Jouw fantasie als kind?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pinda_Dipje

Jouw fantasie als kind?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 16:02

Lieve bokkers,

Nu ik moeder ben kom ik bijna dagelijks in aanraking met de fantasievolle vindingrijkheid en creativiteit van mijn eigen kinderen. Het is heerlijk om te zien hoe zij een eenvoudige kartonnen doos samen denkbeeldig ombouwen tot super vliegtuig, om het vervolgens 3 minuten later weer een brandweerauto te laten zijn waarmee ze een beeldschone prinses redden uit kasteel dracula. :')

Toch kan ik me nog maar bijzonder weinig herinneren van mijn eigen fantasiewereld vroeger. Al deed de bezemsteel regelmatig dienst als edele viervoeter, en reed ik stiekem Grand Prix op een mini-shetlander. :') Maar echte details en diepgang ontbreken....

Nu vraag ik me af, welke fantasieën en dromen jullie hadden als kind? En kun je daar ook nog echt kleine details van herinneren?

Ben erg benieuwd!

Flynn00

Re: Jouw fantasie als kind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 16:07

ik speelde altijd 'paardje' vroeger buiten. de parkeerplek was de stal. en de weg de bak. ik woonde aan het einde van een doodlopende straat dus het was altijd heel rustig. ik weet nog wel dat ik altijd alles gewoon voor me zag. ik zag dan ook echt een paard staan. en de bakrand, waar de deur zat. en nu ik daar aan terug denk vraag ik me toch af hoe andere mensen hebben gekeken toen ik buiten speelde :+

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 16:09

Dat is dus wel heel herkenbaar inderdaad... Ik weet ook nog wel dat ik een uniforme collectie barbiepaarden had, en daar helemaal in op kon gaan.... En dat ik ruzie kreeg met mijn vriendinnetjes als hun mijn verhaal verstoorde "Neeeeeeeeee! Want moonlight krijgt een veulen van Star Dust, en niet van Black Beauty!" :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 17:02

Ik speelde 'verander-diertje' met de buurjongen :') Je was een dier en kon dat veranderen op elk moment naar wens. Vooral de bomen moesten het ontgelden want ik klom nogal graag en goed ook :+ Daarnaast bouwden we natuurlijk hindernissen met bezems en tuinstoelen.

Ook dacht ik altijd dat er vermoordde mensen begraven lagen achter de sporthal. Daar stonden heel veel bomen en in de herfst lag het natuurlijk vol met grote hopen bladeren. Stik spannend natuurlijk om tussen 'de doden' rond te lopen en lekker te griezelen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 17:03

Mijn pony was een bijzondere pony, want hij was een ridderpaard geweest.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 17:05

Ik speelde altijd dat ik een top paard was. :+ Bezemstelen op de stoelen leggen en hop erover heen springen.

Verder wou ik natuurlijk een olympische 'paardrijder' worden en wist ik alle paarden rassen toen ik voor het eerst naar een internationale wedstrijd ging. Mijn oma vroeg steeds welk ras het was en ik zei steeds kwpn en als ik het niet wist zei ik dat ook. Degene die ik het mooist vond heette 'chique kwpn'. :')

HellowKitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 17:08

Ik dacht heel lang dat Nederland de hele wereld was en de provincies de landen.. Pas toen we topografie op school krijgen merkte ik dat dat niet zo was, snapte er toen helemaal niks meer van :')

Op paardengebied zal ik er vast ook heel wat hebben, maar die weet ik zo 1, 2, 3 niet..

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 17:08

Paardje spelen, en ik dacht altijd dat ik een ninja was :+
ook had ik een dolfijn in de badkuip :')

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 17:09

sterreke98 schreef:
ook had ik een dolfijn in de badkuip :')
Ik was altijd een zeemeermin. :j

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 17:10

dieuwertje_ schreef:
ik speelde altijd 'paardje' vroeger buiten. de parkeerplek was de stal. en de weg de bak. ik woonde aan het einde van een doodlopende straat dus het was altijd heel rustig. ik weet nog wel dat ik altijd alles gewoon voor me zag. ik zag dan ook echt een paard staan. en de bakrand, waar de deur zat. en nu ik daar aan terug denk vraag ik me toch af hoe andere mensen hebben gekeken toen ik buiten speelde :+

Haha fantastisch! Ik dus ook. Ik liep dus ook echt 'lessen'.. goh wat moet dat er maf uit hebben gezien

