Ik zit best veel te denken aan mijn studiekeuze. Ik zit in 4 VWO met NG profiel met natuurkunde, biologie scheikunde en WIS A. Ik heb vanaf de 1e gezegd dat ik tandheelkunde wou doen, maar ik begin steeds meer alternatieven te zien.
De laatste tijd ben ik door de ziekte van mijn vader veel in het ziekenhuis in Utrecht. Veel gesprekken met artsen en chirurgen, wat mij heel erg interesseert. Het klinkt misschien raar, maar in een ziekenhuis werken lijkt me helemaal te gek. Mensen helpen is iets wat ik zeker weten wil doen. Ik zit dus nu te denken aan de studie Geneeskunde. Je kunt daarmee nog zoveel kanten op, dat eigenlijk de keuze nog open is. Persoonlijk lijkt me longarts een erg leuke richting. Dat duurt zeker nog 12 jaar, maar na 6 jaar krijg je al betaald dacht ik. Dus dat maakt al een gedeelte goed
Ik ben een type die ergens voor moet gaan, dus ik wil graag weten waar ik het allemaal voor doe. Daarom ben ik nu al bezig met wat ik leuk vind. Ik weet dat de loting zwaar is, maar daar ga ik me nu nog niet druk om maken. Dat kan als ik geslaagd ben
. Is hier iemand die geneeskunde in studeert en kan vertellen hoe het is? Veel praktijk of zware avonden met leren?
En als ik naar open dagen zou gaan, heb ik daar veel aan? Of zien die er rooskleuriger uit dan dat alles is?
Mijn voorkeur zou gaan naar Utrecht of Nijmegen, iemand die kan vertellen hoe het daar is?
Of heeft iemand nog ideeën voor studies die misschien wat voor mij zijn? (met als voorwaarde dat ik mensen kan helpen).
Ik ben heel erg benieuwd naar jullie reacties. Natuurlijk is het nog vroeg, maar ik vind het interessant om te weten wat mijn toekomst kan zijn na de middelbare
Hoe is het bij jullie met de werkgelegenheid na het afronden van de opleiding? Want dat is het grootste probleem nu.