Even wat basis informatie
Mijn broertje is 14 hij zit op honkbal en golf. Ik word aankomende woensdag 18 en mijn hobby/sport is paardrijden ( goh wat een verassing ). We hebben geen trailer dus kan niet ver met het paard weg. Mijn broertje word overal naar toe gereden voor zijn sporten. Honkbal en golf wedstrijden zijn nou niet bepaald dicht bij in de omgeving.
Nu mijn ergernissen
Ik word zo moe van mijn ouders en broertje. Ik heb echt het idee dat hij verschrikkelijk word voor getrokken en ik ben niet eens de enigste die dit vind of opvalt. Mijn vriend zit dit ook hij ergert zich er aan en ook mijn vriendinnen zien het. Een van die dingen is dat als mijn broertje vraagt of hij ergens naar toe wilt of naar toe moet mijn ouders hem bijna overal naar toe brengen. Als ik vraag of ze mij naar mijn vriend willen brengen ( het is een uur fietsen ) als het vies weer is of al laat, lopen ze toch vaak moeilijk te doen en zeggen dat ze niet kunnen of gewoon zeggen dat ze geen zin hebben. Ik heb dan zo iets van ach dan maar niet, maar als het telkens gebeurd en je broertje kan wel overal naar toe gebracht worden is het wel ergerlijk.
Ook heeft mijn broertje sinds ongeveer December een playstation in de woonkamer staan. Hij is overduidelijk game verslaafd, de hoofdtelefoon veel te hard zit een partij door de woonkamer scheldwoorden te schreeuwen in de microfoon. Ik erger me er aan omdat ik dan niet fatsoenlijk anime kan kijken ( ja anime freak ) en het verder gewoon ergerlijk is. Regelmatig vraag ik of hij zijn waffel wil dicht houden maar hij hoort je gewoon niet of doet alsof hij je niet hoort en schreeuwt gewoon verder. Dus ik moet ook gaan schreeuwen of de koptelefoon van zijn kop trekken wil ik me verstaanbaar maken. Ik krijg enkel een vuile blik en schreeuwt dan gewoon verder. Er wat van zeggen heeft geen nut. Dus ik heb wat anders geprobeerd voor het beeld gaan staan en tot hij zachter praat... nou dat heeft niet mogen baten want hij begint je gewoon uit te schelden. Ook heb ik al gedreigd met het uitdrukken van de playstation als hij nu zijn klep niet dicht hield. Deed hij niet dus ik drukte zijn playstation uit. Nou ik werd echt verschrikkelijk uitgescholden; dat ik een prutsmuts was en een bitch en dat ik aids moest krijgen... Hij naar de router lopen en hem uit drukken zo dat ik geen internet meer heb. Het is zo vermoeiend. Hij doet het vooral op de momenten dat mijn ouders weg zijn of in de tuin bijvoorbeeld bezig zijn. Tegen mijn ouders zeggen heeft geen nut want die gaan dan naar mijn hoofd lopen gooien dat ik aan het klikken ben en dat ik niet zo moet zeuren en dat ik het zelf ook doe... ik zit nooit achter de playstation, ik heb nooit een microfoon aanstaan op mijn laptop. Aan mijn ouders heb ik dus gewoon niets.
Ook zit mijn broertje zodra hij thuis komt regelmatig op de Ipad spelletjes te doen. Als ik dan even mijn laptop pak dan krijg ik meteen een lading over mij heen dat ik verschrikkelijk verslaafd ben en dat ik nooit wat anders doe dan achter mijn laptop zitten. Waarom mag dat irritante kind dat wel en gaan mijn ouders naar mij lopen zeuren?
Verder is dat kind heel goed in het drukken van zijn snor. ( uitdrukking bij ons thuis voor het weglopen van klusjes ) Als hij bijvoorbeeld thuis komt word alles wat met eten te maken heeft uit de kast getrokken het aanrecht word bezaaid en niet opgeruimd. Als ik thuis kom word er dus verwacht dat ik al die rommel moet gaan opruimen. Want als ik dat niet doe komt mijn moeder thuis van werk en loopt ze de hele avond te chagrijnen en schreeuwen dat er nooit wat word op geruimd en die ene baan nooit had moeten nemen. Omdat we niet voor ons zelf kunnen zorgen en het altijd een grote bende is. Vaak word ik er op aan gekeken en als ik zeg dat het mijn broertje was, moest ik niet zo snel de schuld van me af schuiven en niet moet lopen klikken.
Als er spullen voor de sport moeten worden gekocht moet ik bijna alles zelf betalen en mijn broertje krijgt ALLES voor zijn sporten. Als ik er dan wat van zeg moet ik me niet aanstellen want ik krijg ook ALLES... volgens mijn moeder.
Oh misschien leuk om te weten: op dit moment zijn mijn ouders in de tuin bezig. Mijn broertje zit een schiet spelletje te doen op de playstation, schreeuwt en scheld door de microfoon, radio staat aan, speelt irritante muziek af op zijn mobiel, zit flink te boeren en scheten te laten, uit de Ipad komen allemaal rare geluiden en er ligt een spoor van rommel en kabels van hem door het huis heen en ik zit hier alle ergernis van me af te typen...
Respect als je dit gelezen hebt
Ik herken het ook wel een beetje want "jij bent de oudste".

zo dat is wel heel erg! Ook heel veel sterkte!