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 17:13

Ik speelde veel alleen, ik had heeeeeeeeeeel veel barbies en barbiepaarden dus ik had gewoon een manege met vaste karakters op het gebied van paarden en poppen. Kon me zo hele dagen vermaken. :)

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 17:15

Oh, ik had een hele map vol met plaatjes uitgeprint van internet met de namen van de paarden en pony's erbij en of er beginners of gevorderde ruiters op moesten. Ik had echt een manege, gaf lessen en reed paarden voor anderen :D Jaja in mijn fantasie had ik een topstal :P
Verder was ik een geheim agent die missies moest uitvoeren en ik had fantasievrienden.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 17:17

Ik had altijd stiekem de fantasie om later als ik groot was op mijn zwarte paard alle boeven uit de stad te vangen. :P Het zwarte paard is er wel:P de rest gaat niet zo lukken denk ik.

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 17:24

Als ik vroeger (ik was 5 of 6) met de hond uit ging, beelde ik me altijd in dat ik met een echte tijger liep. En ik verkondigde ook aan iedereen dat als ik later groot zou zijn ik een tijger zou kopen ipv een hond. :')

Paardje spelen komt me ook bekend voor. :D Soms deed ik met vriendinnetjes alsof we zelf een paard waren (hinnekend en briezend de tuin door _O- ) en soms zaten we op een kliko of stoel en was dat ons paard. :')

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 17:34

Ik had met mijn beste vriendinnetje van toen hele schriften vol met een soort biografieën van onze (fantasie) paarden. We zochten een foto uit, en dan naam ernaast, extra info, ras, weet ik wat. Hele verhalen. We hadden beiden zo'n 15 paarden, de een vonden de leuker dan de ander. Mijn favoriet was Wervelwind, natuurlijk een arabier :') als we dan samen waren deden we alsof we op die paarden reden en liepen/renden we zo overal naartoe. Hele 'buitenritten' maakte we :+ Mn ouders vonden het al lang best, want we maakten echt flinke kilometers buiten :')

In die schriften tekenden we ook plattegronden van onze toekomstige stoeterij, echt heel gedetailleerd, aan alles dachten we.

Prachtige tijd was dat, echt. Heb het jaren volgehouden, maar alleen met dat ene vriendinnetje want de rest vond het stom :+

Soms vind ik het jammer dat die fantasie verdwijnt als je ouder wordt.

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 17:37

Haha, dat met die plattegronden heb ik ook gedaan! _O-

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 17:41

Ik speelde ook vaak klasje met een vriendin. De een kreeg opdrachten en de ander keek het na :') wat daar nou leuk aan geweest kan zijn? We gingen ook vaak verkleden als sprookjesfiguren met kleding uit moeders kast. Dat is best een uitdaging kan ik je zeggen.

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 17:41

Ik speelde altijd dat ik Spirit was :')
dan lag ik op de bank en dan deed ik net of ik rende als een paard :')

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 19:47

Vroeger was ik nog helemaal niet zo met paarden bezig eigenlijk. Ik speelde vaak met mijn broers mee waarbij de grote fleecekleden die we hadden opgerold werden en waterscooters waren. En als ik in m'n uppie met de poppen speelde speelde ik dat het een kinderdagopvang was en ik alle kindjes moest verzorgen :')

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 19:57

Marit schreef:
Ik had met mijn beste vriendinnetje van toen hele schriften vol met een soort biografieën van onze (fantasie) paarden. We zochten een foto uit, en dan naam ernaast, extra info, ras, weet ik wat. Hele verhalen. We hadden beiden zo'n 15 paarden, de een vonden de leuker dan de ander. Mijn favoriet was Wervelwind, natuurlijk een arabier :') als we dan samen waren deden we alsof we op die paarden reden en liepen/renden we zo overal naartoe. Hele 'buitenritten' maakte we :+ Mn ouders vonden het al lang best, want we maakten echt flinke kilometers buiten :')

In die schriften tekenden we ook plattegronden van onze toekomstige stoeterij, echt heel gedetailleerd, aan alles dachten we.

