspraken op mij terecht komt. Hij is er nooit om te overleggen of te helpen ...

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 23:20

Ik meld me ook, mijn vriend is een jaar geleden ook offshore gaan werken..
Nu ik nog studerend ben en nog gewoon thuis woon vind ik het niet erg, daar valt nog wel goed aan te wennen maar heb wel gezegd dat als we over (bij wijze van) 10 jaar samen in het z.g.n. huisje, boompje, beestje verhaal stappen en er met een beetje geluk ook kids komen ik het niet heel grappig ga vinden als hij dan nog steeds zo veel en onregelmatig weg is. Het is nu goed te doen maar de onregelmatigheid (zeer kort van te voren horen dat hij weg moet en dan ook nog eens heel wisselende periodes, kan een week zijn maar ook zo 3 of 4 weken, net als de periode dat ie thuis is, dit kan kort zijn (weekend) maar ook langer, bijna 2 maand...) word denk ik op den duur wel een probleem..

Ik lees hier dat de meesten toch wel een beetje regelmaat hebben, dat is wel heel veel fijner! Dat is bij ons dus echt niet zo, je kunt niks echt plannen daardoor. Nouja, ik plan wel gewoon mijn eigen dingen natuurlijk maar zoals feestjes weet ik nooit of hij ook mee kan gaan, heb ook tegen mijn vriend gezegd dat als hij wel ineens thuis is hij van mij niet kan verlangen dat ik dan ineens alle tijd voor hem heb. Hoe doen jullie dat??

Overigens moet ik zeggen dat ik het ergens ook wel 'prettig' vind dat hij soms gewoon even weg is, lekker volledig mijn eigen ding doen. :D :+
Laatst bijgewerkt door _Marinke_ op 12-05-14 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 23:24

Sendito, dat is ook de reden waar door ik het wel accepteer. Eerlijk? Als ik eerder had geweten dat ie offshore wilde gaan na defensie had ik het denk ik afgekapt..

We hebben dit goed besproken, ik wil er niet teveel over uitweiden zo open op internet maar er komt een rechtszaak aan mede daarom neem ik de zorg over.. Voor hem voelt het ook wel zo dat hij mij ermee opzadelt en soms denk ik er ook wel eens zo over.. Maar aan de andere kant wij vormen al 2 jaar met z'n 3en een gezin, waarom omdat vader nu moet werken zou ik zeggen dat z'n zoontje nu maar weer naar moeder moet.
Geloof me er is heel, heel veel ruzie en spanningen vooraf gegaan en uiteindelijk is dit eruit gekomen ( rechtszaak en ik de zorg ).

Dushi, wij willen als alles goed gaat eind dit jaar kijken of we samen een kindje mogen krijgen en ik blijf dan idd thuis.

Ralph.
Max twee weken idd, maar dat kan zo zijn: 2 weken weg, 4 dagen thuis, 1 week weg, 1 dag thuis.

Mias zal idd een kwestie worden van wennen.. Ik woon in Julianadorp. Fijn dat jullie de zondag sowieso samen hebben. Heb zelf ook aangegeven dat als hij thuis is ik minimaal 1 dag samen Wil.

Ben blij om te lezen dat het wel went!
Alleen heb ik nog een probleempje.. Ik durf niet Snachts alleen thuis te zijn dat zal dus echt heel erg rennen worden voor me.
Al lijkt het me idd ook stiekem wel lekker afentoe alleen te zijn.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 23:42

Ik heb wel veel respect voor je hoor TS hoe je achter je vriend blijft staan ondanks dat ook best heel pittig is!

En het went inderdaad! Wij wonen dan wel niet samen maar als hij thuis is zien we elkaar wel heel veel, maar het verbaasd mij eigenlijk hoe snel ik me elke keer weet aan te passen als hij er niet is. Ik had verwacht dat dat veel moeilijker zou zijn, maar je stelt je er gewoon op in. Althans, dat merk ik bij mezelf wel. Ik kan hem soms meer missen op een doordeweekse avond wanneer hij gewoon thuis is (maar niet bij mij) en ik gewoon heel graag even lekker dicht tegen hem aan wil kruipen... :')