Prachtige tijd was dat, echt. Heb het jaren volgehouden, maar alleen met dat ene vriendinnetje want de rest vond het stom :+

Soms vind ik het jammer dat die fantasie verdwijnt als je ouder wordt.

precies!
honderden plattegronden gemaakt van onze stal. informatie over de paarden.
We gingen les geven, fokken, inrijden, en wedstrijden rijden. Zij dressuur en ik springen.
En weet ik veel wat allemaal haha
we hebben zelf een website gemaakt op weebly, geen idee hoe dat heet, heb het ook niet meer hoor.
geweldig. We dachten aan alles, medewerkers, hun loon, de paarden, de stal, wat we gingen doen, hoe we met het geld om moeten gaan enzo :+

en natuurlijk paardje spelen xd
thuis maar ook op school. rende ik met 2 andere rond.
Hadden we (spring )touwtjes gepakt en dat waren de teugels.
zo rende we rond op het plein xd
het klimrek (liep in een vierkant) was de stal en de bankjes hindernissen.
Thuis deden we het zelfde maar dan ook longeren en echt poetsen dekjes op en alles xd
geweldig!

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 20:00

Ik denk dat ik er al heel veel niet meer weet.
Maar ik speelde eigenlijk heel vaak in de tuin en daar weet ik nog wel aardig wat van.
Zo maakte ik van grond paste, van water en gras soep en van zand met grond chocoladekoekjes. Ook maakte in de zandweg hele dorpen en reed ik daar met mijn (werk)auto's :') en deed ik in zo'n wagen het zand van de ene kant van de zandbak brengen naar de andere kant....
Ook gaf ik kikkers/padden zwemles in een emmer water :oo :oo :x Gelukkig legde ik er dan vaak nog wel een steen in waar ze op konden :')

En de hele tuin was 1 grote manege; in de schuur stonden allemaal paarden (uh stokken, gewoom bamboe stokken en bezemstelen) en dat waren dan alle paarden.... en die gaf ik dan ook allemaal eten en drinken. En ik gaf ook paardrijles in de tuin (we hebben een grote tuin en een grote cirkel; dat was de bak). Maar ook de rest van de tuin moest eraan geloven; hele hindernissen werden opgebouwd :')
En ik liep dan vaak zelf met een stok (en later een echt stokpaard) door de tuin te rennen en te springen.

Met mijn broertje maakte ik vaak ook ''kermis'' in de tuin. We pakte dan alles uit de schuur en bouwde zo onze eigen kermis en bedachten onze eigen spellen.

En ik maakte zelf vroeger ook liedjes (we wonen aan het water) en dan stond ik met de tuinsproeislang (als microfoon) op het balkon allemaal te zingen en dan zoiets van; er springt een dolfijn en blabla en buren schenen dat dus gewoon allemaal te horen en vonden het altijd heel schattig. Als ik daar nu over nadenk schaam ik me echt hahahah

Jaa ik had vroeger een grote fantasie maar nu eigenlijk nog steeds wel haha _O-
Laatst bijgewerkt door xMarloes op 09-05-14 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 20:01

Paardje spelen, hutten bouwen en door t bos struinen (streupen noemden we dat :)) ) en die plattegronden inderdaad :))

Op mijn 10e-11e had ik een welsh verzorgpony met mn beste vriendin, uuuuuren trokken we samen door de bossen, soms als cowboy, soms als indianen, dan weer 'op de vlucht' (voor wie of wat weet ik niet meer precies)..soms deden we een zelfgeknutselde rozet aan zijn hoofdstel en deden we alsof we terugkwamen van een belangrijke wedstrijd met ons toppaard :D Heb echt práchtige herinneringen aan die tijd :j

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 20:03

Zo speelden ik en een vriendin altijd dat wij de eigenaren van de manege waren.
Alle paardennamen van de lespony's en pensionklanten opgeschreven, plattegronden gemaakt, lesroosters,
zelfs de indeling in de zadelkamer :')

En de paarden dat waren de fietsen. Een touwtje van de ene kant naar de andere kant van het stuur en we hadden teugels :D
Gingen we altijd racewedstrijden doen (tot de hoek van de straat fietsen en terug :') ) en natuurlijk wonnen we altijd :+

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 20:04

De skippybal wat mijn pony waar ik avonden lang wedstrijden mee reedt in de tuin. :')
Laatst bijgewerkt door Resfeber op 09-05-14 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 20:05

Wij speelden altijd "ijskaboer" op het elektriciteitskastje van de straat. Het kastje "aansporen" en tegelijk riepen we: Tringelingeling de ijskaboer!

Ah, kon ik maar terug.